Przystanek dla busów przy pętli MPK Jasna II?
Przystanek dla busów przy pętli MPK Jasna II?
Witam,
Chciałbym zaproponować rozważenie idei projektu przystanku (mini-dworca) busów kursujących na linii Tarnów-Kraków, przy lokalizacji takiego przystanku (mini-dworca) na terenie pętli MPK przy Jasnej II (tj. przystanek końcowy linii MPK np. 3, 14, 30). Wydaje mi się, że na tej pętli jest przestrzeń na taką „operację”, a nawet na wygospodarowanie miejsca pod kilkadziesiąt miejsc parkingowych na zostawienie samochodów dla pasażerów busów (na sam przystanek dla busów wiele nie trzeba).
Lokalizacja taka mogłaby być alternatywą lub uzupełnieniem obecnej lokalizacji busów przy dworcu PKS. Z punktu widzenia okolicznych mieszkańców gęsto zaludnionych osiedli, dojeżdżających do pracy do Krakowa, byłaby to alternatywa eliminująca konieczność kłopotliwych dojazdów do tarnowskiego dworca PKS.
Stąd proszę o opinie (pozytywne i negatywne) względem tego pomysłu. A poniżej zamieszczam moją listę zalet takiego rozwiązania:
1. Po pierwsze, jak już wspomniano we wstępie, rozwiązanie takie mogłoby wyeliminować konieczność dojazdu do centrum miasta dojeżdżającym do Krakowa mieszkańcom pobliskich osiedli. W zasadzie na piechotę do takiej lokalizacji mogliby docierać mieszkańcy osiedli Jasna, Legionów i Westerplatte (wg Wikipedii na terenie samych tych osiedli mieszka ponad 20 tys. mieszkańców - to prawie 20% mieszkańców Tarnowa).
2. Poza wymienionymi powyżej, również mieszkańcy innych, szczególnie „północnych”, osiedli Tarnowa mogliby być również zainteresowani korzystaniem z takiej lokalizacji (osiedla Zielone, Krzyż i Grabówka to kolejne ponad 23 tys. ludzi - razem z wymienionymi w pkt.1 to ok. 40% mieszkańców Tarnowa!).
3. Żeby wsiąść do busów stojących w bezpośrednim sąsiedztwie przystanku MPK nie trzeba by iść kilka minut do busa, jak ma to miejsce w przypadku przystanków MPK koło dworca PKS. W nowej lokalizacji można by się przesiadać właściwie „z drzwi do drzwi” A kto chciałby podjechać swoim własnym samochodem mógłby zostawiać go na pętli (zmierzyłem na mapie - można by tam utworzyć ok. 50 miejsc parkingowych dla samochodów osobowych z jednej strony pętli). Dla posiadaczy biletu do busa parking taki mógłby być darmowy.
4. Niewątpliwą zaletą jest bliskość wjazdu na autostradę, co skracałoby czas podróży o przejazd przez często zakorkowane centrum Tarnowa. Z punktu widzenia operatorów linii busów byłoby to też pewnie jakieś zmniejszenie kosztów.
Może widzicie jeszcze jakieś zalety... A może warto dotrzeć z tą inicjatywą do mocodawców, którzy mogliby nadać temu bieg.
Chciałbym zaproponować rozważenie idei projektu przystanku (mini-dworca) busów kursujących na linii Tarnów-Kraków, przy lokalizacji takiego przystanku (mini-dworca) na terenie pętli MPK przy Jasnej II (tj. przystanek końcowy linii MPK np. 3, 14, 30). Wydaje mi się, że na tej pętli jest przestrzeń na taką „operację”, a nawet na wygospodarowanie miejsca pod kilkadziesiąt miejsc parkingowych na zostawienie samochodów dla pasażerów busów (na sam przystanek dla busów wiele nie trzeba).
Lokalizacja taka mogłaby być alternatywą lub uzupełnieniem obecnej lokalizacji busów przy dworcu PKS. Z punktu widzenia okolicznych mieszkańców gęsto zaludnionych osiedli, dojeżdżających do pracy do Krakowa, byłaby to alternatywa eliminująca konieczność kłopotliwych dojazdów do tarnowskiego dworca PKS.
Stąd proszę o opinie (pozytywne i negatywne) względem tego pomysłu. A poniżej zamieszczam moją listę zalet takiego rozwiązania:
1. Po pierwsze, jak już wspomniano we wstępie, rozwiązanie takie mogłoby wyeliminować konieczność dojazdu do centrum miasta dojeżdżającym do Krakowa mieszkańcom pobliskich osiedli. W zasadzie na piechotę do takiej lokalizacji mogliby docierać mieszkańcy osiedli Jasna, Legionów i Westerplatte (wg Wikipedii na terenie samych tych osiedli mieszka ponad 20 tys. mieszkańców - to prawie 20% mieszkańców Tarnowa).
2. Poza wymienionymi powyżej, również mieszkańcy innych, szczególnie „północnych”, osiedli Tarnowa mogliby być również zainteresowani korzystaniem z takiej lokalizacji (osiedla Zielone, Krzyż i Grabówka to kolejne ponad 23 tys. ludzi - razem z wymienionymi w pkt.1 to ok. 40% mieszkańców Tarnowa!).
3. Żeby wsiąść do busów stojących w bezpośrednim sąsiedztwie przystanku MPK nie trzeba by iść kilka minut do busa, jak ma to miejsce w przypadku przystanków MPK koło dworca PKS. W nowej lokalizacji można by się przesiadać właściwie „z drzwi do drzwi” A kto chciałby podjechać swoim własnym samochodem mógłby zostawiać go na pętli (zmierzyłem na mapie - można by tam utworzyć ok. 50 miejsc parkingowych dla samochodów osobowych z jednej strony pętli). Dla posiadaczy biletu do busa parking taki mógłby być darmowy.
4. Niewątpliwą zaletą jest bliskość wjazdu na autostradę, co skracałoby czas podróży o przejazd przez często zakorkowane centrum Tarnowa. Z punktu widzenia operatorów linii busów byłoby to też pewnie jakieś zmniejszenie kosztów.
Może widzicie jeszcze jakieś zalety... A może warto dotrzeć z tą inicjatywą do mocodawców, którzy mogliby nadać temu bieg.
Co więcej na razie żadnych BUS'ów w relacji Kraków - Tarnów nie ma, są tylko PKS'y a te naturalnym jest że nadal korzystać będą z Dworca Autobusowego. Przystanek taki natomiast byłby dobrym rozwiązaniem dla BUS'ów relacji Kraków - Rzeszów, Kraków - Krosno które nie zatrzymują się w Tarnowie z racji konieczności wjazdu do centrum...
Jest linia, a przynajmniej planuje wejść na rynek takich przewozów. W zeszłym tygodniu u mnie na FB pojawiło się coś takiego http://sphotos-h.ak.fbcdn.net/hphotos-a ... 3139_n.jpg
Dla mnie propozycja godna rozważenia.
Dla mnie propozycja godna rozważenia.
Od dawna zastanawiałem się dlaczego żadna z firm transportowych nie podchwyciła jeszcze tego pomysłu żeby puścić swoje kursy bezpośrednio autostradą do Krk - mają 100% gwarancji że to wypali i będzie dużo chętnych - przynajmniej moim zdaniem.
Natomiast co do pomysłu autora to nie wiem czy taki dobry - o ile z takiej pętli korzysta może te 20% mieszkańców, to dworzec ma w swoim zasięgu również conajmniej tyle mieszkańców. Najlepsze rozwiązanie to przejazd od pętli Jasna przez dworzec i potem zajezdnię w Mościcach i na autostradę wtedy taki autobus byłby dostępny dla praktycznie każdego mieszkańca Tarnowa.
Natomiast co do pomysłu autora to nie wiem czy taki dobry - o ile z takiej pętli korzysta może te 20% mieszkańców, to dworzec ma w swoim zasięgu również conajmniej tyle mieszkańców. Najlepsze rozwiązanie to przejazd od pętli Jasna przez dworzec i potem zajezdnię w Mościcach i na autostradę wtedy taki autobus byłby dostępny dla praktycznie każdego mieszkańca Tarnowa.
Tyle, że jazda z pólnocy na dworzec i potem do Mościc, żeby wskoczyć na autostradę to strata czasu. Zakładam, że zaletą takiego połaczenia ma być czas przejazdu bezpośrednio Tarnów - Kraków. Więc opcja ze startem takiego autobusu w okolicach wjazdu na autostradę na północy brzmi ciekawie. Trzeba by tez pomyśleć gdzie w Krakowie ma byś ostatni przystanek - ma walić pod dworzec czy zatrzymywać się na Wielickiej przy pętli tramwajowej w okolicach Tesco/OBI, czy pod Bonarkę na wyprzedaże :-).
Tylko że w takim wypadku to trzeba byłoby uruchomić dodatkowy kurs z centrum (bo tutaj też będą chętni), a nie wiem czy będzie wystarczająca liczba pasażerów żeby kalkulowało się jeździć tylko z pętli Jasna II (bo na dworcu wsiadali by również pasażerowie z całego powiatu tarnowskiego, a to już zdecydowanie większa liczba mieszkających na tym obszarze osób niż 20tys. o których pisze kolega).kwaciu pisze:Tyle, że jazda z pólnocy na dworzec i potem do Mościc, żeby wskoczyć na autostradę to strata czasu. Zakładam, że zaletą takiego połaczenia ma być czas przejazdu bezpośrednio Tarnów - Kraków. Więc opcja ze startem takiego autobusu w okolicach wjazdu na autostradę na północy brzmi ciekawie.
A to gdzie będzie ostatni to już nie wpływa na czas przejazdu, bo to czy ostatni przystanek będzie pod Tesco/Obi, czy autobus pojedzie na dworzec a kolega wysiądzie pod tym Tesco to nie wpłynie na czas przejazdu kolegi, a część osób które np. chcą jechać dalej z dworca nie będą musiały się przesiadać.kwaciu pisze:Trzeba by tez pomyśleć gdzie w Krakowie ma byś ostatni przystanek - ma walić pod dworzec czy zatrzymywać się na Wielickiej przy pętli tramwajowej w okolicach Tesco/OBI, czy pod Bonarkę na wyprzedaże :-).
a ja zaproponuje inna lokalizacje takiego przystanku ( nie dworca )
mianowicie planowaną a nie zrealizowaną zajezdnie koło JRG 2 ( rondo Błonie - JPII )
czy lepsze - nie wiem ale ta lokalizacja praktycznie całkowicie zapobiega wjeżdżaniu do miasta a była by chyba lepiej skomunikowana z resztą miasta do tego częste kursy linii 0,1.
pomysł ogólnie ciekawy i do zrealizowania niewielkim kosztem a korzyści dla mieszkańców wymierne.
jakieś zadaszenie i osłonięcie przed wiatrem w ładnej oprawie i można by się o miły akcent pokusić.
mianowicie planowaną a nie zrealizowaną zajezdnie koło JRG 2 ( rondo Błonie - JPII )
czy lepsze - nie wiem ale ta lokalizacja praktycznie całkowicie zapobiega wjeżdżaniu do miasta a była by chyba lepiej skomunikowana z resztą miasta do tego częste kursy linii 0,1.
pomysł ogólnie ciekawy i do zrealizowania niewielkim kosztem a korzyści dla mieszkańców wymierne.
jakieś zadaszenie i osłonięcie przed wiatrem w ładnej oprawie i można by się o miły akcent pokusić.
(...) Szukam stylu zmieszany z tłumem, robiąc to co wydaje mi się że robić umiem (...)
Przypominam dla ''niezorientowanych'' że :
''okres realizacji 2012 – 2014 ''
http://www.tarnow.pl/index.php/pol/Mias ... istracyjne
wychodzi na to że za rok otwarcie
''okres realizacji 2012 – 2014 ''
http://www.tarnow.pl/index.php/pol/Mias ... istracyjne
wychodzi na to że za rok otwarcie
''Bliższy Bogu jest niewierzący stosujący w życiu siedem przykazań, niż katolik, który wypełnia tylko trzy pierwsze''
A jednak wyszło na moje - start na dworcu i potem przez Mościce na autostradę Dla firmy jest to moim zdaniem najlepsze rozwiązanie, bo z żadnej innej lokalizacji nie zdobędą więcej pasażerów.
Cytat - W czwartkowej "Gazecie Krakowskiej" czytamy, że stałe, ekspresowe kursy autobusowe na linii Tarnów-Kraków zamierza zorganizować także Marcin Sak, właściciel firmy przewozowej Global Travel. Chce je uruchomić jeszcze w lutym - jest właśnie na etapie dopinania ostatnich formalności w Urzędzie Marszałkowskim. - Podróż rozpoczynać się ma na dworcu autobusowym w Tarnowie. Kolejnym przystankiem mają być Mościce, a potem już bezpośrednio autostradą do Krakowa. Czas przejazdu szacuje na 70-80 minut. Bilety mają być tańsze niż za podróż pociągiem - pisze "GK".
Cytat - W czwartkowej "Gazecie Krakowskiej" czytamy, że stałe, ekspresowe kursy autobusowe na linii Tarnów-Kraków zamierza zorganizować także Marcin Sak, właściciel firmy przewozowej Global Travel. Chce je uruchomić jeszcze w lutym - jest właśnie na etapie dopinania ostatnich formalności w Urzędzie Marszałkowskim. - Podróż rozpoczynać się ma na dworcu autobusowym w Tarnowie. Kolejnym przystankiem mają być Mościce, a potem już bezpośrednio autostradą do Krakowa. Czas przejazdu szacuje na 70-80 minut. Bilety mają być tańsze niż za podróż pociągiem - pisze "GK".