Wschodnia obwodnica Tarnowa

Coś budują? Coś wyburzają? Masz jakieś własne pomysły (nawet futurystyczne)? Tutaj jest miejsce dla ciebie
ODPOWIEDZ

hurricane
Rhetor
Posty: 2791
Rejestracja: 28-09-2009, 10:58

Post autor: hurricane »

opornik pisze: Z czego Ty się urwałeś pisząc takie słowa? Dzisiaj mogę powiedzieć... dupa w krzokach. Jak był czas na rozmowy i negocjacje z PKP pan Prezydent i Magistrat walczyli o ładne fotki w mediach a nie o strategiczne dla Tarnowa sprawy. Mamy więc to co mamy, kichę na Lwowskiej.
Pora podziękować Panu Ś. oraz Panu Słomce za włożony trud i wysiłek w walce o dobro mieszkańców Tarnowa których powinni reprezentować.
Oporniku, nie "hejtuj" tak od razu, tylko wczytaj się w kontekst. Ja tylko napisałem, że da się przebudować na nowo przebudowany wiadukt, jako osobna, nowa inwestycja, która byłaby realizowana już przez i na koszt UMT na warunkach technicznych postawionych przez PKP według nowego projektu itd.

To, że miasto spieprzyło sprawę przy negocjacjach z PKP PLK jest sprawą oczywistą i zacznie dopiero wychodzić przy modernizacjach kolejnych wiaduktów.

Grunty itp. to jest konieczność przy inwestycji tego rodzaju jak rozbudowa drogi, wszystko sumując i tak wyszłoby dużo taniej niż nowa obwodnica. Nawet jakby dodać do tego przebudowę skrzyżowań wc. JP II.

A prawda jest taka, że nie będzie ani tego, ani tego, bo to Tarnów, a przyczyną jest mierny samorząd i mierna, niezainteresowana swoim matecznikiem reprezentacja w Warszawie...
Zapraszam na Internetową Stację Meteo Tarnowiec - meteo.tarnowiec.prv.pl

Awatar użytkownika

lll
Rhetor
Posty: 2927
Rejestracja: 27-06-2012, 10:28
Lokalizacja: Prawda w oczy kole

Post autor: lll »

Dawno nie byłem, ale na szerokość się chyba zmieszczą. Biorąc pod uwagę sporadyczność występowania wysokich stanów na Wątoku oraz budowę zbiornika w Gminie Skrzyszów, to można by się pokusić o drogę czasowo zalewaną, pod którą przepływałby ciek :) Lepsze to niż kosmiczna fontanna.


wejss
Rhetor
Posty: 1636
Rejestracja: 09-05-2011, 20:56

Post autor: wejss »

Ciekawe jaki byłby koszt przerzucenia drogi nad torami? Najlepiej tak żeby zaczynała się już pod obecnym rozjazdem na Wolę przed BP i kończyła za rondem. Myślę że taka estakada też była by znacznie tańsza od nowej obwodnicy.

Awatar użytkownika

opornik
Rhetor
Posty: 9666
Rejestracja: 24-08-2009, 09:38
Lokalizacja: Krzyż

Post autor: opornik »

Na fb Robert Erazmus napisał:
Po dzisiejszym zapoznaniu się z dokumentacją dotyczącą Wschodniej Obwodnicy Tarnowa (WOT) w RDOŚ mogę stwierdzić jedno, zabawa zaczyna się od nowa. Zgodnie z regułami sztuki RDOŚ preferuje wariant I (przebiegający przez miasto - z tyłu osiedla Zielonego), co jednakże jest nie do przyjęcia przez władze miasta (z czym trudno się nie zgodzić). Jeżeli decyzja środowiskowa byłaby inna (niż wariant I), to instytucja ta stałaby się celem ataku osób zainteresowanych tym, żeby utrącić wariant który nie jest im na rękę. Mamy więc swoisty pat decyzyjny jeśli chodzi o struktury lokalne, pozostaje jedynie rozwiązanie polityczne tzn. podjęcie decyzji przez GDDKiA. Reasumując, o WOT możemy w najbliższym czasie zapomnieć, chyba, że doszłoby do zmiany układów (w tym politycznych) w Tarnowie.
Obawiam się, że niestety ma rację.
ICE In Case of Emergency, w nagłym wypadku

Awatar użytkownika

Goscinny
Rhetor
Posty: 11077
Rejestracja: 03-03-2009, 12:21
Lokalizacja: Tarnów

Re: Wschodnia obwodnica Tarnowa

Post autor: Goscinny »

Odkopuje, bo znowu coś się ponoć "rusza" w temacie (jak w roku 2010 :)):
http://www.tarnowianin.com/n/wydarzenia ... dla-miasta" onclick="window.open(this.href);return false;
Budowy wschodniej obwodnicy Tarnowa nie ma w ustalonych do 2022 roku planach Ministerstwa Infrastruktury i Rozwoju i nic nie wskazuje na to, że miałaby się tam nagle znaleźć.
trzeba będzie szukać na nią nawet 300 milionów złotych.

Awatar użytkownika

Leon
Archont
Posty: 606
Rejestracja: 24-10-2014, 23:17
Lokalizacja: Tarnów

Re: Wschodnia obwodnica Tarnowa

Post autor: Leon »

A kasa jest. Bo wszystko o nią się rozchodzi:
1 Przebudowa Spokojna, Elektryczna, Wyszyńskiego
2 Przebudowa Kwiatkowskiego.


sprawiedliwy
Prytan
Posty: 297
Rejestracja: 07-07-2011, 23:59

Re: Wschodnia obwodnica Tarnowa

Post autor: sprawiedliwy »

A kasy nie ma, a inwestycje wymienione przez [\b] Leona , to póki co tylko chciejstwo i utopienie kilkuset tysięcy w dokumentację. Poza tym jeżeli o mnie chodzi, to wykonanie:
1) Zjazdu z A4 w Pilznie zdezaktualizuje pomysł WOT.
2) Wykonanie połączenia z węzłem Wierzchosławice (w tym przebudowa Kwiatkowskiego, ale nie w standardzie 2+1 jak jest planowana, ale jak powinno być w standardzie 2+2 od ronda Czysta do nowego mostu na Dunajcu) nie jest możliwa przed 2025 r. A wtedy nie wiadomo czy w ogóle będzie taka konieczność.
3) Niepełnej koniczynki na Niedomickiej i wykonanie połączenia wzdłuż rowu Klikowskiego jest bardziej potrzebną miastu i rozsądną inwestycją.
Poza tym ad vocem ostatnich doniesień prasowych - wyniki prac projektowych mocno się zdezaktualizowały i jeżeli obwodnica powstanie w jednym z ww. 3 wariantów, to będzie to wariant czerwony (czyli II, a nie III jak twierdzą media) - ze względu na warunki techniczne oraz koszt realizacji. Decyzja środowiskowa obejmuje wszystkie 3 warianty w związku z tym ze strony RDOŚ nie ma przeciwwskazań do realizacji wariantu czerwonego, natomiast realizacja przebudowy E30 wymusi korektę wariantu.
Robert Erazmus


hurricane
Rhetor
Posty: 2791
Rejestracja: 28-09-2009, 10:58

Re: Wschodnia obwodnica Tarnowa

Post autor: hurricane »

sprawiedliwy pisze: 1) Zjazdu z A4 w Pilznie zdezaktualizuje pomysł WOT.
2) Wykonanie połączenia z węzłem Wierzchosławice (w tym przebudowa Kwiatkowskiego, ale nie w standardzie 2+1 jak jest planowana, ale jak powinno być w standardzie 2+2 od ronda Czysta do nowego mostu na Dunajcu) nie jest możliwa przed 2025 r. A wtedy nie wiadomo czy w ogóle będzie taka konieczność.
Ad. 1. Niby skąd miałby się ten węzeł wziąć (jakieś dokumenty)? Skoro, go nie ma w żadnych planach. Nawet wiceminister infrastruktury w odpowiedzi na interpelację senatorską wprost powiedział, że tego zjazdu nie będzie. Choć Podkarpacie się stara.
Ad. 2. Niby skąd takie informacje (jakieś dokumenty etc?) - osobiście uważam, że to połączenie pójdzie w ramach obecnej perspektywy unijnej - bardzo dobrze, że w standardzie 2+1. Tzw. "bieda autostrad" do centrum miast w Europie zachodniej nie buduje się już od jakiś 20 lat - promuje się raczej uspokojenie ruchu do centrum miast. W Polsce przykładem takiego zacofania w myśleniu o komunikacji jest... Kraków.
Zapraszam na Internetową Stację Meteo Tarnowiec - meteo.tarnowiec.prv.pl

Awatar użytkownika

ozi26
Thesmothetai
Posty: 1182
Rejestracja: 04-07-2010, 14:29
Lokalizacja: TARNOW-ŁÓDŹ

Re: Wschodnia obwodnica Tarnowa

Post autor: ozi26 »

Podkarpacie się stara o zjazd ale wcześniej wybudują WOT niż ten zjazd :D Ten zjazd z ekonomicznego punktu widzenia upada juz w myślach. Przecież A4 całkiem w tym miejscu odchodzi od Pilzna. Dojazd zarówno do Dębicy jak i Tarnowa nie zajmuje chyba więcej jak 30 minut no chyba, że się mylę.
https://www.youtube.com/watch?v=3WMcBC4 ... e=youtu.be" onclick="window.open(this.href);return false;


sprawiedliwy
Prytan
Posty: 297
Rejestracja: 07-07-2011, 23:59

Re: Wschodnia obwodnica Tarnowa

Post autor: sprawiedliwy »

Nie do końca się mogę z Tobą zgodzić Ozi26:
1) przyjmując Twoją argumentację, to po co bawić się w WOT jeżeli można od strony Rzeszowa wjechać na południową obwodnicę i w Wojniczu skręcić na węzeł Wierzchosławice
2) Sam doskonale wiesz, że wąskim gardłem jest przebicie się na odcinku Nowy Szpital-Rondo na Błoniu
3) Właściwy lobbing często przegrywa z ekonomią i zdrowym rozsądkiem
4) Gdyby nie absurdalny (moim zdaniem) pomysł z lokalizacją przedszkola na Woli Rzędzińskiej (i brak jakichkolwiek działań ze strony władz Tarnowa), to połączeniem Wilcza-Wylot na Ładną miałbyś WOT przy dużo niższych kosztach
5) Biorąc pod uwagę powstającą podstrefę strefy mieleckiej, jej władze lobbować będą (ja również) za realizacją dróg rozprowadzających ruch ze strefy na osi N-S (przechodzących w korytarzu Wariantu II). Przy założeniu realizacji w formule PPP jest to najbardziej realny do wykonania projekt.
6) Hurricane - muszę pogratulować Ci zaściankowości - jeżeli drogę rozprowadzającą ruch w wariancie 2+2 nazywasz bieda autostradą, to jak nazwiesz drogi wewnątrz miast w standardzie 3+3? W tzw. normalnych godzinach 1+1 (czyli stan obecny) jest wystarczający, natomiast w godzinach wzmożonego ruchu, spotęguje tylko korki, zwłaszcza jeżeli w okolicy "jaskółki" powstanie rondo. Poza tym jeżeli prace nie będą wykonywa etapowo, to dojazd do węzła Wierzchosławice przypominać będzie poruszanie się na Krakowskiej w trakcie remontu wiaduktu.
7) Połączenie przez Straszęcin, czy 94 (Pustynia), to nie jest połączenie dla tranzytu, w przypadku ruchu osobowego ma sens, natomiast bez rozbudowy połączeń via 977-980 jedynym połączeniem jest droga 73. Zwłaszcza, że połączenia kolejowe na Stróże i Gorlice nasz sandałowy był w swojej łaskawości uznać za nierozwojowe.
Robert Erazmus


hurricane
Rhetor
Posty: 2791
Rejestracja: 28-09-2009, 10:58

Re: Wschodnia obwodnica Tarnowa

Post autor: hurricane »

sprawiedliwy pisze: 6) Hurricane - muszę pogratulować Ci zaściankowości - jeżeli drogę rozprowadzającą ruch w wariancie 2+2 nazywasz bieda autostradą, to jak nazwiesz drogi wewnątrz miast w standardzie 3+3? W tzw. normalnych godzinach 1+1 (czyli stan obecny) jest wystarczający, natomiast w godzinach wzmożonego ruchu, spotęguje tylko korki, zwłaszcza jeżeli w okolicy "jaskółki" powstanie rondo. Poza tym jeżeli prace nie będą wykonywa etapowo, to dojazd do węzła Wierzchosławice przypominać będzie poruszanie się na Krakowskiej w trakcie remontu wiaduktu.
Z całym szacunkiem, ale się nie zgadzam. Budowa autostrad 3+3 przez centra miast lub do centrów miast jest błędne, bo centrum danego miasta nie jest w stanie przyjąć takiej ilości pojazdów. Na zachodzie odchodzi się od takich koncepcji, a drogi buduje się z myślą w pierwszej kolejności o mieszkańcach rejonu inwestycji, pieszych i rowerzystach, komunikacji miejskiej i dopiero na ostatnim miejscu o indywidualnym ruchu samochodowym. To, że w Polsce tendencje komunikacyjne i postrzeganie komunikacji jako takiej są 30 lat do tyłu - nasza strata, ale i nasza wina, bo przyzwyczailiśmy się do tego, że wszędzie musimy samochodem jechać - a to jest błędne założenie. Oczywiście możemy zabetonować i zaasfaltować Mościce, ale to nie o to chodzi. Układ 2+1 według mnie jest wystarczający, nie uważam także, by rondo przy zajezdni rodziło problemy - oczywiście jak je dobrze zaprojektują.
Zapraszam na Internetową Stację Meteo Tarnowiec - meteo.tarnowiec.prv.pl

Awatar użytkownika

Goscinny
Rhetor
Posty: 11077
Rejestracja: 03-03-2009, 12:21
Lokalizacja: Tarnów

Re: Wschodnia obwodnica Tarnowa

Post autor: Goscinny »

hurricane pisze: Na zachodzie odchodzi się od takich koncepcji
Ale nasi genialni politycy wraz ze swoimi pomagierami muszą popełnić te same błędy, które popełniono gdzieś indziej 30 lat temu, bo u nas na pewno to się sprawdzi. Nieważne, że w wielu krajach się nie sprawdziło - u nas na pewno będzie inaczej.
I dlatego jestem jak najbardziej za wyprowadzeniem jak największego ruchu poza miasto. Wprowadzenie tych etykiet ekologicznych może przynajmniej częściowo odblokować centra miast. Nawet gdybym sam musiał zostawiać samochód poza centrum. Za granicą mi to nie przeszkadza, to i w Tarnowie jakoś dam radę :)
Gdzieś czytałem wypowiedź jednego z uznanych urbanistów z której wynikało, że jeśli chcesz mieć w mieście samochody, to buduj drogi - a jeśli chcesz mieć w mieście mieszkańców, to zamykaj drogi.
U nas buduje się nowe drogi i nowe parkingi, a usuwa się miejsca dla pieszych.
Obwodnice miast powinny być budowane w pierwszej kolejności zamiast poszerzania istniejących ulic aby spróbować przepchać jak największy ruch przez miasto, co nie może się udać.


R p T
Proedroj
Posty: 310
Rejestracja: 12-01-2015, 21:49

Re: Wschodnia obwodnica Tarnowa

Post autor: R p T »

Goscinny pisze: Gdzieś czytałem wypowiedź jednego z uznanych urbanistów z której wynikało, że jeśli chcesz mieć w mieście samochody, to buduj drogi - a jeśli chcesz mieć w mieście mieszkańców, to zamykaj drogi.
Nie był to przypadkiem Jan Gehl?
Jak dotąd, to mam pecha i o Jego wykładach w Polsce dowiaduję się po czasie.
Mam za to dwie książki i coś się mi wydaje, że to stwierdzenie było w jednej z nich.
Nie będę szukał na "piechotę", ale może w końcu znajdę czas na zeskanowanie na własny użytek - do czego się wielokrotnie przymierzałem - było by wówczas szybciej odszukać właściwy fragment.

Kto to jest Jan Gehl?
Nikt inny jak duński "zwariowany" urbanista, ponieważ tak Go oceniano jak zaczynał.
A zaczynał właśnie od zamykania ulic dla ruchu kołowego. To Jemu zawdzięcza swój rozkwit Kopenhaga, Rotterdam, czy Sztokholm.
Jak tam się udało, to nagle powoli został postrzegany za eksperta od "ożywiania miast" i robiąc wciąż to samo ze swoim zespołem opracował strategie dla wielu metropolii na świecie, że wymienię tylko niektóre: Nowy Jork,
San Francisco, Londyn, Sydney.
Wszędzie na listę wymaganych zmian spoglądają z niedowierzaniem, po czym zawsze się okazuje iż miał rację.
Przed paru laty, na jednym forum czytałem jakie opory społeczne nieraz napotykał. Obelgi rzucane rowerzystom przy okazji Mas Krytycznych - to jest Pikuś. Mały Pikuś

Książki polecam każdemu, nie tylko urbanistom, architektom, projektantom, planistom i władzom miejskim.
Także zwykłym mieszkańcom a zwłaszcza tym, którzy są przeciwni zmianom.

- "Miasta dla ludzi" (tytuł oryg. Cities for People) Wydawnictwo: RAM Sp.z o.o.
- "Życie między budynkami. Użytkowanie przestrzeni publicznych." (tytuł oryg. Life Between Buildings; Using Public Space) Wydawnictwo: RAM Sp.z o.o.
Ta druga jest trochę "szorstka" za sprawą zbyt dosłownego i technicznego tłumaczenia, jednak po doczytaniu do końca nie jeden czytelnik przeczyta jeszcze raz.

Przy okazji polecam jeszcze jedną pozycję ze swojej półki:
- Neufert Ernst "Podręcznik Projektowania Architektoniczno-Budowlanego" (Bauentwurfslehre) Wydawnictwo: Arkady Sp.z o.o.

Dwa cytaty z Wiki:
Neufert uczył się 1914–1917 w szkole zawodowej zawodu murarza, cieśli i betoniarza.
...zaś w 1936 wydał swój, przetłumaczony następnie na kilkanaście języków podręcznik
Po Jego śmierci w 1986 r. "cegiełkę" (568 stron, 2,2kg) przejął syn Peter Neufert.
Obecnie jest już 39 wydań niemieckich i 4 wydania polskie (od 1995 r).

Prawdziwa Biblia.
Od projektowania chlewni, przez operę, czy stadiony, aż po porty lotnicze.
Warto choćby przejrzeć, ponieważ są takie szczegóły jak ilość stojaków rowerowych przy danym typie obiektu.
Podejrzewam iż każdy projektant zetknął się na studiach z tą pozycją.
Czyżby makulatura była więcej warta niż wiedza zawarta w tej księdze? Zabrakło pieniędzy na "pokropienie" dyplomu?
Nie dostrzegam na co dzień, by tą wiedzę powszechnie wykorzystywano.

Wszystkie 3 pozycje można kupić za około 240 - 250 zł. Jak ktoś ma zaprzyjaźnioną księgarnię i bywa w częściej niż raz na kwartał, to w zależności od wypracowanego rabatu za 2 stówy może to wszystko mieć.
Rowerkiem po Tarnowie

Władza deprawuje, a władza absolutna deprawuje absolutnie. /George R.R. Martin

Awatar użytkownika

opornik
Rhetor
Posty: 9666
Rejestracja: 24-08-2009, 09:38
Lokalizacja: Krzyż

Re: Wschodnia obwodnica Tarnowa

Post autor: opornik »

Powoli trzeba chyba zapomnieć o tej inwestycji.
Co dalej z wschodnią obwodnicą Tarnowa?
Data : 28 września 2015 Autor : Grzegorz Golec

Była jednym z wiodących tematów kampanii wyborczej w 2012 roku, jednak potem sprawa ucichła. Wschodnia obwodnica Tarnowa już od kilku lat jest w fazie projektów, jednak daty jej powstania nadal nie znamy.
Przypomnijmy, że w trakcie opracowywania jej przebiegu, powstało pięć tras. Teraz gdy w kierunku Rzeszowa przejedziemy autostradą i ruch się zmniejszył, sprawa zeszła na dalszy plan. W trakcie opracowywania jej przebiegu, powstało pięć tras. Teraz gdy autostradą dojedziemy w kierunku Rzeszowa, ruch się zmniejszył, a sprawa powstania obwodnicy zeszła na dalszy plan.
Mieszkańców Tarnowa martwi to, że nadal wiele się mówi, a nic nie robi w sprawie rozpoczęcia budowy. – Droga jest potrzebna, bo ciężarówki przejeżdżają przez dwa duże osiedla i mieszkańcy muszą wdychać te spaliny. A tak, gdy powstanie obwodnica, pojadą sobie w kierunku Jasła czy Krosna omijając Tarnów – mówią mieszkańcy.
Wybrana spośród pięciu propozycji trasa, została w ubiegłym roku oprotestowana i zmieniona na prośbę samorządów miasta Tarnowa oraz gminy Tarnów. – Nie mogliśmy dopuścić do tego, by wpuścić ruch w tereny mieszkaniowe – podkreśla Krzysztof Madej, zastępca dyrektora Zarządu Dróg i Komunikacji. – Oprotestowany wariant prowadził przez właśnie takie tereny. Tu też realizacja tej inwestycji obciążałaby w całości budżet Miasta Tarnowa.
Obecna wizja budowy drogi prowadzi granicami miasta oraz przez Wolę Rzędzińską. – Dzięki współpracy między samorządami, realizacja drogi wydaje się bardziej realna – uważa Sławomir Wojtasik, zastępca wójta gminy Tarnów. – Jestem zwolennikiem i orędownikiem, by ta droga powstała. Ta przeprawa ma bardzo pozytywne znaczenie dla miasta oraz gminy Tarnów. Również miałaby wpływ na rozwój gminy Skrzyszów – dodaje.
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad czeka teraz na opinię Regionalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska w Krakowie. W dalszym postępowaniu musi uzyskać pozwolenie na realizację inwestycji. Koszt budowy drogi może wynieść około 200 milionów złotych, stąd też potrzebne by były gwarancje rządowe na finansowanie wschodniej obwodnicy Tarnowa.
http://rdn.pl/?p=14157" onclick="window.open(this.href);return false;
ICE In Case of Emergency, w nagłym wypadku


green123
Archont
Posty: 911
Rejestracja: 30-08-2012, 19:03

Re: Wschodnia obwodnica Tarnowa

Post autor: green123 »

Pierw trzeba się albo zastanowić czy obwodnica jest potrzebna, czy może znaleźć jakieś inne rozwiązanie. Ja po pierwsze wybudowałbym węzeł na austradzie w pobliżu pilzna. Bo teraz większość ciężarówek o ile jedzie to właśnie na pilzno. Jak dobudowałbym jeżeliby się dało jakiś węzeł na austradzie w połowie węzła autostrady Tarnów-Krzyż- Dębica zachód. I tam walnął jakąś drogę do tego. Po pierwsze tarnów zyskałby to, że nie musiałby bulić pieniądze za obwodnice na swoim terenie.

ODPOWIEDZ