Miasto przyjazne rowerzystom

Wiadomości "z miasta".
ODPOWIEDZ

pankowal
Archont
Posty: 713
Rejestracja: 19-08-2010, 08:48

Post autor: pankowal »

Leon,
Zdjęcia przedstawiają obraz głupoty zarządzających ruchem !!!!

Zdj. 031 przedstawia wyznaczony pas ruchu dla rowerów z slupami pośrodku oraz znak pionowy niezgodny z oznakowaniem poziomym.

Awatar użytkownika

Leon
Archont
Posty: 607
Rejestracja: 24-10-2014, 23:17
Lokalizacja: Tarnów

Post autor: Leon »

Każdy o tym wie. Nawet policja przyznała, że to co UM wymalował to ich rozśmieszyło.
A coś tak z tym teraz wyskoczył :shock:
Szkoda, że nie zjawiłeś się dziś na "Masie", byłoby o czym pogadać :(

Awatar użytkownika

ozi26
Thesmothetai
Posty: 1182
Rejestracja: 04-07-2010, 14:29
Lokalizacja: TARNOW-ŁÓDŹ

Post autor: ozi26 »

Ile was w tej całej masie uczestniczyło???
Leon pisze:Trzeba będzie to przypilnować. Najważniejszy będzie wjazd. Musi być taki jak na Mościckiego do Orlenu. Skoro tam się dało to i tu można.

Na koniec weekendu coś co może sprawić załamanie jak pojeździ się po Tarnowie.
Z Toruniem to mamy chyba tylko wspólną pierwsza literę miasta- T
http://rowerowalodz.pl/u-innych/torun/torun-2014
Wjazd pod prąd dla rowerów to jednak duże ryzyko. Tutaj chyba jest w centrum i inne warunki ruchu - może jakaś strefa??? Kto podczas kolizji ponosi odpowiedzialność ??? Czy są znaki z drugiej strony o tym, że rowery jadą pod prąd ?? I jak one wyglądają?? Kierowca nieświadomy jazdy rowerzysty podczas wyjazdu z parkingu przy krawężniku ( parkowanie przy lewym krawężniku )może wystawić maskę centralnie przed rowerzystę, z braku widoczności ewentualnie niewiedzy o rowerzyście. Jak to się ma do przepisów ??? Stawianie tabliczek - nie dotyczy rowerów ???
https://www.youtube.com/watch?v=3WMcBC4 ... e=youtu.be" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika

Leon
Archont
Posty: 607
Rejestracja: 24-10-2014, 23:17
Lokalizacja: Tarnów

Post autor: Leon »

1- Skoro w Toruniu dało się dobrze oznaczyć jak jeździć to czemu gdzie indziej ma się nie dać ?
2 - Co do wjazdu na Orlen to miałem na myśli jak jest wykonany ten wjazd a dokładniej tzn że nie ma tam żadnych krawężników. Ciąg pieszo rowerowy idzie w jednej płaszczyźnie cały czas ( przed wjazdem na Orlen, na wjeździe i za wjazdem). Trzeba było trochę pomyśleć i zrobić raz a dobrze. Codziennie wjeżdża tam dziesiątki dziesiątki aut o różnym tonażu i to już przez kilka dobrych lat i nie widać żeby coś się tam zapadało czy żeby nawet powstały koleiny.
3 - Co do Masy, to jakoś nikt nie pomyślał żeby policzyć. A tak w ogóle to nie ważna jest frekwencja, ale im więcej to lepiej.
Jeśli pracujesz dla jakichś mediów to powinieneś tam wczoraj być. Jeśli zależy Ci na poprawie infrastruktury pieszo-rowerowej to szkoda, że nie uczestniczyłeś, ([/b]ale zapraszam za miesiąc 30 stycznia o 18). Ale jeśli szukasz taniej sensacji to nie ten adres.
Pozdrawiam i zapraszam ! :->

Awatar użytkownika

ozi26
Thesmothetai
Posty: 1182
Rejestracja: 04-07-2010, 14:29
Lokalizacja: TARNOW-ŁÓDŹ

Post autor: ozi26 »

Leon pisze:Jeśli pracujesz dla jakichś mediów to powinieneś tam wczoraj być. Jeśli zależy Ci na poprawie infrastruktury pieszo-rowerowej to szkoda, że nie uczestniczyłeś, ([/b]ale zapraszam za miesiąc 30 stycznia o 18). Ale jeśli szukasz taniej sensacji to nie ten adres.


Ty sobie chyba żartujesz !!!! Takich rzeczy sobie nawet nie wyobrażam o czym piszesz hehehe

W moim opisie jest Tarnów-Łódź :) Taniej sensacji to nie ze mną te numery.

Z masą krytyczna to mam do czynienie co miesiąc w Łodzi i mnie one rura, a tym bardziej w Tarnowie hehehe

Oznaczenie może i faktycznie jest prawidłowe. Ale to jest nowość z takim sytuacjami. Kierowcy pewnie w 90% nie wiedzą, że znak D-3 oraz tabliczka T-22 umożliwia jazdę rowerów pod prąd. Nigdy takich znaków nie było, wiec jakaś akcja uświadamiająca też powinna być. Ludzie nie czytają PORD.
https://www.youtube.com/watch?v=3WMcBC4 ... e=youtu.be" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika

Goscinny
Rhetor
Posty: 11148
Rejestracja: 03-03-2009, 12:21
Lokalizacja: Tarnów

Post autor: Goscinny »

Dodatkowo powinna być jeszcze akcja uświadamiająca dla rowerzystów, że kontrapas oznacza tyle, że można nim jechać ale TYLKO pod prąd. W drugą stronę mają obowiązek jechać normalnie jak inne pojazdy. A rowerzyści traktują kontrapas jako dwukierunkową ścieżkę rowerową.

Awatar użytkownika

Leon
Archont
Posty: 607
Rejestracja: 24-10-2014, 23:17
Lokalizacja: Tarnów

Post autor: Leon »

Tarnów- Łódź ? Czyli były z Tarnowa ? Rowerzysta, kierowca ?
Właśnie ! Uświadamiać ! I takie wydarzenia jak "Masa krytyczna" powinny do tego służyć. Chociaż i tak jakaś czarna owca znajdzie się, że pojedzie tak jak sobie zechce. Na autostradzie jeżdżą pod prąd to co to za sztuka po kontra pasie.

Awatar użytkownika

Leon
Archont
Posty: 607
Rejestracja: 24-10-2014, 23:17
Lokalizacja: Tarnów

Post autor: Leon »

Jako, że koniec roku to może jakieś podsumowanie, uwagi odnośnie tego co UM zrobił dobrego dla ruchu rowerowego w mieście.
Jako, że osoby tu piszące są z różnych części miasta to obraz powinien byś dosyć wiarygodny bo obejmujący całość miasta.

Awatar użytkownika

Leon
Archont
Posty: 607
Rejestracja: 24-10-2014, 23:17
Lokalizacja: Tarnów

Post autor: Leon »

Wszystkim rowerzystom, niepełnosprawnym i pieszym życzę w 2015 r. wiele wyrozumiałości i cierpliwości w poruszaniu się po tarnowskich ciągach pieszo-rowerowych.

Awatar użytkownika

Leon
Archont
Posty: 607
Rejestracja: 24-10-2014, 23:17
Lokalizacja: Tarnów

Post autor: Leon »

Wnoszę, że w Tarnowie wszystko wspaniale. Nic dodać nic ująć.
Po prostu- miasto mlekiem i miodem płynące :roll: :mrgreen: :lol:

Awatar użytkownika

Goscinny
Rhetor
Posty: 11148
Rejestracja: 03-03-2009, 12:21
Lokalizacja: Tarnów

Post autor: Goscinny »

Leon, zaraz, zaraz. Sam napisałeś:
uwagi odnośnie tego co UM zrobił dobrego dla ruchu rowerowego w mieście.
Wobec tego brak wpisów oznacza, że nic dobrego nie zrobiono, więc jest prost przeciwnie niż sugerujesz.

Awatar użytkownika

Leon
Archont
Posty: 607
Rejestracja: 24-10-2014, 23:17
Lokalizacja: Tarnów

Post autor: Leon »

To, że nic dobrego nie zrobiono to każdy wie i nie trzeba tego szukać. Jednak wytłuszczenie miało oznaczać -jakie utrudnienia, przeszkody powstały-.
P.S.- miałem też nadzieję, że ktoś znajdzie coś dobrego.
Ale ani tak ani tak.

Awatar użytkownika

Leon
Archont
Posty: 607
Rejestracja: 24-10-2014, 23:17
Lokalizacja: Tarnów

Post autor: Leon »

Po czacie z prezydentem :
Na początek cytat z "Ciepiela Express" :
""Wygodne Trasy rowerowe-Więcej funkcjonalnych tras rowerowych w mieście i zmiana technologii ich budowania-to propozycja dla Tarnowa na kolejne lata. Trasy rowerowe powinny mieć nie tylko rekreacyjny charakter , ale także spełniać rolę komunikacyjną. Należy też odejść od modelu budowania ścieżek rowerowych z kostki brukowej na rzecz wygodniejszych dla rowerzystów ścieżek rowerowych np. asfaltowych.""

Inżynier Ruchu Drogowego p. Jacek Kupiec twierdzi jednak, że drogi rowerowe powinny być wykonywane z kostki gdyż można wtedy łatwiej odtworzyć nawierzchnię po tym jak trzeba się dostać do mediów które są pod drogą rowerową.
I teraz pytanie-odpowiedz w czasie dzisiejszego czatu z prezydentem ":

16:24 (Rowerzysta) Przed wyborami w gazetce"Ciepiela Expres" pisał Pan, że trasy rowerowe należy budować z nawierzchnią np. asfaltowej. Inżynier ruchu p. Kupiec twierdzi, że z kostki brukowej. Zachodzi tu konflikt i jak go rozwiązać?
16:24 (prezydent) Z pewnością ścieżki rowerowe powinny mieć jednolitą nawierzchnię.


Awatar użytkownika

opornik
Rhetor
Posty: 9733
Rejestracja: 24-08-2009, 09:38
Lokalizacja: Krzyż

Post autor: opornik »

Leon pisze: (prezydent) Z pewnością ścieżki rowerowe powinny mieć jednolitą nawierzchnię.
To rowów na ich trasie nie będzie?
ICE In Case of Emergency, w nagłym wypadku

ODPOWIEDZ