Modernizacja linii kolejowej Kraków - Rzeszów

Coś budują? Coś wyburzają? Masz jakieś własne pomysły (nawet futurystyczne)? Tutaj jest miejsce dla ciebie

Ricardo
Archont
Posty: 650
Rejestracja: 09-10-2009, 15:30
Lokalizacja: Tarnów - Piaskówka Płn.

Re: Modernizacja linii kolejowej Kraków - Rzeszów

Post autor: Ricardo »

kari pisze:PKP informuje: Niestety większość pociągów nie będzie jeździć z prędkością do 160 km/h, którą dopuściły na tej trasie Polskie Linie Kolejowe. Powód? Przewoźnikom się to nie opłaca. Niemal wszystkie pociągi nadal będą potrzebowały na pokonanie trasy do Tarnowa ponad godzinę. Przyśpieszone pociągi Kolei Małopolskich zatrzymujące się na dziewięciu stacjach mają przejeżdżać z Tarnowa do Krakowa w czasie od 1 godziny i 3 minut do 1 godziny i 16 minut.
Rozumiem że to cytowanie jakiegoś newsa? Już prostuję, w przyszłym rozkładzie jazdy faktycznie podobnie jak i teraz większość pociągów dalekobieżnych będzie trasowana na 130 km/h z tego co się orientuję ma to związek z tym że po prostu brakuje w Polsce lokomotyw na 160 km/h a zmodernizowanych linii przybywa. Teraz PKP Intercity ogłosiła przetarg na zakup 20 nowych lokomotyw na 160 km/h i to sprawę powinno rozwiązać. Czasy przejazdu ponad godzinę to wcale nie efekt jazdy 130 km/h bo pół roku temu pociąg ICi trasowane na taką prędkość miały czasy przejazdu ok 55 minut (czyli czasy porównywalne jak dla IC trasowanych na 160... po prostu na tym odcinku realnie zanim skład wagonowy się rozpędzi do 160 to już musi zwalniać przed kolejną stacją)... Powodem czasów przejazdu ponad godzinę jest trwająca modernizacja krakowskiej średnicy (czyli remont przejazdu przez Kraków+wjazd od miasta strony Podłęża) gdzie pociągi zwalniają teraz do 20-50 km/h i są odcinki jednotorowe. A co do Kolei Małopolskich to po uruchomieniu systemu ECTS te pociągi będą trasowane 160 km/h ale z powodu podanego wcześniej i tak czas przejazdu nie zejdzie poniżej godziny.

A na końcu moja prywatna opinia, uważam że na naszą trasę jako pociągi IC powinny być puszczane EZT zamiast składów wagonowych, wtedy faktycznie można by to 160 km/h bardziej wykorzystać bo Darty czy Flirty (o Pendolino nie wspominając) to przyspieszenie mają nieporównywalnie lepsze, a składy wagonowe mogłoby spokojnie śmigać zamiast Dartów na Warszawa - Białystok gdzie nie ma zbyt wielu stacji po drodze

Awatar użytkownika

Mr Greenback
Rhetor
Posty: 3592
Rejestracja: 28-01-2010, 19:31

Re: Modernizacja linii kolejowej Kraków - Rzeszów

Post autor: Mr Greenback »

Kulfon pisze:Nadal nie mają zamiaru zrobić tych kilka metrów asfaltu i połączyć ul.Droga do Huty z Krakowską (rozsypane kamienie walające się po ulicy) tylko czekać jak odprysk takiego kamienia wybije komuś oko albo szybe w innym samochodzie , tak samo po co połączyć nową nawierzchnię ze starą koło wiaduktu ... no po co ? komu to potrzebne ? ....niech jadą wolno i niszczą zawieszenia ! Niech stoją do Sierpnia 2018 w korkach co mają innego do roboty !
Zrobili wczoraj. Nie zgubisz już zawieszenia skręcając na ul. Monopolową.*
*Taka jest nazwa na tym odcinku. Ul. Do Huty jest dopiero od zakrętu wzdłuż torów.
"Ludzie którzy głosują na nieudaczników, złodziei, zdrajców i oszustów nie są ich ofiarami. Są ich wspólnikami". George Orwell


hurricane
Rhetor
Posty: 2791
Rejestracja: 28-09-2009, 10:58

Re: Modernizacja linii kolejowej Kraków - Rzeszów

Post autor: hurricane »

Ricardo pisze: A na końcu moja prywatna opinia, uważam że na naszą trasę jako pociągi IC powinny być puszczane EZT zamiast składów wagonowych, wtedy faktycznie można by to 160 km/h bardziej wykorzystać bo Darty czy Flirty (o Pendolino nie wspominając) to przyspieszenie mają nieporównywalnie lepsze, a składy wagonowe mogłoby spokojnie śmigać zamiast Dartów na Warszawa - Białystok gdzie nie ma zbyt wielu stacji po drodze
Jechałeś kiedyś Dartem? Współczuję, gdyby ktoś miał tym jechać z Przemyśla do Szczecina - komfort w zmodernizowanych wagonach kolejowych jest o wiele wyższy. Ja w Darcie raz nie mogłem wytrzymać 3 godzin, bo dla mnie, wysokiego człowieka po prostu jest to za ciasne i niewygodne. Ja np. jak mam możliwość wyboru na delegację do Warszawy wagonowego Ekspresu Intercity (EIC) to go wybieram, bo przejazd jest bardziej wygodny niż w Pendolino, które według mnie jest przereklamowane.


Mistyczny
Prytan
Posty: 289
Rejestracja: 15-05-2011, 17:12

Re: Modernizacja linii kolejowej Kraków - Rzeszów

Post autor: Mistyczny »

w przyszłym rozkładzie jazdy faktycznie podobnie jak i teraz większość pociągów dalekobieżnych będzie trasowana na 130 km/h z tego co się orientuję ma to związek z tym że po prostu brakuje w Polsce lokomotyw na 160 km/h a zmodernizowanych linii przybywa
To po pierwsze, po drugie to z tego co się orientuję przy prędkości powyżej 130 km/h potrzebny jest pomocnik maszynisty co zwiększa koszty.
przejazd jest bardziej wygodny niż w Pendolino, które według mnie jest przereklamowane
Co do komfortu można dyskutować ale Pendolino bezapelacyjnie wygrywa ciszą w środku.


Ricardo
Archont
Posty: 650
Rejestracja: 09-10-2009, 15:30
Lokalizacja: Tarnów - Piaskówka Płn.

Re: Modernizacja linii kolejowej Kraków - Rzeszów

Post autor: Ricardo »

Mistyczny pisze: To po pierwsze, po drugie to z tego co się orientuję przy prędkości powyżej 130 km/h potrzebny jest pomocnik maszynisty co zwiększa koszty.
Jak uruchomią system ECTS to nie będzie już takiej potrzeby, pytanie czy lokomotywy EP09 z tym systemem współpracują bo Husarzy raczej tu puszczać nie będą (Impulsy KMŁ tak i to wszystkie)

Awatar użytkownika

LordRuthwen
Rhetor
Posty: 7017
Rejestracja: 20-10-2009, 10:25
Lokalizacja: tajna

Re: Modernizacja linii kolejowej Kraków - Rzeszów

Post autor: LordRuthwen »

ECTS ECTS-em, ale musieli by zmienić prawo, a to pewnie niezbyt szybko.


andy
Prytan
Posty: 114
Rejestracja: 12-05-2012, 18:43
Lokalizacja: Tarnów

Re: Modernizacja linii kolejowej Kraków - Rzeszów

Post autor: andy »

Kto mi powie, dlaczego Kochanowskiego-Krakowska jest sfrezowana (a w ostatnim czasie duże nierówności wyszły)?


hurricane
Rhetor
Posty: 2791
Rejestracja: 28-09-2009, 10:58

Re: Modernizacja linii kolejowej Kraków - Rzeszów

Post autor: hurricane »

A mam takie pytanie, bo mi uciekło. Czy kolejarze w ramach tej inwestycji swojej będą budować drogę od Krakowskiej (skrzyżowanie z Monopolową) do Warsztatowej (ul. Bartla?). Bo o ile dobrze pamiętam na podkładach i mapach takie połączenie było zaprojektowane w wersji już czegoś więcej niż koncepcja (jak w przypadku nowej ul. Tuchowskiej).



hurricane
Rhetor
Posty: 2791
Rejestracja: 28-09-2009, 10:58

Re: Modernizacja linii kolejowej Kraków - Rzeszów

Post autor: hurricane »

Miasto? To tego nie będzie. :)


nikoretti
Metoikos
Posty: 3
Rejestracja: 11-10-2015, 14:11

Re: Modernizacja linii kolejowej Kraków - Rzeszów

Post autor: nikoretti »

Do końca grudnia (roku 2017 dla jasności) miało być otwarte przejście piesze pod Wiaduktem na Gumniskiej. Czy ktoś jest zorientowany, czy to jest mozliwe? Czy są tam już jakieś chodniki lub tp?

Dzieci do szkół na Błotnej i do ogrodnika wozi busik, który jeździ tylko do dzisiaj (22.12.17) bo taka była umowa a od stycznia ani przejścia ani busika ?

Byłem w związku ze sprawą zbyt rzadko jeżdżącego busa w urzędzie. Od urzędnika miejskiego dowiedziałe się, że to, że bus jeździ to tylko dobra wola PKP, że mogliby nic nie robić. Bo to droga przebiega przez własność kolei a nie odwrotnie i w związku z tym mogą zamykać drogę jak i kiedy chcą...

Awatar użytkownika

Jan Kowalski
Rhetor
Posty: 5589
Rejestracja: 17-06-2014, 09:35

Re: Modernizacja linii kolejowej Kraków - Rzeszów

Post autor: Jan Kowalski »

Urzędnik najprawdopodobniej był już na wcześniejszym wolnym. To teraz modne w UMT, żeby mówić, ze to własność kolei. Do kolei należy wiadukt, ale droga pod wiaduktem jest własnością miasta.
Nie jestem KODziarzem, gorszym sortem, donosicielem, Bolkiem, ani TW.


Aghar
Prytan
Posty: 140
Rejestracja: 17-03-2014, 08:40
Lokalizacja: Tarnów

Re: Modernizacja linii kolejowej Kraków - Rzeszów

Post autor: Aghar »

Jeśli miałby być na wcześniejszym wolnym nie by nie powiedział bo go nie było.
Prawda nie musi być modna - działka jest własnością Skarbu Państwa w użytkowaniu/zarządzie odpowiedniej spółki PKP.
Niestety ustawy tak są ustawione, że to sprawy kolejowe są górą w stosunku do drogowych.

Awatar użytkownika

Jan Kowalski
Rhetor
Posty: 5589
Rejestracja: 17-06-2014, 09:35

Re: Modernizacja linii kolejowej Kraków - Rzeszów

Post autor: Jan Kowalski »

Taki skomplikowany skrót myślowy. W piątek urzędnicy odbierali zaległy dzień wolny, stąd pewnie myślami już był na nim. Ale oczywiście przenikliwie rozgryzłeś błąd. Później już niestety tylko pomyłki. Wbrew modzie panującej w urzędzie, aby zrzucać wszystko na PKP, właścicielem, a właściwie zarządcą drogi drogi pod wiaduktem jest miasto.
Nie jestem KODziarzem, gorszym sortem, donosicielem, Bolkiem, ani TW.

Awatar użytkownika

TomekMKM
Rhetor
Posty: 2370
Rejestracja: 18-11-2010, 00:24
Lokalizacja: Tarnów

Re: Modernizacja linii kolejowej Kraków - Rzeszów

Post autor: TomekMKM »

pod wiaduktem na Krakowskiej mamy już... lekko zaniżoną studnię...

ODPOWIEDZ