Modernizacja linii kolejowej Kraków - Rzeszów
Re: Modernizacja linii kolejowej Kraków - Rzeszów
Tam jest chaos. Jest generalny wykonawca, ale on ma swoich podwykonawców generalnych na różnych odcinkach, a ci mają swoich podwykonawców na różne roboty.
Dodatkowo za infrastrukturę odpowiada tam kilka spółek, resztę sobie sam dopowiedz.
Dodatkowo za infrastrukturę odpowiada tam kilka spółek, resztę sobie sam dopowiedz.
Re: Modernizacja linii kolejowej Kraków - Rzeszów
Jak na PKP PLK i ich inwestycje to przynajmniej z robotami torowymi poszło im nadspodziewanie sprawnie. Wiadukty w Tarnowie to porażka. Teraz podobny egzamin czeka Kraków, bo modernizacja średnicy rusza - zobaczymy jak sobie tam poradzą, zwłaszcza, że ichniejszy ZIKiT do orłów też nie należy.
Re: Modernizacja linii kolejowej Kraków - Rzeszów
Nie jest przecież tajemnicą, że dla nich priorytetem była infrastruktura kolejowa...
Re: Modernizacja linii kolejowej Kraków - Rzeszów
No i mamy armagedon. Tylko z tego co udało mi się zaobserwować wczoraj i dzisiaj: Krakowska w obie strony stoi, Kochanowskiego, Reymonta stoją, Mościckiego wczoraj po 16 korek do Mościc aż pod nową Kapłanówkę, Szkotnik do Krakowskiej aż od Ronda Fieldorfa. Ba, właśnie teraz nawet Czerwonych Klonów i Księdza Indyka stoją... Cudownie.
Re: Modernizacja linii kolejowej Kraków - Rzeszów
Na Krakowskiej wczoraj w szczycie (15:30-16:00) w kierunku od Krakowa do centrum było zupełnie luźno, jak na tamte okoliczności. Przed jazdą w tamten region dobrze sprawdzić aktualne natężenie ruchu chociażby na mapach google, targeo czy yanosiku; wczoraj to pierwsze było zupełnie wiarygodne. Za ok. miesiąc trochę się uspokoi ze względu na wakacje, natomiast we wrześniu z zablokowaną dodatkowo drugą stroną Tarnowa (Gumniska, Lwowska) najlepiej będzie... być Romanem Ciepielą, bo nic ci samozachwytu nie popsujeTomekMKM pisze:Krakowska w obie strony stoiNa Krakowskiej wczoraj w szczycie (15:30-16:00) było zupełnie luźno - w kieru

Re: Modernizacja linii kolejowej Kraków - Rzeszów
czy są jakieś narzędzia ze strony miasta aby wymóc na PKP -> wykonawca -> podwykonawca, zwiększenie ilości pracowników na budowie, wydłużenie czasu pracy? bo to jest kpina co się na Krakowskiej wyprawia
Re: Modernizacja linii kolejowej Kraków - Rzeszów
Zgadza się na krakowskiej od strony Krakowa w godz. 15:30-16:00 pustki można powiedzieć przy tym co się tam dzieje w wcześniejszych godzinach...
Za to na plus tych remontów zaliczam to że niektórzy nauczyli się jeździć na suwak i nie wjeżdżać na skrzyżowanie jak nie mają możliwości jego opuszczenia...
Ale tak jak szybko się nauczyli tak szybko zapomną jak się tylko skończą remonty... o ile ...
Za to na plus tych remontów zaliczam to że niektórzy nauczyli się jeździć na suwak i nie wjeżdżać na skrzyżowanie jak nie mają możliwości jego opuszczenia...
Ale tak jak szybko się nauczyli tak szybko zapomną jak się tylko skończą remonty... o ile ...
Re: Modernizacja linii kolejowej Kraków - Rzeszów
W prlu takie budowy ciągnęly sie nieraz długie lata, także jak coś robią są postępy to chyba jednak ok, a pod ruchem się raczej ciężej pracuje, nie ma takiej swobody i sporo utrudnień także dla wykonawcy.
-
- Rhetor
- Posty: 5589
- Rejestracja: 17-06-2014, 09:35
Re: Modernizacja linii kolejowej Kraków - Rzeszów
To trochę bezczelność, że przesuwa się kolejne terminy, a o 16-stej nikogo nie ma na placu budowy.
Nie jestem KODziarzem, gorszym sortem, donosicielem, Bolkiem, ani TW.
Re: Modernizacja linii kolejowej Kraków - Rzeszów
Toś Pan rozbawił. Z taką technologią, to powinni maksymalnie w dwa lata skończyć, a tu już trzeci leci i końca nie widać. Jeśli w tym roku skończą południową stronę, to wezmą się za północną i pewnie znowu kolejne 1,5 roku robót. 4-5 lat budowa wiaduktu wraz z drogą, która jest głównym wjazdem do miasta, to jest dla Ciebie postęp?
Re: Modernizacja linii kolejowej Kraków - Rzeszów
Taki rys historyczny zaciągnięty z TCI
1868 r.
Sporządzenie wstępnych planów przebiegu kolei Tarnowsko - Leluchowskiej.
22 kwietnia 1873 r.
Parlament austriacki zatwierdził budowę kolei Tarnowsko – Leluchowskiej i ostateczny przebieg linii.
18 sierpnia 1876 r.
Przekazanie do użytku linii kolejowej Tarnów - Tuchów - Stróże - Nowy Sącz - Leluchów (dł. 147,7 km).
Mamy więc osiem lat od planów do oddania, a weźmy pod uwagę, że kamień na nasypy wożono furmankami. Ktoś pamięta ile lat remontowany jest w Tarnowie jeden wiadukt 150 lat później?
1868 r.
Sporządzenie wstępnych planów przebiegu kolei Tarnowsko - Leluchowskiej.
22 kwietnia 1873 r.
Parlament austriacki zatwierdził budowę kolei Tarnowsko – Leluchowskiej i ostateczny przebieg linii.
18 sierpnia 1876 r.
Przekazanie do użytku linii kolejowej Tarnów - Tuchów - Stróże - Nowy Sącz - Leluchów (dł. 147,7 km).
Mamy więc osiem lat od planów do oddania, a weźmy pod uwagę, że kamień na nasypy wożono furmankami. Ktoś pamięta ile lat remontowany jest w Tarnowie jeden wiadukt 150 lat później?
"Nie wystarczy mówić do rzeczy, trzeba mówić do ludzi"
Re: Modernizacja linii kolejowej Kraków - Rzeszów
zapytaj Drogfana, odpowie Ci, ze tak to już jest i nie ma czym sie przejmować, to normalne, że na placu budowy w centrum miasta w newralgicznym komunikacyjnym jego miejscu pracuje kilka osób od rana do 16 i zasadniczo to w d. mają wraz z wykonawcą, podwykonawcą, podpodwykonawcą, że ten remont trwa już kilka lat, jest bajzel i ogromne utrudnienia dla połowy miasta, a władze miasta mogą powiedzieć jedno: nic nie możemy zrobić 

Re: Modernizacja linii kolejowej Kraków - Rzeszów
Zaczęli pogłębiać wiadukt na Warsztatowej, która jest teraz zamknięta mniej więcej od "Ruchu". Skrzyżowanie z Bartla i Kassali też już nieprzejezdne. Ruch pieszy pod wiaduktem także niemożliwy. Oczywiście w zamian, oprócz wstawienia tabliczki "Przejście przez tory surowo wzbronione", niczego nie zorganizowano. Czas zacząć uczyć się fruwać.
Re: Modernizacja linii kolejowej Kraków - Rzeszów
Rano na Krakowskiej przy wiadukcie, licząc operatorów koparek, kierowców ciężarówek naliczyłem 12 osób.
Re: Modernizacja linii kolejowej Kraków - Rzeszów
Czyli porównując do tego co można było tam zaobserwować wcześniej wzięli się ostro do roboty. Jeszcze 4-5 lat i będzie wiadukt jak marzenie.
"Wkrótce Europa przekona się, i to boleśnie, co to są polskie fobie, psychozy oraz historyczne bóle fantomowe" S. LEM