Modernizacja linii kolejowej Kraków - Rzeszów
Re: Modernizacja linii kolejowej Kraków - Rzeszów
Leon,
Zdjęcia przejścia podziemnego przy stacji w Mościcach jak i wczorajsze z budowy wiaduktu były robione Xperią Z5 (część wyszła słabo bo pod słońce). Pozostałe fotki z tego tematu robiłem zwykłym kompaktem - Samsung ES25
Zdjęcia przejścia podziemnego przy stacji w Mościcach jak i wczorajsze z budowy wiaduktu były robione Xperią Z5 (część wyszła słabo bo pod słońce). Pozostałe fotki z tego tematu robiłem zwykłym kompaktem - Samsung ES25
Re: Modernizacja linii kolejowej Kraków - Rzeszów
A ktoś pamięta do kiedy jest termin ukończenia wiaduktu na Zbylitowskiej? Ciekawe też czy na Woli wyrobią się w pół roku jak, to ładnie wynegocjowali z PKP, optymalnie i maksymalnie 

Re: Modernizacja linii kolejowej Kraków - Rzeszów
Termin ukończenia to Czerwiec tego roku, ale już widać że będzie obsuwa. Według mnie realny termin to druga połowa Lipca.
Re: Modernizacja linii kolejowej Kraków - Rzeszów
Dziś nastąpiła zmiana organizacji ruchu pieszych w okolicy wiaduktu przy Zbylitowskiej. Ścieżka nie prowadzi już przez prywatną posesję, lecz wzdłuż ogrodzenia sklepu ogrodniczego i dalej pod wiaduktem łączy się ze starym śladem. Warto dodać, że szlak ten miał zostać zamknięty z dniem 31.05.2016r.
Dobra wiadomość jest też taka, że praca wre - godzina 20:00 a panowie leją beton.



Dobra wiadomość jest też taka, że praca wre - godzina 20:00 a panowie leją beton.



Re: Modernizacja linii kolejowej Kraków - Rzeszów
No i niestety wkrótce kolejne utrudnienia w Tarnowie. Na Gumniskiej pojawiły się znaki o ograniczeniu wysokości przejazdu do 1,7 m pod wiaduktem kolejowym . A to oznacza wielkie korki na Lwowskiej.
Re: Modernizacja linii kolejowej Kraków - Rzeszów
Z dniem 01.07.2016 przejście dla pieszych w rejonie budowanego wiaduktu przy ul. Zbylitowskiej zostało zlikwidowane. Alternatywnymi przejściami są: przejście pod peronami przy stacji w Mościcach bądź pod wiaduktem przy ul. Czerwonych Klonów.

Jeśli chodzi o samą budowę, to zmieniło się dużo - jutro zamieszczę fotorelację.

Jeśli chodzi o samą budowę, to zmieniło się dużo - jutro zamieszczę fotorelację.
Re: Modernizacja linii kolejowej Kraków - Rzeszów
Obiecane zdjęcia: http://imgur.com/a/joNgM" onclick="window.open(this.href);return false;
Stan prac na 03.07.2016r. Według mnie powinni skończyć do końca miesiąca.
Stan prac na 03.07.2016r. Według mnie powinni skończyć do końca miesiąca.
Re: Modernizacja linii kolejowej Kraków - Rzeszów
czyli przejazdu brak póki co, ale wygląda nieźle robi wrażenie
Re: Modernizacja linii kolejowej Kraków - Rzeszów
W TARNOWIE Od 1 sierpnia pojedziemy pod wiaduktem na Tuchowskiej
Choć planowo wiadukt miał być oddany jeszcze w ubiegłym roku, dziś wiadomo, że kierowcy będą mogli pojechać ul. Tuchowską od 1 sierpnia. Obecnie, kiedy zamyka się przejazd kolejowy, samochody stoją w gigantycznych korkach. Najgorzej jest w godzinach szczytu, kiedy blokuje się m.in. ul. Dąbrowskiego.
Termin oddania wiaduktu przesuwał się kilkukrotnie ze względów natury technicznej i prawnej. – Wiadukty zostały przebudowane, jednak w zakresie jezdni jest to odtworzenie stanu sprzed remontu. Wynika to z przepisów, które określają warunki projektowe dla dróg klasy Z, czyli zbiorczej. Obszar ten nie pozwala na zlokalizowanie łuków o odpowiednich parametrach, z jednej strony mamy cmentarz, z drugiej rzekę, więc nie było szansprzebudować układu drogowego – wyjaśnia Artur Michałek z Zarządu Dróg i Komunikacji w Tarnowie.
Dodaje, że docelowo odcinek pomiędzy wiaduktami będzie wykorzystywany jako ciąg pieszo-rowerowy, jednak stanie się to wtedy, gdy zostanie wybudowany nowy odcinek ul. Tuchowskiej między aleją Tarnowskich a dotychczasową ulicą Tuchowską. Artur Michałek dodaje, że szerszy będzie chodnik, który teraz liczyć będzie 120 cm szerokości, co ułatwi poruszanie się pieszym.
źródło:
http://tarnow.in/od-1-sierpnia-pojedzie ... chowskiej/" onclick="window.open(this.href);return false;
może mi ktoś wytłumaczyć na czym polegał ten problem z brakiem szans na poszerzenia jezdni pod wiaduktami? Takim problemem było przesunięcie przyczółka wiaduktu o 1-2m? (pieniądze?) Nie kupuje tej wymówki, że nie dało się, któryś urzędnik nawet nie wpadł pewnie na pomysł, że można by poszerzyć "światło" wiaduktu, mamy powtórkę z wiaduktu w brzozówce i wiaduktu na Lwowskiej, brawo urzędnicy!
Re: Modernizacja linii kolejowej Kraków - Rzeszów
Oczywiście, że tak było. Był ongiś król Tarnowa (a przynajmniej chyba miał ambicje, by za takiego go postrzegano), któremu bardziej przyświecało "królowanie" aniżeli sprawy miasta. Jego świta przyjęła, co im PKP dało, wszamali to jak małpa kit z uśmiechem na twarzy, jeszcze na konferencji i w prezentacji podkreślali jaki to sukces dla miasta. A jak dotąd to ich największym sukcesem jest to, że ich nazwiska pisano i mówiono tylko z pierwszej litery, bo tak prawo nakazywało...Rodowity pisze:Nie kupuje tej wymówki, że nie dało się, któryś urzędnik nawet nie wpadł pewnie na pomysł, że można by poszerzyć "światło" wiaduktu, mamy powtórkę z wiaduktu w brzozówce i wiaduktu na Lwowskiej, brawo urzędnicy!
Niestety, Tarnów zaprzepaścił wielką szansę otwarcia południowej strony miasta. Można było tunel wc. Wita Stwosza zrobić do parametrów normalnej ulicy (tj. szerokość 7m + chodnik 1,5 m), można było poszerzyć światło wiaduktów na Tuchowskiej, co umożliwiłoby korektę łuków, można było poszerzyć Lwowską, wiadukt wc. Al. Tarnowskich mógłby być szerszy itd. itd...
Re: Modernizacja linii kolejowej Kraków - Rzeszów
Tu chyba chodzi o zakręt od strony Starego Cmentarza - kąt prosty, trzeba by podczas projektowania linii kolejowej "odsunąć" ją na południe, dzięki czemu zakręt mógłby być łagodniejszy.
Ale z tym poszerzaniem światła masz rację, ten wiadukt na linii dodatkowej od strony południa jest taki sam jak dotychczasowy - brak jakiegokolwiek myślenia 5-10 lat naprzód. Gratulujemy władzom miasta.
Ale z tym poszerzaniem światła masz rację, ten wiadukt na linii dodatkowej od strony południa jest taki sam jak dotychczasowy - brak jakiegokolwiek myślenia 5-10 lat naprzód. Gratulujemy władzom miasta.
"Wolę być głupim z nadzieją, niż bez nadziei - niemądrym" Edward 'Dudek' Dziewoński
Re: Modernizacja linii kolejowej Kraków - Rzeszów
Oczywiście masz rację, chociaż akurat tutaj nawet poszerzenie światła czyli rozszerzenie przyczółków dałoby minimalny pozytywny efekt, że autobusy i ciężarówki mogłyby się "łamać" wcześniej nie blokując przeciwległego pasa ruchu, gdyby złagodzić krawędź wewnętrzną tego ostrego zakrętu (na czerwono).ad2222 pisze:Tu chyba chodzi o zakręt od strony Starego Cmentarza - kąt prosty, trzeba by podczas projektowania linii kolejowej "odsunąć" ją na południe.
- Załączniki
-
- Tuchowska.png (7.29 KiB) Przejrzano 7052 razy
Re: Modernizacja linii kolejowej Kraków - Rzeszów
No ale przecież ma być nowe połączenie z Tuchowską, a to pod wiaduktami zostanie docelowo zamknięte dla ruchu samochodowego. Miasto już złożyło wniosek o dofinansowanie z RPO WM (str. 3): http://www.rpo.malopolska.pl/download/p ... 052016.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Modernizacja linii kolejowej Kraków - Rzeszów
Teraz dopiero złożyło? To jak planowali budowę tej drogi? Na kolejny kredyt?
Re: Modernizacja linii kolejowej Kraków - Rzeszów
i nic nikomu za taką decyzje, całkowita bezkarność, ciekawe czy ten urzędnik który był odpowiedzialny za uzgodnienia z PKP w ogóle był na Tuchowskiej, patrzył na ten wiadukt i przejeżdżające samochody, autobusy. Jeśli tak to ma dobrze w głowie, że nie dostrzegł meritum. Już sobie wyobrażam jak wyglądały te negocjacje z PKP..