Ravir pisze:Dlatego jestem zwolennikiem ZABRANIA kasy na kolej - może model amerykański, gdzie koleje wożą towary (a ta część PKP jest rentowna) a cały ruch osobowy odbywa sie innymi metodami. Za tą kasę wybudowć i zmodernizować sieć dróg - ot chodźby dobutować dwupasowe drogi ekspresowe czy nawet zwykłe drogi - dwa pasy + pobocze w jednym m kierunku - niby można jechać po takiej drodze 100 km/h ale się jedzie.
Nawet nie potrafisz zauważyć, że USA są nieco większe od Polski

Gęstość zaludnienia w USA 32,23 osób/km². w Polsce 120,92 osób/km²
226612 km linii kolejowej w USA. 20665 km linii kolejowej w Polsce.
9373967 km² powierzchnia USA. 312689 km² powierzchnia Polski.
W Polsce na km² przypada 0,0242 km torów. W USA 0,0661 km. Czyli niecałe trzy razy. Ale nasza gęstość zaludnienia jest czterokrotnie większa.
Kolej jest dobra na średnie podróże. Jazda pociągiem z Tarnowa do Madrytu jest lekko nieekonomiczna czasowo. Więc patrząc na rozmiar USA ciężko nie zauważyć, że transport lotniczy musiał się rozwijać.
Pytanie za 100 pktów: Po jaką cholerę są pociągi:
a) Niemczech
b) Włoszech
c) Zjednoczonym Królestwie
d) Francji
e) Czechach?