sprawiedliwy pisze:
...
Stwierdzasz, że z tunelem, to fajny kawał. Niestety nie, taka była pierwotna koncepcja realizacji drogi alternatywnej do Koniecznej. Wtedy możemy brać pod uwagę nawet drogę klasy S lub GP (tu pamiętaj przede wszystkim o Zborowicach).
W KPZK jest uwzględnione skomunikowanie drogi mieleckiej z A4 (węzeł Krzyż), tak więc połączenie via Czarna (Jasło-Pilzno - to dokładnie to samo). Jeżeli chodzi Ci o połączenie Tarnów-Busko Zdrój, to moim zdaniem, ze względu na koszty, nie jest to uzasadnione
Gdy obniżysz kategorię drogi mieleckiej (pytanie tylko w jaki sposób - jest to droga wojewódzka - chcesz zmienić ją na powiatową?), to nie jest to możliwe. A ponadto spowodowałoby to dalszą degradację tej drogi. Co do realizacji połączenia z Wierzchosławicami, to jak na razie do realizacji droga jest bardzo daleka. Moim zdaniem (do momentu formalnego oddania A4) jedynym szybkim do zrealizowania (tu pozostaje szybkie uchwalenie studium) jest wariant z wykorzystaniem wiaduktu na ul. Niedomickiej i kolejno realizacja wszystkich pozostałych (obwodnica północna - ale z estakadą nad torami na Wyszyńskiego, a później Wierzchosławice).
Co do tunelu myślałem o innym punkcie.
Ale tunel to nie wszystko, Obwodnica Tuchowa i w ogóle cała droga jest moim zdaniem strasznie dużo domów wyjazdów, itp.
Co do drogi Tarnów - Mielec
Jeżeli Z Tarnowa przez Dębicę jest około 65 km(moja ocena)
Co daje czas przejazdu 51 minut (Zakładam 90 na autostradzie 65 od debicy)
Aby przejechać ten sam dystans bezpośredni w tym samym czasie średnia na całym odcinku wynosiłaby (34 km/h). Każda większa prędkość to oszczędność.
Więc jest oszczędność nawet teraz.(nawet po listopadzie otwarcie A4).
Mi nie chodziło o wykluczenie ciężkiego tranzytu z tej drogi. Mianowicie gdzieś przeczytałem że pusty Ciągnik z naczepą mieści się w 16t. I takie ograniczenie. Reszta na autostradę i tamtą drogę.
Jeżeli powstała by droga Brzesko-NowySącz i Pilzno - Jasło, aby tarnów stał się bardziej atrakcyjny potrzebujemy sensownej drogi do 7. W przyszłości chyba S7 kierunek warszawa. Może nawet tranzyt ze Słowacji do Gdańska ja nie znam planów ale to jest patrzenie w przyszłość.
Co do np. Obwodnicy północnej przydałby się sensowny plan na jej budowę bo jak narazie to tu Estakada tu poszerzyć. A tutaj moim zdaniem plan drogi z bezkolizyjnym ruchem od autostrady do autostrady.
Ja niestety nie znam takich planów jaka droga co by miało być jakie parametry spełnić