Zarząd Dróg i Komunikacji w Tarnowie

Wiadomości "z miasta".

R p T
Proedroj
Posty: 310
Rejestracja: 12-01-2015, 21:49

Re: Zarząd Dróg i Komunikacji w Tarnowie

Post autor: R p T »

MST wónraT pisze:
Trishelle pisze:W Polsce tylko jedno miasto jak na razie się wyłamało i jest nim Olsztyn
Tylko jedno. Tylko to trochę więcej niż 150 tys.
Sam cytowałeś wcześniej,
MST wónraT pisze:
Trishelle pisze: Tramwaj buduje się w strefach gdzie trzon + okolice mają około 150 000 mieszkańców, czyli jak najbardziej w Tarnowie się opłaca.
to teraz nałóż sobie mapę Tarnowa na mapę Olsztyna:
https://www.google.pl/maps/@50.0261437,20.9769061,12z" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.google.pl/maps/@53.7760107,20.4656988,12z" onclick="window.open(this.href);return false;

- nic nie przesuwałem, koordynaty takie jak podpowiedział "wujaszek" - jedyne co, to oddaliłem skalę dla Tarnowa.
Dziwnym trafem Dajtki pokrywają się z Mościcami, Klikowa wylądowała w lasach, ale większość olsztyńskich dzielnic pokrywa się z tarnowskimi osiedlami lub podtarnowskimi miejscowościami.

Były tu na forum (i na Nowej) dyskusje n/t poszerzania Tarnowa.
Jestem sceptykiem, jeśli chodzi o ten pomysł, ponieważ uważam iż Tarnów powinien w obecnych lub nawet nieco okrojonych granicach pełnić rolę stolicy subregionu tarnowskiego w zakresie administracyjnym; natomiast miejscowości wokół Tarnowa dzięki takim zmianom "optyki" - szybciej i harmonijniej rozwijać.
Oczywiście znika też twór pn. Gmina Tarnów a zostaje tylko starostwo.

Zostawiam tą dygresję na dyskusję w innym wątku, ale zgodnie z tym co napisała @ Trishelle w zasięgu "tarnowskiego tramwaju" jest "co wozić".
Przyjmując jeszcze założenie, że część linii obsługiwałyby "dwu-systemy" jak to funkcjonuje w Karlsruhe, to część infry już "mamy".
http://infotram.pl/tramwaje-dwusystemow ... 63051.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Jeszcze ciekawsze jest, że w Karlsruhe modernizują tabor i może udałoby się podkupić trochę złomu.

Wyobraża sobie ktoś, że po mszy św. w tarnowskiej Katedrze wsiada na Starówce w tramwaj i jedzie do Dębna?

Ja nie muszę.
Jak pracowałem w Karlsruhe po polskiej mszy wsiadłem do tramwaju na przystanku koło kościoła, potem przesiadka na inną linię i pojechałem do Baden-Baden zwiedzić zamek. W 40 minut łącznie z przesiadką byłem na miejscu (w Baden-Baden) na jednym bilecie. Mogłem sobie skomplikować życie i na dworcu głównym przesiąść się do DB - ale po co? Na pociąg musiałbym czekać pół godziny. Taniej i równie szybko - na torach kolejowych tramwaj "sypał" jak normalny pociąg.

MST wónraT pisze:bo przypomina to nieco dyskusje o opłacalności lotniska w Tarnowie.
Dziwny zbieg okoliczności.
W Olsztynie lotnisko się opłaca.
MST wónraT pisze:
A budowa raczej w tempie autostradowym.
Wikipedia pisze:
9 sierpnia 2013 ze względu na brak realizacji robót budowlanych w terminie, brak realizacji postanowień kontraktu, nie wykonywanie poleceń inżyniera kontraktu przez FCC prezydent Olsztyna Piotr Grzymowicz odstąpił od umowy.

Po odstąpieniu od umowy kontrakt tramwajowy podzielono na pięć części: cztery z nich objęły budowę torowisk oraz jeden na zajezdnię tramwajową w dawnej zajezdni autobusowej przy Kołobrzeskiej na osiedlu Kętrzyńskiego (ogłoszono jednocześnie przetarg na przygotowanie zajezdni autobusowej przy al. Sikorskiego na osiedlu Nagórki)
W Olsztynie da się - w Tarnowie "niedasie".
W Olsztynie mają jaja i można wywalić wykonawcę z budowy.
Goscinny pisze:
My musimy najpierw totalnie zakorkować miasta, żeby ktoś powiedział: "a może spróbujmy tak, jak na Zachodzie 20 lat temu"? Wcześniej się nie da.
Dla urzędników stworzenie wielkiej koncepcji przebudowy ruchu w zasadzie całym mieście jest ponad siły i wiedzę - nie oszukujmy się.
W Olsztynie da się i potrafią też myśleć:
http://olsztynskietramwaje.pl/2011/12/0 ... co-blizej/" onclick="window.open(this.href);return false;

W Tarnowie trzeba parking Park&Ride walnąć w centrum - niech komunikacja miejska wozi powietrze a goście "na obcych blachach" generują korki w mieście w których te autobusy będą stały.
Nie mam nic przeciwko przyjezdnym - mają takie samo prawo pracować w Tarnowie, Krakowie, gdziekolwiek - jak i my mieszkańcy Tarnowa.
Jestem przeciwko krótkowzroczności i bezmyślności naszych rządzących.
Jestem przeciwko topieniu pieniędzy w błocie na chybione inwestycje.

W Tarnowie na korki jest tylko jeden sposób: wyciąć drzewa, zwęzić chodniki dla pieszych, rowerzystów na chodniki, parkingi na chodniki, poszerzyć jezdnie, wyburzyć domy, zrobić rondo...
Spec od św. przepustowości HS-N i jego pomocnicy nie wiedzą co to jest kongestia.
Nie wiedzą, że bez wpływania na zachowania komunikacyjne - to i tak się te drogi zapchają.


Na czacie 05.01.2015 zadałem pytanie:
16:46 (rpt) Co to jest transport zrównoważony? Proszę opisać w 3 zdaniach.
Prezydent odpowiedział:
Taki, jaki powinniśmy mieć w Tarnowie ;) Po szczegółową definicję zapraszam do specjalistycznej literatury.
No cóż, nie dość że w sandałach, to jeszcze klapki na oczach i słucha dyrektyw z Krakowa.
Myślałem, że przeczytam iż parkingi Park&Ride powinny być na wlotówkach do miasta, że przez wydłużenie linii KM, uruchomienie nowych, zwiększenie częstotliwości kursowania - by obsłużyć te parkingi - zyskają mieszkańcy peryferyjnych dzielnic jak Brzozówka, Klikowa, os. Nauczycielskie i inne, że skorzystają wszyscy mieszkańcy Tarnowa, bo będzie trochę luźniej na ulicach, że będzie czym oddychać, że takie parkingi są tańsze...
Że zrównoważony to znaczy równy udział indywidualnego transportu samochodowego, KM, pieszego i rowerowego z niewielką preferencją dla trzech ostatnich - na wyrównanie szans...
Że przy okazji rozwoju KM będą możliwe takie konsultacje społeczne jak nie gdzie indziej, tylko w Olsztynie:
- mapka
Obrazek
- więcej na http://www.olsztyn.zm.org.pl/?a=olsztyn.bike_and_ride" onclick="window.open(this.href);return false;

Z mojej strony też brawa dla @ Trishelle

PS. Do Admina - może uda się dołożyć +1 jak było na starym silniku.
Rowerkiem po Tarnowie

Władza deprawuje, a władza absolutna deprawuje absolutnie. /George R.R. Martin


MST wónraT
Rhetor
Posty: 1893
Rejestracja: 05-05-2011, 22:57

Re: Zarząd Dróg i Komunikacji w Tarnowie

Post autor: MST wónraT »

Trishelle pisze: Nie ma to jak krytykowanie przyszłościowego podejścia, po czym narzekać, że nic nie robią, a jak zaczną, to że robią nie to co trzeba.
Przyszłościowe podejście to analiza i studium. A nie luźno rzucone hasło budujemy linie tramwajowe, bo ue finansuje takie projekty.
Trishelle pisze: z finansowaniem nawet do 95% (!)
Trishelle pisze: 85% ze środków UE
Trishelle pisze: dająca finansowanie rzędu nawet 90% kosztów
to w końcu ile?

Finansowanie to nie darowizna :D a 5 czy 10% to ogromne kwoty a nie grosze.

Przywrócenie linii tramwajowych w Olsztynie tylko 10 km - kosztorys inwestorski 321 mln + tabor 113 mln.

Trishelle pisze: przez co w zasadzie za gorsze można przebudować infrastrukturę sporej części miasta
Trishelle pisze: poza trakcją tramwajową można zrealizować przebudowę dróg, chodników oraz budowę ścieżek rowerowych
wejss pisze:Jest kilka ulic, które spokojnie mogłyby przyjąć tramwaj np. Słoneczna czy Jana Pawła.
Goscinny pisze:A dalej niż JP2 i Słoneczna?
Jak na razie udało się wyznaczyć kilkaset metrów trasy z tego przyszłościowego podejścia. A dalej....


________________________________________________________________________

"jestem przyjacielem wujka – Wieśka F. – a przy okazji prezydentem miasta Tarnowa"
My w Tarnowie wszystko mogli
TARNÓW - POLSKA STOLICA KORUPCJI

Awatar użytkownika

Goscinny
Rhetor
Posty: 11050
Rejestracja: 03-03-2009, 12:21
Lokalizacja: Tarnów

Re: Zarząd Dróg i Komunikacji w Tarnowie

Post autor: Goscinny »

Chciałbym tylko zauważyć, że UE finansowała ściezki rowerowe i dlatego w Tarnowie zrobiono chodniki dla pieszych ze znakiem pozwalającym poruszanie się po nich rowerzystów. Ze ścieżkami nie ma to nic wspólnego, ale UNIA DAJE KASĘ.
Nie chcę myśleć nawet o tym co powstałoby zamiast tramwajów gdyby przyjąć taki sam poziom wykonania jak dla "ścieżek". Chyba koleiny, które udawałyby szyny.


Trishelle
Proedroj
Posty: 406
Rejestracja: 06-02-2014, 13:54

Re: Zarząd Dróg i Komunikacji w Tarnowie

Post autor: Trishelle »

85% finansowanie UE. Reszta finansowanie ze środków krajowych i wojewódzkich dających dodatek 5-10% do wcześniej wymienionych. Także finansowanie może wynieść 90-95%. Gdyby miasto poczyniło inwestycję 500 mln, to zapłaciłoby 25 mln - 50 mln. Należy jednak zrobić to umiejętnie, a jak widać zysk inwestycji jest spory.

Awatar użytkownika

LordRuthwen
Rhetor
Posty: 6828
Rejestracja: 20-10-2009, 10:25
Lokalizacja: tajna

Re: Zarząd Dróg i Komunikacji w Tarnowie

Post autor: LordRuthwen »

Umówmy się, że w Tarnowie nie ma korków jak ktoś chce zobaczyć korek to zapraszam na Aleje w Krakowie w okolicach 15-17, odstanie 3-4 cykli świateł to nie korek.
I żeby tak pozostało (brak korków), trzeba inwestować i przebudowywać. Tramwaj fajna sprawa, ale w Tarnowie trzeba by gruntownie przebudować ulice po (obok) których miały by jeździć, bo puszczanie torowiska ulicą to pomówienie i strata kasy.
A że ruch wzrośnie, to raczej pewne, odkąd mamy autostradę to Kraków przybliżył się o połowę do Tarnowa, sam jeżdżę tam do pracy i jestem w niej szybciej niż niektórzy tambylcy. A ten, kto powie, że do pracy chodzi bo chce pracować w młodym zespole w elastycznych godzinach pracy z najnowszymi technologiami ( ;) ) a nie za pieniążki będzie nikim innym jak hipokrytą lub debilem.
P&R ciekawa sprawa, nie korzystam, bo mam na wlocie, więc nie muszę, ale kolega dojeżdża z drugiej strony do Krakowa i on P&R rozwiązał tak, że wozi na dachu rower, staje pod Ikeą i dalej jedzie rowerem, mówi, że dużo szybciej.
Z tym, że żeby w Tarnowie P&R działało, to musi być zrobione z głową, na tą chwilę komunikacja miejska leży i już nawet nie kwiczy, rozkład autobusów jest tak fajnie napisany, że przez 40 minut nie jedzie nic a potem jadą 3 autobusy pod rząd jadące w to samo miejsce. Jak mam czekać na autobus to już wolę iść z buta albo jechać autem, bo koszty te same a szybciej.

Awatar użytkownika

ozi26
Thesmothetai
Posty: 1182
Rejestracja: 04-07-2010, 14:29
Lokalizacja: TARNOW-ŁÓDŹ

Re: Zarząd Dróg i Komunikacji w Tarnowie

Post autor: ozi26 »

LordRuthwen
zgadzam się w 100% odnośnie braku korków w Tarnowie i odnośnie bezsensownego planowaniu tramwaju w miejscu poruszania się samochodów. Tramwaje powinni mieć swoje osobne torowiska bo dopiero wtedy są konkurencją dla samochodu. Co to za konkurencja jak tramwaj stoi w tym samym korku przez 20 - 30 minut ?? Żadna konkurencja. Będąc ostatnio w Tarnowie w piątek doszedłem do wniosku, że jednak jazda w tym mieście to sama przyjemność. Godziny szczytu nawet w 1% nie dorównują w tym burdelu co teraz jest w Łodzi. Aby przejechać odcinek 1000 metrów w Łodzi w godzinach szczytu trzeba zarezerwować minimum 20 minut :D
https://www.youtube.com/watch?v=3WMcBC4 ... e=youtu.be" onclick="window.open(this.href);return false;


Trishelle
Proedroj
Posty: 406
Rejestracja: 06-02-2014, 13:54

Re: Zarząd Dróg i Komunikacji w Tarnowie

Post autor: Trishelle »

No i właśnie dlatego Tarnów wylewa się na przedmieścia. Po raz kolejny podkreślam, że inwestycja tramwajowa to też rozbudowa innej infrastruktury. A wracając do istoty, to powinno się nawet zwęzić, lub zamknąć kilka ulic i ustawić priorytet dla KM. Wtedy miasto zacznie żyć, bo ludzie opuszczą swoje niejednokrotnie wręcz protezy.


hurricane
Rhetor
Posty: 2791
Rejestracja: 28-09-2009, 10:58

Re: Zarząd Dróg i Komunikacji w Tarnowie

Post autor: hurricane »

Goscinny pisze: Nie chcę myśleć nawet o tym co powstałoby zamiast tramwajów gdyby przyjąć taki sam poziom wykonania jak dla "ścieżek".
Jak to co? Drogi! Idealnym przykładem Kraków: Linia na Czerwone Maki, zrobiono tramwaj (który do dziś się nie może doprosić porządnej koordynacji świateł) i wielką drogę o przekroju 2+2 na skrzyżowaniach nawet 3+3, żeby pompować samochody do centrum. Następny przykład linia na Płaszów i kolejna bieda autostrada, ostatni przykład: modernizacja Mogilskiej i Jana Pawła II - pod pretekstem modernizacji torowisk wyremontowano kolejną bieda autostradę do centrum (odrzucając wszystkie propozycje mieszkańców i organizacji o budowę nowoczesnej alei z pasami zieleni i szerokimi ścieżkami rowerowymi). Wszystkie te samochody stoją potem w gigantycznych korkach na rondach Grzegórzeckim, Mogilskim czy Grunwaldzkim.
Majchrowski ostatnio chciał zrobić kolejny taki numer z Trasą Wolbromską przy budowie linii na Górkę Narodową i się przeliczył - bo mieszkańcy mają dość takich rozwiązań.
Zapraszam na Internetową Stację Meteo Tarnowiec - meteo.tarnowiec.prv.pl


Kulfon
Rhetor
Posty: 2185
Rejestracja: 14-11-2012, 08:37

Re: Zarząd Dróg i Komunikacji w Tarnowie

Post autor: Kulfon »

Trishelle pisze: Gdyby miasto poczyniło inwestycję 500 mln, to zapłaciłoby 25 mln - 50 mln. Należy jednak zrobić to umiejętnie, a jak widać zysk inwestycji jest spory.
Zejdz na ziemie prosze jakie tramwaje? cala ta pisanina i tak nie ma sensu to miasto bez perspektyw a co najgorsze nie widac nikogo kto by to zmienil :(
''Bliższy Bogu jest niewierzący stosujący w życiu siedem przykazań, niż katolik, który wypełnia tylko trzy pierwsze''


Trishelle
Proedroj
Posty: 406
Rejestracja: 06-02-2014, 13:54

Re: Zarząd Dróg i Komunikacji w Tarnowie

Post autor: Trishelle »

Z takimi mieszkańcami to napewno. Miasto tworzą ludzie.

Awatar użytkownika

defekator
Rhetor
Posty: 11594
Rejestracja: 13-01-2010, 21:55

Re: Zarząd Dróg i Komunikacji w Tarnowie

Post autor: defekator »

Trishelle pisze:Z takimi mieszkańcami to napewno. Miasto tworzą ludzie.

Po prostu nie rozumiesz, że to nie snucie nawet tych mało realnych na obecną pomysłów ale ciągłe narzekanie na wszystko jest jedyną metodą aby Tarnów przegonił Warszawę a potem kto wie może i Nowy Jork. Lepiej napisz zamiast tego co piszesz z 15 postów, że jest do du*py, skrzaty szczają do mleka, kury jaj nie dają i w ogóle nadziei żadnej nie ma bo wszyscy albo umrą z głodu albo wyjadą ;)
"Wkrótce Europa przekona się, i to boleśnie, co to są polskie fobie, psychozy oraz historyczne bóle fantomowe" S. LEM

Awatar użytkownika

Goscinny
Rhetor
Posty: 11050
Rejestracja: 03-03-2009, 12:21
Lokalizacja: Tarnów

Re: Zarząd Dróg i Komunikacji w Tarnowie

Post autor: Goscinny »

Miasto tworzą ludzie, ale kasę rozdziela kto inny.
Dodatkowo snucie planów kosztujących kilkaset milionów w momencie kiedy miasto nie ma na posprzątanie ulic, a dodatkowo wisi nad nami realne widmo oddania 100 min (dobrze pamiętam?) za łącznik, jest tylko... snuciem planów.
No i jeszcze przekonaj sąsiednie gminy o potrzebie tramwaju.
Ja bardzo chciałbym ograniczenia ruchu w mieście o stworzeniu infrastruktury rowerowej, ale wiem, że dziś to nierealne.


Kulfon
Rhetor
Posty: 2185
Rejestracja: 14-11-2012, 08:37

Re: Zarząd Dróg i Komunikacji w Tarnowie

Post autor: Kulfon »

Trishelle pisze:Z takimi mieszkańcami to napewno. Miasto tworzą ludzie.
Nic nie stoi na przeszkodzie abys pokazala jak tu sie tworzy ,prosze bardzo czas start :D
''Bliższy Bogu jest niewierzący stosujący w życiu siedem przykazań, niż katolik, który wypełnia tylko trzy pierwsze''

Awatar użytkownika

maup
Thesmothetai
Posty: 1254
Rejestracja: 03-07-2010, 22:45
Lokalizacja: Tarnów

Re: Zarząd Dróg i Komunikacji w Tarnowie

Post autor: maup »

Dajcie spokój, to są wszystko szkolne przykłady, dziewczyna nabuzowana świeżą wiedzą aż bulgoce a wy z niej spuszczacie ciśnienie ;) Niech pisze, może z poziomu abstrakcji kiedyś się zbliży w sensowny sposób do rzeczywistości i coś z tego ciekawego wyniknie.

W Tarnowie kiedyś projekt tramwaju już przecież był i w tym akurat czasie, kiedy ciężkie tysiące ludzi przemieszczały się codziennie pomiędzy strefą przemysłową a nowo budowanymi sypialniami, miał sens (tym bardziej, że maluchy były na talony a duże fiaty za dolary). Może jak zakwitnie nam strefa aktywności rozmaitej a sypialnie znów się zaludnią, projekt nabierze po latach nowego poloru :)
Zwierciadła Nehaleni dzielą się na uprzejme i rozbite

Awatar użytkownika

Goscinny
Rhetor
Posty: 11050
Rejestracja: 03-03-2009, 12:21
Lokalizacja: Tarnów

Re: Zarząd Dróg i Komunikacji w Tarnowie

Post autor: Goscinny »

Trishelle, polecam artykuł o tramwaju z TEMI (który jest chyba starszy od ciebie ;))
http://www.agora.tarnow.pl/viewtopic.ph ... 74&p=95256" onclick="window.open(this.href);return false;
I to było w czasach, kiedy miasta nie myślały o budżetach, bo jak trzeba było, to partia "dała" pieniądze na różne dziwne inwestycje.

ODPOWIEDZ