Modernizacja linii kolejowej Kraków - Rzeszów

Coś budują? Coś wyburzają? Masz jakieś własne pomysły (nawet futurystyczne)? Tutaj jest miejsce dla ciebie
ODPOWIEDZ

Lechu
Archont
Posty: 623
Rejestracja: 15-06-2010, 13:42

Post autor: Lechu »

Czeka, bo przesiadki w PKP są teoretycznie gwarantowane.


krzychu
Archont
Posty: 881
Rejestracja: 23-09-2009, 19:02
Lokalizacja: Tarnów

Post autor: krzychu »

ja tez nie jezdze EX cena 119 zl tylko TLK cena 56 zl

jednak TLK jedzie na trasie krakow - warszawa czas 5h

niektore TLK jezdzia przez CMK wiec podroz 3h tylko trzeba sprawdzac ktore

Awatar użytkownika

^cypis^
Proedroj
Posty: 316
Rejestracja: 27-12-2010, 22:28
Lokalizacja: KO00MA
Kontakt:

Post autor: ^cypis^ »

Lechu pisze:Czeka, bo przesiadki w PKP są teoretycznie gwarantowane.
I tylko teoretycznie. Za starych dobrych czasów, kiedy było jedno PKP, czekali. Po podziale dwa razy zdarzyło mi się, że inny przewoźnik nie zaczekał (np. jadę opóźnionym PR, IC zmyka). I czekamy na kolejny...
Pół biedy jeśli przyjdzie czekać godzinę... ;)

^
Kluczem do sukcesu w zawodach fonicznych jest klucz sztorcowy.
Bo łączność musi być pewna!

Awatar użytkownika

^cypis^
Proedroj
Posty: 316
Rejestracja: 27-12-2010, 22:28
Lokalizacja: KO00MA
Kontakt:

Post autor: ^cypis^ »

A jak jesteśmy przy modernizacji... http://www.rynek-kolejowy.pl/35507/4_ty ... LK_cz1.htm
Szczucinka na liście do rozebrania.

^
Kluczem do sukcesu w zawodach fonicznych jest klucz sztorcowy.
Bo łączność musi być pewna!


hurricane
Rhetor
Posty: 2791
Rejestracja: 28-09-2009, 10:58

Post autor: hurricane »

Do rozebrania to są PKP PLK SA jako najbardziej nieudolna firma z Grupy PKP.
Zapraszam na Internetową Stację Meteo Tarnowiec - meteo.tarnowiec.prv.pl


Ricardo
Archont
Posty: 646
Rejestracja: 09-10-2009, 15:30
Lokalizacja: Tarnów - Piaskówka Płn.

Post autor: Ricardo »

Co tam Szcucinka, w wykazie groźby likwidacji są też oczekujące na remont linie kolejowe "Stróże-Jasło" czy linia o poważnym znaczeniu dla Tarnowa jaką jest linia "Dębica-Tarnobrzeg" która po remoncie mogłaby stać się naszym kolejowym oknem na Lublin i Wschodnią Polskę.

Co ciekawe do likwidacji jest też linia Koluszki - Opoczno która służy obecnie za łącznicę pomiędzy Łodzią a CMK dzięki czemu z Łodzi do Krakowa można dojechać niektórymi TLK w 3 godziny.... Po likwidacji tej linii będzie to nie możliwe... No i najlepszy kwiatek.
Odcinek linii E30 z Przemyśla do granicy..... po prostu no comment gdzie tu logika ?

@edit, PLK ostro dementuje pogłoski i straszy prokutaturą... myślę jednak że chyba coś jest na rzeczy


Lechu
Archont
Posty: 623
Rejestracja: 15-06-2010, 13:42

Post autor: Lechu »

Jeden pieniacz zrobił wielką aferę, a ta lista to jakaś fikcja, bo są na niej linie świeżo wyremontowane, czy tez o znaczeniu międzynarodowym, jak CE-30, nie ma się co tresować.

Awatar użytkownika

gumini_0317
Archont
Posty: 796
Rejestracja: 16-12-2010, 12:52
Lokalizacja: zza Dunajca

Post autor: gumini_0317 »

Ricardo, Patrz na hektometraż.
Lechu, Taaa....a Massel dziś powiedział
Długość sieci zarządzanej przez PLK wynosiłaby 14-15 tys. km.
czyli jednak 4 tys. mniej. Ktoś ładnie zauważył, że jak zgłasza się awarię SRK to naprawiają przez kilka lat, a wystarczy jeden wyciek dokumentów i w 4 godziny są gotowi iść do sądu. Ciekawe.

http://www.rynek-kolejowy.pl/35523/Mass ... tys_km.htm


ramzes
Obywatel
Posty: 20
Rejestracja: 29-09-2010, 17:31

Post autor: ramzes »

Widzę że tematyka zeszła na boczny tor a temat dotyczy modernizacji linii kolejowej w naszym regionie a w szczególności w Tarnowie. Z harmonogramu który był przekazany do mediów wynika że prace przy budowie wiaduktu przy al. Tarnowskich rozpoczną się pod koniec października 2013 r. Czas odległy ale czy aby nie za wcześnie ??? ….powszechnie wiadomo że Beneficjent funduszy europejskich zobowiązany jest do utrzymania trwałości projektu w okresie 5 lat od jego zakończenia.
Przecież nie tak dawno we wrześniu 2010 wyremontowano skrzyżowanie Dąbrowskiego-Ziaji a to niestety ulegnie całkowitej destrukcji za rok jeśli ma tam powstać nowy wiadukt przy al. Tarnowskich z prześwitem 4,7 m

Awatar użytkownika

Goscinny
Rhetor
Posty: 11091
Rejestracja: 03-03-2009, 12:21
Lokalizacja: Tarnów

Post autor: Goscinny »

ramzes, widocznie to jest taki przypadek, że niekoniecznie musi być to 5 lat. Zapewne miasto wyjaśniło, że nie mogą blokować przebudowy linii i dostali "rozgrzeszenie". :)

Awatar użytkownika

Dawid D
Prytan
Posty: 226
Rejestracja: 21-04-2010, 20:04
Lokalizacja: Tarnów Pd

Post autor: Dawid D »

Komuś bardzo zależy, żeby zamknąć Szczucinkę...
http://www.kurierdabrowski.pl/wyburzaja-po-kolei


Ravir
Rhetor
Posty: 1788
Rejestracja: 04-09-2009, 10:40
Lokalizacja: Mościce

Post autor: Ravir »

A co nią jeździ? Czasem pociąg towarowy i "wungiel" :mrgreen: na Piaskówkę.

Szczucinka miała by sens jak by ktoś zainwestował w tzw. Tramwaj Szynowy. Ale to inwestycja w zasadzie wojewódzka. To Dabrowie, Szczucinowi i okolicznym miejscowościom powinno zależeć najbardziej.

Przykładowo tramwaj jedzie z Łodzi do Ozorkowa - to jakieś 30 km - więc linia Tarnów Dąbrowa spokojnie mogla by jechać. Najlepszy był by układ Szczucin - Dabrowa i Dąbrowa Tarnów - problem to koszty. PKP na 100% nie zainwestuje, Tarnów też bo to zasadniczo nie nasza sprawa. Jedynie Dąbrowa,Szczucin i reszta miejscowości musialy by walczyć. Ale na to nie mają pieniędzy.
9000 ml A Rh-


Ricardo
Archont
Posty: 646
Rejestracja: 09-10-2009, 15:30
Lokalizacja: Tarnów - Piaskówka Płn.

Post autor: Ricardo »

Właśnie z tego co wiem to pieniądze są, i gminy już dawno chciały przejąć linię od PLK ale PLK jednak robiła z tym ogromne problemy. Dlatego to wydaje się dziwne, zamiast oddać samorządom i mieć spokój, to PLK woli wydawać kasę na wyburzanie... trochę jak pies ogrodnika


Rodowity
Archont
Posty: 733
Rejestracja: 17-11-2010, 16:42
Lokalizacja: Tarnów

Post autor: Rodowity »

Dziwna sprawa, nie wierze w to, że puszczenie szynobusa do Szczucina, nie było by opłacalne, czeka sie aż infrastrukturę szlak jasny trafi i ktoś będzie szczęślwy, brawo


Ravir
Rhetor
Posty: 1788
Rejestracja: 04-09-2009, 10:40
Lokalizacja: Mościce

Post autor: Ravir »

Wystarczy zobaczyć ile busów i samochodów z "Dakoty" (KDA) :mrgreen: jedzie do i z Tarnowa. Szynobus do Dabrowy na 100% był by opłacalny.
Już sama koniecznośc jechania wąską, dziurawą drogą przekonala by wielu do przesiadki. O zimie nie wspominam - szynobus bije na glowę samochody i busy.

Jeśli PKP nie chce oddać "szczucinki" to jest to farsa do kwadratu.

Osobiście jestem za - ale obawiam się, że prędzej doczekamy zakończenia budowy wszystkich Autostrad i Ekspresówek niż coś się ze Szczucinką ruszy. :mrgreen:
9000 ml A Rh-

ODPOWIEDZ