Wieści z Kancelarii Rady Miejskiej
Korki w centrum z reguły zmniejszają się przy wzroście opłat parkingowych. Godzina parkowania 2,5pln, bilet godzinny autobusowy 4 pln. Opłaca się fatygować i marznąć czekając na autobus? Powinny być dwie strefy w ścisłym centrum np. po 5 pln za godzinę, nie dużo dalej np. przed szkotnika już po 2,5 i ludzie nie będą chcieli parkować w centrum. Innego sposobu nie ma.
Nawet rzeczy konstruowane przez matoła mają jakieś ślady działania inteligentnego. Tarnowska komunikacja publiczna wygląda tak jakby trasy linii i odjazdów autobusów projektowała maszyna losującaMr Greenback pisze: Jakiś matoł to skonstruował tak,.

że jak przyjedziesz np.30 to na 1 sie nie przesiądziesz bo te przyjeżdżają naraz. Z tym, ze naraz oznacza, że raz jedna a raz druga będzie pierwsza na przystanku. A potem stoisz jak ten ciulas na przystanku przez 20 minut i czekasz na oba autobusy znowu... No dobra może się nie znam, bo lepiej wie MPKi tak ma być, ale
przesiadki odpadają wtedy zupełnie.
Jeździłem sporo czasu autobusami w Łodzi i tam problemów nie było - w normalnych godzinach (bo w nocy o 2 ciężko oczekiwać komfortu, chociaż autobusy jeździły) nie zdarzało mi się abym czekał na przesiadkę więcej niż 10 minut i to nawet dość daleko od centrum miasta. Zdarzało się nawet, że autobusy były ze sobą sprzężone i jeden czekał na drugi aby ludzie mogli się przesiąść. Miasto jakieś 6 razy większe od Tarnowa z 6 krotnie większym ruchem, korkami i całym dobrodziejstwem inwentarza, który z tego wynika i mimo tego dało się tam przyzwoicie zaplanować transport publiczny - i to w taki sposób, że poruszanie się autobusem było często szybsze i wygodniejsze niż poruszanie się autem (i to bez tzw. buspasów).
W Tarnowie jest zupełnie na odwrót i jeżeli załatwienie jakiś spraw na mieście samochodem zajmuje mi 40 minut łącznie z powrotem a gdy jadę autobusem muszę na to poświęcić 1,5 godziny to niezależnie od tego jak tanie będą bilety wybiorę auto.
Nie dalej jak trzy tygodnie temu słyszałem w radio wywiad z jakimś tam gościem (tylko nie pamiętam, czy z władz czy też z ich odpowiednika MPK), który się chwalił że pomiary pokazały iż, wzrost wynosił kilkanaście procent. Mogłem coś poplątać - ale czterokrotny wzrost ilości korzystających to były chyba szacunki władz.MST wónraT pisze:
Z tego co ja pamiętam to czterokrotnie wzrosła liczba pasażerów po wprowadzeniu bezpłatnej komunikacji miejskiej w Żorach.
"Wkrótce Europa przekona się, i to boleśnie, co to są polskie fobie, psychozy oraz historyczne bóle fantomowe" S. LEM
MST wónraT, masz rację:
http://csr.forbes.pl/bezplatna-komunika ... 1,1,1.html
http://csr.forbes.pl/bezplatna-komunika ... 1,1,1.html
Nawet jeśli uwzględnimy, że UM może trochę koloryzować, to wzrost jest na pewno większy niż kilkanaście procent."Z obserwacji kierowców i naszych urzędników wynika, że liczba pasażerów - od maja do lipca - wzrosła w autobusach nawet czterokrotnie" - poinformowała PAP Anna Ujma z Urzędu Miasta w Żorach.
-
- Rhetor
- Posty: 5589
- Rejestracja: 17-06-2014, 09:35
-
- Rhetor
- Posty: 1669
- Rejestracja: 08-11-2010, 14:37
Kraków ma problem z podatkami. W skrócie dużo ludzi pracuje, ale mało płaci podatki w Krakowie. Kandydat na prezydenta pan Gibała już bardzo długo mówi o darmowej komunikacji.
Podsumowanie, komunikacja darmowa, tak, ale tylko dla tych co płacą podatki.
Jak ktoś chce to musi poszukać programu pana Gibały, tam znajdzie liczby.
Podsumowanie, komunikacja darmowa, tak, ale tylko dla tych co płacą podatki.
Jak ktoś chce to musi poszukać programu pana Gibały, tam znajdzie liczby.
Mamy Kartę Miejską, można by to wykorzystać przy planowaniu darmowej komunikacji.Dominik_PCH pisze:Podsumowanie, komunikacja darmowa, tak, ale tylko dla tych co płacą podatki
Podsumowując:
1. usprawnić siatkę połączeń - czy nie można by tego zlecić profesjonalnej firmie???
2. wprowadzić darmową komunikację dla mieszkańców
3. parkingi w ścisłym centrum po 5 pln/h
"Wolę być głupim z nadzieją, niż bez nadziei - niemądrym" Edward 'Dudek' Dziewoński
-
- Rhetor
- Posty: 1900
- Rejestracja: 05-05-2011, 22:57
-
- Rhetor
- Posty: 1669
- Rejestracja: 08-11-2010, 14:37
-
- Rhetor
- Posty: 5589
- Rejestracja: 17-06-2014, 09:35
-
- Rhetor
- Posty: 1669
- Rejestracja: 08-11-2010, 14:37
-
- Rhetor
- Posty: 5589
- Rejestracja: 17-06-2014, 09:35
Wiarygodność nie jest wynikiem jednego...niedomówienia.Dominik_PCH pisze:Czy wskaźnik wiarygodności rośnie, maleje czy dalej stoi w miejscu. Jan?
Co zaś się dotyczy komunikacji, to jak sądzę, głównym założeniem jest pozyskanie obecnych kierowców co pozwoli zmniejszyć korki i zanieczyszczenie. Wierzysz w to, że korzyści będą, aż tak wielkie, żeby to się kalkulowało?
Nie jestem KODziarzem, gorszym sortem, donosicielem, Bolkiem, ani TW.
-
- Rhetor
- Posty: 1669
- Rejestracja: 08-11-2010, 14:37
Jan moim zdaniem, masz rację, Tarnów to nie Kraków i finalnie dołożymy do tego. Darmowa komunikacja czy tańsze bilety, może elementem większej strategii rozwoju. W skrócie najpierw praca potem przyjemności.
Chcesz pozyskać kierowców, ogranicz ruch w centrum, ale wtedy trzeba będzie się tłumaczyć z sensu poszerzanie ulicy mickiewicza.
Chcesz pozyskać kierowców, ogranicz ruch w centrum, ale wtedy trzeba będzie się tłumaczyć z sensu poszerzanie ulicy mickiewicza.
System komunikacji publicznej w Tarnowie wymaga gruntownej przebudowy. Należy stworzyć linie magistralne gdzie autobusy kursować będą w rozsądnym odstępie czasu. Do tych linii powinny dojeżdżać autobusy z terenów nazwijmy je peryferyjnych. Czas oczekiwania na przesiadkę np do 5 minut.
Przebudowy wymaga również system biletów tzn ich cena i czas obowiązywania.
Przykładem może być sposób dojazdu z ul. Krzyskiej lub Pawęzowa na pętlę przy Jana Pawła II.
Przebudowy wymaga również system biletów tzn ich cena i czas obowiązywania.
Przykładem może być sposób dojazdu z ul. Krzyskiej lub Pawęzowa na pętlę przy Jana Pawła II.
ICE In Case of Emergency, w nagłym wypadku
-
- Rhetor
- Posty: 5589
- Rejestracja: 17-06-2014, 09:35