Autostrada A4

Coś budują? Coś wyburzają? Masz jakieś własne pomysły (nawet futurystyczne)? Tutaj jest miejsce dla ciebie
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika

ozi26
Thesmothetai
Posty: 1182
Rejestracja: 04-07-2010, 14:29
Lokalizacja: TARNOW-ŁÓDŹ

Post autor: ozi26 »

hurricane pisze:
ozi26 pisze: bo Wjazd na A4 np w Szarowie jest praktycznie zawsze na bieżąco.
Lepszego żartu dawno nie słyszałem :) szczególnie w poniedziałki, piątki i niedziele...
Już tłumacze. Chodzi o wjazd na A4 w kierunku Krakowa, nie zjazd z A4. Ja tam jeżdżę ponad 3 lata i jakoś zawsze praktycznie na bieżąco idzie.

A tak na poważnie to największe gówno będzie na rondelku koło straży reszta to już pikuś.
My tu możemy sobie nawet do gardeł wchodzić i tak nic nie zmienimy.
Pozdrówka i jak ją otworzą to wam napisze jak sytuacja wygląda z 2 metrów nad ziemią. :lol:


Ravir
Rhetor
Posty: 1788
Rejestracja: 04-09-2009, 10:40
Lokalizacja: Mościce

Post autor: Ravir »

Największa masakra będzie w dwóch miejscach : Słoneczna/Lwowska - czyli nie dość, ze zwężenie to jeszcze skrzyżowanie i na "rondelku" Lwowska/Okrężna - rondo Błonie/JP2 jest dośc duże to na Okrężnej nie. Tak czy inaczej wesoło nie będzie.

Wjazd i Wyjazd z Szarowa idzie w miarę płynnie. Sam jeżdżę dość często i najczęściej się jedzie - wolno ale jedzie. W Tarnowie będziemy stali, w długich korkach.

PS : odkryłem właśnie opcję Ignoruj. :mrgreen:
9000 ml A Rh-

Awatar użytkownika

angelo
Archont
Posty: 621
Rejestracja: 16-09-2009, 09:03
Lokalizacja: Tarnów/Strusina

Post autor: angelo »

Ravir, ja często nie jeżdżę, ale 2 razy zdarzyło mi się stać od świateł w Targowisku. Jak dla oziego to jest "na bieżąco", to nie mam pytań. Do Szarowa trzeba też doliczyć wszystko co będzie leciało na Kielce plus ruch lokalny, który w Szarowie nie występuje. Mogę się założyć, że będą momenty, gdzie korek będzie sięgał św. Łukasza. I co, karetki mają obwodnicą do miasta jechać?
29500ml B Rh+... A Ty?

Awatar użytkownika

gumini_0317
Archont
Posty: 772
Rejestracja: 16-12-2010, 12:52
Lokalizacja: zza Dunajca

Post autor: gumini_0317 »

Ravir pisze:Gumini_0317 - NIE WIELE? Nawet jeśli 50% ruchu z Czwórki wjedzie do Tarnowa to jest to między 15000 a 20000 samochodów NA DOBĘ. Bo ruch na Czwórce jest szacowany na 30000 - 40000 na dobę.
Od razu miliard na dobę! A nawet miliard do sześcianku bo w trzech kierunkach jadą!
http://www.gazetakrakowska.pl/artykul/6 ... ,id,t.html
Drogowcy przedstawiają własne szacunki. Według nich w tej chwili al. Jana Pawła II przejeżdża około 16 tys. samochodów na dobę. Po otwarciu A4 miałby on teoretycznie wzrosnąć o niespełna 7 tys. pojazdów, w tym 900 ciężarówek.
To 44% obecnego ruchu. To nawet nie jest połowa, a co dopiero jak niektórzy schizowali, że ruch się podwoi, potroi, a nawet popier|dzieli.
Ravir pisze:Przeprogramowanie świateł czyli wydłużenie cykli spowoduje, ze na innych kierunkach powstaną gigantyczne korki - czyli ci co jadą Słoneczną staną w korku.
Teraz cykle są takie, że duuuuuużo czasu się marnuje. Coś za coś. Dłuższe cykle to większy chwilowy korek, ale jednocześnie przejedzie więcej pojazdów podczas jednego dłuższego niż podczas dwóch krótkich(Wiele czasu się marnuje podczas ruszania). I nie próbuj się kłócić bo kilka miesięcy widziałem co to znaczy wydłużenie cyklu i jak dobrze się to sprawdza.
Ravir pisze:Najgorsze jest to, że w Mościcach też dopadnie mnie twarda rzeczywistość - część jak usłyszy, ze w Krzyżu korek zjedzie w Wierzchosławicach i przebijać się będzie przez Mościce. A już dziś na Czerwonych Klonów/Kwiatkowskiego sa korki - na razie w szczycie. Jak ruszy A4 to się powiększą i to znacznie.
Może pomysł Phoenix'a z przeniesieniem zajezdni koło Dworca w Mościcach nie był taki głupi :D bo przynajmniej 9 nie utknie w korku jeszcze przy wyjeździe z placu. :mrgreen:
Armagedon nie będzie większy niż przy różnych budowach rond, przejść podziemnych itp.
A co to kogo obchodzi, że miasto przez dziesięciolecia nie potrafi wytyczyć kilku głównych dróg. Bo odnoszę wrażenie, że bawimy się jak w Bogoniowicach w zeszłym roku. Jak zamkną jeden mostek to pół województwa stoi.


Ravir
Rhetor
Posty: 1788
Rejestracja: 04-09-2009, 10:40
Lokalizacja: Mościce

Post autor: Ravir »

Gumini_0317 - te 30 - 40 tysięcy to OFICJALNE wyliczenia. Dokonane zresztą przez DROGOWCÓW. Tych samych, którzy nagle twierdzą, że przjeżdżać będzie 7 tysięcy.
A co z resztą? PRZEFRUNIE? Gumini - proponuję abyś udął się na Czwórkę i ZOBACZYŁ ILE samochodów jedzie. W 2010 roku z pomiarów wynikalo, że na Czwórce, na odcinku Wojnicz - Tarnów ruch dobowy wynosił 24000 pojazdów. A mamy rok 2012 i samochodów PRZYBYWA. Co ciekawe dane wzięte z OFICJALNEJ STRONY GDDKIA.

Poszukaj sobie odcinka Wojnicz - Tarnów i przestań pisać GŁUPOTY :

Pomiar Ruchu 2010 ze strony GDDKiA :
http://www.gddkia.gov.pl/userfiles/arti ... 0_roku.pdf
9000 ml A Rh-

Awatar użytkownika

Autor tematu
ad2222
Rhetor
Posty: 7671
Rejestracja: 03-03-2009, 10:51
Lokalizacja: Tarnów, Zabłocie

Post autor: ad2222 »

Ravir, Ale E4 nie zamkną po otwarciu A4, więc ruch się rozłoży na dwie nitki, i główny problem będzie w połączeniu tych dwóch nitek. A sporo kierowców ma CB, więc resztę sobie dośpiewaj.
"Wolę być głupim z nadzieją, niż bez nadziei - niemądrym" Edward 'Dudek' Dziewoński

Awatar użytkownika

gumini_0317
Archont
Posty: 772
Rejestracja: 16-12-2010, 12:52
Lokalizacja: zza Dunajca

Post autor: gumini_0317 »

I uważasz, że każde autko ze starej czwórki wjedzie na Autobanę? Zanim sprawa się rozkręciła to wiele głosów na SSC twierdziło, że będzie nadal jeździć starą czwórką bo ruch będzie mniejszy, a nie będzie się opłacało wjeżdżać.
24 tys. nie leży w przedziale 30-40 tys. A te 16 tys. to też różnica. Odlicz jeszcze 4 tys. ze względu na ograniczenie tonażowe. Podziel przez 2 w związku z pierwszą częścią mojego posta. Mamy 10 tys. 10/16=62,5%. Nadal nam się ruch nawet nie podwoi. Przy założeniu, że ograniczenie będzie też na JP2 to zejdziemy do 23 tys.==143%. Armagedonu nie będzie tak czy tak. Ale tylko wtedy, gdy miłościwie nam panujący się wezmą za to. Jeżeli władze na prawdę będą chciały oszczędzić mieszkańcom większych utrudnień to jestem pewien, że dadzą radę.
ad2222, Egzakli ;)


Ravir
Rhetor
Posty: 1788
Rejestracja: 04-09-2009, 10:40
Lokalizacja: Mościce

Post autor: Ravir »

Jak znam życie to większość pojedzie A4 - a ciężarówki to raczej na 100% - czemu? Pomyślcie ; jesteś kierowcą ciężarówki - masz opcję - jechac DK4 ze światlami, ograniczeniami prędkości lub A4 - nawet jedną nitką, ale zero świateł i 90 - którędy pojedziesz? Większośc pojedzie A4 bo będzie szybciej i wygodniej. Osobówki moga "uciec" w Brzesku czy Wierchosławicach a TIR'y nie.

Ale nawet jak przyjmiemy że 50% pojedzie i przyjmiemy dane z 2010 - to i tak będzie to ponad 12 tysięcy samochodów. Korki murowane - pomnóżcie obecny ruch razy 2 i gotowe.

Owe mityczne 7 tysięcy to ile? 20 - 30% ? Czy ktoś wierzy, ze 70 - 80% pojedzie starą Czwórką? Bo ja nie. Jak 50% pojedzie to będzie cud.
9000 ml A Rh-


MST wónraT
Rhetor
Posty: 1896
Rejestracja: 05-05-2011, 22:57

Post autor: MST wónraT »

Ravir pisze:Jak znam życie
to będą kolejne rewelacje wyssane z brudnego palucha Ravira.

Awatar użytkownika

Autor tematu
ad2222
Rhetor
Posty: 7671
Rejestracja: 03-03-2009, 10:51
Lokalizacja: Tarnów, Zabłocie

Post autor: ad2222 »

MST wónraT pisze: wyssane z brudnego palucha
Przymiotnik dodałeś już bo chciałeś, prawda? I zdajesz sobie sprawę, że taka dyskusja prowadzi tylko i wyłącznie do wzajemnego niesłuchania się? To czego oczekujesz teraz od swojego adwersarza?
"Wolę być głupim z nadzieją, niż bez nadziei - niemądrym" Edward 'Dudek' Dziewoński

Awatar użytkownika

gumini_0317
Archont
Posty: 772
Rejestracja: 16-12-2010, 12:52
Lokalizacja: zza Dunajca

Post autor: gumini_0317 »

Skoro Ravir już zaczął fantazjować... Jest jeszcze jedna możliwość. Likwidujemy światła i wstawiamy tylko możliwość jazdy prosto lub w prawo. Są trzy* ronda i na nich można zawrócić. Idealna płynność przez całą dobę.
*Zesłańców Sybiru, Reagana, Błonie/JP2
Ostatnio zmieniony 03-11-2012, 01:28 przez gumini_0317, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika

Goscinny
Rhetor
Posty: 11079
Rejestracja: 03-03-2009, 12:21
Lokalizacja: Tarnów

Post autor: Goscinny »

gumini_0317, uważasz, że zwiększenie ruchu o prawie 50% to nic takiego. Skoro jest to nic nie znaczący przyrost, to po co wydłużać cykle?

Awatar użytkownika

gumini_0317
Archont
Posty: 772
Rejestracja: 16-12-2010, 12:52
Lokalizacja: zza Dunajca

Post autor: gumini_0317 »

Goscinny pisze:gumini_0317, uważasz, że zwiększenie ruchu o prawie 50% to nic takiego. Skoro jest to nic nie znaczący przyrost, to po co wydłużać cykle?
Ależ ja cały czas podkreślam, że można sobie poradzić z tym problemem przez zapewne kilka sposobów. I komfort podróży nie powinien spaść poniżej tego jaki przeżywaliśmy już wiele razy. Przebudowy mostów, budowy rond, przejście podziemne, Narutowicza, Krakowskiej w całej okazałości, nawet Bram na Azotach. Pomijając już sytuację przy rondzie Fieldorfa codziennie i Hetmana Tarnowskiego. Trzeba się liczyć z poważnymi utrudnieniami, ale nie powinny one zablokować całego miasta.


hurricane
Rhetor
Posty: 2791
Rejestracja: 28-09-2009, 10:58

Post autor: hurricane »

Całego miasta może nie, ale bardzo istotnego ciągu dla miasta już na pewno.

Przy dzisiejszym ruchu już normą jest, że korek do rondla Zesłańców Sybiru sięga pod szpital. Dodaj sobie do tego 50% i mamy korek już za górkę...
Zapraszam na Internetową Stację Meteo Tarnowiec - meteo.tarnowiec.prv.pl

Awatar użytkownika

gumini_0317
Archont
Posty: 772
Rejestracja: 16-12-2010, 12:52
Lokalizacja: zza Dunajca

Post autor: gumini_0317 »

hurricane, ale powiedz szczerze - czy Ty nie przewidywałeś, że jak powstanie autostrada to pewne rejony się przyblokują? Dla mnie jest to oczywistością, ze wraz z otwarciem A4 będę musiał zapomnieć o łatwym wyjeździe w lewo z domu w ciągu dnia. Tylko w prawo, do ronda i z powrotem. I tak kilkaset osób ma. Cała sąsiednia miejscowość już ma problemy z włączeniem się do ruchu, a co dopiero od otwarcia będzie. Nam od początku nikt obiecywał, że będzie dobrze. Gorzej - już wiadomo było 10-15 lat temu, że będzie źle. I nie ma co schizować tylko trzeba szukać sposobu, żeby było lepiej.

ODPOWIEDZ