Modernizacja linii kolejowej Kraków - Rzeszów
Re: Modernizacja linii kolejowej Kraków - Rzeszów
PKP ma w dupie remont, Prezydent też , lokalne media też, Radni też. Przy wyborach pamiętajcie o tym,
Re: Modernizacja linii kolejowej Kraków - Rzeszów
Tak drastycznie bym tego nie wyraził. Im na pewno bardzo zależy, ale cóż zrobić jak są nieudolni, a często po prostu tchórzliwi.
"Nie wystarczy mówić do rzeczy, trzeba mówić do ludzi"
Re: Modernizacja linii kolejowej Kraków - Rzeszów
Ze wszystkich posłów i senatorów odpisał mi tylko Wojtkieiwcz. Reszta nadal milczy...
Re: Modernizacja linii kolejowej Kraków - Rzeszów
Nadal nie mają zamiaru zrobić tych kilka metrów asfaltu i połączyć ul.Droga do Huty z Krakowską (rozsypane kamienie walające się po ulicy) tylko czekać jak odprysk takiego kamienia wybije komuś oko albo szybe w innym samochodzie , tak samo po co połączyć nową nawierzchnię ze starą koło wiaduktu ... no po co ? komu to potrzebne ? ....niech jadą wolno i niszczą zawieszenia ! Niech stoją do Sierpnia 2018 w korkach co mają innego do roboty !
''Bliższy Bogu jest niewierzący stosujący w życiu siedem przykazań, niż katolik, który wypełnia tylko trzy pierwsze''
Re: Modernizacja linii kolejowej Kraków - Rzeszów
Najciekawiej, że te progi nie są oznakowane w jakikolwiek sposób...
Re: Modernizacja linii kolejowej Kraków - Rzeszów
Według najnowszych, komunikacyjna blokada Tarnowa może się przeciągnąć nawet do września przyszłego roku.
https://plus.gazetakrakowska.pl/region/ ... y,12727010" onclick="window.open(this.href);return false;
ach, nie mogę tu tego nie wkleić, crème de la crème:
Mają jeszcze spory zapas czasu. Można się rozejść.Tarnowscy urzędnicy tłumaczą, że nie mają narzędzi do dyscyplinowania kolejarzy, bo ci wykonują swoje projekty na podstawie pozwoleń wydanych przez wojewodę, nadrzędnych w stosunku do miasta.
- Nie ma zagrożenia utraty dofinansowania unijnego, bo projekt realizowany jest obecnie w ramach programu na lata 2014-2020. Tak więc mamy jeszcze spory zapas czasu, żeby się z tym uwinąć - mówi Konrad Gawłowski, zastępca dyrektora regionu południowego PKP PLK. Przyznaje, że pierwotnie podawane terminy oddania wiaduktów być może „podawane były na wyrost”, a plany „zweryfikowało życie”.

Re: Modernizacja linii kolejowej Kraków - Rzeszów
Jak tak to się będzie przeciągać to nie wiem czy ja dożyje końca tego remontu.
Re: Modernizacja linii kolejowej Kraków - Rzeszów
Wczoraj znowu stałem od XX. Misjonarzy pod Przemysłową, i jak zawsze jestem spokojny jeżdżąc tamtędy niemal codziennie, tak mnie dosłownie szlag trafił. Jak do jasnej cholery można doprowadzić miasto do takiego stanu... A, i jeszcze jedno. Obawiam się, że na skraju wytrzymałości jest znakomita większość tarnowskich zmotoryzowanych. Kpina i skandal.
Re: Modernizacja linii kolejowej Kraków - Rzeszów
Będzie cud jak pojedziemy za rok na Boże Narodzenie pod wiaduktami ale z plotek coraz częściej słychać że jak zima będzie "ciężka" to termin będzie przesunięty na wakacje 2019 roku......
Re: Modernizacja linii kolejowej Kraków - Rzeszów
Trasę Kaufland na Lwowskiej- Czerwona Biedronka pokonałem dziś w godzinę.
Kurtyna.
Kurtyna.
Re: Modernizacja linii kolejowej Kraków - Rzeszów
Obwodnicą byłoby 20 minut... Ciepiela jest już ponoć świadomy tego, że przegrał wybory przez... PKP...
Re: Modernizacja linii kolejowej Kraków - Rzeszów
Szybciej, ale zabierałem jeszcze kogoś z przystanku po drodze.hurricane pisze:Obwodnicą byłoby 20 minut... Ciepiela jest już ponoć świadomy tego, że przegrał wybory przez... PKP...
Re: Modernizacja linii kolejowej Kraków - Rzeszów
Taką odpowiedz otrzymałem:
"Uprzejmie informuję, że w wyniku prac prowadzonych w ciągu ulicy Krakowskiej w Tarnowie, po przeniesieniu ruchu kołowego na wschodnią jezdnię, wykonawca zgodnie z harmonogramem przystąpił do prac w części zachodniej ulicy. W trakcie robót ziemnych i rozbiórkowych stwierdzona została niezgodność w zakresie rzeczywistego przebiegu kanału ogólnospławnego względem przebiegu wskazanego na mapie do celów projektowych. W konsekwencji powyższego zaszła konieczność wprowadzenia korekty rozwiązania projektowego dla układu drogowego.
Wprowadzenie zmian projektowych na tak zaawansowanym etapie robót wiąże się z koniecznością pozyskania nowych uzgodnień m.in. właściciela kanału ogólnospławnego oraz zarządcy drogi.
Należy zaznaczyć, że możliwości wprowadzania zmian są ograniczone z uwagi na m.in. wydane pozwolenie na budowę, w oparciu o które prowadzone są roboty, a także warunki umowy podpisanej z wykonawcą robót. Każda istotna zmiana wiązałaby się z koniecznością pozyskania nowego pozwolenia na budowę (co w istotny sposób wpłynęłoby na wydłużenie realizacji przedmiotowej inwestycji).
Pomimo prowadzenia równoległych czynności w zakresie niekolidującym bezpośrednio z pracami w zakresie przebudowy wykrytych nieprawidłowości przedmiotowa sytuacja przełoży się na opóźnienie otwarcia dla ruchu kołowego zachodniej jezdni ulicy Krakowskiej, które będzie wynosiło do 3 miesięcy.
Z informacji uzyskanych od PKP PLK S.A. wynika, że wykonawca robót posiada odpowiednie doświadczenie w prowadzeniu prac budowlanych. Zaangażowanie wykonawcy, liczba pracowników oraz ilość sprzętu jest adekwatna do aktualnego stanu zaawansowania prac. Nadmieniamy, że Spółka uwzględniając oczekiwania mieszkańców, dokonała zmian projektowych w zatwierdzonym projekcie przebudowy, polegających na utworzeniu lewoskrętu z ulicy Krakowskiej w ulicę Kochanowskiego.
Biorąc powyższe pod uwagę należy podkreślić, że PKP PLK S.A. dokłada starań, aby przedmiotowa inwestycja została zakończona w możliwie najkrótszym terminie (pomimo występujących niedogodności pojawiających się podczas procesu inwestycyjnego). Należy podkreślić, że efekty prowadzonej modernizacji – po oddaniu realizowanych przez PKP PLK S.A. wiaduktów do użytku, powinny wpłynąć na polepszenie komunikacji miasta oraz jakość życia mieszkańców."
Z wyrazami szacunku,
Sekretariat Departamentu Kolejnictwa
"Uprzejmie informuję, że w wyniku prac prowadzonych w ciągu ulicy Krakowskiej w Tarnowie, po przeniesieniu ruchu kołowego na wschodnią jezdnię, wykonawca zgodnie z harmonogramem przystąpił do prac w części zachodniej ulicy. W trakcie robót ziemnych i rozbiórkowych stwierdzona została niezgodność w zakresie rzeczywistego przebiegu kanału ogólnospławnego względem przebiegu wskazanego na mapie do celów projektowych. W konsekwencji powyższego zaszła konieczność wprowadzenia korekty rozwiązania projektowego dla układu drogowego.
Wprowadzenie zmian projektowych na tak zaawansowanym etapie robót wiąże się z koniecznością pozyskania nowych uzgodnień m.in. właściciela kanału ogólnospławnego oraz zarządcy drogi.
Należy zaznaczyć, że możliwości wprowadzania zmian są ograniczone z uwagi na m.in. wydane pozwolenie na budowę, w oparciu o które prowadzone są roboty, a także warunki umowy podpisanej z wykonawcą robót. Każda istotna zmiana wiązałaby się z koniecznością pozyskania nowego pozwolenia na budowę (co w istotny sposób wpłynęłoby na wydłużenie realizacji przedmiotowej inwestycji).
Pomimo prowadzenia równoległych czynności w zakresie niekolidującym bezpośrednio z pracami w zakresie przebudowy wykrytych nieprawidłowości przedmiotowa sytuacja przełoży się na opóźnienie otwarcia dla ruchu kołowego zachodniej jezdni ulicy Krakowskiej, które będzie wynosiło do 3 miesięcy.
Z informacji uzyskanych od PKP PLK S.A. wynika, że wykonawca robót posiada odpowiednie doświadczenie w prowadzeniu prac budowlanych. Zaangażowanie wykonawcy, liczba pracowników oraz ilość sprzętu jest adekwatna do aktualnego stanu zaawansowania prac. Nadmieniamy, że Spółka uwzględniając oczekiwania mieszkańców, dokonała zmian projektowych w zatwierdzonym projekcie przebudowy, polegających na utworzeniu lewoskrętu z ulicy Krakowskiej w ulicę Kochanowskiego.
Biorąc powyższe pod uwagę należy podkreślić, że PKP PLK S.A. dokłada starań, aby przedmiotowa inwestycja została zakończona w możliwie najkrótszym terminie (pomimo występujących niedogodności pojawiających się podczas procesu inwestycyjnego). Należy podkreślić, że efekty prowadzonej modernizacji – po oddaniu realizowanych przez PKP PLK S.A. wiaduktów do użytku, powinny wpłynąć na polepszenie komunikacji miasta oraz jakość życia mieszkańców."
Z wyrazami szacunku,
Sekretariat Departamentu Kolejnictwa
Re: Modernizacja linii kolejowej Kraków - Rzeszów
Wodociągi już wymieniły kanał na nowy i dokładnie wiedziały co i gdzie jest pod ziemią
I trwało to z tydzień, może dwa.

Re: Modernizacja linii kolejowej Kraków - Rzeszów
PKP informuje: Niestety większość pociągów nie będzie jeździć z prędkością do 160 km/h, którą dopuściły na tej trasie Polskie Linie Kolejowe. Powód? Przewoźnikom się to nie opłaca. Niemal wszystkie pociągi nadal będą potrzebowały na pokonanie trasy do Tarnowa ponad godzinę. Przyśpieszone pociągi Kolei Małopolskich zatrzymujące się na dziewięciu stacjach mają przejeżdżać z Tarnowa do Krakowa w czasie od 1 godziny i 3 minut do 1 godziny i 16 minut.