"Tanie paliwo" w Tarnowie

Wiadomości "z miasta".
ODPOWIEDZ
Online

farciarzgilmore
Archont
Posty: 804
Rejestracja: 17-12-2009, 12:41
Lokalizacja: Polska

Post autor: farciarzgilmore »

O mądlu nawet nie wspominam bo tankowałem tam może z 2-3 razy (cena mnie skusiła) i za każdym razem się coś działo.
Mam pytanie do osób, które tankują na shellu. Czy warto jest tam tankować paliwo PB95 ale uszlachetnione? Jest droższe o ok 20 gr. od zwykłej 95, ale Pan "tankujący" bardzo mi je polecał. Tylko pytanie czy warto ..... ?

Pzdr

Awatar użytkownika

rzuf
Thesmothetai
Posty: 1437
Rejestracja: 03-12-2009, 19:20
Lokalizacja: Tarnów/Skrzyszów
Kontakt:

Post autor: rzuf »

To jest cos a'la E98.

Awatar użytkownika

Mr Greenback
Rhetor
Posty: 3594
Rejestracja: 28-01-2010, 19:31

Post autor: Mr Greenback »

farciarzgilmore pisze:O mądlu nawet nie wspominam bo tankowałem tam może z 2-3 razy (cena mnie skusiła) i za każdym razem się coś działo.
Mam pytanie do osób, które tankują na shellu. Czy warto jest tam tankować paliwo PB95 ale uszlachetnione? Jest droższe o ok 20 gr. od zwykłej 95, ale Pan "tankujący" bardzo mi je polecał. Tylko pytanie czy warto ..... ?

Pzdr
Pierwsze slyszę o takiej benzynie. Jest 95, Vpower, VpowerRacing. No i ON.,Przeciez sa tylko 4ery węże przy dystrybutorze.
"Ludzie którzy głosują na nieudaczników, złodziei, zdrajców i oszustów nie są ich ofiarami. Są ich wspólnikami". George Orwell

Awatar użytkownika

rzuf
Thesmothetai
Posty: 1437
Rejestracja: 03-12-2009, 19:20
Lokalizacja: Tarnów/Skrzyszów
Kontakt:

Post autor: rzuf »

No właśnie są - vpower to niby ta wzbogacona 95. Najlepsze że na stronie shella nie ma nic o liczbie oktanów w ich paliwach. Kiedyś pytałem o vpower racing to gość zapewniał to to 100 oktanów.

Awatar użytkownika

Mr Greenback
Rhetor
Posty: 3594
Rejestracja: 28-01-2010, 19:31

Post autor: Mr Greenback »

rzuf pisze:No właśnie są - vpower to niby ta wzbogacona 95. Najlepsze że na stronie shella nie ma nic o liczbie oktanów w ich paliwach. Kiedyś pytałem o vpower racing to gość zapewniał to to 100 oktanów.
Vpower Racing to mieszanka E98 wzbogacona o jakieś cudeńka co czyni ją 99+. Osobiście nie lałem tej ostatniej, bo cena to 70 groszy więcej na litrze nic 95. A nie sądze zeby jakies cuda wyczyniła jak i tak mam 200HP pod maską. :lol:
Polecam tutaj przeczytać:
http://www.auto-swiat.pl/wydania,Shell- ... 212,1.html
"Ludzie którzy głosują na nieudaczników, złodziei, zdrajców i oszustów nie są ich ofiarami. Są ich wspólnikami". George Orwell


toomas
Archont
Posty: 603
Rejestracja: 20-09-2009, 18:27
Lokalizacja: Tarnów

Post autor: toomas »

Dzisiaj tankowałem koło Bonarki w KRK, 95 kosztowała 4.47, 98 chyba 4.58


hurricane
Rhetor
Posty: 2791
Rejestracja: 28-09-2009, 10:58

Post autor: hurricane »

Ceny koncernowe w Tarnowie oscylują wokół 4,79 PLN ES95. Wzdłuż drogi krajowej nr 4, im dalej od Tarnowa tym taniej... W Krakowie na stacjach koncernowych wielkie różnice. Ekstrema za litr ES95 na koncernowych stacjach to 4,59 i 4,81 (co ciekawsze obie spotkane na jednej ulicy :mrgreen: po przeciwnych stronach).

Ropa bardzo potaniała do 71 dolarów za baryłkę, jednak dolar bardzo podrożał i efekt w Polsce bliski zeru w cenach paliw...
Zapraszam na Internetową Stację Meteo Tarnowiec - meteo.tarnowiec.prv.pl


sylw3st3r
Archont
Posty: 718
Rejestracja: 04-11-2009, 00:49
Lokalizacja: Tarnów
Kontakt:

Post autor: sylw3st3r »

Mr Greenback, do 200HP auta tankujesz PB95 ?

Awatar użytkownika

ad2222
Rhetor
Posty: 7704
Rejestracja: 03-03-2009, 10:51
Lokalizacja: Tarnów, Zabłocie

Post autor: ad2222 »

Tak ma być, taki silnik nie potrzebuje 98.
"Wolę być głupim z nadzieją, niż bez nadziei - niemądrym" Edward 'Dudek' Dziewoński


sylw3st3r
Archont
Posty: 718
Rejestracja: 04-11-2009, 00:49
Lokalizacja: Tarnów
Kontakt:

Post autor: sylw3st3r »

ja jednak uwazam ze do takiego auta i takiej mocy to tylko 98, zniszczy sobie silnik ..., ostatnio tankuje siostrze auto a tu gosciu podjezdza nowiutka honda i tankuje PB95 <morderstwo> auto pali jakies 5 6l w miescie i mu szkoda na lepsze i mniej niszczace paliwo ?? nosz wtf ??, mi jakby palilo 6 benzyny to bym w zyciu nie zatankowal gazu, ale niestety najmniej 11 w miescie przy mojej jezdzie :(, a i auto nie za nowe i marne 140HP :P

Awatar użytkownika

Mr Greenback
Rhetor
Posty: 3594
Rejestracja: 28-01-2010, 19:31

Post autor: Mr Greenback »

sylw3st3r pisze:Mr Greenback, do 200HP auta tankujesz PB95 ?
Tak.Vpower. Czyli 95 oczyszczoną. Sprawdź specyfikację samochodów zanim będziesz lał benzynę. Auta zza Oceanu np. zalecane mają lanie Unleaded Regular zwanej popularnie gnojówą. Odpowiednik naszej 87. Samochody na tamten rynek są stworzone o z myślą o jeździe na niskich oktanach. Z tym, że tam naprawdę dbaja o to paliwo i nikomu nie przyjdzie do głowy dodawaniensyfu jak u nas do nibyE95.
Przyjechała ostatnio pani z mężusiem na stacje i się pyta gościa na Shellu czy ma takie super hiper extra paliwo.On się pyta czy to wzbogacony diesel czy co to ma być. Oodpowiedziała, że jej syn polecił tankować. W końcu doszli, że to Vpower racing. Ja sie patrze, a ona leje tą benzynę do takiego małego Opla, w którym jak siądziesz to musisz cofać fotele żeby nie mieć głowy między nogami :mrgreen: Lanie paliwa do takich silniczków może skończyć sie wypaleniem panewek i remontem silnika.Bo to paliwo wywołuje wręcz pożar pod maską. To tak jak żuli pod sklepem poić koniakiem, jak wystarcza im zwykły jabcok.
"Ludzie którzy głosują na nieudaczników, złodziei, zdrajców i oszustów nie są ich ofiarami. Są ich wspólnikami". George Orwell

Awatar użytkownika

LordRuthwen
Rhetor
Posty: 7118
Rejestracja: 20-10-2009, 10:25
Lokalizacja: tajna

Post autor: LordRuthwen »

Mr Greenback, gadasz głupoty, ja do swojej 15 letniej corsy lałem VPR w tamtym roku przez 3 miesiące i dalej jeździ, z drugiej strony nie zauważyłem też różnicy pomiędzy jazdą na VPR a 98 :P

Awatar użytkownika

Mr Greenback
Rhetor
Posty: 3594
Rejestracja: 28-01-2010, 19:31

Post autor: Mr Greenback »

LordRuthwen pisze:Mr Greenback, gadasz głupoty, ja do swojej 15 letniej corsy lałem VPR w tamtym roku przez 3 miesiące i dalej jeździ, z drugiej strony nie zauważyłem też różnicy pomiędzy jazdą na VPR a 98 :P
A czy ja mówiłem, że nie będziesz jeździł? Ludzie lali olej opałowy i jeździli. Po prostu nie wskazane i tyle. A że nie widziałeś róznicy między 98 a Vpower Racing to nie dziwi. Ta druga to 99+ zatem niewiele osiągniesz lepszych możliwości, zwłaszcza na takim silniczku. Dlatego tej pani wystarczy Vpower nalać,a nie bulić po 5.50 /L za paliwo jak i tak nie wykorzystuje z tej benzyny nic.
Warto poczytac np.tutaj:

http://www.capri.pl/forum/101267 albo lepiej tutaj:
http://www.racingforum.pl/lofiversion/i ... 11626.html bardziej na temat lania paliwa"lotniczego"do samochodów. Wniosek jeden-więcej oktanów nie znaczy lepiej.
Ostatnio zmieniony 23-05-2010, 08:23 przez Mr Greenback, łącznie zmieniany 1 raz.
"Ludzie którzy głosują na nieudaczników, złodziei, zdrajców i oszustów nie są ich ofiarami. Są ich wspólnikami". George Orwell

Awatar użytkownika

LordRuthwen
Rhetor
Posty: 7118
Rejestracja: 20-10-2009, 10:25
Lokalizacja: tajna

Post autor: LordRuthwen »

No ja jeździłem, jeszcze jak miałem diesla, na oleju rzepakowym z Lider Szajsa, jak olej był poniżej 3 zł.
Nie dolewałem wcale ropy i 4 miesiące minęły. Najciekawsze, że spadku na mocy nie zauważyłem.

Online

farciarzgilmore
Archont
Posty: 804
Rejestracja: 17-12-2009, 12:41
Lokalizacja: Polska

Post autor: farciarzgilmore »

Odnośnie lanie paliwa V-power do samochodu typu corsa to zgodzę się z Mr Greenback. Do niedawna jeszcze jeździłem corsą C z silnikiem od kosiarki :) 1.0 litr. Klasyczna trzycylindrówka, która jest kiepsko wyważona i czuć bardzo jak się zaleje coś chrzczonego. Osobiście lałem do niej zwykłą PB98, dlatego że jak wyczytałem jest to paliwo, które spala się łagodniej bez gwałtownych "wybuchów" stąd płynniej się jeździ. Nie należy łączyć większej ilości oktan z większą mocą. Na Pb95 ma się większą moc natomiast 98 jest łagodniejsza dla silnika.
Natomiast cały czas nie wiem co jest lepsze dla mojego obecnego silnika ... jedno pytanie tysiące odpowiedzi. Astra G 2004r, 1.4 16V benzyna. Ciągle nie wiem czy lać zwykłą 95 czy 98. A może jeszcze lepiej było by lać tą ulepszoną 95 na shellu? Chętnie wysłucham rad kogoś kto jest w temacie odnośnie mojej marki.

PZDR

ODPOWIEDZ