Tarnowskie MPK - "tykające"bomby?

Wiadomości "z miasta".

faleQ
Archont
Posty: 745
Rejestracja: 12-10-2009, 08:24
Lokalizacja: KT str
Kontakt:

Post autor: faleQ »

Ravir pisze:Kolejna sprawa to WIELKOŚĆ pojazdów - wypadało by w szczycie puszczać duże a po szczycie małe pojazdy - jak te Merce na lini 0A i 0B - mniejsze, mniej palą. Nie mówiąc o tym, że można je puścić jako rezerwę "szczytową" i dodatkowe kursy.
Byłoby to dość sensowne rozwiązanie, ale po pierwsze nie ma miejsca żeby te dodatkowe autobusy mogły stać, przystanki odpadają, dworzec PKSu też (opłaty za korzystanie itp.), po drugie nie ma tylu autobusów :!: nawet gdyby MPK zakupiło 8 nowych (taki plan na 2010) to do kasacji idą najstarsze Jelcze na ON, jest ich 7 i pewnie koło 5 skasują.
Poza szczytem małe, tak, ale one nie palą mniej niż duże :P Prezesa nie pytajcie, bo wam tego nie powie. Pytajcie kierowców co tymi wozami jeżdżą. A tak przy okazji już jest prawdopodobnie 11 merców, nie 12. Chyba że jakimś cudem tego jednego jeszcze odratują.


Jacenty11
Obywatel
Posty: 6
Rejestracja: 18-01-2010, 23:25

Post autor: Jacenty11 »

faleQ pisze:A co do stanowiska MPK i innych w sprawie autobusów przegubowych, to jest jedna wielka ściema! Fakt, autobusy są droższe i więcej spalają, ale to, że nie będzie pasażerów to jest śmieszne. Akurat na linii 9 to jest najmniejszy problem, bo zajezdnia jest obok pętli przy nowym szpitalu. Więc zamiana większego autobusu na mniejszy nie stanowi problemu, poza oczywiście dodatkową pracą papierkową. Z moich obserwacji na ok. 12 autobusów na 9 w dni robocze, 6 z nich mogłoby być przegubem. Rozkładu też nie trzeba zmieniać, ewentualnie zwiększyć w szczytach odstępy między kursami o 2-3 minuty i przepleść tak autobusy, żeby przegub jechał co drugi kurs 9. I spokojnie mogły by jeździć między 5 a 18.
Ściema? No nie wiem... Po kiego grzybka autobusy przegubowe? Żebyś dłużej czekał na autobus? Dla Ciebie chyba najlepiej by było jakbyś jeździł sam w autobusie i miał dla siebie dużą przestrzeń. Jeśli chodzi o linię 9.. niektóre, podkreślam niektóre kursy na 9/1, 9/4, 9/5 i 9/13 są przepełnione... i co? Na te 4 brygady dałbyś przeguba? Autobus też musi na siebie zarabiać, co to za interes gdyby on jeździł w wyznaczonych godzinach, a w dni wolne i święta stał na zajezdni? Kiedy jego zakup by się zwrócił? Nie myślisz racjonalnie, a jedynie o swojej własnej wygodzie, proponuję zrobić prawko na B i śmigać swoim samochodem jak nie wygodnie w KM.
faleQ pisze:Byłoby to dość sensowne rozwiązanie, ale po pierwsze nie ma miejsca żeby te dodatkowe autobusy mogły stać, przystanki odpadają, dworzec PKSu też (opłaty za korzystanie itp.), po drugie nie ma tylu autobusów :!: nawet gdyby MPK zakupiło 8 nowych (taki plan na 2010) to do kasacji idą najstarsze Jelcze na ON, jest ich 7 i pewnie koło 5 skasują.
Poza szczytem małe, tak, ale one nie palą mniej niż duże :P Prezesa nie pytajcie, bo wam tego nie powie. Pytajcie kierowców co tymi wozami jeżdżą. A tak przy okazji już jest prawdopodobnie 11 merców, nie 12. Chyba że jakimś cudem tego jednego jeszcze odratują.
Widzę że mam do czynienia ze znawca i zaraz będziecie na mnie wieszać psy.. ale cóż, forum jest i swoje zdanie mogę przedstawić :) Przedstawiłem do ZKM-u i do MPK stosowne pismo dotyczące wprowadzenie małych autobusów (Kapena, Mercedes) od godziny 17 na paru liniach, m.in. 0B, 3, 30 i coś w tej kwestii będą robić, na 0B już niedługo ma iść Kapena od godziny 17, tak jak teraz na 3.
Co do Mercedesów.. siejesz ploty !! Nadal jest 12 sztuk, nie wiem od kogo się dowiedziałeś o takiej informacji ale to bujda na kółkach, jak nie wiesz czegoś to nie siej fermentu panie Szpecu.


faleQ
Archont
Posty: 745
Rejestracja: 12-10-2009, 08:24
Lokalizacja: KT str
Kontakt:

Post autor: faleQ »

Jacenty11 pisze:eśli chodzi o linię 9.. niektóre, podkreślam niektóre kursy na 9/1, 9/4, 9/5 i 9/13 są przepełnione...
Przecież na to nie ma reguły, które brygady są bardziej obciążone. Wiadomo, że jest to uwarunkowane w głównej mierze przez uczniów szkół (np. 9/1 robi poranny kurs z wjazdem pod IV LO i SP 20). Z tym, że mogą przyjść na wcześniejszy lub późniejszy kurs.
Jacenty11 pisze:Przedstawiłem do ZKM-u i do MPK stosowne pismo dotyczące wprowadzenie małych autobusów (Kapena, Mercedes) od godziny 17 na paru liniach, m.in. 0B, 3, 30 i coś w tej kwestii będą robić, na 0B już niedługo ma iść Kapena od godziny 17, tak jak teraz na 3.
Najlepiej to niech na wszystkie linie idą. Wieczorem i w nocy nie ma wielu chętnych na komunikację miejską. W kwestii 0B, jest możliwe, że jeden kurs nocny niedługo zniknie.
Jacenty11 pisze:Nadal jest 12 sztuk, nie wiem od kogo się dowiedziałeś o takiej informacji ale to bujda na kółkach, jak nie wiesz czegoś to nie siej fermentu panie Szpecu.
No to powiedz mi, czemu jeden z nich nie pojawia się na mieście od ponad miesiąca i nawet została przeniesiona reklama na inny wóz, która tamten woził.


kaka
Prytan
Posty: 151
Rejestracja: 31-08-2009, 13:26
Lokalizacja: Tarnów
Kontakt:

Post autor: kaka »

faleQ pisze:Najlepiej to niech na wszystkie linie idą. Wieczorem i w nocy nie ma wielu chętnych na komunikację miejską. W kwestii 0B, jest możliwe, że jeden kurs nocny niedługo zniknie.
O jakich my nocnych kursach mówimy? :shock: W Tarnowie poza okresem wakacyjnym nocne kursy nie istnieją... :roll:
http://www.forum.uniatarnow.net - forum tarnowskiego żużla, zapraszam.


hurricane
Rhetor
Posty: 2791
Rejestracja: 28-09-2009, 10:58

Post autor: hurricane »

kaka pisze:
faleQ pisze: W kwestii 0B, jest możliwe, że jeden kurs nocny niedługo zniknie.
O jakich my nocnych kursach mówimy? :shock: W Tarnowie poza okresem wakacyjnym nocne kursy nie istnieją... :roll:
Co do zwijania kursów, ZKM nabiera coraz lepszej wprawy w zwijaniu kursów, rzucając mocny argument niskiej frekwencji, niestety organizator jest od tego, by zapewniać optymalny transport na terenie miasta w ciągu całego dnia. A do tej pory ZKM pracuje silnie na to, by korki w Tarnowie były jeszcze większe. Bo niestety nie robi się nic, by zachęcić Tarnowian do korzystania z komunikacji, słownie nic, nic nie zrobił JE RŚ, nic nie zrobił Bień, Rojek, nawarstwia się to od kilku dobrych lat już. Dlatego każdy woli kupić starą krypę i wieczorem przejechać samochodem, niż czekać 40 minut na jakiś autobus na jakimś dużym osiedlu.

Nocne kursy to śmiało te od godziny 20. Niestety z uwagi na obowiązki siedzę ostatnio w Krakowie (pozdrawiam Kubę, którego niedawno widziałem idącego na swoją uczelnię bodaj w piątek około 8:30 ;) ), będąc niedawno w Tarnowie przeżyłem szok, gdy krótko po godzinie 19 zobaczyłem tarnowską starówkę, dodam pustą tarnowską starówkę... jak w głębokiej nocy... przykre

Co do mercedesów cito, to po innych miastach widać było, że nie są to udane wozy...


Jacenty11
Obywatel
Posty: 6
Rejestracja: 18-01-2010, 23:25

Post autor: Jacenty11 »

faleQ pisze:Przecież na to nie ma reguły, które brygady są bardziej obciążone. Wiadomo, że jest to uwarunkowane w głównej mierze przez uczniów szkół (np. 9/1 robi poranny kurs z wjazdem pod IV LO i SP 20). Z tym, że mogą przyjść na wcześniejszy lub późniejszy kurs.
Uwierz mi na słowo że jest pewna reguła, największe natężenie mają te kursówki, chodzi o natarcie uczniów z mościckich szkół.. BTW: 9/13 robi kurs z wjazdem pod szkoły.
No to powiedz mi, czemu jeden z nich nie pojawia się na mieście od ponad miesiąca i nawet została przeniesiona reklama na inny wóz, która tamten woził.
Sprawa jest zbyt skomplikowana, w skrócie chodzi o reklamodawcę, żeby nie tracił na tym że auto, dokładnie Mercedes nr 295 stoi na wymianie pewnego podzespołu i nie reklamuje jego restauracji.

Może to kogoś zainteresuje, ale niedługo pojawi się drugi autobus niskopodłogowy Solbus SM12 (taki jak obecnie jeżdżący)


faleQ
Archont
Posty: 745
Rejestracja: 12-10-2009, 08:24
Lokalizacja: KT str
Kontakt:

Post autor: faleQ »

Jacenty11 pisze:Może to kogoś zainteresuje, ale niedługo pojawi się drugi autobus niskopodłogowy Solbus SM12 (taki jak obecnie jeżdżący)
Może Pan wie ile kosztował testowy i ile kosztował drugi egzemplarz, bo jak widzę jest pan pracownikiem MPK. To co piszą na infobusie, cóż wiadomości z tarnowa biorą z innych portali.
hurricane pisze:Co do mercedesów cito, to po innych miastach widać było, że nie są to udane wozy...
I tu bym się nie zgodził. Fakt, jest ich za dużo, połowa by wystarczyła. Problem z nimi jest taki, że one nie mają tu należytego serwisu (zresztą Volva też). W innych miastach mają po sztuce, więc im się ich naprawiać nie opłaca. Ale po przykładzie Brzeska widać, że komuś się te wozy spodobały.


Jacenty11
Obywatel
Posty: 6
Rejestracja: 18-01-2010, 23:25

Post autor: Jacenty11 »

No niestety, tzw. tajemnica handlowa ;) co mogę powiedzieć to mówię...
Co do Mercedesów, Hurricane poruszył kwestię że są to nie udane wozy.. Po części jest to prawdą, w MPK już parę wozów zanotowało większe awarię m.in nr 290, nr 292, nr 294 na samym początku, nr 295 już drugi raz, nr 296, nr 297... można by tak wymieniać.. Póki co wszystkie udało się naprawić, po części dzięki "trzynastej" hybrydzie, która została gdzieś około wakacji zakupiona na części. Rozmawiałem ostatnio z mechanikami z MPK Brzesko, gdzie jeździ też jedna sztuka Mercedesa O520 i oni generalnie sobie ten wóz chwalą, jeśli są jakieś problemy z nim to to naprawdę błahostki. U nas może ze względu na ich ilość jest tak a nie inaczej, nie ma wytycznych żeby jakąś hybrydę jak najszybciej postawić na koła, wszak jest ich aż 12, więc jest zapas (jeśli ktoś się interesuje to widzi ile z nich wyjeżdża dziennie na miasto). Ta ilość byłaby bardzo dobra, gdyby nie fakt zakupienia w 2007 roku Kapeny Urbanino, dzięki temu mamy aż 16 autobusów klasy MIDI, co jak na Tarnów jest stanowczo za dużo... Mało jest linii w mieście gdzie takie autobusy mogą iść, wszak były próbowane eksperymenty z Kapeną: na 2/2 w weekend, wprowadzenie ich w wakacje na linie 3 i 0B.. Teraz Kapeny obsługują tylko 19/1 (linie 19, 32 i 3), 31/1 (linie 31 i 0B), oraz K/1 (kurs linii 8 o 23:30 ze Sikorskiego); z hybrydą też były eksperymenty: linia 2, linia 3, później w weekend próby tego auta na niektórych brygadach 9, skończyło się że auto może chodzić na 30/3, 30/4, 35/1, 35/2, 32/1, 36/1, 36/2, 0/8, 24/1 i 0/12 w dni robocze, w weekend jest już większe pole do popisu, bowiem auto jest dozwolone na 0B, 8, 24, 27/1, 30/2, 35/1 i 35/2... Teoretycznie w dni robocze powinniśmy widzieć na mieście aż 10 pojazdów hybrydowych, plus 2 Kapeny, a w dzień wolny ok. 8-9 + Kapena na 31.. O ile Kapeny standardowo są przypisane i nie ma żadnych odchyłów od normy, o tyle hybrydy notorycznie jeżdżą tylko na 30, 32 i 35, nawet już rzadko puszcza się je na 36...
Trochę zamąciłem, ale starałem się przybliżyć kwestię pojazdów MIDI w MPK Tarnów :)


kilof
Obywatel
Posty: 26
Rejestracja: 19-01-2010, 00:05

Post autor: kilof »

No to powiedz mi, czemu jeden z nich nie pojawia się na mieście od ponad miesiąca i nawet została przeniesiona reklama na inny wóz, która tamten woził.
A np. jakby Solbus nie jeździł przez ponad miesiąc z powodu dajmy testów? Też myślałbyś, że skasowany czy coś? Nie wyciągajmy pochopnych wniosków. Majstry ze wszystkim dadzą sobie radę prędzej czy później ;)


faleQ
Archont
Posty: 745
Rejestracja: 12-10-2009, 08:24
Lokalizacja: KT str
Kontakt:

Post autor: faleQ »

kilof pisze:
No to powiedz mi, czemu jeden z nich nie pojawia się na mieście od ponad miesiąca i nawet została przeniesiona reklama na inny wóz, która tamten woził.
A np. jakby Solbus nie jeździł przez ponad miesiąc z powodu dajmy testów? Też myślałbyś, że skasowany czy coś? Nie wyciągajmy pochopnych wniosków. Majstry ze wszystkim dadzą sobie radę prędzej czy później ;)
Wiedziałbym że pojechał na testy i gdzie pojechał :P. O 295 nic nie wiedziałem, bo nawet kierowcy których znam nie widzieli go nigdzie.
A drugi Solbus już przyjechał :?: (ponoć w tym tygodniu miał przybyć ;) )


Jacenty11
Obywatel
Posty: 6
Rejestracja: 18-01-2010, 23:25

Post autor: Jacenty11 »

A zakład że nie wiedziałbyś gdzie pojechał? Kojarzę Cię z robienia zdjęć autobusom MPK, taki wysoki, szczupły :) nie masz za dobrej opinii, paru kierowcom podpadłeś...
A co do drugiego Solbusa, to jedź na zajezdnię i zobacz, pisałem wyraźnie że przyjedzie niedługo.


faleQ
Archont
Posty: 745
Rejestracja: 12-10-2009, 08:24
Lokalizacja: KT str
Kontakt:

Post autor: faleQ »

Jacenty11 pisze:A zakład że nie wiedziałbyś gdzie pojechał? Kojarzę Cię z robienia zdjęć autobusom MPK, taki wysoki, szczupły nie masz za dobrej opinii, paru kierowcom podpadłeś...
Dowiedziałbym się. Takie rzeczy to żadna tajemnica.
Nie jednemu ;) i nie tylko w MPK ;) Nie przejmuję się tym. Gdyby komuś coś nie pasowało, zawsze jestem otwarty na rozmowę, tylko z kulturą.


Jacenty11
Obywatel
Posty: 6
Rejestracja: 18-01-2010, 23:25

Post autor: Jacenty11 »

Ale jedno mnie ciekawi co do Twojej osoby, że o innych miłośnikach kierowcy wyrażają się pochlebnie, a chyba o Tobie (jeśli jesteś szczupły i wysoki, z taką torbą typowo na aparat) nie zbyt pochlebnie.. Koniec OT

Dzisiaj przybył drugi Solbus SM12 :) na linię pewnie wyjedzie za jakiś tydzień, trzeba mu wgrać kierunki dla linii, ustawić kasowniki aby wybijały poprawne cyfry, nakleić numerki taborowe (nr 601), logo MPK :) auto ze względu na mrozy stoi na hali, aby jak najszybciej można je było przystosować do tarnowskich warunków.


Autor tematu
Mark
Proedroj
Posty: 334
Rejestracja: 15-10-2009, 20:09

Post autor: Mark »

Siła argumentów

z http://www1.atlas.intarnet.pl/index_ful ... l&id=14979


"(27-01-2010) mądrala do prostownika :

Prostownik jesteś jednak typowym zakłamanym solidarnościowym burakiem: remont + przeróbka jednego trupa Jelcza kosztowała ok 270.000 zł razy 20 sztuk (ty głombie) równa się (idioto) 5.400.000 zł. Ekofundusz dał około 1,4 mln zł. To oznacza, że MPK (kretynie niedomyty) wydało ok. 4.000.000 zł ze swoich pieniędzy (branie), bo 5.400.000 minus 1.400.000 zł daje 4.000.000 (sierściuchu z solidarności). Zamiast tego można było kopować używane autobusy wyposażone w fabryczną instalację po np. 120.000 zł za sztukę, czyli (bezmózgu) 20 x 120.000 zł równa się 2.400.000 zł. Te Jelcze spalają nie 20, a 10 l miej, ale mają manualne skrzynie i psują się ze starości codziennie. Już są skansenem, a za 5 lat będą zombi bo się rozpadną. Teraz Guty się wykręca, a nie pamiętasz jak kazał nam zaciskac pasa, że jak Łabno dokończy projekt gazowy to będziemy mieć kupę kasy na podwyżki. Łabno dokończył i projekt i niewiele by firmie już brakło do końca w 2006 roku. Łabno korzystał z serwisu? Zapytaj kierownika warsztatu jak Łabno korzystał z serwisu gwrancyjnego... Te trzy VOlva to im się kończy legalizacja butli młocie. Siedźcie cicho bo teraz normalny związek się liczy, a nie oszołomy i krzykacze!

numery ip komentujących są rejestrowane. "


faleQ
Archont
Posty: 745
Rejestracja: 12-10-2009, 08:24
Lokalizacja: KT str
Kontakt:

Post autor: faleQ »

W tym wszystkim z tego co się orientuję chodzi o stołki. Jednego związkowca zwolniono (nie wiem czy słusznie czy nie), i ten zaczął kombinować jak by tu starej firmie dopiec. Ot polska małostkowość. A komentarze są pisane przez byłych i obecnych pracowników MPK (prawdopodobnie). Jedne sensowne inne nie.
Heh, jedni się oskarżają o Volva, drudzy o Jelcze gazowe. Aż szkoda tracić czas na czytanie tamtych komentarzy.

ODPOWIEDZ