tarnowskie MPK
Re: tarnowskie MPK
Na zajezdni na Okrężnej dzisiaj stała biała Scania, taka jak te kupione ostatnio.
Re: tarnowskie MPK
No bo juz dwie są. Jedna na malowaniu, druga na warsztacie lub na uzbrojeniu w kasowniki, wyświetlacze itp.
http://web.facebook.com/story.php?story ... 6969794225" onclick="window.open(this.href);return false;
http://web.facebook.com/story.php?story ... 6969794225" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: tarnowskie MPK
Z tym, to ciężko stwierdzić nie mając dostępu do archiwów MPK. Wg tego do czego mam dostęp (http://www.phototrans.eu/2415,486,3648,0.html) najstarszy autobus obecnie jeżdżący w Tarnowie, został wyprodukowany w 1987 roku. Ale w miedzyczasie przeszedł przynajmniej 2 gruntowne remonty.pilips1982 pisze:Czyli rozumiem, że nic starszego niż #219 u nas nie jeździ?
Wysłane z mojego D5503 przy użyciu Tapatalka
Re: tarnowskie MPK
Wszystkie 4 Scanie od wczoraj są w komplecie na zajezdni i szykują się do wyjazdu.
-
- Prytan
- Posty: 209
- Rejestracja: 23-09-2016, 21:32
- Lokalizacja: Tarnów - Centrum
Re: tarnowskie MPK
Wie ktoś z Was może czy jednak udało się MPK pozyskać środki unijne na zakup tych obiecanych 50 nowych autobusów? Bo prezes zapowiedział przy okazji zakupu Scanii przetarg na kolejne 5 szt. nowych autobusów, ale tym razem już się nie zająknął na temat 50 szt. z dofinansowania. A na stronie RPO w małopolskiem nie mogę się doszukać takiego projektu. Ale może źle szukam...
Re: tarnowskie MPK
Jakby ktoś nie wiedział bo zdik na własnej stronie o tym milczy i nie informuje pasażerów o tym fakcie o dziwo. Z dniem 14 listopada 2016 r. linia nr 10 przejdzie do historii. Taką oto informację spostrzegłem w poniedziałek 31.10.2016 r. na przystanku przy ul. Marszałka.
P.S. Nie wiem czy tam ktoś myśli w tym zdik ale po co było tworzyć linię by ją kasować po niespełna 7 miesiącach, która na trasie od Mickiewicza do Dworca dublowała się z linia nr 9 poprostu albo wydłużyć linie nr 9 do tego przystanku przy parkingu albo zmienić trasę przejazdu gdzie ta linia powinna mieć przystanek przy ul. Marszałka ale nie początkowy. Początkowym powinien być Lwowska-Szpital następnie Jana Pawła-Błonie-Słoneczna-Jasna-Strodąbrowska-Marszałka i dalej tak samo jak było i na odwrót i to by miało sens. Dodatkowo jeżeli to miał być dojazd na dworzec kolejowy czy to autobusowy w celu przesiadki na PKP czy Autobusy to rozkład jazdy powinien być zsynchronizowany z odjazdami pociągów i autobusów czego w Tarnowie brak tym bardziej jak niektóre linie kursują rzadziej. Teraz już wiem czemu zdik nie chwali się na swojej stronie z informacją o likwidacji tej linii....
P.S. Nie wiem czy tam ktoś myśli w tym zdik ale po co było tworzyć linię by ją kasować po niespełna 7 miesiącach, która na trasie od Mickiewicza do Dworca dublowała się z linia nr 9 poprostu albo wydłużyć linie nr 9 do tego przystanku przy parkingu albo zmienić trasę przejazdu gdzie ta linia powinna mieć przystanek przy ul. Marszałka ale nie początkowy. Początkowym powinien być Lwowska-Szpital następnie Jana Pawła-Błonie-Słoneczna-Jasna-Strodąbrowska-Marszałka i dalej tak samo jak było i na odwrót i to by miało sens. Dodatkowo jeżeli to miał być dojazd na dworzec kolejowy czy to autobusowy w celu przesiadki na PKP czy Autobusy to rozkład jazdy powinien być zsynchronizowany z odjazdami pociągów i autobusów czego w Tarnowie brak tym bardziej jak niektóre linie kursują rzadziej. Teraz już wiem czemu zdik nie chwali się na swojej stronie z informacją o likwidacji tej linii....
Re: tarnowskie MPK
Sama idea dowożenia do P+R i dworca była dobra, tylko ta linia w obecnym kształcie nie miała szans. Tam nie potrzeba dodatkowej linii bo i tak wiele linii jeździ obok dworca. Do obsługi parkingu P+R proponuję przenieść tam końcówki jakichś linii ze Szkotnika albo Mechanicznych. Żeby odjazdy zsynchronizować z przyjazdami/odjazdami pociągów to muszą być pociągi, a te zaczną jeździć od grudnia. Chodzi mi o Koleje Małopolskie bo z Intercity jadącym ze Szczecina ciężko coś synchronizować. Linia łącząca P+R, centrum miasta i dworzec może kiedyś wrócić jak będą nowe parkingi. Na razie jednak szykują się tylko dwa: na Lwowskiej i Chemicznej - oba obsłuży linia 9. Proponuję więc przeznaczyć kasę z 10 na więcej kursów 9.
Re: tarnowskie MPK
Pomysł P+R dobry, ale lokalizacja TRAGEDIA. To samo będzie w Mościcach przy dworcu PKP. Pytanie podstawowe: dla kogo ma być ten parking ?
Re: tarnowskie MPK
Lokalizacja jest zaj*, problem to jest w tym, czemu samochody osobowe pod torami nie maja przejazdu, a juz skrajną dziwnoscia jest brak przystanku autobusowego pod dworcem, tylko jakiś barszo drogi prywatny parking. Ten remont dworca poza odnowieniem go więcej spaprał niz pomógł. A parkingi są potrzebne, będzie to dobitnie widać jak Koleje Małopolskie ruszą pełną parą.
Re: tarnowskie MPK
Ostatnio jest moda na drogowe absurdy w Tarnowie więc i RDN chciało mieć swój. Tym razem nie wyszło bo wszystko jest tak jak należy. Chodzi o brak zatoki przystankowej na Romanowicza czyli na ulicy na której nie powinno być zatok. O dziwo, prezydent Ciepiela wie o tym! Szkoda tylko że mieszkańców nikt nie uświadomił że przystanek nie jest równoznaczny z zatoką.
Artykuł został opublikowany na fb na stronie "Zatoki? To się leczy" jako dobry przykład z Tarnowa!
http://rdn.pl/?p=99865
Artykuł został opublikowany na fb na stronie "Zatoki? To się leczy" jako dobry przykład z Tarnowa!
http://rdn.pl/?p=99865
-
- Rhetor
- Posty: 5589
- Rejestracja: 17-06-2014, 09:35
Re: tarnowskie MPK
Tak z ciekawości pytam - a czemu nie powinno być zatok?
Nie jestem KODziarzem, gorszym sortem, donosicielem, Bolkiem, ani TW.
Re: tarnowskie MPK
W przypadku Romanowicza:
-za małe natężenie ruchu, powinno być min. 400 p/h, tam tyle na pewno nie ma
-brak zatoki jest elementem uspokojenia ruchu -> nie potrzeba progów
-małe potoki pasażerskie -> krótkie postoje autobusu -> małe straty czasu
-tylko dwie linie autobusowe 30 i 11 (46 nie liczę bo jeździ trzy razy dziennie)
-możliwość podjechania autobusu blisko krawężnika (tam akurat teraz prawie nie ma krawężników ale po planowanym remoncie powinny być)
-brak konieczności włączania się do ruchu autobusu przy wyjeżdżaniu z zatoki -> brak potencjalnego punktu kolizji
-nie zabiera się miejsca pieszym i rowerzystom pod zatokę
-koszt budowy to jakieś 200 tys. za jedną!
-za małe natężenie ruchu, powinno być min. 400 p/h, tam tyle na pewno nie ma
-brak zatoki jest elementem uspokojenia ruchu -> nie potrzeba progów
-małe potoki pasażerskie -> krótkie postoje autobusu -> małe straty czasu
-tylko dwie linie autobusowe 30 i 11 (46 nie liczę bo jeździ trzy razy dziennie)
-możliwość podjechania autobusu blisko krawężnika (tam akurat teraz prawie nie ma krawężników ale po planowanym remoncie powinny być)
-brak konieczności włączania się do ruchu autobusu przy wyjeżdżaniu z zatoki -> brak potencjalnego punktu kolizji
-nie zabiera się miejsca pieszym i rowerzystom pod zatokę
-koszt budowy to jakieś 200 tys. za jedną!
Re: tarnowskie MPK
Też zastanawiałem się nad ostatnią "aktywnością" RDN w dziennikarskich śledztwachMistyczny pisze:Ostatnio jest moda na drogowe absurdy w Tarnowie więc i RDN chciało mieć swój.
ICE In Case of Emergency, w nagłym wypadku
Re: tarnowskie MPK
Zdziwiłbyś się ile tam jeździ pojazdów weź pod uwagę że przy Romanowicza są szkoły jest Park całkiem duże skupisko ludzi, ruchliwe skrzyżowanie z Al.Piaskową która jest drogą do Parku Przemysłowego.Ulica powinna być kompleksowo zmodernizowana właśnie o zatoki autobusowe nie tylko nową nawierzchnie.Mistyczny pisze:W przypadku Romanowicza:
-za małe natężenie ruchu, powinno być min. 400 p/h, tam tyle na pewno nie ma
!
Re: tarnowskie MPK
Jest duże natężenie ruchu ale nie aż tak duże żeby budować zatoki autobusowe. Wiem bo jeżdżę często tą ulicą, w końcu to "moje" osiedle . Autobus też nie stoi wiecznie. Podczas gdy wsiadają/wysiadają pasażerowie za autobusem zatrzyma się 3 może 4 samochody nie więcej. Tragedii nie ma.