Kolejny madafaka rozwalił zderzaka...

Dyskusje na temat oznakowania, niebezpiecznych miejsc, przepisów itd.
Awatar użytkownika

ozi26
Thesmothetai
Posty: 1182
Rejestracja: 04-07-2010, 14:29
Lokalizacja: TARNOW-ŁÓDŹ

Rejestratory jazdy na czerwonym

Post autor: ozi26 »

Jak temat był to do usunięcia, ale wydaje mi się, że nie było poruszane.
ITD odlicza dni do uruchomienia pierwszych urządzeń z puli 20 systemów rejestrujących wjazd na skrzyżowanie na czerwonym świetle. Nowe urządzenia dołączą do arsenału, jakim obecnie dysponuje Inspekcja Transportu Drogowego - są to 344 fotoradary stacjonarne i 29 samochodów, które także działają jak fotoradary.

Ile będzie kosztować nowa "sieć do wyłapywania na czerwonym"?

- Koszt zakupu oraz instalacji 20 urządzeń rejestrujących wjazd pojazdu na czerwonym świetle to niecałe 7 mln zł. Pierwsze urządzenia zaczną działać już na przełomie grudnia i stycznia - mówi w rozmowie z portalem dziennik.pl Łukasz Majchrzak z Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym (CANARD).

Majchrzak podkreśla, że doświadczenia innych instytucji, m.in. straży miejskiej w Warszawie wskazują, że rejestratory wjazdu na czerwonym świetle w znacznym stopniu przyczyniają się do poprawy stanu bezpieczeństwa ruchu drogowego; wpływają również na zwiększa płynność ruchu. Ze statystyk policji wynika, że w 2013 roku wjazd na czerwonym świetle był przyczyną 481 wypadków spowodowanych przez kierujących, w których zginęło 20 osób, a 695 zostało rannych.

Nowe urządzenia, których wykorzystywanie planuje Inspekcja Transportu Drogowego, będą działały na zasadzie wideodetekcji. - Kamery nie będą mierzyć prędkości. Mają obserwować drogę i wyłapywać te auta, które mimo czerwonego światła wjechały na skrzyżowanie - opisuje przedstawiciel CANARD.

Urządzenia zostaną ustawione w 20 miejscowościach, przez które przebiegają drogi krajowe, w lokalizacjach szczególnie niebezpiecznych. Kierowcy powinni uważać m.in. w: Markach, Olkuszu, Pile, Lęborku, Ropczycach, Komornikach, Stalowej Woli czy miejscowości Jabłonna. Przypominamy, że w ciągu trzech pierwszych kwartałów 2014 roku inspektorzy ITD wystawili kierowcom aż 328 tys. mandatów. To o aż 25 procent więcej niż w całym 2013 roku.

W planach do końca 2015 roku, poza wspomnianymi 20 urządzeniami rejestrującymi wjazd pojazdu na czerwonym świetle, zapisano także zamontowanie 100 dodatkowych fotoradarów (44 z nich stoi już przy polskich drogach, zatem będzie ich łącznie 400) oraz 29 urządzeń rejestrujących do odcinkowego pomiaru średniej prędkości.
Źródło:

[url=http://]http://auto.dziennik.pl/aktualnosci/artykuly/475977,system-rejestrujacy-wjazd-na-czerwonym-swietle-itd-lista-miejsc.html[/url]

Wklejam w tym temacie bo może być ciekawie :) Okaże się, że nagle wszyscy wiedzący, będą hamować na żółtym a Ci nie wiedzący, będą robić kanapkę, bo przecież było żółte i mógł jechać. I jeszcze owe miejsce na liście http://0.s.dziennik.pl/pliki/7108000/71 ... ght-rl.pdf
https://www.youtube.com/watch?v=3WMcBC4 ... e=youtu.be" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika

Goscinny
Rhetor
Posty: 11064
Rejestracja: 03-03-2009, 12:21
Lokalizacja: Tarnów

Post autor: Goscinny »

A jeszcze inni będą wjeżdżać na czerwonym i udowadniać, że wolno, bo TV kłamie i policja nie ma racji.


eskapizm
Obywatel
Posty: 15
Rejestracja: 29-06-2013, 16:12

Post autor: eskapizm »

Bez sekundników będzie sporo najechań, takie moje zdanie. Swoją drogą świetna rzecz poprawiająca bezpieczeństwo i płynność ruchu, ale naturalnie obniża wpływy z mandatów za przejazd na czerwonym. W Rzeszowie odliczanie działa tu i tam. W Jaśle też jest, niestety nie wiedzieć czemu zrobili tylko w centrum, zamiast na obwodnicy Krosno - Nowy Sącz. Dziwię się że nie ma tego na drogach krajowych, stara czwórka aż się o to prosiła. Nawet sygnalizacje z detektorami mogłyby wyrzucać czas do zmiany po podjechaniu pojazdu.

Awatar użytkownika

ozi26
Thesmothetai
Posty: 1182
Rejestracja: 04-07-2010, 14:29
Lokalizacja: TARNOW-ŁÓDŹ

Post autor: ozi26 »

Były gdzieś jakieś wyliczenia ile się musi świecić żółte światło przy prędkości 70 km/h, aby zdążyć bezpiecznie wyhamować. I jeśli się jedzie w tej granicy i zachowuje bezpieczną odległość to nie ma żadnych problemów. A najlepszym sposobem jest zdjęcie nogi z gazu przed światłami i skierowanie jej w kierunku hamulca. Wtedy nie ma tego zawahania między gazem a hamulce co skutkuje w 90% dodaniem gazu. Tak bynajmniej pewni instruktorzy uczą na kat. D i polecam czasami spróbować bo bardzo pomaga.
https://www.youtube.com/watch?v=3WMcBC4 ... e=youtu.be" onclick="window.open(this.href);return false;


eskapizm
Obywatel
Posty: 15
Rejestracja: 29-06-2013, 16:12

Post autor: eskapizm »

Noga z gazu i wjazd rozpędem dobry nawyk, o ile ktoś nie siedzi Ci zaraz na ogonie, ale to znów kultura jazdy...

Gdyby żółte świeciło się faktycznie odpowiednio długo w stosunku do maksymalnej dopuszczalnej prędkości problem byłby mniejszy, jednak przepisy są jakie są (chyba że znacie aktualizacje, to chętnie uaktualnię też swoją (nie)wiedzę):
§ 95. 1. Sygnały świetlne nadawane przez sygnalizator S-1 oznaczają:

sygnał żółty — zakaz wjazdu za sygnalizator, chyba że w chwili zapalenia tego sygnału pojazd znajduje się tak blisko sygnalizatora, że nie może być zatrzymany przed nim bez gwałtownego hamowania; sygnał ten oznacza jednocześnie, że za chwilę zapali się sygnał czerwony,
"za chwilę" - mało precyzyjne określenie - ale idąc dalej, mamy
Rozporządzenia Ministra Infrastruktury z 3 lipca 2003 r. w sprawie szczegółowych warunków technicznych dla znaków i sygnałów drogowych oraz urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego i warunków ich umieszczania na drogach (Dz.U. z 2003 r. nr 220, poz. 2181 z późn. zm.)
b) długości poszczególnych sygnałów powinny wynosić:
· żółty: 3 s
Niezależnie od prędkości i chyba raczej się do tego stosują, choć czasem mam wrażenie że jest to nawet mniej.

Ogółem ładnie wyłożone żółte światło, prędkości i przebyte drogi polecam tutaj wraz z komentarzami:

http://edroga.pl/inzynieria-ruchu/brd/1 ... lu-zoltego

Wszystko i tak jest zależne od momentu, w którym zapali się żółte światło na sygnalizatorze i naszej odległości od niego oraz prędkości z jaką się poruszamy. Jestem nadal zdania że sekundniki lub chociaż pulsujace zielone najefektywniej poprawiłyby bezpieczeństwo - eliminują dylemat, wcześniej wiesz co i kiedy będzie się działo.


Roberto
Archont
Posty: 787
Rejestracja: 15-09-2009, 17:42

Post autor: Roberto »

Wczoraj na Hodowlanej-Mościckiego:

Obrazek


A tak wygląda skręcanie na oblodzonej drodze na oponkach letnich ? kiepskich ? łysych ?:

https://www.youtube.com/watch?v=mOgE-hSBFDQ


kolegi
Prytan
Posty: 149
Rejestracja: 02-01-2013, 17:34

Post autor: kolegi »

Roberto pisze:Wczoraj na Hodowlanej-Mościckiego:

Obrazek


A tak wygląda skręcanie na oblodzonej drodze na oponkach letnich ? kiepskich ? łysych ?:

https://www.youtube.com/watch?v=mOgE-hSBFDQ
Na lód nie ma mocnych, takie coś może się przytrafić również i na zimowych gumach ;)


pankowal
Archont
Posty: 713
Rejestracja: 19-08-2010, 08:48

Post autor: pankowal »

irekjj pisze:Czytam ostatnie posty tego wątku i muszę coś od siebie dodać :)

Kim jest w realu pankowal? Facet cytuje PoRD, nie zdaje sobie sprawy z czegoś takiego jak INTERPRETACJA i kultura jazdy, a do tego część użytkowników tego forum traktuje go jak eksperta.

Skąd jest jego wiedza? Skończył kierunkowe uczelnie i pracował w branży długie lata? Na jakiej podstawie neguje wiedzę p. Dworaka?
Znam prawo o ruchu drogowym, wiem co wiem.
Co skończyłem a czego nie kończyłem nie ma najmniejszego znaczenia.
Rozumiem tekst na SZÓSTKĘ - ......
Moje zdanie jest takie, że to typowy przedstawiciel coraz większej grupy ludzi, którym trzeba wszystko NAPISAĆ, że na chodniku nie wolno sr...ć, że worek foliowy nie służy do zabaw dla dzieci, itp. absurdy, którymi nas się teraz zarzuca, bo On uważa, że jak coś nie jest ZABRONIONE to jest dozwolone.


To akurat prawda.
Tyle że adresat NIE TEN.

No gdybyś ten tekst napisał do tutejszego moderatora Gościnnego to była by prawda.
No, bo za brak takiego przepisu dał mi bana.
Uzasadnił brak przepisu zabraniającego - gościu znikaj - lewe pasy do zaorania.
Co tam te inne przepisy, które mu podałem, jeMU potrzeba przepisu zabraniającego.

Mam super gumofilce i super słomę na zbyciu - .............


halford
Rhetor
Posty: 2093
Rejestracja: 21-10-2009, 15:44

Post autor: halford »

Panowie! Święta idą - dajcie sobie na wstrzymanie. Jak się sami nie uspokoicie to Wam pomogę.
3150 A Rh+


Rodowity
Archont
Posty: 733
Rejestracja: 17-11-2010, 16:42
Lokalizacja: Tarnów

Post autor: Rodowity »

Ktoś coś wie na temat wypadku w sobotę wieczorem na ul Krakowskiej w okolicy Białej?

Awatar użytkownika

robas
Proedroj
Posty: 371
Rejestracja: 03-08-2011, 15:44
Lokalizacja: Starodąbrowska
Kontakt:

Post autor: robas »

Roberto pisze:Wczoraj na Hodowlanej-Mościckiego:

Obrazek


A tak wygląda skręcanie na oblodzonej drodze na oponkach letnich ? kiepskich ? łysych ?:

https://www.youtube.com/watch?v=mOgE-hSBFDQ
To nie kwestia opon. Na gołoledź czy lód najlepsze zimówki nie pomogą. Po prostu trzeba uważać i zwolnić o 30-40 km/h w takim miejscu.


Cubaza
Rhetor
Posty: 3794
Rejestracja: 06-10-2009, 19:27

Post autor: Cubaza »

Podziwiam ludzki wzrok, który jest w stanie z jadącego samochodu zobaczyć, że ktoś ma letnie, łyse, kiepskie opony.... I do tego jeszcze jadącego przed nim na wprost. Naprawdę, podziwiam.

Awatar użytkownika

dropszot
Archont
Posty: 907
Rejestracja: 05-08-2013, 16:32
Lokalizacja: Tarnów

Post autor: dropszot »

Cubaza pisze:Podziwiam ludzki wzrok, który jest w stanie z jadącego samochodu zobaczyć, że ktoś ma letnie, łyse, kiepskie opony.... I do tego jeszcze jadącego przed nim na wprost. Naprawdę, podziwiam.
E tam, z jadącego samochodu? Prawdziwy fachowiec jak idzie chodnikiem to z zamkniętymi oczami odróżni zimówkę od opony letniej po odgłosie jazdy na asfalcie :mrgreen:


Roberto
Archont
Posty: 787
Rejestracja: 15-09-2009, 17:42

Post autor: Roberto »

Cubaza pisze:Podziwiam ludzki wzrok, który jest w stanie z jadącego samochodu zobaczyć, że ktoś ma letnie, łyse, kiepskie opony.... I do tego jeszcze jadącego przed nim na wprost. Naprawdę, podziwiam.
Podziwiam ludzki wzrok, że... a nie, w sumie nie podziwiam, napisałem jak byk trzy pytajniki jasno dając do zrozumienia, że nie wiem co było przyczyną poślizgu więc sobie tą ironię wydrukuj i schowaj pod choinkę, nikomu poza tobą i tak nie sprawi radości :)

Tak na marginesie w sznureczku jechało jakieś 6 aut, wszystkie z tą samą prędkością, zakręt przestrzelił tylko ten jeden (u mnie nawet nie obudził się ABS), ciekawe dlaczego. A wiem, pewnie nie znał któregoś paragrafu ustępu podpunktu PORD-u :)


Wrzuciłem to jako ciekawostkę a nie fundament dyskusji o sokolim wzroku i wyższości opon letnich nad łysymi.
Ostatnio zmieniony 22-12-2014, 16:12 przez Roberto, łącznie zmieniany 2 razy.


Cubaza
Rhetor
Posty: 3794
Rejestracja: 06-10-2009, 19:27

Post autor: Cubaza »

lll, idź pobiegać gdzie indziej. Jak sam nie masz nic do napisania to nie pisz. Chociaż w końcu nauczyłeś się znacznika "wygaśnie".
Ja po prostu nie szczekam tak jak Ty w każdym temacie jak jest źle i jacy to wszyscy są niedobrzy. Dopiero jak mi naprawdę coś nie pasuje to piszę.
P.S. "Źdźbło w oku bliźniego widzisz, a belki w swoim nie dostrzegasz"...
Roberto pisze:Podziwiam ludzki wzrok, że... a nie, w sumie nie podziwiam, napisałem jak byk trzy pytajniki jasno dając do zrozumienia, że nie wiem co było przyczyną poślizgu więc sobie tą ironię wydrukuj i schowaj pod choinkę, nikomu poza tobą i tak nie sprawi radości
Odniosłem się, jakbyś nie zauważył, do tego co napisałeś. A napisałeś tylko kiepskie, łyse lub letnie. Według postu założyłeś te trzy powody. A skoro je założyłeś to musiałeś mieć ku temu jakieś przesłanki. A ja nie wiem jak je możesz mieć po tym filmiku. Ja już dawno temu nauczyłem się, że nie wolno wysnuwać jakichkolwiek wniosków kiedy nie ma jednoznacznych przyczyn. Tylko o to mi chodziło...

ODPOWIEDZ