Znowu zaczyna się dołowanie bez podawania faktów, więc proszę bardzo oto jak wygląda wykształcenia tarnowian w porównaniu z innymi podobnymi miastami i "słynnym" Radomiem. Dane pochodzą z ostatniego spisu powszechnego
Teraz co do pozostałych argumentów,
Lotnisko: Znajomy pracował przy szukaniu najemców do Brainville w Nowym Sączu, pierwsze pytanie było zazwyczaj o dostępność do lotniska... czyli jest to ważny argument (zresztą właśnie z powodu kiepskiej dostępności Brainville stoi puste i dlatego Nowy Sącz tak walczy o budowę trasy S75.
Szybka kolej: Zasadniczo jest gotowa to że w Tarnowie robią wiadukty i remontowany jest przejazd przez Kraków nie ma większego znaczenia bo czasy przejazdu i oferta pociągów dalekobieżnych (IC, EIP, TLK) są zbliżone do optymalnych (straty czasowe do 10min), co najwyżej niektóre pociągi omijają Kraków Gł.
Autostrada: Podobnie jak kolej, łączy ośrodki i spaja tzw. metropolię sieciową jak polityka krajowa nazywa pajęczynę miasto powyżej 50 tys mieszkańców dlatego Nowy Sącz walczy o S75, powiat świdnicki własnym sumptem zbudował jako drogę powiatową łącznik do A4 o parametrach drogi klasy GP miejscami 2x2 a Radom dla przypomnienia ma drogę ekspresową S7
Klaster: Jeśliby był dobrze zarządzany pozwalałby na współprace firm go tworzących i taka jest idea klastrów. Aktualnie tego nie ma, ale skoro przynajmniej w teorii klaster już jest to jest jakaś baza żeby to zmienić.
Reasumując potencjał jest... ale potencjał trzeba wykorzystać a nie czekać że inwestycje same się pojawią