
ja to widze tak

Wiesz, to nie jest ważne jak Ty to widzisz.krzychu pisze: ja to widze tak
Zastanawiam się i szukam powodów. Może przegrane wybory i podziękowanie ze strony PO dla regionu?opornik pisze:Prawda to czy fałsz? Wiem, wybory idą pora na obietnice. Może do jesieni nie będzie trzeba podjąć decyzji i uda się załapać ponownie na Wiejską?http://www.radiokrakow.pl/wiadomosci/ta ... rnowskiej/" onclick="window.open(this.href);return false;Coraz bliżej budowy obwodnicy w Dąbrowie Tarnowskiej. Przetarg możliwy już w czerwcu
Wtorek, 14 Kwietnia 2015, 11:36
Niewykluczone, że w czerwcu zostanie ogłoszony przetarg na budowę wyczekiwanej od lat obwodnicy Dąbrowy Tarnowskiej. To najlepiej przygotowana inwestycja drogowa w Małopolsce. GDDKiA od dawna ma wszystkie potrzebne pozwolenia. Na wykup działek pod budowę wydano już 18 milionów złotych z budżetu państwa.
Do rozpoczęcia prac brakuje jednego. Jak przekonuje, w rozmowie z Radiem Kraków dyrektor krakowskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad Tomasz Pałasiński, rząd musi jeszcze zatwierdzić Program Budowy Dróg Krajowych. Ta decyzja się znacznie opóźnia, ale drogowcy działają zgodnie z planem. "Będziemy gotowi na ogłoszenie przetargu w czerwcu" - dodaje Pałasiński.
Na budowę 7 kilometrów obwodnicy Dąbrowy Tarnowskiej potrzeba od 150 do 200 mln zł. Ministerstwo Infrastruktury i Rozwoju potwierdza Radiu Kraków, że przyjęcie przez rząd Programu Budowy Dróg Krajowych na najbliższe lata powinno nastąpić w połowie roku. Od tego dokumentu zależy także budowa obwodnic Chełmca, Zatora i Zabierzowa.
http://www.radiokrakow.pl/wiadomosci/ta ... e-opoznia/" onclick="window.open(this.href);return false;Przetarg na budowę obwodnicy Dąbrowy Tarnowskiej znowu się opóźnia
Poniedziałek, 15 Czerwca 2015, 09:43
Inwestycja od lat ma wszystkie potrzebne pozwolenia. Przetarg można by ogłosić choćby dzisiaj, ale żeby tak się stało, rząd musi przyjąć program budowy dróg krajowych. Miało się to stać w czerwcu. Jednak według najnowszych informacji, program może zostać przyjęty dopiero po wakacjach.
Posłuchaj co mówi Iwona Mikrut z krakowskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad
- Przetargu nie możemy ogłaszać, dopóki nie będzie zatwierdzenia tego projektu. Nie wiemy czy pieniądze bedą. Jak projekt nie jest zatwierdzony, jest możliwość, że pieniędzy nie będzie - mówi Iwona Mikrut z krakowskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.
Mikrut przypomina, że dokument, na który czeka obwodnica Dąbrowy Tarnowskiej zakłada, że jej budowa ruszy dopiero w przyszłym roku. Siedmiokilometrowa droga ma wyprowadzić ruch tirów jadących z Warszawy czy Kielc z centrum Dąbrowy Tarnowskie na południe.
(Bartłomiej Maziarz/ko)
RC podjął decyzję o wynajęciu krakowskiej kancelarii Eliasz-Suliński.opornik pisze:A tymczasem:
... Tak przynajmniej wynika z ustaleń śledczych. Według nich w wyniku afery miasto przepłacić miało aż 25,7 mln zł w trakcie realizacji projektu połączenia drogi wojewódzkiej nr 975 z węzłem A4 w Krzyżu (łącznik był czwartym i ostatnim etapem tego projektu).
Pora z kwiatami powitać TIR-y na JP II.Autostrada z Tarnowa do Dębicy płatna od wtorku 30 czerwca
Dodano: 2015-06-26
Kierowcy ciężarówek mogą powoli żegnać się z darmowym pokonywaniem odcinak autostrady A4 z Tarnowa do Dębicy. Pierwsze opłaty za przejazd tą trasą zostaną pobrane już we wtorek 30 czerwca. Odcinek z Tarnowa do Krakowa płatny dla ciężarówek jest już od ponad roku. Nadal nie wiadomo, kiedy wprowadzone zostaną opłaty dla samochodów osobowych.
Elektroniczny System Poboru Opłat viaTOLL jest obowiązkowy dla wszystkich pojazdów samochodowych oraz zespołów pojazdów o dopuszczalnej masie całkowitej powyżej 3,5 tony, a także dla autobusów niezależnie od ich DMC (Dopuszczalna Masa Całkowita). System działa od lipca 2011 r. i obecnie obejmuje
ok. 2 900 km dróg krajowych, ekspresowych i autostrad zarządzanych przez GDDKiA.
Po rozszerzeniu zaplanowanym na 30 czerwca br. sieć dróg płatnych w ramach systemu viaTOLL wzrośnie do ponad 3 150 km.
Odcinki, które z dniem 30 czerwca br. zostaną dołączone do sieci dróg płatnych viaTOLL
Autostrada A4, węzeł Tarnów Północ – węzeł Dębica Wschód, ok. 35,17 km
Droga ekspresowa S3, węzeł Gorzów Wielkopolski Południe – węzeł Skwierzyna Południe, ok. 27,1 km
Droga ekspresowa S5, węzeł Rydzyna – węzeł Korzeńsko, ok. 26,84 km
Droga ekspresowa S8, węzeł Wieluń – węzeł Łask, ok. 74,07 km
Droga ekspresowa S8, Jeżewo (skrzyżowanie z drogą wojewódzką nr 671) – Choroszcz (skrzyżowanie z drogą powiatową nr 2287B), ok. 18,53 km
Droga ekspresowa S11, węzeł Poznań Północ – węzeł Poznań Tarnowo Podgórne, ok. 13,07 km
Droga ekspresowa S12, węzeł Jastków – Kalinówka (skrzyżowanie z drogą gminną nr 112435L), ok. 32,78 km
Droga ekspresowa S61, węzeł Raczki – węzeł Suwałki Południe, ok. 11,98km
Droga ekspresowa S69, węzeł Bielsko-Biała Komorowice – węzeł Bielsko-Biała Mikuszowice, ok. 11,08 km
Wszystkie przychody wygenerowane przez viaTOLL trafiają na konto Krajowego Funduszu Drogowego (KFD) i przeznaczane są na dalsze inwestycje w rozbudowę oraz modernizację istniejącej infrastruktury drogowej w Polsce. Dotychczasowe wpływy do KFD z opłat za przejazdy płatnymi odcinkami dróg i autostrad wnoszonych za pomocą systemu viaTOLL wraz z opłatami od kierowców pojazdów lekkich (wnoszonymi manualnie i za pomocą viaAUTO) za korzystanie z odcinków autostrad A2 Konin - Stryków i A4 Bielany Wrocławskie – Sośnica wyniosły ponad 4,4 mld zł (stan na koniec kwietnia br.), czyli średnio 3,8 mln zł dziennie.
Do końca kwietnia br. w systemie viaTOLL zarejestrowanych było ponad 873 tys. pojazdów oraz 505 tys. użytkowników. Operator systemu sprzedał ponad 24 tys. urządzeń viaAUTO, przeznaczonych dla samochodów osobowych, a kolejne 1,2 tys. przekazano w użytkowanie służbom ratowniczym. Zdecydowanie najbardziej dochodową drogą jest autostrada A4, która tylko przez ostatnie pół roku wygenerowała ponad 185 mln zł wpływów. To ponad dwukrotnie więcej niż kolejna trasa – droga ekspresowa S8.
Informacje o systemie viaTOLL
viaTOLL to system, który pozwala użytkownikom elektronicznie wnosić opłaty za korzystanie z sieci dróg płatnych. Obowiązuje w Polsce od 1 lipca 2011 roku i jest obowiązkowy dla pojazdów samochodowych oraz zespołów pojazdów o dopuszczalnej masie całkowitej powyżej 3,5 tony oraz autobusów niezależnie od ich dopuszczalnej masy całkowitej.
System viaTOLL obowiązuje na wybranych odcinkach autostrad, dróg ekspresowych i krajowych zarządzanych przez GDDKiA. Z dokładnym wykazem i mapą sieci dróg płatnych można zapoznać się na stronie internetowej http://www.viatoll.pl" onclick="window.open(this.href);return false; oraz w każdym Punkcie Dystrybucji i Punkcie Obsługi Klienta. Dokładna lokalizacja Punktów Dystrybucji i Punktów Obsługi Klienta jest dostępna na stronie http://www.viatoll.pl" onclick="window.open(this.href);return false;.
Utrzymaniem i rozbudową systemu zajmuje się firma Kapsch Telematic Services sp. z o. o., która działa na zlecenie Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad. Od 2012 roku z systemu dobrowolnie mogą korzystać kierowcy pozostałych pojazdów. Usługa viaAUTO jest alternatywą dla manualnego sposobu płacenia za korzystanie z wybranych odcinków autostrad płatnych zarządzanych przez Generalną Dyrekcję Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA).
Mój Tarnów.opornik pisze:
Dla niektórych koniec bujania się po A4 a dla tarnowian chyba problemy.
Pora z kwiatami powitać TIR-y na JP II.
Tak myślisz Ty i paru bardziej rozgarniętych kierowców ciężarówek.ozi26 pisze: Tak szczerze to ja watpie zeby kierowca jadyc prosto na Rzeszów zjezdzal w Tarnowie jak bardziej sie mu oplaca zjechac w Brzesku. Jeszcze taniej bedzie
Wklejając link do mapy sam sobie odpowiedziałeś, no chyba że nie wiesz co to są drogi alternatywne i dlaczego się nimi jeździ a jak dalej nie wiesz dlaczego, to podpowiem - gdy nie wiadomo o co chodzi, to najczęściej chodzi o pieniądze.MST wónraT pisze:Bujania ciąg dalszy.opornik pisze:
Dla niektórych koniec bujania się po A4 a dla tarnowian chyba problemy.
Pora z kwiatami powitać TIR-y na JP II.
Odcinek z Krakowa do Tarnowa płatny dla ciężarówek jest już od ponad roku. Podobnie jak z Dębicy do granicy.
To po co te TIR-y miałyby zjeżdżać na JP II ?
http://www.viatoll.pl/pl/pojazdy-ciezarowe/mapa" onclick="window.open(this.href);return false;
ozi26 pisze:
Tak szczerze to ja watpie zeby kierowca jadyc prosto na Rzeszów zjezdzal w Tarnowie jak bardziej sie mu oplaca zjechac w Brzesku. Jeszcze taniej bedzie
A w Łodzi to już tak na stałe czy tylko do zakończenia remontu torowiska na Śmigłego-Rydza?ozi26 pisze:Zawsze mozna postawić zakaz wjazdu dla DMC 12 tak jak w Łodzi. Nie dotyczy docelowych wjazdow. Wszystko sie da tylko trzeba chcieć.
Wysłane z mojego Che2-L11 przy użyciu Tapatalka