Kolejny madafaka rozwalił zderzaka...

Dyskusje na temat oznakowania, niebezpiecznych miejsc, przepisów itd.

pankowal
Archont
Posty: 713
Rejestracja: 19-08-2010, 08:48

Post autor: pankowal »

lll pisze:Zastanawia mnie teraz taka sprawa. Patrząc na to jakie jest obciążenie maksymalne Jana Pawła, można chyba zrobić lewoskręt z 2 pasów. Sytuacja rozładowałaby się przed kolejnymi światłami i raczej nie spowodowałoby to nadmiernego utrudnienia ruchu dla samochodów skręcających w prawo.
Tylko po co?
Przecież można zaprosić Pana Dworaka z programu TV Jedź Bezpiecznie i nauczy nas jazdy na zamek według niemieckich przepisów.
Będą obydwa pasy zablokowane, ale korek będzie krótszy.
A że do centrum se poczekamy to nie szkodzi, bo liczy się grubość a nie długość.
Załatwmy sprawę po Krakowsku.

Awatar użytkownika

gushman
Rhetor
Posty: 3355
Rejestracja: 14-10-2009, 20:59

Post autor: gushman »

Jak widać czasem trafia się u nas adept szkoły krakowskiej, który jedzie równolegle po prawym pasie, choć przed nim pustka aż do ostatnich świateł na JP II. Naprawdę nie pojmuję jak można być takim buc*m i jak małego mieć członka, żeby zablokować przejazd ludziom skręcającym w Słoneczną w prawo w imię solidarnej odpowiedzialności za... (i tu wpisz każdy sobie powód, który powoduje korki w kierunku Rzeszowa).

Od razu uprzedzam kolejnego mądrego: kodeks wykroczeń wspomina o takim zachowaniu i w zależności od okoliczności przypisuje mu kwotę mandatu od 50 do 500 zł. Że też kurna się wtedy z dyspozytorem po drugiej stronie słuchawki nie dogadałem... :(
900 ml, grupy krwi nie pamiętam

Cały Tarnów na Facebooku

Awatar użytkownika

lll
Rhetor
Posty: 2927
Rejestracja: 27-06-2012, 10:28
Lokalizacja: Prawda w oczy kole

Post autor: lll »

BIGer pisze: można byłoby zastosować takie rozwiązanie. Tylko po co?!?
Niewielkim kosztem, można wykorzystać maksymalnie przepustowość jednych świateł.
BIGer pisze: Niezgadzam się także z tezą iż nie utrudni to skretu w prawo do centrum.
Ja nie twierdziłem, że nie utrudni - uważam tylko, że nie będzie to znaczące. Biorąc pod uwagę, że szybciej rozładuje się Jana Pawła, może mieć to ręce i nogi.

Widzę też możliwy minus takiego rozwiązania. Następne światła mogą nie rozładowywać się dostatecznie szybko, ale to się da wyliczyć.

Awatar użytkownika

LordRuthwen
Rhetor
Posty: 7118
Rejestracja: 20-10-2009, 10:25
Lokalizacja: tajna

Post autor: LordRuthwen »

lll, następne światła się nie rozładują dostatecznie szybko, zauważ, że jest tam zwężenie i rondo.


pankowal
Archont
Posty: 713
Rejestracja: 19-08-2010, 08:48

Post autor: pankowal »

gushman pisze: Od razu uprzedzam kolejnego mądrego: kodeks wykroczeń wspomina o takim zachowaniu i w zależności od okoliczności przypisuje mu kwotę mandatu od 50 do 500 zł. Że też kurna się wtedy z dyspozytorem po drugiej stronie słuchawki nie dogadałem... :(
Ale na nauce jazdy uczą jazdy pasem lewym wyłącznie jak prawy jest zajęty, lub na najbliższym skrzyżowaniu będzie się skręcało w lewo.
No to by wynikało że ci na lewym pasie powinni dostać mandaty, bo prawy pas wolny, a powinno być równiutko zakorkowane.

Lepszy korek grubszy i krótszy niż długi a cienki.
Tak że bez specjalistów od Jedź Bezpiecznie sprawy nie rozwiążemy.

Tutaj konieczny jest zamek po krakowsku jeden z prawego, jeden z lewego.


A tak na poważnie zastosowane rozwiązanie jest optymalne i tak ma być.
Kolejka oczekujących na przejazd w kierunku Rzeszowa na jednym, lewym pasie.
Zwiększenie przepustowości na tym skrzyżowaniu doprowadziłoby do całkowitego zakorkowania na odcinku od ronda do tego skrzyżowania.

Awatar użytkownika

maup
Thesmothetai
Posty: 1254
Rejestracja: 03-07-2010, 22:45
Lokalizacja: Tarnów

Post autor: maup »

lll pisze:Zastanawia mnie teraz taka sprawa. Patrząc na to jakie jest obciążenie maksymalne Jana Pawła, można chyba zrobić lewoskręt z 2 pasów. Sytuacja rozładowałaby się przed kolejnymi światłami i raczej nie spowodowałoby to nadmiernego utrudnienia ruchu dla samochodów skręcających w prawo.
Wąskie gardło jest dalej. Wprowadzając takie rozwiązanie sprawiłbyś tyle, że korek na JP by się skrócił o paręnaście metrów (przy zachowaniu tej samej ilości tkwiących w korku automobili) za cenę uniemożliwienia skrętu w prawo dla tych, którzy chcą np. wyjechać z osiedli i podążać do centrum miasta. Mam nadzieję, że nikt z zarządu dróg tego nie ujrzy, bo pomysł jest tak idiotyczny, że pewnie by się im spodobał i poszedł do realizacji :evil:
Zwierciadła Nehaleni dzielą się na uprzejme i rozbite

Awatar użytkownika

lll
Rhetor
Posty: 2927
Rejestracja: 27-06-2012, 10:28
Lokalizacja: Prawda w oczy kole

Post autor: lll »

Korek na Jana Pawła w większości wypadków dotyczy odcinka od Długiej do Słonecznej. To jest odległość mniej więcej dwukrotnie dłuższa niż ta między kolejnymi światłami. Pytanie teraz na ile kolejne światła poradzą sobie z takim obciążeniem i czy da się to ewentualnie wyregulować. Myślę maup, że warto trochę pomyśleć zanim nazwie się pomysł idiotycznym, zwłaszcza jak się nie ma nic mądrego do powiedzenia.

Awatar użytkownika

Winter
Proedroj
Posty: 336
Rejestracja: 11-12-2011, 19:00

Post autor: Winter »

Nie poradzą sobie ;) 2 pasy na wprost + zwężenie do 1 pasa i rondo. Jeżeli dalej były by tam dwa pasy to miało by to sens, a wtedy tak jak pisali ten korek "zejdzie" o kilka metrów w dół.

Awatar użytkownika

ozi26
Thesmothetai
Posty: 1182
Rejestracja: 04-07-2010, 14:29
Lokalizacja: TARNOW-ŁÓDŹ

Post autor: ozi26 »

http://www.skyscrapercity.com/showthrea ... 4&page=301 Tu jest postęp prac przy A4 do Dębicy. Jak tak będzie szło to kombinacje z JP II są bez sensu.
https://www.youtube.com/watch?v=3WMcBC4 ... e=youtu.be" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika

maup
Thesmothetai
Posty: 1254
Rejestracja: 03-07-2010, 22:45
Lokalizacja: Tarnów

Post autor: maup »

lll pisze:Korek na Jana Pawła w większości wypadków dotyczy odcinka od Długiej do Słonecznej...
Ty naprawdę wierzysz w to co napisałeś, czy po prostu za wszelką cenę chcesz udowodnić swoją rację? Jeżeli to pierwsze, to proponuję spędzenie dzionka na łonie natury: wysepka na skrzyżowaniu JPII/Słoneczna będzie w sam raz. Pooglądasz sobie dzikie ciężarówki, posłuchasz ptaszków oraz tłumiczków, popatrzysz co gdzie jedzie i gdzie się zatrzymuje. Krzesełko mogę dostarczyć, nawet się poświęcę i dołożę kanapki. A potem możemy porozmawiać znowu o odkrywczych pomysłach na zablokowane mieszkańcom wschodnich rubieży dojazdu do miasta.
Zwierciadła Nehaleni dzielą się na uprzejme i rozbite


samek
Prytan
Posty: 209
Rejestracja: 04-06-2010, 22:32

Post autor: samek »

Ja doniosę napoje/tylko bez szaleństw proszę/.

Awatar użytkownika

lll
Rhetor
Posty: 2927
Rejestracja: 27-06-2012, 10:28
Lokalizacja: Prawda w oczy kole

Post autor: lll »

Widzisz maup, różnica między mną, a tobą polega na tym, że ja napisałem o konkretnej propozycji, pokazując jej ewentualne minusy. Dopisałem też, że trzeba byłoby zrobić obliczenia przepustowości, ewentualnie przeliczyć możliwości zmian na światłach Słoneczna Lwowska.

Natomiast ty bez liczenia w swojej wszechmądrości stwierdziłeś bez liczenia, że pomysł jest idiotyczny. Nie uzasadniałeś tego, więc zachowujesz się jak eksperci Macierewicza. Tak sobie wymyśliłeś, więc na pewno tak jest, bo gdzież ty byś mógł się pomylić. Do tego okrasiłeś wszystko jakże zabawnymi komentarzami o krzesełkach i ptaszkach.

Wnioski pozostawiam innym.

Ty ciesz się dobrym samopoczuciem i blaskiem swojej zaj*.

Awatar użytkownika

LordRuthwen
Rhetor
Posty: 7118
Rejestracja: 20-10-2009, 10:25
Lokalizacja: tajna

Post autor: LordRuthwen »

lll, uzasadnienie: dziś po godzinie 8 rano (więc już po tzw szczycie) korek na JP2 sięgał ni mniej ni więcej a marketu Simply. Do Długiej jest jeszcze kawałek i dwie pary świateł po drodze. Co ciekawe korek był na obu pasach, bo jakaś ciężarówka nie mogła się wbić z prawego na lewy pas i po prostu tam stała.
Gdyby puścić dwa pasy na dół to efekt byłby taki sam tylko przesunięty o 100 m w dół, bo zwężka pod wiaduktem na Lwowskiej i jakże przepustowe rondo koło Opla skutecznie zatrzymało by ruch.
Efektem były też zestawy stojące w poprzek skrzyżowania Słoneczna - JP2 co uniemożliwiłoby jazdę z centrum na JP2. Już teraz czasami można zahaczyć jak się źle poustawiają.

Awatar użytkownika

lll
Rhetor
Posty: 2927
Rejestracja: 27-06-2012, 10:28
Lokalizacja: Prawda w oczy kole

Post autor: lll »

No tak, są sytuację zwiększonego korka. Tylko dyskusja zaczęła się od tego zestawu, który wciskał się na samym dole JPII. Bez względu na to czy lewoskręt będzie z jednego pasa, czy z dwóch, to wystarczy kilka takich pojazdów, które z resztą nie łamiąc przepisów, będą chciały wskoczyć na lewy pas na dole, a korek zrobi się na dwóch pasach. Dolne światła na JPII są w stanie przepuścić około 10-12 samochodów na jednej zmianie. Gdyby ruch poszedł z dwóch pasów, można przyjąć, że przejedzie o 10 samochodów więcej. Z tego co kojarzę, poza pewnymi sytuacjami, to kolejny odcinek nie jest bardzo obciążony. pytanie teraz, czy te dodatkowe 10 samochodów nie spowoduje blokady. Jeśli nie, to podwyższyłaby się wydajność przejazdów.

To jest takie snucie teoretyczne "na nosa", a żeby je potwierdzić, bądź zaprzeczyć mu, trzeba zrobić pomiar na światłach Słoneczna Lwowska.

Awatar użytkownika

ad2222
Rhetor
Posty: 7704
Rejestracja: 03-03-2009, 10:51
Lokalizacja: Tarnów, Zabłocie

Post autor: ad2222 »

lll, ale już ktoś powyżej napisał, że to trochę bez sensu, bo znając inercję urzędniczą, takie pomiary zrobione by były po wakacjach, przetarg na zmianę organizacji ruchu rozpisany w listopadzie, a wykonany (pogoda!) w marcu przyszłego roku... a do końca tego roku ma być oddany odcinek A4 Krzyż-Dębica.
"Wolę być głupim z nadzieją, niż bez nadziei - niemądrym" Edward 'Dudek' Dziewoński

ODPOWIEDZ