Modernizacja linii kolejowej Kraków - Rzeszów

Coś budują? Coś wyburzają? Masz jakieś własne pomysły (nawet futurystyczne)? Tutaj jest miejsce dla ciebie
ODPOWIEDZ

Lechu
Archont
Posty: 623
Rejestracja: 15-06-2010, 13:42

Post autor: Lechu »

Daj już spokój, piszesz po raz milionowy o tym samym, a nawet bez postojów nie jest możliwe 30 minut. Hurricane jest chyba najbardziej biegły w temacie i parę razy opisał jak to będzie wyglądało w praktyce, a jakieś twoje superszybkie połączenia włóż między bajki.

Awatar użytkownika

PrzemczaN
Proedroj
Posty: 311
Rejestracja: 21-07-2012, 15:27

Post autor: PrzemczaN »

Ja wszystko rozumiem, remonty itp. Akurat trafiłem w taki kilkuletni okres remontowy, co zrobić. Jak remont się skończy to nie będę już prawdopodobnie musiał tak często (jeśli w ogóle) jeździć pociągiem.

Jeśli chodzi o czas przejazdu: mnie by zadowoliły pociągi jadące te 45 min. Jeśli będzie taki co jedzie 30 min. to tak jak pisze Ravir będzie pewnie 1 klasa, rezerwacja, a co za tym idzie bilet bardzo drogi. Jak ktoś ma do pokonania tylko te 80 km. to nie bardzo będzie się opłacać.


Ricardo
Archont
Posty: 646
Rejestracja: 09-10-2009, 15:30
Lokalizacja: Tarnów - Piaskówka Płn.

Post autor: Ricardo »

Obserwując przykłady z innych już zmodernizowanych linii Ekspres Małopolska, i kilka TLK będzie miało czas 50min, reszta TLK, IR, Regio+ 1h, a zwykłe regio 1h 15min


Ravir
Rhetor
Posty: 1788
Rejestracja: 04-09-2009, 10:40
Lokalizacja: Mościce

Post autor: Ravir »

Lechu CZYTAJ ZE ZROZUMIENIEM. A czy jak pisałem że tak BĘDZIE ?

Napisalem o PLANACH, dalekich planach, o których wypowiadząl się przedstawiciel PKP. I nigdy nie pisłaem, ze tak będzie. Więc zanim Wyskoczysz na kogoś to się zastanów - 30 minut JEST TECHNICZNIE wykonalne - ale niestety niezbyt realne. Doskonale wiem, że 30 minut nie będzie, ba 45 minut nie będzie. Będzie "klasyczne" 50 minut.

Co do podróży tym "superekspresem" - nikt nie planowal go na trase Tarnów - Kraków. Tu chodziło o to by szybko przejechac z Przemyśla do Wroclawia - czy inne długie trasy. Chodziło o to by z Krakowa do Gdańska nie jechać 12 - 14 godzin ale 6 - 7 - niestety biorąc pod uwagę szybkośc modernizacji koleii - to reszta świata przesiądzie się na Maglewy a my może będziemy mieli pociągi przekraczające 250 km/h
9000 ml A Rh-


MST wónraT
Rhetor
Posty: 1896
Rejestracja: 05-05-2011, 22:57

Post autor: MST wónraT »

Ravir pisze: Osobiście uważam, że w Polsce, podobnie jak w innych krajach pociągi jak TGV czy ICE moga przynosić zyski.
Osobiście uwazam ,że to bajkopisarstwa ciąg dalszy. Jakie zyski. TGV są dotowane przez państwo, subwencjonowane przez samorządy.

P.S temat TEMI czeka na odpowiedz :mrgreen:


Ravir
Rhetor
Posty: 1788
Rejestracja: 04-09-2009, 10:40
Lokalizacja: Mościce

Post autor: Ravir »

Przeczytaj sobie na temat TGV - DOKLADNIE sobie poczytaj - TGV de facto odpowiada za znaczą część zysku SNCF. Na trasie Paryż – Lyon TGV wyeliminowało samoloty. Niektóre linie są dotowane - ale co CIEKAWE o TGV zabiegały samorządy - bo połączenie TGV przynsi im duże zyski w postaci rozwoju. Zresztą dotacje systematycznie się zmniejszają, przykładowo na linii do Lille dotacje spadły z prawie 6 do 2 mln Ojro. Generalnie SNCF przynosi zyski, a fachowcy uważają, że spora ich część to zasługa TGV - zresztą w Polsce jest dokładnie TAK SAMO - InterCity radzi sobie nie źle a Koleje Regionalne upadają.

Na calym świecie jest tak, ze dalekobierzne, szybkie koleje zarabiają a lokalne są dotowane. Wszędzie tak jest. Jedynym chlubnym wyjątkiem jest EUROSTAR - której pociągi od poczatku były dochodowe.
Co do dotacji - moze pójdziemy Amerykańską drogą? Zlikwidowane zostaną wszystkie nie rentowne linie? Chcecie tak? Bo dla wielu miejscowości pociąg to jedna z niewielu dróg łączących je ze światem.

Generalnie na dystansach do 1000 km szybka kolej jest najlepszym rozwiązaniem. Lotnisk nie wybudujemy wszedzie - aby bilet lotniczy był tani musi lecieć dużo osób. Autostrad tez wszędzie nie będzie. Dlatego w Polskich realiach szybki pociąg jak TGV czy ICE ma głęboki sens - ekonomiczny również.

A co do TEMI - co mam odpowiedzieć? Nie Umiesz czytać ze ZROZUMIENIEM - więc NIE ma mowy Byś zdał maturę czy ukończl szkołę uczciwie. Czyli musialeś "kombinować" - opcja druga to CELOWO nie czytasz ze zrozumieniem co jest jeszcze gorsze. Ja w przeciwieństwie do TEMI stwierdzam fakty i wyciągam wnioski. Albo nieumiesz czytac ze zrozumieniem albo celowo tego nie robisz innej możliwości nie ma.
9000 ml A Rh-

Awatar użytkownika

gumini_0317
Archont
Posty: 796
Rejestracja: 16-12-2010, 12:52
Lokalizacja: zza Dunajca

Post autor: gumini_0317 »

Ravir pisze: w Polsce jest dokładnie TAK SAMO - InterCity radzi sobie nie źle a Koleje Regionalne upadają.
1. PR wyremontowała lokomotywy (EP07-1xxx), a potem zabrały je IC.
2. IC ma nadmiar lokomotyw, podczas gdy PR musi wypożyczać.
2a. IC na składach wagonowych jeździ EP07/EU07 lub nowszymi. Generalnie czteroosiowymi. PR dostaje od Cargo sześcioosiowe ET22. To ma ogromne znaczenie w cenach.
3. IC wystartowało z zerowym kontem, a PR odziedziczyło długi.
4. IC jest w jednej rodzinie z PLK i ma dużo lepszą umowę - co przekłada się na opłaty i dopasowanie rozkładu.
Gdyby było tak kolorowo to nie wymyśliliby obowiązkowych miejscówek za 5 zł - stać ich na dłuższy skład.


krzychu
Archont
Posty: 881
Rejestracja: 23-09-2009, 19:02
Lokalizacja: Tarnów

Post autor: krzychu »

dane z raportu rocznego obu firm

PKP InterCity

zysk ze sprzedazy biletow - 2 000 000 000 zl

liczba pasazerow - 36 600 000 osob

sredni koszt biletu - 55 zl

PKP Przewozy Regionalne

zysk ze sprzedazy biletow - 800 000 000 zl

liczba pasazerow - 114 000 000 osob

sredni koszt biletu - 7 zl


MST wónraT
Rhetor
Posty: 1896
Rejestracja: 05-05-2011, 22:57

Post autor: MST wónraT »

Ravir pisze: Na calym świecie jest tak, ze dalekobierzne, szybkie koleje zarabiają a lokalne są dotowane.
więc

"NIE ma mowy Byś zdał maturę czy ukończl szkołę uczciwie. Czyli musialeś "kombinować""
Ravir pisze:Generalnie SNCF przynosi zyski, a fachowcy uważają, że spora ich część to zasługa TGV
Podaj żródło tej informacji?
Ravir pisze:Zresztą dotacje systematycznie się zmniejszają, przykładowo na linii do Lille dotacje spadły z prawie 6 do 2 mln Ojro.
To zysk czy dotacje i subwencje?

a na koniec
Ravir pisze:A co do TEMI - co mam odpowiedzieć?
Czytać ze zrozumieniem, "opcja druga to CELOWO nie czytasz ze zrozumieniem co jest jeszcze gorsze."

czeka na Ciebie proste pytanie:
Roberto pisze:RAVIR nie bądź taki MILCZĄCY, napisz chociaż JAKI był ten BARDZO prowokujący tytuł wygrzebany w archiwum Temi, podaj też POZOSTAŁE pięć :lol:
podpowiem jakbyś miał kłopot ze zrozumieniem:

1.Linki do artykułów
2.Tytuły lub tytuł prowokujący


Ravir
Rhetor
Posty: 1788
Rejestracja: 04-09-2009, 10:40
Lokalizacja: Mościce

Post autor: Ravir »

Może przykład z Polski był błedny - ale identyczna sytuacja jest w Europie.
Ale nie zmienia to faktu, że przewozy regiaonalne zawsze będą deficytowe. Na niektórych liniach po prostu nie da się zarobić. Ale sa inne sposoby - jak szynobusy spalinowe. PKP przecież może je uruchomić.
PKP wymaga zmian - najlepiej takich jak w Niemczech czy Francji. Porządnego zarządzania. Od początku uważałem, ze podzial PKP to była głupota.

Przykaldy z zachodu pokazują, ze przewóz towarów i dalekodystansowe pociągi moga zarabiać. Dziwne, że u nas się nie da. Stąd moje zdanie, ze moze faktyczne lepiej zabrac kolei kasę. Niech upadnie całkowicie i na gruzach zbudowac coś z sensem. A na 100% należy zacząć od połączenia PKP w jedeną firmę. A przy kokazji wypier... na zbity pysk dyrektorów i zarządy tych spółeczek.
9000 ml A Rh-

Awatar użytkownika

gumini_0317
Archont
Posty: 796
Rejestracja: 16-12-2010, 12:52
Lokalizacja: zza Dunajca

Post autor: gumini_0317 »

W jednym masz racje:
Ravir pisze:PKP wymaga zmian - najlepiej takich jak w Niemczech czy Francji.
Koniec spółek (KM, KŚ, KD, KW a w przyszłości i u nas KMł!). Żadnych pieprzonych przetargów w jednej firmie! Jedna firma - jedna rodzina. Beton zlikwidować i nie dawać młodych ekonomistów. Pierwsi widzą interes, drudzy nie widzą dalej niż kilka lat wprzód.
Ale UOKiK by się załamał. Dziwne, ze monopol we Rosji i Niemczech jest tolerowany, a u nas musi być konkurencja.


MST wónraT
Rhetor
Posty: 1896
Rejestracja: 05-05-2011, 22:57

Post autor: MST wónraT »

gumini_0317 pisze:W jednym masz racje:
Ravir pisze:PKP wymaga zmian - najlepiej takich jak w Niemczech czy Francji.
A tak to jest w Niemczech:

Struktura organizacyjna

Grupa ta organizacyjnie składa się z trzech głównych pionów operacyjnych oraz kilkuset wykonawczych podmiotów gospodarczych.

W skład grupy DB wchodzą:

DB Bahn pion przewozów pasażerskich – DB Bahn

DB Fernverkehr

DB Fernverkehr AG, Frankfurt nad Menem – kolejowe przewozy dalekobieżne

DB AutoZug GmbH, Dortmund – kolejowe przewozy pasażersko-samochodowe

CityNightLine CNL AG, Zurych (Szwajcaria) – pociągi nocne

Ameropa Reisen GmbH, Bad Homburg – biuro podróży

Bayern Express & P. Kühn Berlin GmbH, Berlin – biuro podróży

DB Regio AG, Frankfurt nad Menem – kolejowe przewozy regionalne

DB Stadtverkehr GmbH, Frankfurt nad Menem – autobusowy transport miejski i regionalny

S-Bahn Berlin GmbH – szybka kolej miejska




itd

Awatar użytkownika

gumini_0317
Archont
Posty: 796
Rejestracja: 16-12-2010, 12:52
Lokalizacja: zza Dunajca

Post autor: gumini_0317 »

Tylko spójrz sobie najpierw jak tam wykonuje się usługi wewnątrz grupy, a jak tutaj.


Ravir
Rhetor
Posty: 1788
Rejestracja: 04-09-2009, 10:40
Lokalizacja: Mościce

Post autor: Ravir »

Różnica jest taka, że jak w Niemczech robią remont to robią WSZYSTKO, a u nas - Dworzec wyremnontowali a perony NIE. Bo to inna spółka ma dworce a inna perony. W Bochni "moja" firma ma teren przylegający do torów. TRZY RAZY występowały ROŻNE spółki o zgodę na wejście - oczywiście z kilku miesięcznymi odstepami. Raz modernizowali tory, potem rozkopala PKP Energetyka - po czym jeszcze raz odkopano to co zasypała Energetyka by położyć nowe sterownie i telekomunikację. A nie mozna było tego razem zrobić? Oczywiście kilkukrotnych kosztów kopania nikt nie policzył.

Problemem jest brak koordynacji oraz do, że podział miał na celu stworzenie ciepłych posadek dla kolesi w zarządach i dyrekcji. Zaś w DB podział ma na celu USPRAWNIENIE i ułatwienie. Nie mam nic przeciwko podziałom - ale niech będzie to EKONOMICZNIE i LOGISTYCZNIE uzasadnione.
9000 ml A Rh-


MST wónraT
Rhetor
Posty: 1896
Rejestracja: 05-05-2011, 22:57

Post autor: MST wónraT »

Bajki z mchu i paproci. Ciąg dalszy.

Ravir pisze:A na 100% należy zacząć od połączenia PKP w jedeną firmę.
Ravir pisze:Nie mam nic przeciwko podziałom



.

ODPOWIEDZ