
Po prostu proszę zgłaszać swoje pomysły, propozycje, wnioski, które mógłbym zgłaszać do Prezydenta Miasta Tarnowa.
Nie chce nic mówić, bo nie wiem jak długo koncepcje zmian w tamtym miejscu leżały sobie w Urzędzie Miasta, w Biurze Miejskiego Inżyniera Ruchu, ale pamiętam jak na początku kadencji zebrałem wszystkie mapki, pomysły i domowe propozycje zmian istniejących rozwiązań komunikacyjnych w Tarnowie z poprzedniego Forum i przekazałem je Prezydentowi, wśród nich były też o ile pamiętam propozycje dotyczące tego rejonu, co prawda nie tak daleko idące ale jednak. Więc jakiś przyczynek do tego mamy :-)gushman pisze:Nic nie stoi na przeszkodzie, żeby Kuba zgłosił prezydentowi pomysł ronda a gdy już będzie gotowe dopisał je do swoich sukcesów.![]()
Oczywiście taki żarcik.
proponuję zakopać i do niej nie wracać, gdyż w rzeczywistości jest to poprowadzenie już trzeciej drogi w tym kierunku, równoległej zarówno do południowej obwodnicy miasta, jak i do ciągu Krakowska-Narutowicza-Konarskiego-Gumniska. Ja nie widzę sensu wywalania na to pieniędzy, co najwyżej na porządny remont nawierzchni tych ulic z inteligentną sygnalizacją na skrzyżowaniach lub/i priorytetem dla kierunku w-z.[...]
Mamy już gotowy wstępny projekt dalszego ciągu przebicia północ–południe, z drogą prowadzoną od placu Dworcowego, wzdłuż rampy kolejowej, do ulicy Ziaji. Potem trasa przebiegać będzie wzdłuż torów, pod nowym wiaduktem przy ulicy Gumniskiej, aż do skrzyżowania Lwowska–Orkana – wyjaśnia Z. Musiał. – Jest też gotowa koncepcja połączenia ulicy Tuchowskiej z tym właśnie przebiciem.
Kierowcy jadący od strony południowej miasta, ulicą Tuchowską, skręcaliby przed obecnym starym wiaduktem w prawo. Tam nową – dwa pasy w jedną stronę – ulicą dojeżdżaliby do Alei Tarnowskich, by pod nowym wiaduktem połączyć się właśnie z planowanym przebiciem. – Te plany uzależnione są od PKP – tłumaczy Miejski Inżynier Ruchu. – Kolej chce, by trasą wschód – zachód jeździły pociągi z szybkością 160 kilometrów na godzinę, a to wymaga modernizacji torowisk. Na odcinku od ulicy Tuchowskiej do Gumniskiej kolejarze muszą przesunąć tory o około 40 metrów na północ. To o tyle dobra wiadomość, że umożliwi nam zbudowanie nowej ulicy w miejscu obecnych torów. Kolej ma też wybudować dwa nowe wiadukty – jeden nad ulicą Gumniską, a drugi nad Aleją Tarnowskich.
[...]