defekator pisze: będą montowane czasomierze przy sygnalizacji świetlnej
Z tego co pamiętam - nie. Napisał o tym Goscinny. Ale za to ma być zielona fala

dla autobusów. Nie wiem czy w ów cudowny system włączone zostaną pojazdy PSP, PSPR i Policji. I jeszcze jedna sprawa. Cudowna zabawka prezydenta w swoich założeniach ma uzyskać pewien stopień optymalizacji. Obawiam się, że w tarnowskiej rzeczywistości będzie to niemożliwe do osiągnięcia z prostego powodu, układ komunikacyjny i korki na ulicach. Ale poczekajmy z ostateczną oceną na wdrożenie systemu. Kilka zapisów z postępowania przetargowego:
Krótki opis:
1. Przedmiotem Zamówienia jest dostawa i uruchomienie Inteligentnego Systemu Transportowego MiastaTarnowa (w skrócie System ITS).
2. Szczegółowy zakres zamówienia określa załącznik nr 1 do SIWZ.
3. Niniejsze zamówienie, jest jednym z zadań szerszego projektu realizowanego przez Gminę Miasta Tarnowapod nazwą „Integracja transportu publicznego w Tarnowie”, współfinansowanego przez Unię Europejską wramach Regionalnego Programu Operacyjnego dla Województwa Małopolskiego na lata 2014-2020. Jednymz celów tego projektu jest podniesienie wykorzystania oraz jakości funkcjonowania transportu publicznego wTarnowie oraz zwiększenie płynności ruchu na głównych arteriach komunikacyjnych miasta.
II.2.4)
Opis zamówienia:
1.Przedmiotem Zamówienia jest dostawa i uruchomienie Inteligentnego Systemu Transportowego MiastaTarnowa (w skrócie System ITS), w skład którego wchodzą:
1)Rozbudowa serwerowni;
2)Wyposażenie Centrum Sterowania Ruchem (CSR);
3)Budowa łączy telekomunikacyjnych;
4)Modernizacja skrzyżowań;
5)Dostawa, uruchomienie i konfiguracja Systemu Sterowania Ruchem;
6)Podsystem Pomiaru Natężenia i Klasyfikacji Ruchu;
7)Uruchomienie systemu priorytetu przejazdu;
8)Tablice zmiennej treści VMS;
9)System monitoringu wizyjnego - CCTV;
10)Dostawa, instalacja i uruchomienie stacji meteo;
11)System informacji parkingowej;
12)Dostawa, uruchomienie i konfiguracja platformy APD – aplikacji integrującej systemy.
2.Niniejsze zamówienie, jest jednym z zadań szerszego projektu realizowanego przez Gminę Miasta Tarnowapod nazwą „Integracja transportu publicznego w Tarnowie”, współfinansowanego przez Unię Europejską wramach Regionalnego Programu Operacyjnego dla Województwa Małopolskiego na lata 2014-2020. Jednymz celów tego projektu jest podniesienie wykorzystania oraz jakości funkcjonowania transportu publicznego wTarnowie oraz zwiększenie płynności ruchu na głównych arteriach komunikacyjnych miasta.
3.Celami szczegółowymi niniejszego zamówienia są m.in.:
1)Poprawa komunikacji publicznej i indywidualnej, w tym:
a)Kontrolowanie ruchu samochodowego w sieci drogowej oraz zmniejszenie stanu jej zatłoczenia,
b)Efektywne wykorzystanie istniejącej infrastruktury drogowej i transportowej,
c)Poprawa warunków podróżowania,
d)Udostępnienie bieżącej, dynamicznej informacji o dostępności miejsc parkingowych,
e)Zwiększenie popytu na podróżowanie transportem publicznym, dzięki usprawnieniu przejazdu przez miasto zwykorzystaniem podsystemu priorytetu dla pojazdów komunikacji miejskiej.
2)Zwiększenie bezpieczeństwa publicznego, m.in. poprzez rozbudowę systemu monitoringu wizyjnegoTarnowa,
3)Ochrona środowiska.
4.W ramach niniejszego zamówienia Zamawiający zamierza zakupić kompletną infrastrukturę informatycznąi techniczną wraz z niezbędnym oprogramowaniem i niezbędnymi usługami, umożliwiającą uruchomienieInteligentnego Systemu Transportowego Miasta Tarnowa.
5.Zamówienie obejmuje w szczególności:
1)Rozbudowę serwerowni o urządzenia informatyczne i oprogramowanie niezbędne do prawidłowej obsługiSystemu ITS.
2)Wyposażenie Centrum Sterowania Ruchem (CSR) w niezbędny sprzęt informatyczny i oprogramowanie, atakże wyposażenie i sprzęt biurowy oraz aranżację pomieszczeń.
3)Budowę ok. 22 km światłowodowych łączy telekomunikacyjnych;
4)Modernizację 27 skrzyżowań (bez zmiany ich geometrii) i 2 przejść dla pieszych w zakresie:
— dostawy i uruchomienia nowych sterowników sygnalizacji świetlnej (17 szt.),
— wymiany części masztów sygnalizacyjnych i sygnalizatorów,
— doposażenia detekcji pojazdów w pętle indukcyjne,
— wymiany części okablowania do sygnalizacji świetlnej,
— dostawy i uruchomienia niezbędnej infrastruktury sprzętowej.
5)Dostawę, uruchomienie i konfigurację systemu obszarowego sterowania ruchem;
6)Dostawę i uruchomienie podsystemu pomiaru natężenia i klasyfikacji ruchu, w oparciu o kamery ANPR(ARCP);
7)Dostawę i wdrożenie systemu priorytetu przejazdu dla komunikacji publicznej;
8)Dostawę, montaż i uruchomienie 3 szt. tablic zmiennej treści (VMS);
9)Dostawę i uruchomienie podsystemu monitoringu wizyjnego (CCTV);
10)Dostawę, montaż i uruchomienie 3 szt. stacji meteorologicznych wraz podsystemem monitorowaniazanieczyszczenia środowiska i pomiaru hałasu;
11)Dostawę i uruchomienie podsystemu informacji parkingowej dla ok. 600 miejsc parkingowych orazdostawę,montaż i uruchomienie tablic informacji parkingowych w 5-ciu lokalizacjach;
12)Dostawę, uruchomienie i konfigurację platformy APD – aplikacji integrującej podsystemy;
13)Dostawę innych materiałów i wykonanie innych prac niezbędnych do kompleksowego uruchomieniaSystemu ITS, w zakresie opisanym w opisie przedmiotu zamówienia.
6.Obowiązek osobistego wykonania części Przedmiotu Zamówienia określony w SIWZ.
I jeszcze fragment załącznika nr 1 do SIWZ
5. Wymagania podstawowe Wykonawca zaprojektuje, dostarczy, zamontuje i uruchomi System ITS, wraz z budową sieci światłowodowej, obejmujący wszystkie składniki niezbędne do współdziałania podsystemów, opisanych w niniejszym dokumencie. Fakt pominięcia w niniejszym opisie elementów Systemu, bez których osiągnięcie wymaganych przez Zamawiającego celów lub funkcjonalności nie będzie możliwe, nie może być podstawą do żądania przez Wykonawcę dopłat ponad cenę ofertową. Wszystkie podsystemy wchodzące w skład Systemu ITS muszą być zaprojektowane jako podsystemy zintegrowane w ramach jednego centralnego systemu nadrzędnego, z jednoczesnym zachowaniem ich autonomicznego funkcjonowania podczas awarii tego systemu nadrzędnego. Poza tym awaria, któregokolwiek podsystemu nie może mieć wpływu na poprawność działania pozostałych podsystemów. System ITS w zakresie obszarowego sterowania ruchem musi zapewnić poprawę następujących wskaźników efektywności:
a) skrócenie o minimum 5% średniego czasu przejazdu na każdym ciągu komunikacyjnym, wymienionym w punkcie 9.5.2 (w obu kierunkach),
b) zwiększenie średniej punktualności pojazdów transportu publicznego o minimum 5%, liczonej na przystankach zlokalizowanych w ciągach komunikacyjnych wymienionych w punkcie 9.5.2.,
c) sumaryczne długości kolejek na skrzyżowaniach z sygnalizacją świetlną, objętych niniejszym zamówieniem, nie mogą wzrosnąć.
5.3.1. W celu udokumentowania zrealizowania wymagań opisanych w punkcie 5.3, Wykonawca musi przeprowadzić badania określające jakość ruchu występującego przed wdrożeniem.
5.3.1.1 Zakres badania musi uwzględniać co najmniej badanie czasów przejazdu na ciągach komunikacyjnych oraz natężenia ruchu na poszczególnych skrzyżowaniach, objętych niniejszym projektem i wymienionych w załączniku nr 2 do niniejszego dokumentu.
5.3.1.2 Odcinki pomiarowe powinny być dobrane w taki sposób, aby po wdrożeniu Systemu (po okresie strojenia, opisanym w punkcie 18.6) możliwe było zebranie danych bezpośrednio z Systemu i dokonanie porównania ze stanem sprzed wdrożenia.
5.3.1.3 W okresie po podpisaniu umowy Wykonawca uzgodni z Zamawiającym metodologię i obszar objęty badaniami.
całość na
https://bip.malopolska.pl/zdik,a,150379 ... wanie.html