
http://sjusk.pl/10413-nasza_kolej
Jednak masz Capsa .... to i pewnie polskie znaki posiadasz a może i nawet kropki ,przecinki i myślnikikrzychu pisze:EZT - EN57
hurricane pisze:Wracając do tematu kolei w Małopolsce, widać gołym okiem, że UMWM ma ten sposób podróżowania delikatnie mówiąc w poważaniu...
Z nieoficjalnych i niepotwierdzonych informacji pracowników Małopolskiego ZPR wynika, że od 14 kwietnia do 29 czerwca może nie być kolejowych połączeń regionalnych na odcinkach Nowy Sącz - Krynica oraz Sucha Beskidzka - Zakopane. Kurorty będą odcięte od regionalnej komunikacji kolejowej.
A i przy okazji, "szczucinka" definitywnie do wyłączenia z eksploatacji, podały PKP PLK. A więc powoli żegnamy się z wizją trasy przez Żabno i Busko do Kielc... Bo to kolejne kroki przed fizyczną likwidacją, choć kolejarze zapewniają, że tak się nie zdarzy.
Likwidacja 2 tys. linii kolejowych
Przebudowa wiaduktu kolejowego, uwaga utrudnienia
Czw 16.05.2013 14:05
B. B.
Znaczniki:
Rusza modernizacja wiaduktów kolejowych. Potężne prace remontowe w pierwszej kolejności dotyczyć będą wiaduktu Warsztatowa – Kochanowskiego. Modernizacja rusza w poniedziałek, 20 maja. Zostanie zamknięty dla ruchu pojazdów przejazd prowadzący od ulicy Warsztatowej do ulicy Kochanowskiego.
Zamknięcie planowane jest do III kwartału 2014 roku. Projekt realizowany jest w ramach zadania „Zaprojektowanie i wykonanie robót budowlanych na linii kolejowej Kraków – Medyka – granica państwa na odcinku Biadoliny – Tarnów, w ramach projektu „ Modernizacja linii kolejowej E 30/C-E 30, odcinek Kraków – Rzeszów, etap III”.
Warto dodać, że przebudowany obiekt będzie w pełni nowoczesny. Spełniał on będzie wymagania w zakresie tzw. skrajni pionowej (wysokość) i poziomej (szerokość) dla przejazdu pojazdów ciężarowych, co umożliwi w przyszłości budowę drogi łączącej ulicę Krakowską przez Strefę Aktywności Gospodarczej i już wykonaną ulicę z rondem u zbiegu ulic Mościckiego i Czystej.
Tarnowskie wiadukty do przebudowy – znamy dokładny harmonogram prac
Śr 29.05.2013 15:14
B. B.
Znaczniki:
Rozpoczęły się remonty wiaduktów kolejowych przeprowadzane przez PKP PLK, w ramach projektu „Modernizacja linii kolejowej E3- na odcinku Kraków – Rzeszów. W ciągu dwóch najbliższych lat gruntownie zmodernizowanych zostanie 9 wiaduktów znajdujących się na terenie miasta. Tarnów czekają rewolucyjne zmiany.
- Co ważne, cały czas przejezdna pozostanie ul. Krakowska. Miasto nie zgodziło się na jej całkowite zamknięcie – mówi kierownik Biura Inżynierii Ruchu Drogowego Jacek Kupiec. Przejazd pod wiaduktem będzie odbywał się jedną jezdnią w obydwu kierunkach ruchu. Ze względu na charakter robót konieczne będzie wprowadzenie na pewien czas ruchu wahadłowego, ale, aby nie generować korków drogowych, wprowadzony on będzie tylko przez osiem weekendów w ciągu roku. Ponadto harmonogram prac został skonstruowany w ten sposób, aby nie zamknięto wszystkich wiaduktów jednocześnie.
Przed kilkoma dniami zamknięto wiadukt przy ul. Warsztatowej, wprowadzone zostały objazdy. Pozostałe remonty, w większości rozpoczną się w trzecim kwartale br., w przyszłym roku natomiast kolejarze zaczną przebudowywać wiadukty przy ul. Zbylitowskiej, Gumniska i al. Tarnowskich.
Poniżej zamieszczamy aktualny harmonogram prac. - Należy jednak pamiętać o tym, że może się on zmienić w zależności od terminów uzyskania przez PKP wymaganych uzgodnień – dodaje Jacek Kupiec.
Przypomnijmy, prace na terenie miasta odbywają się w ramach realizowanego przez PKP PLK projektu „Modernizacja linii kolejowej E30/C-E30, odcinek Kraków – Rzeszów”, w ramach którego linia kolejowa będzie modernizowana i dostosowywana do wysokich, europejskich standardów dla międzynarodowych korytarzy transportowych. W efekcie linia ma być dostosowana do prędkości maksymalnej dla pociągów pasażerskich 160 km/h i towarowych 120 km/h. Jest to przedsięwzięcie o strategicznym charakterze z punktu widzenia rozwoju społeczno-gospodarczego kraju. Dodajmy, że całość remontów PKP na tarnowskim odcinku wyniesie około 200 milionów złotych.
ul. Podgórska – remont rozpocznie się we wrześniu 2013 i potrwa do końca czerwca 2014, będzie prowadzony w dwóch etapach, z przerwami w lutym i w marcu. Ulica będzie w tym czasie zamknięta.
ul. Zbylitowska – remont rozpocznie się w czerwcu 2014 i potrwa do końca maja 2015. Ulica będzie w tym czasie zamknięta.
ul. Czerwonych Klonów – remont rozpocznie się we wrześniu br. i potrwa do końca maja 2014. Początkowo planowane jest zamknięcie ulicy, a następnie ruch wahadłowy z krótką przerwą w kwietniu 2014.
ul. Warsztatowa - remont rozpoczął się przed kilkoma dniami, potrwa do końca maja 2015. Ulica będzie w tym czasie zamknięta.
ul. Krakowska – remont rozpocznie się w lipcu 2013 i potrwa do sierpnia 2015. Ulica będzie przez cały czas przejezdna, po jednym pasie ruchu w każdą stronę. W ciągu kilku weekendów prowadzony będzie ruch wahadłowy.
ul. Wita Stwosza – remont rozpocznie się w lipcu br. i potrwa do sierpnia 2015. Ulica będzie w tym czasie zamknięta.
ul. Tuchowska – remont rozpocznie się we wrześniu br. i zakończy się w kwietniu 2015. Ulica będzie w tym czasie zamknięta.
Al. Tarnowskich – remont rozpocznie się w sierpniu 2014 i potrwa do sierpnia 2015. Ulica będzie przejezdna przez cały czas trwania remontu, po jednym pasie w każdą stronę, z wyjątkiem trzech ostatnich miesięcy remontu, kiedy wiadukt zostanie zamknięty.
ul. Gumniska – remont rozpocznie się w czerwcu 2014 i potrwa do końca maja 2015. Ulica będzie przejezdna, za wyjątkiem września i października 2014, kiedy wiadukt musi zostać zamknięty oraz kwietnia i maja, gdy zostanie wprowadzony ruch wahadłowy.
Przecież tam miała być estakada, a nie remont.opornik pisze:ul. Zbylitowska – remont rozpocznie się w czerwcu 2014 i potrwa do końca maja 2015. Ulica będzie w tym czasie zamknięta.
Szacunopornik pisze:ul. Tuchowska – remont rozpocznie się we wrześniu br. i zakończy się w kwietniu 2015. Ulica będzie w tym czasie zamknięta.
A tutaj też droga miała iść pod spodem, więc ciężko to nazwać remontem.opornik pisze:Al. Tarnowskich – remont rozpocznie się w sierpniu 2014 i potrwa do sierpnia 2015. Ulica będzie przejezdna przez cały czas trwania remontu, po jednym pasie w każdą stronę, z wyjątkiem trzech ostatnich miesięcy remontu, kiedy wiadukt zostanie zamknięty.