Modernizacja linii kolejowej Kraków - Rzeszów
Re: Modernizacja linii kolejowej Kraków - Rzeszów
A tymczasem na wiadukcie na Zbylitowskiej po obydwóch stronach zarówno w ciągu pieszym jak i pieszo-rowerowym co kilka metrów zebrana kostka i porobione dziury, ktoś wie o co chodzi? Wygląda jakby jakaś konserwacja była dodatkowo robiona, bo odkryte elementy pod kostką wyglądają jakby były świeżo pokryte jakimś abizolem czy czymś podobnym, smolistym i obok ekipa działała z palnikiem do lepiku.
Było tak ładnie, a teraz znów rozpaprane...
Było tak ładnie, a teraz znów rozpaprane...
Re: Modernizacja linii kolejowej Kraków - Rzeszów
Poprawki w części s kostki to mały pikuś. Gorzej z częścią betonową chodnika, który wygląda jak asfalt na moście w Ostrowie. Mam nadzieję, że ZDiK nie odbierze tej części prac.
Re: Modernizacja linii kolejowej Kraków - Rzeszów
Tak trochę Offtopic, ale mam pytanie czy ktoś z Was się orientuje jak się nazywa rodzaj nawierzchni/powłoki, którym pokryte są ciągi pieszo-rowerowe na wiadukcie na Zbylitowskiej? Najazdy są zrobione z kostki, natomiast te fragmenty w części centralnej wiaduktu są wykonane z betonu (nie wiem czy wylewanego czy z gotowych płyt) pokrytego czymś barwionym trochę chropowatym, chodzi mi o nazwę tego czegoś.
Re: Modernizacja linii kolejowej Kraków - Rzeszów
czy chodzi Ci o MEGAdur EPUR KWARC?
Re: Modernizacja linii kolejowej Kraków - Rzeszów
Nie wiedziałem co prawda tego MEGAduru z bliska, ale to są posadzki żywiczne, a te, o które pytam wydają się być jednak "pochodnymi" betonu.
Po dłuższych poszukiwaniach i zapytaniu googla o beton dekoracyjny znalazłem coś co się nazywa beton dekoracyjny Artevia, z tym, że to już jest produkt konkretnego producenta, a nie wiem jaki konkretnie został zastosowany na tym wiadukcie. Na stronie producenta http://www.lafarge.pl/Karta_Artevia_Kolor.pdf" onclick="window.open(this.href);return false; znalazłem specyfikacje techniczne z tym, że nadal mam wątpliwości czy to jest ten sam typ nawierzchni co na wiadukcie, bo z kolei na tej stronie podają grubość wylewki 12 cm (jednolita masa), a na wiadukcie o ile mnie pamięć nie myli najpierw był beton zwykły szary, a dopiero na wierzchu cieńsza warstwa dekoracyjna, ale nie dam sobie głowy uciąć na 100%. Z drugiej strony - z tego co czytam - powłoki MEGAduru nakładane są właśnie jako cienkie warstwy na istniejący już beton z możliwością zastosowania posypki antypoślizgowej i bądź tu mądry...
Po dłuższych poszukiwaniach i zapytaniu googla o beton dekoracyjny znalazłem coś co się nazywa beton dekoracyjny Artevia, z tym, że to już jest produkt konkretnego producenta, a nie wiem jaki konkretnie został zastosowany na tym wiadukcie. Na stronie producenta http://www.lafarge.pl/Karta_Artevia_Kolor.pdf" onclick="window.open(this.href);return false; znalazłem specyfikacje techniczne z tym, że nadal mam wątpliwości czy to jest ten sam typ nawierzchni co na wiadukcie, bo z kolei na tej stronie podają grubość wylewki 12 cm (jednolita masa), a na wiadukcie o ile mnie pamięć nie myli najpierw był beton zwykły szary, a dopiero na wierzchu cieńsza warstwa dekoracyjna, ale nie dam sobie głowy uciąć na 100%. Z drugiej strony - z tego co czytam - powłoki MEGAduru nakładane są właśnie jako cienkie warstwy na istniejący już beton z możliwością zastosowania posypki antypoślizgowej i bądź tu mądry...
Re: Modernizacja linii kolejowej Kraków - Rzeszów
Na wiadukcie jest zwykły lany beton, a ta ładna warstwa wykończeniowa ma zapewne kilka mm grubości, ponieważ widać (i czuć pod kołami roweru) na niej wszystkie nierówności wylewki betonowej.
Tutaj widać wylewkę przed wykończeniem:

Wybaczcie jakość, ale zdjęcie było robione z daleka.
Tutaj widać wylewkę przed wykończeniem:

Wybaczcie jakość, ale zdjęcie było robione z daleka.
Re: Modernizacja linii kolejowej Kraków - Rzeszów
No właśnie szukałem w Twojej galerii jakiegoś zdjęcia co by można było wskazać dokładniej o co mi chodzi, ale nie znalazłem żadnego. Znalazłem w komórce zdjęcie z początku sierpnia i a nie zwróciłem wcześniej uwagi, bo wygląda faktycznie jak wylany beton, dopiero później zabarwiony jakąś cienką warstwą czegoś tam. 
Co prawda nie jechałem tamtędy rowerem, chociaż skutery i osobówki już na jezdni widziałem
. Natomiast pod wózkiem z dzieckiem tych nierówności nie odczułem, być może faktycznie odczuję to jak wsiądę na 2 kółka.

Co prawda nie jechałem tamtędy rowerem, chociaż skutery i osobówki już na jezdni widziałem

- Załączniki
-
- 20160808_194248.jpg (308.93 KiB) Przejrzano 7583 razy
Re: Modernizacja linii kolejowej Kraków - Rzeszów
Nie wiem czy na moście jest, to samo co przy wjeździe w Ostrowie na Velo ale tam pomalowali asfalt na czerwono jednocześnie sypiąc jakiś biały proszek. Lekko chropowate jest, połyskuje też.
Re: Modernizacja linii kolejowej Kraków - Rzeszów
Ten proszek to może być posypka kwarcowa.
Re: Modernizacja linii kolejowej Kraków - Rzeszów
Jak podaje portal tarnow.pl otwarcie wiaduktu na ul. Zbylitowskiej nastąpi w poniedziałek 26.09 o 9:00.
http://www.tarnow.pl/Miasto/Aktualnosci ... y-do-ruchu" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.tarnow.pl/Miasto/Aktualnosci ... y-do-ruchu" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Rhetor
- Posty: 5589
- Rejestracja: 17-06-2014, 09:35
Re: Modernizacja linii kolejowej Kraków - Rzeszów
To się uwinęli 
Z tej samej strony:
ul. Zbylitowska – prace rozpoczną się w czerwcu 2014 i potrwają do końca maja 2015. Ulica będzie w tym czasie zamknięta.
http://tarnow.pl/Miasto/Aktualnosci-tar ... %29/pol-PL" onclick="window.open(this.href);return false;

Z tej samej strony:
ul. Zbylitowska – prace rozpoczną się w czerwcu 2014 i potrwają do końca maja 2015. Ulica będzie w tym czasie zamknięta.
http://tarnow.pl/Miasto/Aktualnosci-tar ... %29/pol-PL" onclick="window.open(this.href);return false;
Nie jestem KODziarzem, gorszym sortem, donosicielem, Bolkiem, ani TW.
Re: Modernizacja linii kolejowej Kraków - Rzeszów
Toż to tylko jedna cyferka, nie czepiajmy się takich drobnostek. 

Re: Modernizacja linii kolejowej Kraków - Rzeszów
Swoją drogą zaczyna być śmieszna sytuacja, że wiadukt stoi od miesiąca gotowy a nie ma go kto dopuścić do użytku 

-
- Rhetor
- Posty: 5589
- Rejestracja: 17-06-2014, 09:35
Re: Modernizacja linii kolejowej Kraków - Rzeszów
Pewnie ktoś kto powinien być na otwarciu, akurat nie mógł 

Nie jestem KODziarzem, gorszym sortem, donosicielem, Bolkiem, ani TW.
Re: Modernizacja linii kolejowej Kraków - Rzeszów
Myślę, że tak sobie piszecie aby pisać. Kłania się Prawo Budowlane a w nim pojęcie pozwolenia na użytkowanie.
ICE In Case of Emergency, w nagłym wypadku