Tarnowskie MPK - "tykające"bomby?
No cóż, co do jakości tego serwisu nie przykładałbym dużej uwagi. Silnik: II.CUMMINS ISBe5 250B, 6,7 dm3, 184 kW (250KM)przy 2500 obr/min, paliwo-ON, 5-biegowa automatyczna skrzynia, klima kierowcy
Dziś na 9 jeśli chciałby się ktoś przejechać.
Pierwszy 12 metrowy. W Tarnowie wcześniej było 12 sztuk niskopodłogowych autobusów - Mercedesy
Co do przegubów na 9, to niestety ale w Tarnowie panuje "niedasizm". Zarówno w ZKMie jak i w MPK. 18-metrowy autobus wg nich nie zmieści się na skrz. Bernardyńska x Szeroka. No cóż, prywatny przewoźnik kiedyś tamtędy jeździł swoim przegubem na trasie do huty w Ładnej i problemów nie miał.
Dane nowego wozu http://phototrans.eu/15,228491,486.html
Dziś na 9 jeśli chciałby się ktoś przejechać.
Pierwszy 12 metrowy. W Tarnowie wcześniej było 12 sztuk niskopodłogowych autobusów - Mercedesy
Co do przegubów na 9, to niestety ale w Tarnowie panuje "niedasizm". Zarówno w ZKMie jak i w MPK. 18-metrowy autobus wg nich nie zmieści się na skrz. Bernardyńska x Szeroka. No cóż, prywatny przewoźnik kiedyś tamtędy jeździł swoim przegubem na trasie do huty w Ładnej i problemów nie miał.
Dane nowego wozu http://phototrans.eu/15,228491,486.html
-
- Rhetor
- Posty: 7017
- Rejestracja: 20-10-2009, 10:25
- Lokalizacja: tajna
Nie tylko 9, w środę o 13:15 0a i 0b z Mościc (cała szkoła ZST wtedy kończy o tej porze).
Wysłane z mojej budki telefonicznej
PCPR Tarnów i problemy rodziny zastępczej z dziećmi z RAD
PCPR Tarnów i problemy rodziny zastępczej z dziećmi z RAD
Eee przeciez Ludzie w MPK mysla, swego czasu stare VOLVO Vimy (chyba tak sie nazywały)
tzw. piekarniki, wyslali na linie 31, gdzie ludzie w upale po basenie tłoczyli sie jeden na drugim
bylo wesolo.
tzw. piekarniki, wyslali na linie 31, gdzie ludzie w upale po basenie tłoczyli sie jeden na drugim
bylo wesolo.
Różnica pomiędzy małym a dużym miastem polega na tym, że w dużym mieście można więcej zobaczyć, a w małym więcej usłyszeć. - Jean Cocteau
-
- Rhetor
- Posty: 3060
- Rejestracja: 24-08-2009, 17:06
- Lokalizacja: Tarnów - Lwowska
- Kontakt:
A oto odpowiedź Prezydenta / MPK w sprawie autobusów przegubowych:
http://www.kubakwasny.pl/interwencje.php?id=118
http://www.kubakwasny.pl/interwencje.php?id=118
http://www.kubakwasny.pl" onclick="window.open(this.href);return false;
ponad > 22000 ml A Rh +, a TY?
ponad > 22000 ml A Rh +, a TY?
Tarnowskie MPK - "tykające"bomby?
Jakub Kwaśny pisze:Spółka działa na zasadzie prawa handlowego. My jako radni i podejrzewam, że nawet Komisja Rewizyjna nie mamy kompetencji by kontrolować nawet miejską spółkę. Co najwyżej można kontrolować Prezydenta czy dobrze wykonuje swe powinności właścicielskie.
Sprawy podmiotu prawa handlowego nie mogą (wg moich informacji) być przedmiotem kontroli Komisji Rewizyjnej. Radni co prawda mogą pytać, dowiadywać się jaka jest sytuacja w spółce, jednak do rozstrzygania o nieprawidłowościach jest jednak właściwa prokuratura i Sądy.
Prezes Wiatr pisze do Prezydenta
Na skrzynkę e-mail naszej redakcji napłynęło "Stanowisko zarządu MPK Sp. z o.o. w Tarnowie w sprawie artykułu na portalu INTARNET pt. „Audyt dla kolegi” z dnia 12.01.2010 ". Pismo otrzymaliśmy jednak nie od prezesa Jerzego Wiatra, ale z ... Biura Rzecznika Urzędu Miasta.
http://www1.atlas.intarnet.pl/index_ful ... l&id=15011
-
- Rhetor
- Posty: 3060
- Rejestracja: 24-08-2009, 17:06
- Lokalizacja: Tarnów - Lwowska
- Kontakt:
I na Sesji była o tym dyskusja, Prezydent ma ustosunkować się do zadawanych pytań pisemnie. Niezależnie od tego Przewodniczący Żądło ma wyznaczyć termin debaty na temat MPK. Czy do tego dojdzie, zobaczymy ...
http://www.kubakwasny.pl" onclick="window.open(this.href);return false;
ponad > 22000 ml A Rh +, a TY?
ponad > 22000 ml A Rh +, a TY?
-
- Rhetor
- Posty: 3060
- Rejestracja: 24-08-2009, 17:06
- Lokalizacja: Tarnów - Lwowska
- Kontakt:
Nigdzie nie wyszedłem ;-)opornik pisze:Oj, Kuba chyba wyszedłeś z sesji. W lutym jeżeli nie pojawią się przeszkody okołobilansowe ma być debata na sesji.Jakub Kwaśny pisze:Czy do tego dojdzie, zobaczymy ...
Tylko już kilka razy do tematu podchodzono...
"jak nie pojawią się przeszkody..."
http://www.kubakwasny.pl" onclick="window.open(this.href);return false;
ponad > 22000 ml A Rh +, a TY?
ponad > 22000 ml A Rh +, a TY?
A czy wiesz, że jak je kasowali, to po rozebraniu poszycia zewnętrznego na konstrukcji nie było żadnych śladów rdzy. Zostały skasowane ponieważ za dużo paliły. miały wtedy 26 lat i były w lepszym stanie niż obecnie jeżdżące Jelcze.Beaver pisze:Eee przeciez Ludzie w MPK mysla, swego czasu stare VOLVO Vimy (chyba tak sie nazywały)
tzw. piekarniki, wyslali na linie 31, gdzie ludzie w upale po basenie tłoczyli sie jeden na drugim
bylo wesolo.
A co do stanowiska MPK i innych w sprawie autobusów przegubowych, to jest jedna wielka ściema! Fakt, autobusy są droższe i więcej spalają, ale to, że nie będzie pasażerów to jest śmieszne. Akurat na linii 9 to jest najmniejszy problem, bo zajezdnia jest obok pętli przy nowym szpitalu. Więc zamiana większego autobusu na mniejszy nie stanowi problemu, poza oczywiście dodatkową pracą papierkową. Z moich obserwacji na ok. 12 autobusów na 9 w dni robocze, 6 z nich mogłoby być przegubem. Rozkładu też nie trzeba zmieniać, ewentualnie zwiększyć w szczytach odstępy między kursami o 2-3 minuty i przepleść tak autobusy, żeby przegub jechał co drugi kurs 9. I spokojnie mogły by jeździć między 5 a 18.
A ja się nie zgadzam :
6 autobusów NIC nie da - nawet jak będą jeździć wszystkie, problemem nie jest pojemność a CZĘSTOTLIWOŚĆ kursowania. Sam wracając z pracy wsiadam do 9 - i nigdy nie przyjeżdża punktualnie - to akurtat wina korków. Moim zdaniem rozwiązaniem jest wypuszczenie WIĘKSZEJ ilości zwykłych autobusów, tak by w godzinach szczytu częściej kursowały.
Co do ilości pasarzerów się zgadzam z ZKM - o 15 jest masakra a o 18 autobus pusty - na tej samej trasie.
Moim zdaniem nalężalo by w kilku kluczowych punktach zostawić rezerwowe autbusy - na przykład w okolicy dworca PKP.
I jeśli dostaniemy sygnał, że linia 9 jest opóźniona i przepełniona (kierowca powinien to ZGŁOSIĆ - ma radio) to z pod PKP wyrusza dodatkowy autobus.
Obecnie jest tak : przystanek Krakowska-Warsztatowa - tam wsiadam - 9 o 15:01 przyjeżdża PUNKTUALNIE ale już te o 15:07, i kolejne przyjeżdżają opóźnione o 15 - 20 minut. Wystarczyło by 9 rezerwowa wystartowała z pod PKP i pojechała w stronę Mościc.
Nie trzeba przgubowców - bo i tak utkwią w korkach. Wystarczą d autobusy, które przyjada na pusto pod dworzec PRZED sztytowym korkiem i "poratują" sytuację w razie konieczności.
I tyle bo tak naprawdę wystarczy na kilku liniach po dwa max trzy takie rezerwowe pojazdy - czyli 10 autobusów - które pewnie by kosztowaly tyle co 6 przegubów.
Kolejna sprawa to WIELKOŚĆ pojazdów - wypadało by w szczycie puszczać duże a po szczycie małe pojazdy - jak te Merce na lini 0A i 0B - mniejsze, mniej palą. Nie mówiąc o tym, że można je puścić jako rezerwę "szczytową" i dodatkowe kursy.
Ale to wymaga myślenia i logistyki a z tym u nas krucho, oj bardzo krucho.
6 autobusów NIC nie da - nawet jak będą jeździć wszystkie, problemem nie jest pojemność a CZĘSTOTLIWOŚĆ kursowania. Sam wracając z pracy wsiadam do 9 - i nigdy nie przyjeżdża punktualnie - to akurtat wina korków. Moim zdaniem rozwiązaniem jest wypuszczenie WIĘKSZEJ ilości zwykłych autobusów, tak by w godzinach szczytu częściej kursowały.
Co do ilości pasarzerów się zgadzam z ZKM - o 15 jest masakra a o 18 autobus pusty - na tej samej trasie.
Moim zdaniem nalężalo by w kilku kluczowych punktach zostawić rezerwowe autbusy - na przykład w okolicy dworca PKP.
I jeśli dostaniemy sygnał, że linia 9 jest opóźniona i przepełniona (kierowca powinien to ZGŁOSIĆ - ma radio) to z pod PKP wyrusza dodatkowy autobus.
Obecnie jest tak : przystanek Krakowska-Warsztatowa - tam wsiadam - 9 o 15:01 przyjeżdża PUNKTUALNIE ale już te o 15:07, i kolejne przyjeżdżają opóźnione o 15 - 20 minut. Wystarczyło by 9 rezerwowa wystartowała z pod PKP i pojechała w stronę Mościc.
Nie trzeba przgubowców - bo i tak utkwią w korkach. Wystarczą d autobusy, które przyjada na pusto pod dworzec PRZED sztytowym korkiem i "poratują" sytuację w razie konieczności.
I tyle bo tak naprawdę wystarczy na kilku liniach po dwa max trzy takie rezerwowe pojazdy - czyli 10 autobusów - które pewnie by kosztowaly tyle co 6 przegubów.
Kolejna sprawa to WIELKOŚĆ pojazdów - wypadało by w szczycie puszczać duże a po szczycie małe pojazdy - jak te Merce na lini 0A i 0B - mniejsze, mniej palą. Nie mówiąc o tym, że można je puścić jako rezerwę "szczytową" i dodatkowe kursy.
Ale to wymaga myślenia i logistyki a z tym u nas krucho, oj bardzo krucho.