Remont mostu na Dunajcu w Ostrowie
Re: Remont mostu na Dunajcu w Ostrowie
Czyli jednak most nie będzie zanieczyszczał poboru wody pitnej dla Tarnowa? Jakiś magiczny zwrot akcji, czy inne czary?
"Wolę być głupim z nadzieją, niż bez nadziei - niemądrym" Edward 'Dudek' Dziewoński
Re: Remont mostu na Dunajcu w Ostrowie
A jak ma zanieczyszczać niby w ogóle
Wysłane z mojego ASUS_X01BDA przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego ASUS_X01BDA przy użyciu Tapatalka
Re: Remont mostu na Dunajcu w Ostrowie
nie wiem, ale Wody Polskie ostatnio się nie zgodziły na most, bo jest tam ujęcie wody pitnej dla Tarnowa. Tzn zgodziły się, ale na taki bardziej wzdłuż Dunajca niż w poprzek. Dlatego pytam, czy zmieniły zdanie?
"Wolę być głupim z nadzieją, niż bez nadziei - niemądrym" Edward 'Dudek' Dziewoński
-
- Archont
- Posty: 830
- Rejestracja: 16-12-2010, 12:52
- Lokalizacja: zza Dunajca
Re: Remont mostu na Dunajcu w Ostrowie
Wydaje mi się, że pomieszałeś dwie kwestie:
—Wody Polskie nie zgodziły się na filary w międzywalu i przez to projektowano konstrukcję jedyną w swoim rodzaju.
—przed kilkunastu laty Tarnowskie Wodociągi storpedowały budowę łącznika przez GDDiK, bo planowany łącznik ponoć zagrażał ujęciu wody pitnej.
Re: Remont mostu na Dunajcu w Ostrowie
Ja stawiam hipotezę.
Pewnej firmie w Tarnowie zależało aby ten most nie powstał.
1) Pierwszy projekt nie zostało oceniony pozytywnie przez wody polskie.
- nasuwa się od razu pytanie, czy ktoś nie konsultował projektu przed jego rozpoczęciem,
- może jest po prostu w internecie przycisk generuj randomowy most i ktoś taki jaki wypadł wysłał
2) Projekt drugi był zbyt kosztowy
- czyli mija troszkę czasu więc zgodnie z wolą wód polski budujemy most inspirowany Golden Gate, (pewnie tyle go będą budować)
- ktoś oczywiście mówi że za drogo
3) Projekt taki troszkę po środku
- Ogłaszamy sukces po 10 latach dogadały się cztery instytucje
* Marszałek województwa
* Prezydent Miasta Tarnów
* Starosta Tarnowski
* Wody Polskie
(2009 oddanie węzła w Tarnów-Zachód, 2019 został zaakceptowany projekt)
A teraz nie patrzmy na osoby które dostały od nas mandat nas reprezentowania, tylko popatrzmy na to co rządzi światem.
Komu zależy na tym aby nie było tego połączenia:
a) Pewna mała Tarnowska firma której zależy na tym aby koszty pracy nie wzrosły zbyt dynamicznie
b) Mieszkańcom Miasta Tarnowa bo Kraków stanowił dla nich konkurencję
c) Włodarzom lokalnym bo zależało im na dobru mieszkańców aby żyło im się wygodnie i dostatnio,
d) Włodarzom lokalnym którzy reprezentowali interes Tarnowskich firm, którym zależało aby zabezpieczyć ich interesy przed odpływem taniej siły roboczej,
Zakładam że opracowanie dokumentacji drogi i mostu to max 2 lata. Czyli od roku 2011. Ok 2014 dwa lata po oddaniu północnej części można było mieć spokojnie projekt gotowy.
Mamy przynajmniej 5 lat później projekt, który dalej się jeszcze nie rozpoczął. Patrząc na inwestycje PKP sterowane przez zarząd Małopolski to i ta inwestycja może potrwać z 10 lat.
Czy macie jakieś inne propozycje dlaczego to tak długo trwało (patrząc z perspektywy czyjegoś interesu):
Osobiście obstawiam że odpowiedź a. Ktoś ma na tyle duży interes w tarnowie aby blokować zbyt szybki odpływ ludzi.
PS. Od grudnia pociągi jeżdżą 1:10 do Krakowa.
Pewnej firmie w Tarnowie zależało aby ten most nie powstał.
1) Pierwszy projekt nie zostało oceniony pozytywnie przez wody polskie.
- nasuwa się od razu pytanie, czy ktoś nie konsultował projektu przed jego rozpoczęciem,
- może jest po prostu w internecie przycisk generuj randomowy most i ktoś taki jaki wypadł wysłał
2) Projekt drugi był zbyt kosztowy
- czyli mija troszkę czasu więc zgodnie z wolą wód polski budujemy most inspirowany Golden Gate, (pewnie tyle go będą budować)
- ktoś oczywiście mówi że za drogo
3) Projekt taki troszkę po środku
- Ogłaszamy sukces po 10 latach dogadały się cztery instytucje
* Marszałek województwa
* Prezydent Miasta Tarnów
* Starosta Tarnowski
* Wody Polskie
(2009 oddanie węzła w Tarnów-Zachód, 2019 został zaakceptowany projekt)
A teraz nie patrzmy na osoby które dostały od nas mandat nas reprezentowania, tylko popatrzmy na to co rządzi światem.
Komu zależy na tym aby nie było tego połączenia:
a) Pewna mała Tarnowska firma której zależy na tym aby koszty pracy nie wzrosły zbyt dynamicznie
b) Mieszkańcom Miasta Tarnowa bo Kraków stanowił dla nich konkurencję
c) Włodarzom lokalnym bo zależało im na dobru mieszkańców aby żyło im się wygodnie i dostatnio,
d) Włodarzom lokalnym którzy reprezentowali interes Tarnowskich firm, którym zależało aby zabezpieczyć ich interesy przed odpływem taniej siły roboczej,
Zakładam że opracowanie dokumentacji drogi i mostu to max 2 lata. Czyli od roku 2011. Ok 2014 dwa lata po oddaniu północnej części można było mieć spokojnie projekt gotowy.
Mamy przynajmniej 5 lat później projekt, który dalej się jeszcze nie rozpoczął. Patrząc na inwestycje PKP sterowane przez zarząd Małopolski to i ta inwestycja może potrwać z 10 lat.
Czy macie jakieś inne propozycje dlaczego to tak długo trwało (patrząc z perspektywy czyjegoś interesu):
Osobiście obstawiam że odpowiedź a. Ktoś ma na tyle duży interes w tarnowie aby blokować zbyt szybki odpływ ludzi.
PS. Od grudnia pociągi jeżdżą 1:10 do Krakowa.
Re: Remont mostu na Dunajcu w Ostrowie
@ad2222 to Wodociągi się nie zgadzały - i to nie chodziło o ten most, ale o tzw. "obwodnicę zachodnią - od węzła na Krakowskiej w stronę północną.
Ujęcie jest zdecydowanie wyżej niż obecny projekt mostu, a tamte plany projektowały drogę i most jakiś dokładnie na ujęciu wody.
Ujęcie jest zdecydowanie wyżej niż obecny projekt mostu, a tamte plany projektowały drogę i most jakiś dokładnie na ujęciu wody.
Re: Remont mostu na Dunajcu w Ostrowie
Aaa, ok, wszystko jasne - coś mi się ubzdurało w takim razie, przepraszam za zamieszanie.
"Wolę być głupim z nadzieją, niż bez nadziei - niemądrym" Edward 'Dudek' Dziewoński
Re: Remont mostu na Dunajcu w Ostrowie
W tym układzie przebudowa mostu w Ostrowie faktycznie wydaje się bezcelowa. Moim zdaniem, najrozsądniej byłoby zrobić tam most pieszo-drogowy dla pojazdów do 3.5t. Byłoby trochę taniej. Umożliwiłoby to ruch lokalny i komunikację mieszkańców. Autobusom i ciężarówkom ten delikatny naddatek na nowy most "łącznikowy" i tak nie robi różnicy, tym bardziej, że to na niego pójdzie szlak drogi wojewódzkiej...
Re: Remont mostu na Dunajcu w Ostrowie
Jestem innego zdania, każdy most o dużym dostępnym tonażu jest dobrym rozwiązaniem...
Re: Remont mostu na Dunajcu w Ostrowie
Zgodzę sie, ale dla tarnowa byłby lepszy most w innym miejscu.
Np. W kierunku Radłowa gdzieś koło ujścia Dunajca.
Np. Most łączący Zakłady mechaniczne z Tarnowem gdzieś koło basenu + nowa droga.
Ja tak strzelam teraz na oślep, ale chcę aby jedna dana była jasna.
Dwa mosty obok siebie mają mniejszą strefę oddziaływania niż dwa mosty oddalone od siebie.
A jaki jest cel budowy mostu.
- Poprawiamy komunikację
- Zwiększamy atrakcyjność działek po obu stronach
Ile osób straci na tym że powstałby hipotetycznie 1 most.
- Po stronie tarnowa zakładam bez znaczenia
- Po stronie wierzchosławic tylko ci przy starej drodze, czym dalej od mostu tym mniejsza strata,
A co gdyby:
- nowy most w kierunku Radłowa
- nowy most w centrum Tarnowa
- podniesienie klasy drogi w kierunku Żabna (może jakaś obwodnica)
Re: Remont mostu na Dunajcu w Ostrowie
A może to jest właśnie ten moment, żeby odpalić budowę zjazdu z A4 na Niedomickiej ? (na wzór zjazdu w Rzeszowie na DK9). Do tego ułożenie tych 4km asfaltu pomiędzy Niedomicką a Czystą (do ronda kolejny pas). Pewnie koszt podobny do mostu ale efekt dużo większy.
Re: Remont mostu na Dunajcu w Ostrowie
Ratownictwo Chemiczne napewno by pomogło w budowę tej drogi, oni są właścicielami prawie całego potrzebnego odcinka . Dystans był by nie 4km ale ok 5,5km.
Re: Remont mostu na Dunajcu w Ostrowie
Ja liczyłem 4 km przecinając Klikową, natomiast jeśli ją zupełnie ominiemy to owszem mamy 5 z małym hakiem : https://ibb.co/KVs6sWN ; bez wyburzeń, przez proste/niezabudowane tereny. Pewnie za 50-60mln można to wybudować (+ ew. wykup), do tego zjazd maks 50mln (tyle kosztowały Niepołomice).
Re: Remont mostu na Dunajcu w Ostrowie
Pomysł Ratownictwa był taki żeby poprowadzić drogę przez "Czajki" a potem w miejscu rurociągu idącego przez miejscowość Biała, następnie po krawędzi składowiska obok rzeki Biała. Im to jest na rękę bo obecnie nie mają normalnego dojazdu do składowiska "Czajki", została im tylko droga przez drogę z płyt wzdłuż rur ale jest ona w kiepskim stanie
Re: Remont mostu na Dunajcu w Ostrowie
zjazd z A4 w Niedomicka ma sens
polaczenie Kwiatkowskiego z A4 Tarnow Zachod ( Most Na Dunajcu ) jest koniecznoscia
polaczenie Kwiatkowskiego z A4 Tarnow Zachod ( Most Na Dunajcu ) jest koniecznoscia
LA ARTE