Wieści z Kancelarii Rady Miejskiej

Wiadomości "z miasta".
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika

Dominik_PCH
Rhetor
Posty: 1669
Rejestracja: 08-11-2010, 14:37

Post autor: Dominik_PCH »

Znowu krk, tu cześć lini obsługiwana jest przez prywatnego przewoźnika, więc w Tarnowie pewnie też by się dało.

link - przykładowy link

ciekawostka
http://lovekrakow.pl/aktualnosci/darmow ... _7645.html

PS
Wifi - to jest pomysł, który chodzi mi po głowie od dłuższego czasu. Maszty z darmowym dostępem do sieci na terenie Tarnowa. Zgłoszę go do BO 2015 + automaty biletowe w najważniejszych punktach miasta. Jeśli ktoś ma ochotę, może je zgłosić sam. Nie obrażę się.

Awatar użytkownika

Goscinny
Rhetor
Posty: 11050
Rejestracja: 03-03-2009, 12:21
Lokalizacja: Tarnów

Post autor: Goscinny »

Jan Kowalski, zdaje się, że przez jakiś czas Mądel miał kilka linii podmiejskich.


marecki 0701
Prytan
Posty: 251
Rejestracja: 25-10-2009, 00:37
Lokalizacja: Tarnow

Post autor: marecki 0701 »

W tej chwili żaden prywatny przewoźnik nie przyjdzie do Tarnowa. NIE ZA TE PIENIĄDZE :evil: .Mpk jest w tej chwili najtańszym sposobem prowadzenia komunikacji publicznej w mieście.
Będziem życ

Awatar użytkownika

Autor tematu
opornik
Rhetor
Posty: 9632
Rejestracja: 24-08-2009, 09:38
Lokalizacja: Krzyż

Post autor: opornik »

marecki 0701 pisze:Mpk jest w tej chwili najtańszym sposobem prowadzenia komunikacji publicznej w mieście.
A powód jest znany. Może komisja ekonomiczna podpowie? Powinna wiedzieć ;)
ICE In Case of Emergency, w nagłym wypadku

Awatar użytkownika

lll
Rhetor
Posty: 2927
Rejestracja: 27-06-2012, 10:28
Lokalizacja: Prawda w oczy kole

Post autor: lll »

marecki 0701 pisze:NIE ZA TE PIENIĄDZE
No ale im się kalkuluje jeździć po wsiach i to taniej niż w mieście. Ostatnio jakimś busem jechałem z Wojnicza, za 2-2,5zł. To jak się może w mieście nie opłacać za 3zł?


MST wónraT
Rhetor
Posty: 1893
Rejestracja: 05-05-2011, 22:57

Post autor: MST wónraT »

lll pisze: To jak się może w mieście nie opłacać za 3zł?
Tak zwyczajowo, nie opłaca się. Wszystko i wszystkim. Bez głębszego uzasadnienia. To podobnie jak z podatkami. Niektórzy wszystkim i za wszystko dopłacają z tzw swoich podatków.
A komunikację najbardziej reformować, przebudowywać chcą Ci co autobus z bliska widzieli kilka lat temu.


_______________________________________________________________________

"jestem przyjacielem wujka – Wieśka F. – a przy okazji prezydentem miasta Tarnowa"
My w Tarnowie wszystko mogli
TARNÓW - POLSKA STOLICA KORUPCJI


hurricane
Rhetor
Posty: 2791
Rejestracja: 28-09-2009, 10:58

Post autor: hurricane »

Po pierwsze: MPK w Tarnowie jest monopolistą, bo pomaga mu w tym miasto. Żaden prywatny przewoźnik nie kupi autobusów i zbuduje zaplecza za ciężkie miliony, by np. pojeździć sobie rok czy dwa po Tarnowie, bo na takie okresy TOK robi przetargi - to jest według mnie wybitnie pod MPK. Jakby TOK puścił przetarg na 10 lat na załóżmy około 25 brygad autobusowych to na pewno jakiś oferent oprócz MPK by się pojawił. Owszem MPK jest najtańsze, ale efektem tego są chociażby te "tureckie wynalazki", którym szczerze życzę, by wytrzymały chociaż połowę tego czasu, co wytrzymały najstarsze poczciwe berliety PR110M w tarnowskim MPK.

Po drugie: Ponoć "profesjonalna" Firma robiła analizę i stąd TOK wprowadził nowy układ komunikacyjny, w tym dziwne podmiejskie "dwusetki" - zapytać należy za ile poszła ta analiza i ile z niej i jej założeń dzisiaj zostało i czy przyniosła skutki, bo według mnie - nie przyniosła żadnych znaczących skutków.

Po trzecie: żeby komunikacja miała sens musi być kilka linii magistralnych 3-4 linie jak np. dzisiejsze 0, 9, 30, które powinny kursować w szczycie minimum co 8-10 minut a poza szczytem 12-15 minut - inaczej system przesiadkowy nie ma sensu. Do nich powinny być dowiązane 3-4 linie drugorzędne przez całe miasto po innych trasach, które w szczycie powinny kursować co 20 minut a poza szczytem co pół godziny, linie dowożące na osiedla typu Krzyż, czy Nauczycielskie powinny wyjeżdżać z jednego konkretnego wspólnego miejsca w centrum dowiązanego do linii magistralnych i kursować w szczycie minimum co 20 minut, a poza szczytem co pół godziny w równych taktach. Powinno być jak najmniej wariantów linii a nie takie dziwolągi jak linia 31, które jeździ pod Szpital, na Wolę Rzędzińską i Jana Pawła II wszystko zależy od dnia i godziny - rozkład ma być prosty i przejrzysty. To się da zrobić tylko wymaga to rewolucji i przebudowania systemu od podstaw - co musiałoby zmusić Tarnowian do zmiany przyzwyczajeń.

Po czwarte: darmowa komunikacja to prawie populistyczne wezwanie, popatrzcie sobie do projektu budżetu na 2015 rok, całe utrzymanie transportu miejskiego wraz z administracją to 28,5 mln zł., popatrzmy na plan dochodów: około 14 mln to wpływy z biletów i innych usług, w tym za korzystanie z przystanków TOKu, 2,5 mln dotacje z gmin Tarnów (1,8 mln zł), Lisia Góra i Pleśna, które finansują komunikację podmiejską na swoim terenie. Mamy 28,5 mln versus 16,5 mln zł. - teraz niech komisja ekonomiczna pomyśli komu zabrać 12 mln żeby dorzucić do komunikacji. Może żłobki, przedszkola i szkoły pozamykamy, albo zamiast budować i kompleksowo modernizować drogi przez rok będziemy je łatać asfaltem z worka. To jest zadanie własne gmin, w żadnej gminie komunikacja nie jest dochodowa, duże miasta wydają na komunikację setki milionów złotych a Warszawa to już chyba w miliardach liczy te wydatki.

Konkluzja: najpierw zachęćmy ludzi do komunikacji - ograniczmy ruch w ścisłym centrum - nie każdy musi wjechać na Rynek czy Plac Kazimierza - podnieśmy nawet o 100% opłaty parkingowe w ścisłym centrum ograniczonym ulicami: Bema - Bernardyńska - Lwowska - Mickiewicza - Solidarności - Krasińskiego, a zwiększone wpływy z opłat za parking na rozwój komunikacji - zwiększenie siatki połączeń. Obecną siatkę połączeń trzeba przebudować i uprościć - częstotliwość kursowania ma zachęcać ludzi do przemieszczania się autobusem.
Zapraszam na Internetową Stację Meteo Tarnowiec - meteo.tarnowiec.prv.pl

Awatar użytkownika

Dominik_PCH
Rhetor
Posty: 1669
Rejestracja: 08-11-2010, 14:37

Post autor: Dominik_PCH »

Interesujące, i raczej bardzo odległy projekt, dziękuje hurricane za opis problemu. Myślę, że Otokary dalej będą jeździć po Tarnowie, a radni i kandydaci na radnych dalej będą w swoich programach wprowadzać ruch na wałową „ożywiając starówkę".

podsumowanie: nie będzie obniżki cen biletu, zmiany myślenia o mieście też nie należy się spodziewać po większości radnych, pozostaje pisać i narzekać :)

edit:
gdzie znajdę projekt budżetu na 2015?

Awatar użytkownika

lll
Rhetor
Posty: 2927
Rejestracja: 27-06-2012, 10:28
Lokalizacja: Prawda w oczy kole

Post autor: lll »

hurricane pisze:zachęćmy ludzi do komunikacji - ograniczmy ruch w ścisłym centrum
Z najdalszych miejsc Tarnowa do centrum dojdziesz w 30 min. Bilet za 3zł to mocna przesada na takie małe miasto. Tym bardziej, że z Rynku na Westerplatte dojedziesz za 10-12zł taksówką. Ciepłą, czystą i czekającą na zawołanie. 3 osobom się kalkuluje, a biorąc pod uwagę komfort to i dwie osoby będą zadowolone. Myślę, że 2 zł jest granicą psychologiczną. Później już jeżdżą tylko ci, co muszą.


Dorota1975
Rhetor
Posty: 2028
Rejestracja: 23-10-2009, 16:15
Lokalizacja: TARNÓW

Post autor: Dorota1975 »

Dominik_PCH pisze:gdzie znajdę projekt budżetu na 2015
Jest na BIP-ie, ale nie w projektach uchwał skierowanych do rady miejskiej, a w zarządzeniach prezydenta. Przynajmniej tam znalazłam jakieś 2 tygodnie temu.

Aaa jest (mam nadzieję, że link zadziała):
http://bip.malopolska.pl/umtarnow/Artic ... 86708.html

Awatar użytkownika

Dominik_PCH
Rhetor
Posty: 1669
Rejestracja: 08-11-2010, 14:37

Post autor: Dominik_PCH »

dziękuje :)


krzychu
Archont
Posty: 881
Rejestracja: 23-09-2009, 19:02
Lokalizacja: Tarnów

Post autor: krzychu »

z inwestycji nowych to

stadion lekkoatletyczny i pewnie kupia pare nowych autobusow


sprawiedliwy
Prytan
Posty: 297
Rejestracja: 07-07-2011, 23:59

Post autor: sprawiedliwy »

krzychu pisze:z inwestycji nowych to

stadion lekkoatletyczny i pewnie kupia pare nowych autobusow
W kwestii stadionu - p. basen PWSZ
W kwestii autobusów - pytanie czy znowu powtórzy się scenariusz z otokarami i zaangażowaniem niektórych radnych w tą kwestię.
Robert Erazmus

Awatar użytkownika

Goscinny
Rhetor
Posty: 11050
Rejestracja: 03-03-2009, 12:21
Lokalizacja: Tarnów

Post autor: Goscinny »

Z inwestycji na rok 2015:

Budowa sygnalizacji świetlnej na skrzyżowaniu al. Jana Pawła II z ul. Westerplatte 200 000,00

Zwiększanie dostępności transportowej tarnowskich stref aktywności gospodarczej wraz z poprawą parametrów ruchu tranzytowego w Subregionie Tarnowskim - etap I 1 710 000,00 - tu bym jakieś konkrety wolał

Budowa połączenia ul. Tuchowskiej z al. Tarnowskich - opracowanie dokumentacji 800 000,00 - to jeszcze nie ma ?!?

Budowa Centrum Administracji 50 000,00 - ???

Budowa stadionu L.A. przy ul. Piłsudskiego 32 w Tarnowie 100 000,00 - trochę mało jak na stadion (zwłaszcza w porównaniu do np. "Modernizacja płyty głównej i instalacji gazowej Pomnika I Transportu do KL Auschwitz 40 000,00 ")

Modernizacja nawierzchni boiska przy ul. Westerplatte 260 000,00 - czy to nie jest przypadkiem trawiaste boisko do kosza? Czy może jakieś inne?


sprawiedliwy
Prytan
Posty: 297
Rejestracja: 07-07-2011, 23:59

Post autor: sprawiedliwy »

Goscinny pisze:Z inwestycji na rok 2015:

Budowa sygnalizacji świetlnej na skrzyżowaniu al. Jana Pawła II z ul. Westerplatte 200 000,00

Zwiększanie dostępności transportowej tarnowskich stref aktywności gospodarczej wraz z poprawą parametrów ruchu tranzytowego w Subregionie Tarnowskim - etap I 1 710 000,00 - tu bym jakieś konkrety wolał

Budowa połączenia ul. Tuchowskiej z al. Tarnowskich - opracowanie dokumentacji 800 000,00 - to jeszcze nie ma ?!?

Budowa Centrum Administracji 50 000,00 - ???

Budowa stadionu L.A. przy ul. Piłsudskiego 32 w Tarnowie 100 000,00 - trochę mało jak na stadion (zwłaszcza w porównaniu do np. "Modernizacja płyty głównej i instalacji gazowej Pomnika I Transportu do KL Auschwitz 40 000,00 ")

Modernizacja nawierzchni boiska przy ul. Westerplatte 260 000,00 - czy to nie jest przypadkiem trawiaste boisko do kosza? Czy może jakieś inne?
Goscinny przywołane przez Ciebie inwestycje są przykładem multi logiki Polo marketu, ale do rzeczy.
1) Budowa sygnalizacji spowoduje problemy komunikacyjne na JPII - organizacja ruchu w tamtym rejonie jest do kompleksowego przeprojektowania - w tym również dróg wewnętrznych i właściwego skanalizowania potoków.
2) Zwiększanie dostępności transportowej tarnowskich stref aktywności gospodarczej wraz z poprawą parametrów ruchu tranzytowego w Subregionie Tarnowskim - etap I 1 710 000,00 - tutaj jakbyś poczytał trochę mieści się droga wewnątrz SAG-u (pytanie co z połączeniem P&R z Krakowską.
3) Budowa połączenia ul. Tuchowskiej z al. Tarnowskich - opracowanie dokumentacji 800 000,00 - to jeszcze nie ma ?!? - nie ma, ale to de facto najmniejszy problem, bowiem problemem podstawowym jest to czy w ogóle realizowany będzie wiadukt na Al. Tarnowskich oraz Zbylitowskiej (p.dokumentacja związana z realizacją przebudowy E30 oraz źródła jej finansowania).
4) Budowa Centrum Administracji 50 000,00 - prawdopodobnie uaktualnienie dokumentacji.
5) Budowa stadionu L.A. przy ul. Piłsudskiego 32 w Tarnowie 100 000,00 - a o kosztach dokumentacji zapomniałeś. - to prawdopodobnie ta kwota.
6) Modernizacja nawierzchni boiska przy ul. Westerplatte 260 000,00 - tak to to boisko.
Robert Erazmus

ODPOWIEDZ