Modernizacja linii kolejowej Kraków - Rzeszów

Coś budują? Coś wyburzają? Masz jakieś własne pomysły (nawet futurystyczne)? Tutaj jest miejsce dla ciebie
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika

Dawid D
Prytan
Posty: 226
Rejestracja: 21-04-2010, 20:04
Lokalizacja: Tarnów Pd

Post autor: Dawid D »

W sumie można by było wykonać prowizoryczne perony i jako przystanek dać zadaszenie - wiatę. Przystanki ustawić w nowych miejscach, gdzie sięga zabudowa - w samym Tarnowie dodatkowo fajnym punktem przesiadkowym byłby przystanek przy Hodowlanej obok przejazdu - bliskość przystanków KM w Tarnowie podnosiłaby atrakcyjność tej kolejki.

Tak na marginesie dodam, że chyba jedynym, możliwym kołem ratunkowym dla Szczucinki, byłoby utworzenie planowanych "Kolei Małopolskich" na wzór "Kolei Śląskich". Wtedy Województwo mogłoby wesprzeć dodatkowo tę inwestycję. Szkoda, że skończyły się już zapisy w spr. dofinansowania z UE, bo byłby by szanse na dodatkowe pieniądze.

Wtedy kwestie dot. dostępności komunikacyjnej Tarnowa - Ośrodka Regionalnego, miasta stołecznego Regionu i głównego miasta Subregionu Tarnowskiego (podaję 2 wersje, które często są mylone, bo wg. KPZK Tarnów to Ośrodek Regionalny, a wg. koncepcji Małopolski to tylko subregion) z północą regionu i Powiślem, byłyby na miejscu.

Szynobus, to przerobiony, spalinowy tramwaj o dostosowanym rozstawie kół do szyn. Bilety na kartę miejską czy jakieś tam papierkowe i już.

Jakby władze Dąbrowy, Szczucina, Żabna i po części Tarnowa, wraz ze wsparciem Województwa rozpoczęły współpracę, dałoby się osiągnąć sukces, tym bardziej, że tory jeszcze nie są w najgorszym stanie...

Awatar użytkownika

TomekMKM
Rhetor
Posty: 2344
Rejestracja: 18-11-2010, 00:24
Lokalizacja: Tarnów

Post autor: TomekMKM »

Dawid D pisze:W sumie można by było wykonać prowizoryczne perony i jako przystanek dać zadaszenie - wiatę. Przystanki ustawić w nowych miejscach, gdzie sięga zabudowa - w samym Tarnowie dodatkowo fajnym punktem przesiadkowym byłby przystanek przy Hodowlanej obok przejazdu - bliskość przystanków KM w Tarnowie podnosiłaby atrakcyjność tej kolejki.

Tak na marginesie dodam, że chyba jedynym, możliwym kołem ratunkowym dla Szczucinki, byłoby utworzenie planowanych "Kolei Małopolskich" na wzór "Kolei Śląskich". Wtedy Województwo mogłoby wesprzeć dodatkowo tę inwestycję. Szkoda, że skończyły się już zapisy w spr. dofinansowania z UE, bo byłby by szanse na dodatkowe pieniądze.

Wtedy kwestie dot. dostępności komunikacyjnej Tarnowa - Ośrodka Regionalnego, miasta stołecznego Regionu i głównego miasta Subregionu Tarnowskiego (podaję 2 wersje, które często są mylone, bo wg. KPZK Tarnów to Ośrodek Regionalny, a wg. koncepcji Małopolski to tylko subregion) z północą regionu i Powiślem, byłyby na miejscu.

Szynobus, to przerobiony, spalinowy tramwaj o dostosowanym rozstawie kół do szyn. Bilety na kartę miejską czy jakieś tam papierkowe i już.

Jakby władze Dąbrowy, Szczucina, Żabna i po części Tarnowa, wraz ze wsparciem Województwa rozpoczęły współpracę, dałoby się osiągnąć sukces, tym bardziej, że tory jeszcze nie są w najgorszym stanie...
Zależy gdzie Dawidzie, bo są takie miejsca, gdzie toru prawie w ogóle już nie widać ;)


Józiu
Prytan
Posty: 124
Rejestracja: 30-05-2012, 22:10
Lokalizacja: Tarnów

Post autor: Józiu »

Dawid D pisze: [...] (podaję 2 wersje, które często są mylone, bo wg. KPZK Tarnów to Ośrodek Regionalny, a wg. koncepcji Małopolski to tylko subregion) [/i] z północą regionu i Powiślem, byłyby na miejscu.
Być może władze wojewódzkie powoli dojrzewają do tego, że jesteśmy miastem regionalnym (str. 8 ):
http://www.malopolskie.pl/Pliki/2012/Uc ... _zal_1.pdf


Lechu
Archont
Posty: 623
Rejestracja: 15-06-2010, 13:42

Post autor: Lechu »

Dawid D pisze:Szynobus, to przerobiony, spalinowy tramwaj o dostosowanym rozstawie kół do szyn. Bilety na kartę miejską czy jakieś tam papierkowe i już.

Bez urazy, ale większych bzdur dawno nie słyszałem ;) Nic się nie przerabia tylko normalne SZT(spalinowe zespoły trakcyjne) kupuję się u polskich producentów tak jak np PESA. Najlepsze byłoby cos typu SA133. Kasę na rewitalizację przy chęciach pewnie dałoby się dostać z Unii i Szczucinka powinna hulać. Melodią przyszłości jest połączenie ze świętokrzyską stroną, ale to pewnie nie w tym wcieleniu.


Rodowity
Archont
Posty: 733
Rejestracja: 17-11-2010, 16:42
Lokalizacja: Tarnów

Post autor: Rodowity »

Jakiś czas temu było napisane gdzies tutaj na forum odnośnie torów, jakie prędkości można było osiągać na tej trasie, wie ktoś jak to było?


krzychu
Archont
Posty: 881
Rejestracja: 23-09-2009, 19:02
Lokalizacja: Tarnów

Post autor: krzychu »

ja znalazlem taka mape z ktorej wynika kto zarzadza naszymi torami

http://www.pkp.pl/files/mapa_linii_kolejowych.pdf


Ricardo
Archont
Posty: 646
Rejestracja: 09-10-2009, 15:30
Lokalizacja: Tarnów - Piaskówka Płn.

Post autor: Ricardo »

heh wiadomo, PKP PLK oddział Kraków.... :-/ szkoda że nie mamy swojego oddziału jak Nowy Sącz, może wtedy nie byłoby takich problemów

Awatar użytkownika

Phoenix
Prytan
Posty: 218
Rejestracja: 10-11-2009, 16:40

Post autor: Phoenix »

Czy ktoś coś wie na temat zapowiadanego, aczkolwiek spóźnionego armagedonu komunikacyjnego ??

miały być remonty od sierpnia a tu mamy już październik i nadal nic się nie dzieje.

ktoś ma jakieś info ?

kiedy zaczną czemu jeszcze nic nie robią, jak wygląda nowy harmonogram i jakie utrudnienia nas czekają ?
(...) Szukam stylu zmieszany z tłumem, robiąc to co wydaje mi się że robić umiem (...)


Jakub Kwaśny
Rhetor
Posty: 3058
Rejestracja: 24-08-2009, 17:06
Lokalizacja: Tarnów - Lwowska
Kontakt:

Post autor: Jakub Kwaśny »

Phoenix pisze:
kiedy zaczną czemu jeszcze nic nie robią, jak wygląda nowy harmonogram i jakie utrudnienia nas czekają ?
Ja ostatnio pytałem o to w Urzędzie. UMT przedstawił inwestorowi swoje propozycje. Nie zgadzając się na wyłączenie , bądź drastyczne ograniczenie ruchu na Krakowskiej. Ze strony PKP PLK cisza...
http://www.kubakwasny.pl" onclick="window.open(this.href);return false;
ponad > 22000 ml A Rh +, a TY?


Ravir
Rhetor
Posty: 1788
Rejestracja: 04-09-2009, 10:40
Lokalizacja: Mościce

Post autor: Ravir »

Przyjdzie Zima i z Armagedonu Komunikacyjnego będzie tyle co z Armagedonu w 2012. :mrgreen:

Zaczną robić w przyszłym roku jak znam życie. Przypominam, że nie ruszono też Czerwonej, Towarowej. O al. Tarnowskich nie wspominam. :mrgreen: A Towarowa i Czerwona były w planach na ten rok.

Zalożę się z Wami o co chcecie, że PKP się ocknie - zorientuja się , że do rozliczenia kasy z Unii jest malo czasu i zaczną wszystko robić na hurra.

Na 100% zaczną robić równoczesnie wiadukty na Czerwonej, Towarowej, Krakowskiej i Tarnowskich. To dopiero będzie masakra.
9000 ml A Rh-

Awatar użytkownika

opornik
Rhetor
Posty: 9681
Rejestracja: 24-08-2009, 09:38
Lokalizacja: Krzyż

Post autor: opornik »

Ravir pisze:że do rozliczenia kasy z Unii jest malo czasu i zaczną wszystko robić na hurra
Ja też tego scenariusza najbardziej się obawiam bo gra idzie o wielką kasę.
ICE In Case of Emergency, w nagłym wypadku

Awatar użytkownika

Phoenix
Prytan
Posty: 218
Rejestracja: 10-11-2009, 16:40

Post autor: Phoenix »

Jakub Kwaśny pisze: Ja ostatnio pytałem o to w Urzędzie. UMT przedstawił inwestorowi swoje propozycje. Nie zgadzając się na wyłączenie , bądź drastyczne ograniczenie ruchu na Krakowskiej. Ze strony PKP PLK cisza...
no dobra ale Krakowska to nie wszystko. rozumiem że tam jest jakaś kwestia sporna ale Warsztatowa to chyba nie problem.

zrozumiał bym jak by tylko na krakowskiej nic się nie działo ale, poza rozpoczętymi już pracami, po wakacjach nic nie ruszyło a opóźnień nie można tłumaczyć sporem o krakowską.
(...) Szukam stylu zmieszany z tłumem, robiąc to co wydaje mi się że robić umiem (...)


Jakub Kwaśny
Rhetor
Posty: 3058
Rejestracja: 24-08-2009, 17:06
Lokalizacja: Tarnów - Lwowska
Kontakt:

Post autor: Jakub Kwaśny »

Phoenix pisze:
Jakub Kwaśny pisze: Ja ostatnio pytałem o to w Urzędzie. UMT przedstawił inwestorowi swoje propozycje. Nie zgadzając się na wyłączenie , bądź drastyczne ograniczenie ruchu na Krakowskiej. Ze strony PKP PLK cisza...
no dobra ale Krakowska to nie wszystko. rozumiem że tam jest jakaś kwestia sporna ale Warsztatowa to chyba nie problem.

zrozumiał bym jak by tylko na krakowskiej nic się nie działo ale, poza rozpoczętymi już pracami, po wakacjach nic nie ruszyło a opóźnień nie można tłumaczyć sporem o krakowską.
PLK zdaje się mocno nie radzi sobie z tym remontem. Coraz głośniej się mówi o całkowitym zamknięciu trasy kolejowej Kraków-Katowice...
http://www.kubakwasny.pl" onclick="window.open(this.href);return false;
ponad > 22000 ml A Rh +, a TY?


hurricane
Rhetor
Posty: 2791
Rejestracja: 28-09-2009, 10:58

Post autor: hurricane »

Jakub Kwaśny, PLK nie radzi sobie z żadną poważną modernizacją...
Zapraszam na Internetową Stację Meteo Tarnowiec - meteo.tarnowiec.prv.pl


Ravir
Rhetor
Posty: 1788
Rejestracja: 04-09-2009, 10:40
Lokalizacja: Mościce

Post autor: Ravir »

O zamknięciu trasy Kraków - Katowice nie ma mowy. To zbyt ważny szlak. Teoretycznie można "objechać" ale owe objazdy są w równie opłakanym lub gorszym stanie.

Przypominam, że ten odcinek nalezy do międzynarodowej linii E30 - mocno wątpię by "ładowano" kasę w odcinek 91 (Kraków - Medyka) i równoczesnie likwidowano odcinek Katowice - Kraków. Aż takim debilizmem to nawet PKP się nie charakteryzuje. :mrgreen: :mrgreen:
9000 ml A Rh-

ODPOWIEDZ