Rondo na Jana Pawła II/ul. Błonie
Na tych zdjęciach od DAWID D widać jak ta magnumka toczy się przy kostce a z prawej wcale tak dużo miejsca już nie ma. A tzw. patelnie są krótsze o normalnych zestawów. Więc pojawia się ryzyko, że albo krawężniki się położą po trzech miesiącach albo klaksony będą na non stopie. Kierowca zestawu żeby normalnie przejechać musi się wypuścić przodem o jakieś trzy metry, inaczej opony idą po krawędzi. A jedna nowa opona kosztuje 2 500 do 3 000 tyś. To sam wjazd a drugie to zjazd z ronda i ta sama sytuacja. nie mówię o tym że zestaw na rondzie zajmie tylko swój pas.
Kierowcy co wozili tam masę ( asfalt ) to mówili że to za małe. No ale projektanci są mądrzejsi. Wszystko wyjdzie w praniu.
Kierowcy co wozili tam masę ( asfalt ) to mówili że to za małe. No ale projektanci są mądrzejsi. Wszystko wyjdzie w praniu.
Dane pochodzą z dokumentacji przetargowej, cytat odnośnie jezdni na rondziepankowal pisze:Skąd te dane , jak na pierwszy rzut oka widać że szerokość jezdni jest absolutnie za mała.BIGer pisze:Biorąc pod uwagę tylko asfaltową część to daje 3,75m na jeden pas jezdni.MTar pisze:7.5 metra asfaltu + 1.5 metra kostki. [...]Szerokość tira, naczepy to 2,5m więc miejsca jest aż nad to. No chyba że królowie szos postanowią przez rondo przejechać akurat obok siebie.imiol pisze:ja też mam wrażenie że ten pas wyasfaltowany to poprostu jeden pas ruchu a tam mają się zmieścić 2 liry.
"jezdnia dwupasowa o łącznej szerokości 9,00m. Jezdnia o nawierzchni bitumicznej szerokości 7,50m oraz pas wewnętrzny szerokości 1,50m wykonany z kostki kamiennej"
Na dodatek powiem że promień łuków przy wjeździe na rondo w większości przypadków wynoszą tylko 15 m
Dla porównania pasy ruchu na rondzie budowanym na Mościckiego będą miały po 5 metrów i dodatkowo opaska na 1,5 metra od środka i opaski kamienne o zmiennej szerokości od zewnątrz wąchające się od 1 do 1.5 metra. Tam w najszerszym miejscu będzie 3 pasy ruchu czyli 15 metrów asfaltu+ opaska zewnętrzna 1 metr i wewnętrzna 1,5 metra łącznie 17,5 metra
pankowal pisze: Coś z tymi projektantami rond w Tarnowie jest nie tak.
PROJEKTOWAŁA:
mgr inż. Elżbieta Grądalska
NBUA 7342/80/97
N/z-UAN-8346/125/85
SPRAWDZIŁA:
mgr inż. Jadwiga Krzyżek
N/z-UAN-8346/31/85
Ostatnio zmieniony 07-06-2012, 15:44 przez MTar, łącznie zmieniany 2 razy.
2,5 metra to jak to auto jedzie prosto. O ile mi wiadomo to ruch na rondzie odbywa się po kole. Może te 3.75 być za mało ale tak jak już pisałem to się okaże w praniu.BIGer pisze:Biorąc pod uwagę tylko asfaltową część to daje 3,75m na jeden pas jezdni.MTar pisze:7.5 metra asfaltu + 1.5 metra kostki. [...]Szerokość tira, naczepy to 2,5m więc miejsca jest aż nad to. No chyba że królowie szos postanowią przez rondo przejechać akurat obok siebie.imiol pisze:ja też mam wrażenie że ten pas wyasfaltowany to poprostu jeden pas ruchu a tam mają się zmieścić 2 liry.
-
- Rhetor
- Posty: 7118
- Rejestracja: 20-10-2009, 10:25
- Lokalizacja: tajna
MTar pisze: Dane pochodzą z dokumentacji przetargowej, cytat odnośnie jezdni na rondzie
"jezdnia dwupasowa o łącznej szerokości 9,00m. Jezdnia o nawierzchni bitumicznej szerokości 7,50m oraz pas wewnętrzny szerokości 1,50m wykonany z kostki kamiennej"
Na dodatek powiem że promień łuków przy wjeździe na rondo w większości przypadków wynoszą tylko 15 m
Mógłbyś podać adres tej dokumentacji ??
http://isap.sejm.gov.pl/DetailsServlet? ... 9990430430
W par 74 jest odpowiednia tabela z której wynika że:
Dla promieni łuków 15 m na wjeździe minimalne szerokości pasów powinny wynosić
Pas prawy 15 +2,5 daje 5,25
Pas lewy 20 +2,5 daje 4,75
W sumie jezdnia 10,0 m MINIMUM
http://www.prawko-kwartnik.info/kalku/skretrysopra.html
Tym można się pobawić dla rzeczywistych pojazdów , tylko że jednoczłonowych.
Dokumentacja raczej nie jest już dostępna, ale ja mam ją pobraną.
w załącznikach:
A jeśli chodzi o pytanie imiol obydwa ronda na węźle znajdują się na terenie miasta.
w załącznikach:
A jeśli chodzi o pytanie imiol obydwa ronda na węźle znajdują się na terenie miasta.
- Załączniki
-
- RONDO JP II GP-SYT.pdf
- rondo na JPII przekonwerowane na Pdf je¶li kto¶ chce w DWG pisaæ na priv
- (231.03 KiB) Pobrany 222 razy
-
- RONDO JP II opis autostrada (1).doc
- Opis ronda na stronie 6 i 7
- (225 KiB) Pobrany 590 razy
Sprawdziłem w moich rysunkach.imiol pisze:takie pytanie z ciekawości to kolejne rondo do dojazdu do autostrady leży na terenie tarnowa ?
Potwierdzam, po nr działek widać, że znajdują się na terenie Tarnowa.
To zdziwienie to pewnie z racji wiekuimiol pisze:to dziwi oznakowanie tablicy Tarnów

Mnie już chyba nic nie jest w stanie zadziwić i zaskoczyć z palety zdarzeń na terenie miasta.
Ostatnio zmieniony 07-06-2012, 23:36 przez opornik, łącznie zmieniany 1 raz.
ICE In Case of Emergency, w nagłym wypadku
Obwodnica po³udniowa...
A czy ja dobrze pamiętam, że taki sam numer jest wzdłuż obwodnicy południowej i kiedyś, kiedyś były co kilkaset metrów tablice [Tarnów] i [\Tarnów\] ?MTar pisze:A tak w gwoli ścisłości, jeśli chodzi o to rondo obok węzła to za nim mamy jeszcze ok 500 metrów Tarnowa potem jakieś 300 metrów Brzozówki i znów wracamy do Tarnowa przez 600 metrów mając po prawej Brzozówkę a po lewej Tarnów.


Bez sensu z tymi znakami

