Remont szyn Tarnów-Stróże

Coś budują? Coś wyburzają? Masz jakieś własne pomysły (nawet futurystyczne)? Tutaj jest miejsce dla ciebie

Autor tematu
Marcin Zaród
Rhetor
Posty: 1966
Rejestracja: 09-09-2009, 18:28

Remont szyn Tarnów-Stróże

Post autor: Marcin Zaród »

Nie ma ktoś może informacji, czy PKP wyrobiło się z remontem i od 1 września do Stróży i Nowego Sącza będzie się już dało dojechać wagonami, a nie komunikacją zastępczą?


Boruta
Archont
Posty: 582
Rejestracja: 29-08-2009, 15:16
Lokalizacja: Tarnów

Post autor: Boruta »

W poprzednią niedzielę w Pleśnej pracowali, ale nie było torów i w nasypie w stronę Tuchowa straszyła ogromna dziura, chyba robili przepust dla potoku wpadającego przy moście.


hurricane
Rhetor
Posty: 2791
Rejestracja: 28-09-2009, 10:58

Post autor: hurricane »

Termin przywrócenia ruchu to obecnie 1 października. Modernizacje torów zawsze są opóźnione względem harmonogramu - to prawie można przyjąć za aksjomat.

Awatar użytkownika

karamba
Archont
Posty: 680
Rejestracja: 13-11-2009, 19:49
Lokalizacja: os. Zielone
Kontakt:

Post autor: karamba »

Często przejeżdżam drogą wzdłuż tych torów z Pleśnej do Tuchowa przez Łowczów i po tempie prac dobrze będzie jak się przed śniegiem wyrobią.


Lechu
Archont
Posty: 623
Rejestracja: 15-06-2010, 13:42

Post autor: Lechu »

Ja przejeżdżam tam codziennie i z tego co widzę to kładą podkłady i szyny potem podbijanie, i tej jesieni na pewno się wyrobią.

Awatar użytkownika

gumini_0317
Archont
Posty: 768
Rejestracja: 16-12-2010, 12:52
Lokalizacja: zza Dunajca

Post autor: gumini_0317 »

1. Remont SZYN?? A podkładów to już nie?
2. 1 października to bardzo optymistyczny termin, choć z racji wyborów to cuda zdarzyć się mogą.


Lechu
Archont
Posty: 623
Rejestracja: 15-06-2010, 13:42

Post autor: Lechu »

I podkładów i nasypów i niektórych przepustów też, ktoś dowcipna nazwę tematu dał

Awatar użytkownika

gumini_0317
Archont
Posty: 768
Rejestracja: 16-12-2010, 12:52
Lokalizacja: zza Dunajca

Post autor: gumini_0317 »

Lechu pisze:I podkładów i nasypów i niektórych przepustów też, ktoś dowcipna nazwę tematu dał
Nie wspominając o urządzeniach sterowania ruchem:)

Awatar użytkownika

TomekMKM
Rhetor
Posty: 2340
Rejestracja: 18-11-2010, 00:24
Lokalizacja: Tarnów

Post autor: TomekMKM »

A także trakcji i słupów trakcyjnych :)


Lechu
Archont
Posty: 623
Rejestracja: 15-06-2010, 13:42

Post autor: Lechu »

Trakcja już była wymieniana, a słupy trakcyjne wymieniają tylko najbardziej uszkodzone ;) Ogólnie trochę zastanawia mnie sens takich rewitalizacji, zamiast likwidować niektóre wąskie gardła jak dwie rogarki w odległości 100 metrów, to doprowadza się trasę do prędkości szlakowej takiej jak pewnie była 50 lat temu :D No ale dobre i to w naszym pięknym kraju


Ravir
Rhetor
Posty: 1788
Rejestracja: 04-09-2009, 10:40
Lokalizacja: Mościce

Post autor: Ravir »

Problemem jest OPŁACALNOŚĆ - linia kolejowa 96 miała by sens gdyby została przebudowana, dwutorowa i szybka. W połączeniu z resztą kraju woziła by turystów w góry.
Druga opcja to połączenie za granicę - ale NIE MA na to szans.

PKP w obecnej formnie NIE przetrwa, przy obecnych predkościach łatwiej dojedziemy autosopem czy zwykłymi busami - nie bezpośrednio ale etapami. I tak będzie szybciej.
9000 ml A Rh-


Lechu
Archont
Posty: 623
Rejestracja: 15-06-2010, 13:42

Post autor: Lechu »

Tylko, że na dwutorową trzeba by było wydać już naprawdę olbrzymie pieniądze, bo tam jest co robić, wg mnie ona powinna mieć znaczenie lokalne zamiast busiarstwa i dowozić ludzi z miejscowości przy niej leżących bo akurat usytuowanie jest nie tak złe, w centrach tych miejscowości, ale do tego potrzebna by była jakaś sensowna taryfa i godziny odjazdu pociągów.

Awatar użytkownika

TomekMKM
Rhetor
Posty: 2340
Rejestracja: 18-11-2010, 00:24
Lokalizacja: Tarnów

Post autor: TomekMKM »

Tą linią "lecą" czasem towary ze Słowacji...


hurricane
Rhetor
Posty: 2791
Rejestracja: 28-09-2009, 10:58

Post autor: hurricane »

Trochę słów wyjaśnienia.

Lechu, sens tej modernizacji to przeciwdziałanie jej powolnemu niszczeniu i degradacji - modernizacja nie podniesie prędkości na tej linii z powodu geometrii trasy, czas przejazdu skróci się nieznacznie poprzez likwidację kilku ostrzeżeń stałych.

Ravir, celem modernizacji zarówno tej jak i trasy kolejowej E30 jest przywrócenie normalności - sądzę, że pociągi dalekobieżne po zakończeniu tych modernizacji wrócą na kierunek Krynicy. Gdyby właściciel CK browaru w Grybowie nie przekupił CK inżyniera budującego linię kolejową Grybów_Nowy Sącz to dziś do Nowego Sącza jeździłoby się przynajmniej 20 minut krócej.

TomekMKM, nie czasem tylko bardzo dużo - ta linia obecnie w zasadzie ma charakter prawie wyłącznie towarowy, bo ruch pasażerski zanika - w szczytach towarowych potrafi tędy przejechać aż 18 par pociągów towarowych.
Zapraszam na Internetową Stację Meteo Tarnowiec - meteo.tarnowiec.prv.pl


Lechu
Archont
Posty: 623
Rejestracja: 15-06-2010, 13:42

Post autor: Lechu »

Lechu, sens tej modernizacji to przeciwdziałanie jej powolnemu niszczeniu i degradacji - modernizacja nie podniesie prędkości na tej linii z powodu geometrii trasy, czas przejazdu skróci się nieznacznie poprzez likwidację kilku ostrzeżeń stałych.
Modernizacja, czyli jakieś ulepszenie na pewno podniosłoby jej parametry, nie mówiąc już o deczko przestarzałych wymagańs PKP takich jak max przyspieszenie dośrodkowe. Jak dla mnie to żadna modernizacja tylko niwelowanie tego co zostało zaniedbane przez lata.

ODPOWIEDZ