MPK - czas na zmiany
Jeśli chodziło o Bus Rapid Transit to średni pomysł, takie szybkie autobusy muszą jeździć wydzielonymi pasami nie tylko od ruchu samochodów ale i pieszych aby mogły rozwinąć jakąś sensowną prędkość. Poza tym w Polsce raczej unika się nazwy BRT bo to kojarzy się źle z biedametrem w Ameryce Południowej mimo że idea jest dobra. U nas nazywa się to np. metrobus jak planowana linia we Wrocławiu.
Linia Krakowską i Wałową to świetny pomysł, można by zrobić z tego coś ciekawego na wzór krakowskiej linii 154 obsługiwanej autobusami elektrycznymi... Przegubowce zdecydowanie odpadają bo nie ma takich potoków podróżnych, lepiej iść w mniejsze autobusy ale częściej kursujące.
Trishelle wiesz coś dokładniej którędy ta linia ma jeździć?
Linia Krakowską i Wałową to świetny pomysł, można by zrobić z tego coś ciekawego na wzór krakowskiej linii 154 obsługiwanej autobusami elektrycznymi... Przegubowce zdecydowanie odpadają bo nie ma takich potoków podróżnych, lepiej iść w mniejsze autobusy ale częściej kursujące.
Trishelle wiesz coś dokładniej którędy ta linia ma jeździć?
Miałam aktualniejszy materiał w rękach, ale na poczekaniu znalazłam to: http://www.rdn.pl/index.php/wiadomosci/ ... publicznej Co do pomysłu Metrobusa, to muszę go zweryfikować. UE nie daje dofinansowania na taki projekt. Premiowane są jedynie rozwiązania szynowe. Tramwaj budowany od podstaw ma finansowanie nawet 85%. W szczególności w ośrodkach zdegradowanych (o bardzo luźnej zabudowie i dużej suburbanizacji). Akurat Tarnów zakwalifikowałby się na tak finansowany projekt, ze względu na duże rozlanie ludności w regionie.
Odnosząc się do linii 154. Często z niej korzystam w Krakowie i muszę przyznać, że małe pojazdy są bardzo ciasne i niewygodne. Kiedy stoi kilka osób już jest ciasno i niewygodnie. Ponadto brakuje barierek dla miejsc postojowych. Najlepsza jest Skoda, która ma podczas jazdy dźwięk zbliżony do metra, czy tramwaju. Silnik jest bardzo cichy i nie jest dokuczliwy nawet na nierównej drodze.
W Tarnowie najlepszy będzie Solaris Umbrio. Dość duży i przestrzenny, a nowa linia na pewno będzie dosyć obleganą i jedną z główniejszych linii autobusowych. Co do wielkości pojazdów. Ruch trzeba wygenerować. Myślę, że przestrzenny pojazd jest dużo lepiej postrzegany przez pasażerów i zachęca do jazdy, w przeciwieństwie do małego tłocznego autobusika. Przegub jest ukłonem w stronę starszych i osób, które wybierają samochód ze względu na kiepski tabor. Gdyby dołączyć do tego częstotliwość kursowania i obniżenie cen biletów, to w Tarnowie MPK będzie bardzo wydajne i wygodne.
Mój typ (bez przegubu):

Jednolite niebieskie lub żółte malowanie i jest ekstra.
Odnosząc się do linii 154. Często z niej korzystam w Krakowie i muszę przyznać, że małe pojazdy są bardzo ciasne i niewygodne. Kiedy stoi kilka osób już jest ciasno i niewygodnie. Ponadto brakuje barierek dla miejsc postojowych. Najlepsza jest Skoda, która ma podczas jazdy dźwięk zbliżony do metra, czy tramwaju. Silnik jest bardzo cichy i nie jest dokuczliwy nawet na nierównej drodze.
W Tarnowie najlepszy będzie Solaris Umbrio. Dość duży i przestrzenny, a nowa linia na pewno będzie dosyć obleganą i jedną z główniejszych linii autobusowych. Co do wielkości pojazdów. Ruch trzeba wygenerować. Myślę, że przestrzenny pojazd jest dużo lepiej postrzegany przez pasażerów i zachęca do jazdy, w przeciwieństwie do małego tłocznego autobusika. Przegub jest ukłonem w stronę starszych i osób, które wybierają samochód ze względu na kiepski tabor. Gdyby dołączyć do tego częstotliwość kursowania i obniżenie cen biletów, to w Tarnowie MPK będzie bardzo wydajne i wygodne.
Mój typ (bez przegubu):

Jednolite niebieskie lub żółte malowanie i jest ekstra.