Remonty ulic w Tarnowie

Coś budują? Coś wyburzają? Masz jakieś własne pomysły (nawet futurystyczne)? Tutaj jest miejsce dla ciebie

hurricane
Rhetor
Posty: 2791
Rejestracja: 28-09-2009, 10:58

Post autor: hurricane »

pankowal, oznakowanie poziome wyprowadza na zjazdy przecież... Można je uzupełnić jeszcze o linie prowadzące przecinające linie z wlotów po tarczy ronda, żeby już nawet ślepy wiedział jak ma jechać... Dobrze, że wloty są pomalowane, bo każdy będzie się trzymał swojego toru jazdy i nie będzie bajzlu na tarczy ronda...

Ponadto bez wytężania szarych komórek wiadomo, że na rondzie turbinowym jest tylko jedno miejsce kolizyjne i jest to wjazd na rondo, gdzie musisz ustąpić pierwszeństwa jak zawsze... Reszta miejsc kolizyjnych została wyeliminowana...

Liczniki poprawiają płynność na skrzyżowaniu - sam to obserwuję na doświadczalnym licznikowym skrzyżowaniu w Krakowie, można próbować wprowadzać akomodację też do liczników, przynosi pewne efekty przy zmienności długości cyklu - jednakże nie jest tak elastyczna jak dobrze wykonana akomodacyjna sygnalizacja.

sybirak, zgadzam się, dlatego pieszych należy przy przebudowie na takie rondo dać pod ziemię, a przy okazji stworzyć mały podziemny pasaż handlowy lub ruch pieszych odsunąć znacznie od wylotów z ronda - ale to mniej realne i mniej praktyczne.
Zapraszam na Internetową Stację Meteo Tarnowiec - meteo.tarnowiec.prv.pl


pankowal
Archont
Posty: 713
Rejestracja: 19-08-2010, 08:48

Post autor: pankowal »

pankowal, oznakowanie poziome wyprowadza na zjazdy przecież... Można je uzupełnić jeszcze o linie prowadzące przecinające linie z wlotów po tarczy ronda, żeby już nawet ślepy wiedział jak ma jechać... Dobrze, że wloty są pomalowane, bo każdy będzie się trzymał swojego toru jazdy i nie będzie bajzlu na tarczy ronda...

Jak wyprowadza to po co je jeszcze uzupełniać ??
Jak na wjazdach poprowadzono pasy ruchu - prowadzącymi - to powiedz mi kto ma pierwszeństwo !!!.
Prowadzące prowadzi się wzdłuż drogi z pierwszeństwem.
Ponadto bez wytężania szarych komórek wiadomo, że na rondzie turbinowym jest tylko jedno miejsce kolizyjne i jest to wjazd na rondo, gdzie musisz ustąpić pierwszeństwa jak zawsze... Reszta miejsc kolizyjnych została wyeliminowana...
Mylisz miejsca kolizyjne z miejscem gdzie musisz ustąpić pierwszeństwa.
To badziewie ma o wiele więcej miejsc kolizyjnych niż obecne rondo, a miejsca gdzie musisz ustąpić są w tym samym miejscu, z tym że na badziewiu dodatkowo musisz ustąpić tym którym na obecnym rondzie nie ustępowałeś , bo kolizji nie było.
Liczniki poprawiają płynność na skrzyżowaniu - sam to obserwuję na doświadczalnym licznikowym skrzyżowaniu w Krakowie, można próbować wprowadzać akomodację też do liczników, przynosi pewne efekty przy zmienności długości cyklu - jednakże nie jest tak elastyczna jak dobrze wykonana akomodacyjna sygnalizacja.
Tego nie da się zaobserwować na oko. To się mierzy.
Człowieku co Ty mówisz ,że sygnalizacja akomodacyjna może byc źle i dobrze wykonana, jak źle to liczniki pomagają , czy jak ?
Tak w ogóle wiesz o czym mówisz, bo twierdzisz że:
przynosi pewne efekty przy zmienności długości cyklu
Każda akomodacyjna sygnalizacja ma zmienną długość cyklu.


hurricane
Rhetor
Posty: 2791
Rejestracja: 28-09-2009, 10:58

Post autor: hurricane »

pankowal pisze: Jak wyprowadza to po co je jeszcze uzupełniać ??
Jak na wjazdach poprowadzono pasy ruchu - prowadzącymi - to powiedz mi kto ma pierwszeństwo !!!.
Prowadzące prowadzi się wzdłuż drogi z pierwszeństwem.
Jeśli zastosuje się oznakowanie pionowe i poziome jasno określające pierwszeństwo to nie widzę problemu.
Mylisz miejsca kolizyjne z miejscem gdzie musisz ustąpić pierwszeństwa.
To badziewie ma o wiele więcej miejsc kolizyjnych niż obecne rondo, a miejsca gdzie musisz ustąpić są w tym samym miejscu, z tym że na badziewiu dodatkowo musisz ustąpić tym którym na obecnym rondzie nie ustępowałeś , bo kolizji nie było.
To mi je wskaż, mędrcze. Bo nijak palcem wodząc po planie tej turbiny tego miejsca nie znajduję...
Tego nie da się zaobserwować na oko. To się mierzy.
Człowieku co Ty mówisz ,że sygnalizacja akomodacyjna może byc źle i dobrze wykonana, jak źle to liczniki pomagają , czy jak ?
Tak w ogóle wiesz o czym mówisz, bo twierdzisz że:
przynosi pewne efekty przy zmienności długości cyklu
Każda akomodacyjna sygnalizacja ma zmienną długość cyklu.
Polecam czytanie ze zrozumieniem, polecam wycieczkę na skrzyżowanie Piastowska/Nawojki/Armii Krajowej w Krakowie, polecam także wycieczkę do moich kolegów w ZIKiT Kraków, którzy ową sygnalizację wprowadzali...
Zapraszam na Internetową Stację Meteo Tarnowiec - meteo.tarnowiec.prv.pl


pankowal
Archont
Posty: 713
Rejestracja: 19-08-2010, 08:48

Post autor: pankowal »

Może się powstrzymaj z tymi radami.
Jeśli się wprowadzi oznakowanie poziome zgodne z oznakowaniem pionowym to nie widzisz problemów.
Zgoda i ja nie widzę.
Tylko co z tym że prowadzące prowadzi się wzdłuż drogi z pierwszeństwem ?
Tu jest zaprzeczenie tej zasady bo prowadzące sugerują że wjeżdżający na rondo mają pierwszeństwo.
Panie masakra.

O nie widzi ??
No wiesz co w tym wypadku robić.

Palca nie widzisz czy miejsc kolizyjnych nie widzisz ??
Wąchaj może wyczujesz kolizje.

Pisałem kto z kim ma dodatkowo konflikt/ kolizje - ale jak nie widzisz to i pewnie z pamięcią coś nie tego.

Ps. Koledzy z ZYKITU mogą się ze mną konsultować i to jak będę miał dobry humor, nie na odwrót.


Cubaza
Rhetor
Posty: 3829
Rejestracja: 06-10-2009, 19:27

Post autor: Cubaza »

pankowal pisze:Może się powstrzymaj z tymi radami
Ty możesz radzić inni nie mogą ?
pankowal pisze:O nie widzi ??
No wiesz co w tym wypadku robić.
Na przykład tutaj radzisz coś zrobić. Więc się powstrzymaj.
pankowal pisze:Wąchaj może wyczujesz kolizje.
Lepiej już nic nie pisz.
pankowal pisze:Jak na wjazdach poprowadzono pasy ruchu - prowadzącymi - to powiedz mi kto ma pierwszeństwo !!!.
Pierwszeństwo ma ten co jest na rondzie jak będzie miał znak ustąp pierwszeństwa przed rondem to raz.
Pierwszeństwo ma ten kto jest na pasie ruchu, który kierujący chce zająć. Tam gdzie są przerywane linie zmieniasz pas więc musisz ustąpić tym co na nim są. Więc czego nie wiesz o pierwszeństwie ?

P.S. Ja dalej czekam na rozporządzenia o projektowaniu sygnalizacji świetlnych i rozporządzeniu, że żółte musi się pojawiać z zaskoczenia...

Awatar użytkownika

opornik
Rhetor
Posty: 9681
Rejestracja: 24-08-2009, 09:38
Lokalizacja: Krzyż

Post autor: opornik »

pankowal pisze:Tylko co z tym że prowadzące prowadzi się wzdłuż drogi z pierwszeństwem ?
Tu jest zaprzeczenie tej zasady bo prowadzące sugerują że wjeżdżający na rondo mają pierwszeństwo.
Pankowal, z czym ty się na łeb pozamieniałeś?
Nie rozumiesz co mówi znak A-7 i A-8 na dojeździe do ronda?
Nie rozumiesz co znaczy jazda wzdłuż linii a co jej przekraczanie. Zakoduj sobie w swoich szarych komórkach, że przekraczanie, przejeżdżanie jakiejkolwiek namalowanej linii oznacza jedno. Wkraczasz na czyjeś terytorium. Możesz zostać odstrzelonym ;)
ICE In Case of Emergency, w nagłym wypadku


black_jack
Obywatel
Posty: 19
Rejestracja: 11-08-2012, 13:44
Lokalizacja: Tarnów

Post autor: black_jack »

Witam serdecznie.

Obserwuję od jakiegoś czasu tą "bardzo namiętną" dyskusję nt. zachowania się na tzw. rondzie tymczasowym. Pragnę zauważyć, że nasz kodeks drogowy niestety nie jest zbyt bogaty jeżeli chodzi o przepisy dotyczace ruchu okrężnego - co powoduje, że sposób zachowania się na rondach, a zwłaszcza dwupasowych, jest regulowany poprzez interpretację podstawowych przepisów dotyczących zmiany pasa lub kierunku ruchu, zachowania się podczas przecinania się kierunków ruchu czy też stosowanie się do znaków i sygnałów drogowych.

Ale wracam do meritum sprawy. Otóż w załączeniu przesyłam link do krótkiego filmiku, który pokazuje jak poruszać się po rondzie dwupasowym. Wypisz wymaluj jak w Tarnowie.

Miłego oglądania.

Pozdrawiam wszystkich.

http://www.youtube.com/watch?v=6N2JwlyJ ... detailpage


pankowal
Archont
Posty: 713
Rejestracja: 19-08-2010, 08:48

Post autor: pankowal »

opornik pisze:
pankowal pisze:Tylko co z tym że prowadzące prowadzi się wzdłuż drogi z pierwszeństwem ?
Tu jest zaprzeczenie tej zasady bo prowadzące sugerują że wjeżdżający na rondo mają pierwszeństwo.
Pankowal, z czym ty się na łeb pozamieniałeś?
Nie rozumiesz co mówi znak A-7 i A-8 na dojeździe do ronda?
Nie rozumiesz co znaczy jazda wzdłuż linii a co jej przekraczanie. Zakoduj sobie w swoich szarych komórkach, że przekraczanie, przejeżdżanie jakiejkolwiek namalowanej linii oznacza jedno. Wkraczasz na czyjeś terytorium. Możesz zostać odstrzelonym ;)
Nie zamieniałem się, sprawdziłem mam łeb gdzie potrzeba.
Sprawdź Ty co z twoja głowa, bo twierdzisz że znak "ustąp" zobowiązuje cię do ustąpienia tym co w ruchu okrężnym są (prawda) i zarazem twierdzisz że przejechanie przez linię jest naruszeniem pasa ruchu (g... prawda). Więc się zdecyduj, bo na tym rondzie-badziewiu wjeżdżający ma elegancko poprowadzony pas ruchu a ten w ruchu okrężnym się do niego dobiera poprzez linię przerywaną.

Opornik łby to temat weterynaryjny, którego tutaj nie poruszamy, no chyba że komuś koniecznie pasuje do uzasadnienia ......

Ps Opornik - to może na tym rondzie co jest zaproponujesz wprowadzenie pasów ruchu prowadzącymi na rondo - no i oczywiście założysz tam komórkę pomocy drogowej do holowania roz... pojazdów - dogadaj się z zakonnicami - dobra lokalizacja.
Ostatnio zmieniony 19-08-2012, 21:56 przez pankowal, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika

opornik
Rhetor
Posty: 9681
Rejestracja: 24-08-2009, 09:38
Lokalizacja: Krzyż

Post autor: opornik »

Pankowal, pytanie proste.
Kto ma pierwszeństwo? Ten co porusza się po rondzie czy ten który wjeżdża na rondo?????
ICE In Case of Emergency, w nagłym wypadku


Ravir
Rhetor
Posty: 1788
Rejestracja: 04-09-2009, 10:40
Lokalizacja: Mościce

Post autor: Ravir »

A co jest w przepisach nie jasne? Bo ja nie widzę nie jesności. Obowiązują normalne zasady ruchu drogowego.
Jak ktoś ich nie rozumie to należało by się zastanowić nad odebraniem mu Prawa Jazdy lub wysłanie ma dodatkowe kursy.
Ronda nie są nowością - dziesiątki lat są w Polsce - wiće nikt nas nimi nie zaskoczył. Inna sprawa, że cały system egzaminowania jest do du... ale to kwestia na inna dyskusję.

Tak przy okazji ILE osób zainteresowało się niedawnymi zmianami w Kodeksie Drogowym? Ciekawi mnie ilu z Was będzie zaskoczonych na przykład wiedzą, że mamy przerywaną linię, która nam sygnalizuje, że za chwilę będzie Podwójna Ciągła?
Większość moich znajomych była mocno zdziwiona jak im pokazałem takie "ciekawostki" w przepisach.

Jazda po rondzie nie jest trudna, wystarczy patrzyć na oznakownie i przestrzegać przepisów i tyle. A że wielu nie patrzy i nie przestrzega?
Cóż mamy podobno Policjię - nie staną przy rondzie i rozpoczą "nauczanie" - jak za "naukę" :mrgreen: nie którzy zapłacą kilkuset złotowy mandat - to na 100% nauczą/odświerzą wiedze z przepisów. :mrgreen:

Ten filmik jest też w "polskiej" wersji :mrgreen: w szkole jazdy widziałem taki diagram w latach 90 :mrgreen: może był mniej "multimedialny" :mrgreen: ale był. I mnie na nim uczono jak jeździć na rondach.
9000 ml A Rh-

Awatar użytkownika

opornik
Rhetor
Posty: 9681
Rejestracja: 24-08-2009, 09:38
Lokalizacja: Krzyż

Post autor: opornik »

Ravir pisze:A że wielu nie patrzy i nie przestrzega?
Dlatego jazda po tarnowskich rondach jest trudna.
ICE In Case of Emergency, w nagłym wypadku


pankowal
Archont
Posty: 713
Rejestracja: 19-08-2010, 08:48

Post autor: pankowal »

Opornik.

Pytanie jest proste - ale dla Ciebie.
Bo dla mnie , zgodnie z przepisami wcale jadący w ruchu okrężnym nie musi mieć pierwszeństwa, ale musi ustąpić wjeżdżającemu na rondo.
Ale to dłuższa dyskusja i dla co po niektórych dyskutantów zrozumiała może być nie.
Na pewno nie w temacie tego wątku.
Ty zaś twierdziłeś o świętości przekraczania lini.
Więc jak ??
Co jest świętsze, oczywiście wg. Ciebie - przekraczanie linii, czy znak ustąp ??
No bo wisz jest problem.
Bo projekt przewiduje przekroczenie linii a nic nie mówi o świętszości znaku A-7 nad linią przerywaną.

Awatar użytkownika

opornik
Rhetor
Posty: 9681
Rejestracja: 24-08-2009, 09:38
Lokalizacja: Krzyż

Post autor: opornik »

pankowal pisze:Pytanie jest proste - ale dla Ciebie.
Nie potrafisz udzielić odpowiedzi?
ICE In Case of Emergency, w nagłym wypadku


pankowal
Archont
Posty: 713
Rejestracja: 19-08-2010, 08:48

Post autor: pankowal »

Ja odpowiedź udzieliłem.
Ale Ty czytać nie potrafisz.
To już nie moja brożka.

Linie poziome prowadzące, przeczą znakowi A-7 , to czego mam się trzymać - o tym pisałem, też poprzednio.
Więc o co Ci biega ??
Do .......

Awatar użytkownika

opornik
Rhetor
Posty: 9681
Rejestracja: 24-08-2009, 09:38
Lokalizacja: Krzyż

Post autor: opornik »

No to niestety jeżdżąc kilka razy dziennie przez rondo bardzo muszę uważać na baranów jeżdżących wg Twoich zasad.
Dla mnie koniec dyskusji z gościem nie potrafiącym odpowiedzieć na proste i podstawowe pytanie:
Kto ma pierwszeństwo? Ten co porusza się po rondzie czy ten który wjeżdża na rondo?????
ICE In Case of Emergency, w nagłym wypadku

ODPOWIEDZ