Nie widzisz roznicy miedzy jeżdżeniem przez Tarnow , a dostarczaniem przez tiry towarów do Tarnowa??? Ja widze i smiem gdybac ze 80 % tirow ktore jezdza przez Tarnow nic do Tarnowa nie dowozi a sa tylko przejazdem, nic nie mam do Tirow ktore po cos do Tarnowa jadą, mam tylko do tych ktore są przejazdem, taki ruch przelotowy powinien byc kierowany poza miastem.suraiw pisze:Jak czytam takie pragnienia, żeby nie zobaczyć TIR-a na nowo wybudowanym rondzie bo będzie autostrada, to mnie ogarnia pusty śmiech.
No bo tak, nie ma w Tarnowie Azotów, nie ma Centrum Logistycznego Firmy Oponiarskiej z Dębicy, nie ma Oddziału Celnego, nie ma Sokołowa, nie ma sklepów do których jest dowożone zaopatrzenie, nie ma..... nie ma niczego.
Tarnowska mieścina przyjmująca tylko zabłąkanych turystów i taka sobie "wsi spokojna, wsi wesoła".
TIR-y jeździły przez Tarnów, jeżdżą przez Tarnów i będą jeździły przez Tarnów mimo wybudowanych autostrad. Tylko się cieszyć, że mają jeszcze po co przyjeżdżać do Tarnowa.
No chyba że przy zjazdach z autostrady, prezydent zafunduje nam stację przeładunkową, gdzie będą rozładowywane TIR-y, a następnie lud na taczkach będzie rozwoził wszelkie towary do poszczególnych zakładów, sklepów itd. i na odwrót.
Rondo na Jana Pawła II/ul. Błonie
Biorąc pod uwagę tylko asfaltową część to daje 3,75m na jeden pas jezdni.MTar pisze:7.5 metra asfaltu + 1.5 metra kostki. [...]
Szerokość tira, naczepy to 2,5m więc miejsca jest aż nad to. No chyba że królowie szos postanowią przez rondo przejechać akurat obok siebie.imiol pisze:ja też mam wrażenie że ten pas wyasfaltowany to poprostu jeden pas ruchu a tam mają się zmieścić 2 liry.
BIGer
"Wyzwolona energia atomu zmieniła wszystko z wyjątkiem naszego sposobu myślenia."
— Albert Einstein
"Wyzwolona energia atomu zmieniła wszystko z wyjątkiem naszego sposobu myślenia."
— Albert Einstein
Baxon pisze:Z jego wymiarów wychodzi, że tak. Zresztą ciężko sobie wyobrazić, że miało by być jednopasmowe skoro z trzech stron będą drogi, które mają po dwa pasy.
A może będzie to po prostu rondo o dwóch nie wyznaczonych pasach ruchu (Jak np na obwodnicy Ropczyc) ? Przypominam, że za pas ruchu uznaje się taką szerokość drogi, która jest wystarczająca dla ruchu jednego rzędu pojazdów ;-)
krążyły po necie plany ronda z naniesionym oznakowaniem poziomym i pionowym - ostatnio chyba na TFI widziałem ... wyznaczone dwa pasy ruchu na planach były;
"Pan Jan z Suwalszczyzny idąc na polowanie przez pomyłkę zabrał papierosy syna - do południa upolował: niebieskiego kangura, jednorożca i dwa smoki..."
w załączniku plany z okresu przetargu. ale one pewnie nieznacznie ulegną zmianie. Ponieważ z moich przepuszczeń wynika że drugi wjazd od strony lasku lipie będzie nieczynny a wjazd i wyjazd z ronda będzie odbywał się jedną jezdnią o dwóch kierunkach ruchu. wnioskuje to po tych dwóch zdjęciach z TFI użytkownika mcorleone


widać na nich że na wyjeździe z ronda został przeprojektowany łuk aby umożliwić wjazd na rondo z tej ulicy.


widać na nich że na wyjeździe z ronda został przeprojektowany łuk aby umożliwić wjazd na rondo z tej ulicy.
- Załączniki
-
- rondo_przebicie.pdf
- (278.64 KiB) Pobrany 218 razy
Skąd te dane , jak na pierwszy rzut oka widać że szerokość jezdni jest absolutnie za mała.BIGer pisze:Biorąc pod uwagę tylko asfaltową część to daje 3,75m na jeden pas jezdni.MTar pisze:7.5 metra asfaltu + 1.5 metra kostki. [...]Szerokość tira, naczepy to 2,5m więc miejsca jest aż nad to. No chyba że królowie szos postanowią przez rondo przejechać akurat obok siebie.imiol pisze:ja też mam wrażenie że ten pas wyasfaltowany to poprostu jeden pas ruchu a tam mają się zmieścić 2 liry.
Na rysunku załącznik do przetargu szerokość jezdni mamy 10 m
Zgodnie z przepisami pas ruchu powinien mieć szerokość co najmniej:
Przy promieniu skrętu 24m - 4,6 m
Przy promieniu skretu 29m - 4,3 m
W sumie bez opaski z kostki 8,9 m MINIMUM
Coś z tymi projektantami rond w Tarnowie jest nie tak.
Następne rondo do przebudowy.
Na stronie miasta podano średnica wyspy 37 m średnica zewnętrzna 55 m
czyli szerokość dwóch pasów ruchu wynosi 9,0 m
Zgodnie z przepisami pas ruchu powinien mieć szerokość co najmniej:
Przy promieniu skrętu (37+4,5)/2=20,75 daje - 5,0 m
Przy promieniu skretu (37+9+4,5)/2=25,25 - 4,5 m
W sumie bez opaski MINIMUM 9,5 m
Więc jakie 7,5 m jak MINIMUM powiano być 9,5 m.
Kto to projektował ??
Kto zatwierdził ??
Gdzie są w Tarnowie fachowcy ??
Ostatnio zmieniony 07-06-2012, 12:55 przez pankowal, łącznie zmieniany 1 raz.