Zapowiada się ciekawie.Tarnowianie załatwią urzędowe sprawy korzystając z Elektronicznej Karty Mieszkańca, a supernowoczesny system informacji przestrzennej uchroni w razie wystąpienia klęsk żywiołowych. Wszystko dzięki dotacji unijnej, którą otrzymały władze Tarnowa z Urzędu Marszałkowskiego. Pieniądze zostały przyznane przez Zarząd Województwa w ramach Małopolskiego Regionalnego Programu Operacyjnego na lata 2007-2013 finansowanego z budżetu UE. 15 września w Tarnowie umowę na dofinansowanie projektów uroczyście podpisali wicemarszałek Roman Ciepiela oraz prezydent Tarnowa Ryszard Ścigała.
- Budowa zintegrowanego systemu informacji przestrzennej oraz uruchomienie elektronicznej platformy e-usług jest rozwiązaniem pionierskim. Tarnów staje się liderem we wdrażaniu nowych systemów informatycznych i utrzymuje się na pierwszym miejscu w zakresie wykorzystania środków w ramach Małopolskiego Regionalnego Programu Operacyjnego na jednego mieszkańca – zaznaczył wicemarszałek Roman Ciepiela.
Dzięki przyznanej dotacji Tarnów stworzy zintegrowany system informacji przestrzennej. W mieście brakuje jednolitego systemu zarządzania informacjami, danymi i procesami związanymi z przestrzenią geograficzną miasta. Skutkiem tego jest m.in. wydłużony czas wydawania decyzji administracyjnych. Dzięki przekazanej dotacji unijnej ma szansę powstać nowoczesny, zintegrowany system informacji przestrzennej. Będzie on funkcjonował poprzez połączenie w jeden system informatycznej bazy danych Urzędu Miasta Tarnowa oraz danych z jednostek organizacyjnych, wspomagających zarządzanie aglomeracją. Realizacja projektu ma przyczynić się do podniesienia jakości usług świadczonych drogą elektroniczną oraz obniżenia ich kosztów. Dzięki wdrożeniu nowoczesnego systemu i zapewnieniu mieszkańcom dostępu do zasobów informacyjnych urzędu skrócony zostanie czas obsługi petenta. Oznacza to m.in. koniec z przedłużającym się oczekiwaniem na administracyjne decyzje. Nowy system ma także pomóc w usprawnieniu procesu zarządzania sytuacjami kryzysowymi w gminie m.in. w przypadku wystąpienia klęsk żywiołowych, katastrof.
Wkrótce Tarnowianie coraz więcej urzędowych spraw będą także załatwiać drogą elektroniczną. Część unijnej dotacji władze gminy przeznaczą na zapewnienie mieszkańcom łatwiejszego dostępu do usług publicznych świadczonych drogą elektroniczną. Stąd planują uruchomić elektroniczną platformę e- usług. I tak w mieście pojawi się 80 publicznych punktów dostępu do Internetu, a mieszkańcy będą mogli nabyć Elektroniczną Kartę Mieszkańca, z której pobierane będą opłaty za niektóre usługi. Drogą elektroniczną zarejestrują się w przychodni, zgłoszą stan licznika gazowego i zapotrzebowanie na remont czy wywóz śmieci.
Wartość przyznanej unijnej dotacji na realizację obu projektów (budowa zintegrowanego systemu informacji przestrzennej oraz platformy zintegrowanych e-usług dla mieszkańców Tarnowa z elementami Karty Mieszkańca) wynosi prawie 4 mln zł.
Elektroniczna Karta Mieszkańca
Elektroniczna Karta Mieszkańca
Ten temat przewija się tu i tam przy różnych okolicznościach, ale w sumie nic konkretnego się w temacie nie działo. Aż do wczoraj: http://malopolskie.pl/Wydarzenia/index.aspx?id=6430
-
- Obywatel
- Posty: 37
- Rejestracja: 14-05-2010, 12:48
- Lokalizacja: Tarnów
- Kontakt:
Zobaczymy za niespe³na rok.
Dzisiaj przeczytałem informację, że w połowie przyszłego program będzie wrażany.
-
- Rhetor
- Posty: 7118
- Rejestracja: 20-10-2009, 10:25
- Lokalizacja: tajna
-
- Rhetor
- Posty: 7118
- Rejestracja: 20-10-2009, 10:25
- Lokalizacja: tajna
-
- Rhetor
- Posty: 1966
- Rejestracja: 09-09-2009, 18:28
-
- Archont
- Posty: 849
- Rejestracja: 27-01-2010, 17:33
ObyGoscinny pisze:W kontrakcie będzie zapewne zawarte, że ta integracja i konwersja będzie robiona przez firmę zewnętrzną (która zrobi to szybko i do końca).

Szybkie zalatwienie czegokolwiek - okaze sie ze umie szybko to jeszcze nie daj bóg szef i petenci sie przyzwyczaja i potem juz sie ma "przewalone"

Ciekawe co z tego wyjdzie - czy rzeczywiscie to wypali i sie przyjmie...(vide "komputeryzacja i usprawnienie" obsługi na poczcie

Tak przy okazji ZUSu:
Mnie w ZUSie najbardziej podoba się drobiazgowość
- kiedyś byłem świadkiem, jak Pani przez telefon ścigała 'dłużnika' który był winien 3 grosze (trzy!) - rozmowa kosztowała co najmniej 2x więcej 
Mnie w ZUSie najbardziej podoba się drobiazgowość


"Wolę być głupim z nadzieją, niż bez nadziei - niemądrym" Edward 'Dudek' Dziewoński
Hehehe. Ulubiona wymówka wszystkich do których klient przychodzi na kilka minut przed zamknięciem lokalu. (Występuje też w wariancie "bardzo pana przepraszam ale zamknęłam/zamknąłem już system i do jutra nic z tym nie mogę zrobić") I nie dotyczy to tylko urzędników. W 95% przypadków zwykła ściema. W przypadku o którym mówisz poprosił bym tą panią z urzędu aby rewelację o systemie działającym do 14 potwierdził jej przełożony.Lechu pisze:Taaa, komputeryzacja ZUSu, byłem wczoraj coś załatwić, to pani mi powiedziała, że nie załatwi bo system działa tylko do 14 !?
"Wkrótce Europa przekona się, i to boleśnie, co to są polskie fobie, psychozy oraz historyczne bóle fantomowe" S. LEM