Modernizacja linii kolejowej Kraków - Rzeszów

Coś budują? Coś wyburzają? Masz jakieś własne pomysły (nawet futurystyczne)? Tutaj jest miejsce dla ciebie
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika

Goscinny
Rhetor
Posty: 11091
Rejestracja: 03-03-2009, 12:21
Lokalizacja: Tarnów

Post autor: Goscinny »

Ja tam trzymam kciuki za te przebudowy. Bez wnikania w szczegółowe plany. Ale to juz offtop bo to temat o modernizacji linii kolejowej :)


Racjonalista
Prytan
Posty: 196
Rejestracja: 03-05-2010, 16:16

Post autor: Racjonalista »

Też trzymam, E30 i A4 mogą kopnąć to miasto mocno do przodu. I o to chodzi:) Ale trzeba je powiązać sensownie z tkanką miejską, a to już kosztuje i to nie mało.


hurricane
Rhetor
Posty: 2791
Rejestracja: 28-09-2009, 10:58

Post autor: hurricane »

Akurat przebicie Al. Tarnowskich - Gumniska miasto musi zrobić równolegle do linii kolejowej do 2015 roku, bo jak nie to wszyscy się uduszą pod tym wąskim nowym wiaduktem wc. Al. Tarnowskich/Dąbrowskiego, który to według dyrektora "Wąsika" ma być panaceum na problemy w tym rejonie.

Krzyczę od dawna, że z dwóch przecięć linii kolejowej od południa zrobi się jedno i to o wąskim prześwicie na przekrój 1x1 plus chodniki na dodatek ze skrzyżowaniami po obu stronach wiaduktu, które raczej ruchu upłynniać nie będą...

Więc będę się zachwycał dopiero wtedy, gdy zobaczę przetargi na miejskie przebudowy układu drogowego, a jak nie to wspomnicie moje słowa, gdy nowy kadłubkowy układ otworzą i wjazd od Tuchowa się nam zatka i mieszkańcy Zabłocia będą wąchać spaliny. Dlatego nacisk na budowę przebicia do Gumniskiej powinien być priorytetem.

Awatar użytkownika

opornik
Rhetor
Posty: 9681
Rejestracja: 24-08-2009, 09:38
Lokalizacja: Krzyż

Post autor: opornik »

Jak zapoznacie się z budżetem Tarnowa na przyszły rok to szczęki Wam opadną. Mizeria w najgorszym wydaniu. A obietnice przedwyborcze Pana Prezydenta możecie odłożyć na półki pomiędzy książki nieczytane.
ICE In Case of Emergency, w nagłym wypadku


MTar
Proedroj
Posty: 416
Rejestracja: 25-02-2010, 22:36

Post autor: MTar »

Hurricane przyznaje ci pełną rację. Zresztą w wątku u pani rzecznik wyraziłem już swoją opinie na temat tej publikacji i tego co ona zawiera.

edit: z tego co udało mi się przeczytać to w przyszłym roku może uda się zrealizować to co było zapowiedziane na ten rok.

Awatar użytkownika

Jela
Thesmothetai
Posty: 1283
Rejestracja: 17-09-2009, 10:06
Lokalizacja: ze wsi

Post autor: Jela »

Przeczytałem uważnie cały wątek. Nie znam się detalach budowy linii kolejowych ale niech to będzie choć 160 km/h. I niech to będą perony z których mogę wejść z walizką nawet jej nie podnosząc. O żonie nie wspomnę. :) Choć lubię ją podnosić z tym, nie koniecznie w ubraniu i z bagażem.
A są takie koleje. Wygląda to tak; taki zwykły pociąg lokalny z Southampton do Londynu jedzie około godziny. Komfort : czysto, obsługa bez zarzutu. Bramki na dworcach, bez biletu nie da się wejść. Bilet w automacie można kupić, nawet zarezerwować. :)
O TGV czy innych nawet nie warto mówić. Trzeba się przejechać. :)
Było całkiem niedawno sympozjum w Instytucie Morskim w Gdyni. Miałem tam się zjawić i zjawiłem się :). Sposób : nie było wyboru. Samoloty. Kolej to 12-13 godzin jazdy. I to w jakich warunkach. Nawet sypialny nie pomoże. :) A ja nie miałem czasu. Musiałem skoordynować przylot z dojazdem. Zabrakłoby koleją 4 godzin. :)

Cieszę się, że ktoś wziął się za modernizację kolei, że jest jakaś dyskusja, że w ogóle coś się dzieje. Że są pomysły na lotnisko w Tarnowie, choćby dla ATR-ów. :)
Zając najlepszy jest w śmietanie.


Mark
Proedroj
Posty: 334
Rejestracja: 15-10-2009, 20:09

Post autor: Mark »

Jela pisze:I niech to będą perony z których mogę wejść z walizką nawet jej nie podnosząc.
Było całkiem niedawno sympozjum w Instytucie Morskim w Gdyni. Miałem tam się zjawić i zjawiłem się :). Sposób : nie było wyboru. Samoloty. Kolej to 12-13 godzin jazdy. I to w jakich warunkach. Nawet sypialny nie pomoże. :) A ja nie miałem czasu. Musiałem skoordynować przylot z dojazdem.
Współczuje,ze wsi do miasta, z miasta do miasta, z miasta na lotnisko, z lotniska do miasta.
I jeszcze powrót. I jeszcze te walizy. Bramki na dworcach, bez biletu nie da się wejść. Bilet w automacie trzeba kupić,a czasami to nawet zarezerwować.To nie lepiej zjawić się:) szybciej i wygodniej - awionetką. Ja tylko w ten sposób podróżuje:) z lekkim bagażem podręcznym. Przecież na miejscu wszystko można kupić.

Awatar użytkownika

pb
Rhetor
Posty: 2004
Rejestracja: 06-10-2010, 13:47
Lokalizacja: Krzyż

Post autor: pb »

Mark pisze:To nie lepiej zjawić się:) szybciej i wygodniej - awionetką. Ja tylko w ten sposób podróżuje:) z lekkim bagażem podręcznym. Przecież na miejscu wszystko można kupić.

Śmigłowcem. Można by wylądować na byle parkingu.

Awatar użytkownika

Jela
Thesmothetai
Posty: 1283
Rejestracja: 17-09-2009, 10:06
Lokalizacja: ze wsi

Post autor: Jela »

No i dobre, zabawne wręcz. :) Może i tymi sposobami łatwiej lecz to kosztowne i cholernie głośne. Wolałbym koleją o ile taka w końcu powstanie. Mam nadzieję, że tak się stanie.
Tak przy okazji radziłbym się doinformować ile zlikwidowano linii wąskotorowych. Zamiast tego TIR-y.
A były i służyły. :)
Zając najlepszy jest w śmietanie.


Lechu
Archont
Posty: 623
Rejestracja: 15-06-2010, 13:42

Post autor: Lechu »

A wiesz wogóle do czego służyły kolejki wąskotorowe ? Zapewniam Cię, że nie jako tiry, zorientuj się i wtedy pisz.


hurricane
Rhetor
Posty: 2791
Rejestracja: 28-09-2009, 10:58

Post autor: hurricane »

Spokojnie Lechu do wypowiedzi użytkownika Jela trzeba sporo dystansu... W piątek zobaczmy jak tam kolejowe postępy na własnej skórze, bo po 1,5 miesiąca zamierzam się przejechać z Krakowa pociągiem.


MTar
Proedroj
Posty: 416
Rejestracja: 25-02-2010, 22:36

Post autor: MTar »

Ja jeżdżę do Krakowa jakieś 4 razy w miesiącu powiem że nawet dość ostro ruszyli do pracy. Co prawda na niektórych odcinkach do Rzeszowa jest zrobione jeszcze więcej ale tu też to nieźle wygląda. Podczas podróży można zauważyć jeszcze jedną pozytywną sytuacje, Poldim ze Strabagiem też ostro ruszyli na A4 Brzesko-Wierzchosławice.


MTar
Proedroj
Posty: 416
Rejestracja: 25-02-2010, 22:36

Post autor: MTar »

Sprawa nie do końca związana z E30 ale powiązana z tematyką kolejową w naszym regionie. http://www.rynek-kolejowy.pl/29172/Wroc ... zucin_.htm


faleQ
Archont
Posty: 747
Rejestracja: 12-10-2009, 08:24
Lokalizacja: KT str
Kontakt:

Post autor: faleQ »

MTar pisze:Sprawa nie do końca związana z E30 ale powiązana z tematyką kolejową w naszym regionie. http://www.rynek-kolejowy.pl/29172/Wroc ... zucin_.htm
W takim stanie była ta linia w październiku: http://fotozajezdnia.pl/data/media/195/D29-122.jpg

Odcinek w okolicach budowanej autostrady


hurricane
Rhetor
Posty: 2791
Rejestracja: 28-09-2009, 10:58

Post autor: hurricane »

faleQ pisze: W takim stanie była ta linia w październiku: http://fotozajezdnia.pl/data/media/195/D29-122.jpg

Odcinek w okolicach budowanej autostrady
Jeśli chodzi o stan techniczny szczucinki to nie jest on taki zły, linia jest na podkładach w dużej części betonowych, tłuczeń jest stosunkowo dobrej jakości (nie ma wychlapów). Wystarczy wykarczować krzaki, oczyścić i uzupełnić podsypkę, podbić tor i można śmigać 70-80 km/h.

ODPOWIEDZ