Modernizacja linii kolejowej Kraków - Rzeszów

Coś budują? Coś wyburzają? Masz jakieś własne pomysły (nawet futurystyczne)? Tutaj jest miejsce dla ciebie
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika

ozi26
Thesmothetai
Posty: 1182
Rejestracja: 04-07-2010, 14:29
Lokalizacja: TARNOW-ŁÓDŹ

Żeby nie by³o, że termin obiecany jest dotrzymany !!!!

Post autor: ozi26 »

https://www.youtube.com/watch?v=3WMcBC4 ... e=youtu.be" onclick="window.open(this.href);return false;


hurricane
Rhetor
Posty: 2791
Rejestracja: 28-09-2009, 10:58

Post autor: hurricane »

tarnów.net.pl za UMT i PLK pisze:Tuchowska i Al. Tarnowskich
Wiadukt nad ul. Tuchowską pozostanie zamknięty aż do zakończenia prac w maju 2016 r. Po otwarciu wiaduktu przy ul. Tuchowskiej rozpoczną się prace przy przejeździe przy Al. Tarnowskich, który w związku z tym zostanie zamknięty do końca października 2016.
Coś mi tu nie gra. Widząc zaawansowanie prac na Tuchowskiej śmiem sądzić, że byliby w stanie skończyć go do połowy roku, ale 2015. I dają sobie tylko pół roku od 03.2016 do 10.2016 na zbudowanie wiaduktu na Al. Tarnowskich, który technicznie jest obiektem trudniejszym do wykonania od tego na Tuchowskiej, dodatkowo z przełożeniem linii kolejowej na tamtym łuku...

Coś tu śmierdzi, albo pomyłką, albo celowym podawaniem harmonogramu takiego, który potem i tak zmienić będą musieli, albo po prostu czyjąś niekompetencją.
Zapraszam na Internetową Stację Meteo Tarnowiec - meteo.tarnowiec.prv.pl

Awatar użytkownika

ad2222
Rhetor
Posty: 7663
Rejestracja: 03-03-2009, 10:51
Lokalizacja: Tarnów, Zabłocie

Post autor: ad2222 »

hurricane pisze:byliby w stanie skończyć go do połowy roku, ale 2015
Ale na razie powoli kończą robić jedną nitkę torów, została jeszcze druga.
"Wolę być głupim z nadzieją, niż bez nadziei - niemądrym" Edward 'Dudek' Dziewoński


Kulfon
Rhetor
Posty: 2185
Rejestracja: 14-11-2012, 08:37

Post autor: Kulfon »

hurricane pisze:Coś tu śmierdzi, albo pomyłką, albo celowym podawaniem harmonogramu takiego, który potem i tak zmienić będą musieli
Juz nie raz byl ten ''harmonogram'' zmieniany teraz zapewne po paru miesiacach bedzie znowu ''uaktualniony''.
PKP i tak nasze wladze nic nie zrobia a ta cala modernizacja jeszcze potrwa z 3 lata zobaczycie :P
''Bliższy Bogu jest niewierzący stosujący w życiu siedem przykazań, niż katolik, który wypełnia tylko trzy pierwsze''


klasyfikacja
Prytan
Posty: 107
Rejestracja: 30-06-2010, 14:33

Post autor: klasyfikacja »

Jak ma wyglądąć przejazd przez tory na Al. Tarnowskich ? Ma tam być coś budowane ?

Awatar użytkownika

ad2222
Rhetor
Posty: 7663
Rejestracja: 03-03-2009, 10:51
Lokalizacja: Tarnów, Zabłocie

Post autor: ad2222 »

klasyfikacja, "by-pass", czyli przejazd obok istniejącego, chyba na wysokości garaży przy ul. Torowej.
"Wolę być głupim z nadzieją, niż bez nadziei - niemądrym" Edward 'Dudek' Dziewoński

Awatar użytkownika

Goscinny
Rhetor
Posty: 11072
Rejestracja: 03-03-2009, 12:21
Lokalizacja: Tarnów

Post autor: Goscinny »

klasyfikacja, początkowo bypass, ale potem z tego co pamiętam, ma być przejazd pod torami.

Awatar użytkownika

ad2222
Rhetor
Posty: 7663
Rejestracja: 03-03-2009, 10:51
Lokalizacja: Tarnów, Zabłocie

Post autor: ad2222 »

Goscinny, Aaaa, fakt - na koniec ma być wiadukt, jak w ciągu ul. Tuchowskiej, ale w czasie remontu - by-pass.
"Wolę być głupim z nadzieją, niż bez nadziei - niemądrym" Edward 'Dudek' Dziewoński


sotiv
Proedroj
Posty: 341
Rejestracja: 11-07-2013, 14:52

Post autor: sotiv »

To mam nadzieje, że dobrze zrobią odpływ z pod tego nowego wiaduktu na Al. Tarnowskich, bo jak przyjdzie ulewa i zaleje jeden jak i drugi na Tuchowskiej, to będzie dramat z wyjazdem z tamtego osiedla jak i z dojazdu z Tuchowa.


Kulfon
Rhetor
Posty: 2185
Rejestracja: 14-11-2012, 08:37

Post autor: Kulfon »

Gumniska ;
''od połowy lipca do połowy lutego 2016 przejazd tamtędy będzie możliwy tylko dla pojazdów o wysokości do 2,2 m''
Ktoredy beda jezdzic autobusy ? :D
ad2222 pisze:klasyfikacja, "by-pass", czyli przejazd obok istniejącego, chyba na wysokości garaży przy ul. Torowej.
Spokojnie najpierw wlasciciele garazy musza je sprzedac :mrgreen: http://www.gazetakrakowska.pl/artykul/3 ... id,t.htmlZ tego co niedawno widzialem wszystkie garaze dalej stoja.
''Bliższy Bogu jest niewierzący stosujący w życiu siedem przykazań, niż katolik, który wypełnia tylko trzy pierwsze''

Awatar użytkownika

ad2222
Rhetor
Posty: 7663
Rejestracja: 03-03-2009, 10:51
Lokalizacja: Tarnów, Zabłocie

Post autor: ad2222 »

Kulfon pisze:musza je sprzedac :mrgreen:
Nie ma potrzeby strzeżenia zębów w łobuzerskim uśmiechu. Spec-ustawa ich obejmie.
"Wolę być głupim z nadzieją, niż bez nadziei - niemądrym" Edward 'Dudek' Dziewoński


GregTrN
Prytan
Posty: 267
Rejestracja: 11-06-2010, 20:20
Lokalizacja: Tarnów

Post autor: GregTrN »

Kulfon pisze:Gumniska ;
''od połowy lipca do połowy lutego 2016 przejazd tamtędy będzie możliwy tylko dla pojazdów o wysokości do 2,2 m''
Ktoredy beda jezdzic autobusy ?
Jeśli to prawda to ul. Lwowska zostanie totalnie sparaliżowana. Na tym odcinku porusza się mnóstwo autobusów komunikacji regularnej i innych np. takich które dojeżdżają na garażowanie czy do warsztatów naprawczych na PKSie i MPKa.


Ricardo
Archont
Posty: 646
Rejestracja: 09-10-2009, 15:30
Lokalizacja: Tarnów - Piaskówka Płn.

Post autor: Ricardo »

Swoją drogą zastanawiam się po co wogóle chcą budować te nowe wiadukty. Linia kolejowa jest wszak przebudowywana do 160 km/h i zgodnie z przepisami wystarczą zwykłe szlabany, wiadukty są wymagane w przypadku 200 km/h.... o ile poza miastem można to tłumaczyć stosunkowo łatwym uzyskaniem dopuszczenia do wyższych prędkości (odcinek Biadoliny - Bogumiłowice bodaj już teraz spełnia normy dla 200 km/h) jednak przez miasto i tak nic szybciej niż te 160 nie pojedzie a w praktyce podejżewam że nawet tyle nie będzie więc po co to babranie się z wiaduktami to nie wiem


pomysl
Obywatel
Posty: 9
Rejestracja: 23-08-2013, 18:57
Lokalizacja: T-ów

Post autor: pomysl »

Więc od początku dla osób które nie maja może styczności z budownictwem drogowo-mostowym i kolejowym przybliżę trochę by tak może nie jechać po tych osobach które budują nam nowe obiekty i torowiska w Tarnowie.

1. Obiekty mostowe na liniach kolejowych tym bardziej na linii E30/C-E30 oraz pozostałych liniach w Polsce tranzytowych nie da się zamknąć musi być przejezdność. Dlatego też wykonuje się prace pod pierwszym torem a dopiero drugim. Część z tych obiektów zmienia swoją kubaturę. Do tego dochodzi wymiana podłoża w miejscach przebiegu torów i obiektów mostowych umacnianie nasypów, zmiana położenia torów niweluje się zakręty etc. można tak wymieniać ale to tak dla uświadomienia.

2. Obiekty mostowe które są w Tarnowie i na tej linii były w budowane lub modernizowane w latach 60, a cześć obiektów pamięta mości Króla Austro Węgier który przyczynił się do budowy tej linii. Cześć z obiektów była już naprawdę w ciężkim stanie wystarczy tylko przejść się jeszcze pod wiaduktem na Krakowskiej lub Czerwonych Klonów, obiekty mostowe projektuje się na 50 lat ( taka ciekawostka).
3. Na etap postępu prac skład się wiele czynników jak najpierw projekt, potem poprawki, przetarg, odwołania, przekazanie palcu budowy, decyzję o rozbiórce obiektu, pozwolenie środowiskowe, pozwolenie na budowę, i czynniki takie jak infrastruktura która biegnie wzdłuż torów, nikt nie zawszę jest chętny by się przyznać kogo jest akurat ten kabelek czy miasta czy spółek miejskich PKP, firm które dostarczają nam internet czy Bóg wie Kogo, na mapach nie wszystko jest.

Odpowiadając na pytanie Ricardo obiekty buduje się po to aby moc rozwijać siec dróg miejskich i dróg które z miasta wychodzą (ułatwiając komunikacje i przejezdność) oraz po to by nie ingerować w ruch kolejowy i drogowy oraz pieszy i aby pozbywać się rogatek (bo zawsze się trafi jakiś a bo Ja przejadę lub przejadę jeszcze). W Biadolinach masz też przykład że autostrada jest odgrodzona od linii kolejowej oraz przejście dla zwierząt biegnie nad nią i trasą kolejny zaś wiadukty również nad i pod, np w Holandii masz Autostrady do transportu rzeczne nad autostradą.

Podsumowując myśli się w szerszej perspektywie.
Co do samego wiaduktu na Al. Tarnowskich to z tego co się orientuje to obiekt ten powstanie szybko z resztą zobaczycie sami, zaś na Tuchowskiej są 2 obiekty do przebudowy nie tylko ten o którym tak pomstujecie lecz również przy kościele wiec najpierw trzeba zrobić jeden by móc zrobić drugi. A jeśli chodzi o wiadukt na Krakowskiej to polecam się przejść ile trzeba było nakładu pracy ilę poszło stali i betonu, wiec osobiście uważam że nie było tam jakiegoś wolnego tempa.
Dajmy ludziom zrobić swoją robotę a wierzę w to że naprawdę będzie się po mieście za ten rok czy półtorej jeździć lepiej, milej bezpiecznie. Nasi potomkowie nie będą pamiętać o tym że był chwilowy zator tylko że mają ładne obiekty i torowiska po przodkach, a i my za 3 lata o tym zapomnimy o niedogodnościach.
"W życiu chodzi o to bu być trochę niemożliwym" - Oskar Wilde


krzychu
Archont
Posty: 881
Rejestracja: 23-09-2009, 19:02
Lokalizacja: Tarnów

Post autor: krzychu »

ciekawe czy bedzie zapowiadane 38 minut z tarnowa do krakowa lub z tarnowa do rzeszowa tez 38 minut

ODPOWIEDZ