Nie rozumiem, dlaczego poseł Kopyciński się denerwuje. Jeżeli w umowie był zapisany termin zakończenia prac, to po tym terminie na pewno przewidziano karne odsetki. Jeżeli inwestycja się przedłuży, to będzie tańsza.MST wónraT pisze:Prace są prowadzone przez niedostateczną liczbę pracowników
Przebudowa Mickiewicza i al. Solidarności
"Wolę być głupim z nadzieją, niż bez nadziei - niemądrym" Edward 'Dudek' Dziewoński
Wracając do ulicy Sitki i skrzyżowania z Piłsudskiego, to prawy pas do skrętu w Piłsudskiego jest bardzo często blokowany przez suwak cwaniaczków, doświadczam tego codziennie wracając do domu i to jest fakt, faktyczny, niezaprzeczalny i ostateczny, no chyba, że ja żyję w jakimś matrixie i jak jakiś głupi stoję na pustej drodze i czekam aż wyimaginowane auta zjadą z mojego pasa.
Nie będzie tańsza bo koszty ponoszą mieszkańcy każdego dnia, a każdy dzień zwłoki to rosnące koszty.ad2222 pisze:Nie rozumiem, dlaczego poseł Kopyciński się denerwuje. Jeżeli w umowie był zapisany termin zakończenia prac, to po tym terminie na pewno przewidziano karne odsetki. Jeżeli inwestycja się przedłuży, to będzie tańsza.MST wónraT pisze:Prace są prowadzone przez niedostateczną liczbę pracowników
Jeśli jakaś firma wykonuje zadanie objęte harmonogramem prac (robót) to normalną rzeczą jest (a przynajmniej powinno być), że nadzór inwestorski pilnuje by był on zachowywany.
Gdyby takowy nadzór wypełniał swoje zadania dajmy na to przy układaniu kostki na ul. Krakowskiej, to może udałoby się uniknąć tych kosztów które teraz ponosimy i jeszcze poniesiemy.
Więc bardzo dobrze, że poseł "się denerwuje".
Przecież jadąc na Romanowicza mamy inne ulice. Np Poniatowskiego na wysokości Dwernickiego, częściowo Goldhammera oraz Legionów. Dlaczego wszyscy chcą jechać Piłsudskiego?BARIZEH pisze:Wracając do ulicy Sitki i skrzyżowania z Piłsudskiego, to prawy pas do skrętu w Piłsudskiego jest bardzo często blokowany przez suwak cwaniaczków, doświadczam tego codziennie wracając do domu i to jest fakt, faktyczny, niezaprzeczalny i ostateczny, no chyba, że ja żyję w jakimś matrixie i jak jakiś głupi stoję na pustej drodze i czekam aż wyimaginowane auta zjadą z mojego pasa.
Od północy Cegielniana, Dwernickiego, Poniatowskiego, Żwirki i Legionów. Kto nie pomyśli ten pcha się do skrzyżowania Sitki-Piłsudskiego a potem pisze, że ktoś jadąc zgodnie z przepisami blokuje prawy pas. Myślenie nie boli.
Zresztą można sytuację zobaczyć na http://www.zsip.umt.tarnow.pl/geoportal ... now_miasto
ICE In Case of Emergency, w nagłym wypadku
''Jeżeli'' a jeżeli nie?ad2222 pisze:Jeżeli w umowie był zapisany termin zakończenia prac, to po tym terminie na pewno przewidziano karne odsetki.
To o ile tańsza jest inwestycja z Narutowicza?ad2222 pisze:Jeżeli inwestycja się przedłuży, to będzie tańsza.
Nie to lewy jest blokowany przez cwaniaczków .... prawym jadą prawidłowo.BARIZEH pisze:to prawy pas do skrętu w Piłsudskiego jest bardzo często blokowany przez suwak cwaniaczków
Dokładnieopornik pisze:a potem pisze, że ktoś jadąc zgodnie z przepisami blokuje prawy pas. Myślenie nie boli.
''Bliższy Bogu jest niewierzący stosujący w życiu siedem przykazań, niż katolik, który wypełnia tylko trzy pierwsze''
Projekt umowy wygrzebany w BIP-ie a zamieszczony w zamówieniu. Chociaż podpisana może brzmieć inaczej ale tego nie wiem.Nie rozumiem, dlaczego poseł Kopyciński się denerwuje. Jeżeli w umowie był zapisany termin zakończenia prac, to po tym terminie na pewno przewidziano karne odsetki. Jeżeli inwestycja się przedłuży, to będzie tańsza.
KARY UMOWNE
§ 17.
1.Wykonawca zapłaci Zamawiającemu kary umowne w następujących przypadkach:
a)za zwłokę w wykonaniu przedmiotu umowy w wysokości 0,5% kwoty brutto wskazanej w § 19 ust.1 niniejszej umowy za każdy dzień zwłoki, nie więcej niż 15% tej kwoty;
b)za zwłokę w usunięciu wad w wysokości 0,1% kwoty brutto wskazanej w § 19 ust.1 niniejszej umowy za każdy dzień zwłoki liczony od upływu terminu wyznaczonego na usunięcie wad;
c)za zwłokę w usunięciu wad w terminie wyznaczonym dodatkowo – w tym przypadku wysokość kary ulega zwiększeniu o dalsze 50%, licząc od dnia upływu terminu dodatkowo wyznaczonego;
d)z tytułu odstąpienia od umowy z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy
w wysokości 25% kwoty brutto wskazanej w § 19 ust.1 niniejszej umowy;
e)jeżeli czynności zastrzeżone dla kierownika budowy będzie wykonywała inna osoba niż zaakceptowana przez Zamawiającego zgodnie z procedurą określoną
w § 9 niniejszej umowy – w wysokości 2 % kwoty brutto wskazanej w § 19 ust. 1 niniejszej umowy.
2.Zamawiający zapłaci Wykonawcy kary umowne w przypadku:
a)zwłoki w przekazaniu placu budowy w wysokości 0,1 % kwoty brutto wskazanej
w § 19 ust.1 niniejszej umowy;
b)odstąpienia od umowy z winy Zamawiającego w wysokości 25% wynagrodzenia brutto, o którym mowa w § 19 ust.1 niniejszej umowy. Nie dotyczy to przypadku odstąpienia od umowy z przyczyn, o których mowa w § 21 niniejszej umowy oraz art. 145 ust.1 ustawy Prawo zamówień publicznych.
3.Wykonawca wyraża zgodę na potrącenie naliczonych kar umownych z należnym wynagrodzeniem.
ICE In Case of Emergency, w nagłym wypadku
Czyli powyżej miesiąca zwłoki mogą mu naskoczyć, bo więcej niż 15% nie straci (albo po prostu mniej zarobi i ma te 15% wliczone w koszty).opornik pisze:a)za zwłokę w wykonaniu przedmiotu umowy w wysokości 0,5% kwoty brutto wskazanej w § 19 ust.1 niniejszej umowy za każdy dzień zwłoki, nie więcej niż 15% tej kwoty;
Po co zapis ograniczający kary?
-
- Rhetor
- Posty: 1896
- Rejestracja: 05-05-2011, 22:57
To powiedzcie mi panowie Kulfon i opornik w jaki sposób jedziecie w korku ul. Sitki? Załóżmy, że z jakiegoś powodu zostaliście na lewym pasie (np. wyprzedzanie albo zjazd z ronda albo lewoskręt z M.B. Fatimskiej), po przejechaniu skrzyżowania z M.B. Fatimskiej zwolniło się parę metrów na prawym pasie, mam rozumieć, że zmieniacie wtedy pas na prawy bo jest taki obowiązek i jedziecie prawym dokąd oznakowanie pozwala i na końcu wracacie na lewy? Zgodzę się, że jest to zgodne z przepisami, ale nie zgodzę się, że pozostanie na lewym pasie w tej sytuacji jest wykroczeniem, pokażcie mi kogoś kto tam mandat dostał za pozostanie na lewym pasie przy zamiarze jazdy dalej prosto w Słowackiego.Kulfon pisze:Nie to lewy jest blokowany przez cwaniaczków .... prawym jadą prawidłowo.BARIZEH pisze:to prawy pas do skrętu w Piłsudskiego jest bardzo często blokowany przez suwak cwaniaczkówDokładnieopornik pisze:a potem pisze, że ktoś jadąc zgodnie z przepisami blokuje prawy pas.
Uprzejmość również.opornik pisze: Myślenie nie boli.
Odpowiem za siebie
Po pierwsze nie jeżdżę tamtędy w godzinach rannego szczytu (6-8:00). Jeżdżąc w ciągu dnia nie spotkałem się z sytuacją aby oba pasy były zakorkowane. Kończąc manewr na lewym jeżeli sytuacja pozwala zmieniam na prawy i jadę do końca. Jedynie skręcając z Goldhammera w lewo kończę manewr na lewym i przeważnie nie zmieniam na prawy chyba, że lewy stoi a prawy jest pusty.
Nie wiem czemu posądzany jestem o dziwne zachowania. Staram się jeździć zgodnie PORD ale nie zawsze czytam literalnie ich znaczenie. Po prostu, trzeba mieć oczy otwarte i myśleć za kierownicą.
Z mojej strony cała ta dyskusja ma na celu obalenie pojawiających się wpisów, że ci jadący prawym do końca to cwaniaki. I tyle.
PS
pankowal, wracaj
Po pierwsze nie jeżdżę tamtędy w godzinach rannego szczytu (6-8:00). Jeżdżąc w ciągu dnia nie spotkałem się z sytuacją aby oba pasy były zakorkowane. Kończąc manewr na lewym jeżeli sytuacja pozwala zmieniam na prawy i jadę do końca. Jedynie skręcając z Goldhammera w lewo kończę manewr na lewym i przeważnie nie zmieniam na prawy chyba, że lewy stoi a prawy jest pusty.
Nie wiem czemu posądzany jestem o dziwne zachowania. Staram się jeździć zgodnie PORD ale nie zawsze czytam literalnie ich znaczenie. Po prostu, trzeba mieć oczy otwarte i myśleć za kierownicą.
Z mojej strony cała ta dyskusja ma na celu obalenie pojawiających się wpisów, że ci jadący prawym do końca to cwaniaki. I tyle.
Do czego pijesz?Kirk pisze:Uprzejmość również.
PS
pankowal, wracaj
ICE In Case of Emergency, w nagłym wypadku
-
- Rhetor
- Posty: 1896
- Rejestracja: 05-05-2011, 22:57
i załóż temat: Jak jeździć ul.Sitki.opornik pisze:pankowal, wracaj
a w temacie Przebudowa Mickiewicza i al. Solidarności:
Uwaga kierowcy - wykonawca robót związanych z rozbudową ulicy Mickiewicza zamierza zamknąć wyjazd z ulicy Legionów do ulicy Mickiewicza. Zamknięcie wjazdu na ulicę Mickiewicza planowane jest od 26 maja 2014 do 6 czerwca i związane jest z wykonaniem podbudowy jezdni i układaniem krawężników. Będą dodatkowe utrudnienia w ruchu.
Dodajmy, że w tym czasie ruch na ulicach Asnyka i Legionów odbywał się będzie w dwóch kierunkach ruchu z wjazdem i wyjazdem do ul. Brodzińskiego. Kierowców prosimy o ostrożność i dostosowanie się do obowiązującego oznakowania.
http://www.tarnow.pl/Miasto/Aktualnosci ... ickiewicza
________________________________________________
My w Tarnowie wszystko mogli
TARNÓW - POLSKA STOLICA KORUPCJI.
A ja obstaję przy swoim, że pozostanie na lewym pasie jeśli zaraz mam kontynuować nim jazdę również nie stoi w sprzeczności z PORD. Nie uważam tego za brak myślenia i nie sądzę, że ktoś w tym miejscu kiedykolwiek dostał mandat z takie zachowanie.opornik pisze:Odpowiem za siebie
Po pierwsze nie jeżdżę tamtędy w godzinach rannego szczytu (6-8:00). Jeżdżąc w ciągu dnia nie spotkałem się z sytuacją aby oba pasy były zakorkowane. Kończąc manewr na lewym jeżeli sytuacja pozwala zmieniam na prawy i jadę do końca. Jedynie skręcając z Goldhammera w lewo kończę manewr na lewym i przeważnie nie zmieniam na prawy chyba, że lewy stoi a prawy jest pusty.
Nie wiem czemu posądzany jestem o dziwne zachowania. Staram się jeździć zgodnie PORD ale nie zawsze czytam literalnie ich znaczenie. Po prostu, trzeba mieć oczy otwarte i myśleć za kierownicą.
Z mojej strony cała ta dyskusja ma na celu obalenie pojawiających się wpisów, że ci jadący prawym do końca to cwaniaki. I tyle.
Do tego, że któryś raz widzę, że nie możesz się powstrzymać od jakichś kąśliwych uwag personalnych do kogoś, kto ma inne zdanie niż Ty. Szanujmy się.opornik pisze:Do czego pijesz?Kirk pisze:Uprzejmość również.
P.S. W sumie możemy sobie już darować ten temat, bo lekko odbiegliśmy od tematu.