Tarnów na tle Rzeszowa

Wiadomości "z miasta".

Ricardo
Archont
Posty: 646
Rejestracja: 09-10-2009, 15:30
Lokalizacja: Tarnów - Piaskówka Płn.

Post autor: Ricardo »

Baxon pisze:Bardzo prawdopodobne, że udałoby się wtedy uzyskać województwo z dwoma ośrodkami administracyjnymi jak Kujawsko-Pomorskie i Lubuskie.
W innym przypadku nie wiem czy byłoby tak kolorowo, popatrz na Dębicę - od kilu lat nie może się podnieść ponad obecny zastój.
Na pewno możliwość zostania drugim ośrodkiem adnimistracyjnym zdecydowanie podniosłaby rangę naszego miasta, co do Dębicy to prawda, ale z kolei Mielec wygląda pod tym względem znacznie lepiej, więc to chyba nie jest jakaś reguła.
Na pewno przyłączenie do województwa podkarpackiego mogłoby dać nam spore możliwości, ale to i tak od nas zależałoby jak je wykorzystamy


WSK
Prytan
Posty: 228
Rejestracja: 21-04-2010, 08:49

Post autor: WSK »

Ja widzę duży potencjał Tarnowa, szansę na odrodzenie i rywalizację o prym w wschodniej małopolsce, ale musiałby stać się węzłem przeładunkowym nie tylko Wschód Zachód, ale także północ-Słowacja(Koszyce). Może to wyda się trochę absurdalne i na wyrost. Ale trzeba zawalczyć o lotnisko cargo i rywalizację z Mielcem, a on ma gorzej, bo nie jest przy autostradzie, ani linii kolejowej Wschód Zachód. Ktoś może powiedzieć, że takim miastem jest Kraków, ale nie zupełnie. Bo Kraków w Lini prostej łączy zach. Słowację. Wschodnią(Koszyce) łączymy my, a dalej do Bukaresztu. Omijając Ukrainę, która w schengen nie będzie przez ho ho ho. Dlatego widzę tu szansę miasta. Ale do tego potrzeba mld inwestycji nie tylko w małopolsce. Potrzeba by ekspresówki Kielce-Krynica. Wielką zaletą takiego węzła jest to, że ma on wielki plus wśród inwestorów. Dlatego uważam, że potrzeba nam:
- współpracy parlamentarzystów, radnych wojewódzkich ponad podziałami, bez grupek i carów
- działanie na rzecz rozwoju infrastruktury i lotniska(wystarczy cargo)
- rozwój uczelni wyższej w Tarnowie, szczególnie kierunki informatyczne, elektryczne, transportowe, linguistyczne, chemia


marcu
Obywatel
Posty: 30
Rejestracja: 13-08-2012, 12:42
Lokalizacja: Tarnów
Kontakt:

Post autor: marcu »

@WSK
Zgadzam się z Tobą w 100%, lotnisko to priorytetem. Szkoda, że taki kolos jak Zakłady Azotowe jest sprzedany na mniejsze firmy i straciła na mocy.
http://restauracja.planetabrzesko.com.pl - strona znajomego
http://www.podatkitarnow.pl - Reising Hals-Chalcarz

5850ml - 0 Rh+


suraiw
Thesmothetai
Posty: 1013
Rejestracja: 01-09-2009, 17:01
Lokalizacja: Tarnów-Mościce

Post autor: suraiw »

marcu pisze:@WSK
Szkoda, że taki kolos jak Zakłady Azotowe jest sprzedany na mniejsze firmy i straciła na mocy.
Mógłbyś to lepiej jakoś wyjaśnić, bo trudno zrozumieć o co Ci chodzi z tym "sprzedany na mniejsze firmy" :shock:

Z tego co słyszy się tu i tam, to tarnowskie Azoty wykupują inne zakłady branży chemicznej w Polsce, co bardzo się tym zakładom nie podoba.
Bądź tak mało konkretny, jak to tylko możliwe, dzięki temu nikogo nie urazisz.


Ricardo
Archont
Posty: 646
Rejestracja: 09-10-2009, 15:30
Lokalizacja: Tarnów - Piaskówka Płn.

Post autor: Ricardo »

Pewnie chodzi o podział na spółki, część z nich jak np. Biprozat nie jest częścią GK Azoty Tarnów


TomekN
Prytan
Posty: 237
Rejestracja: 01-03-2011, 22:14

Post autor: TomekN »

Jeżeli chodzi o lotnisko typowo nastawione na cargo to można od razu wybić to sobie z głowy.
http://www.kpt.jun.pl/ - tarnowskie forum o komunikacji zbiorowej


sander
Prytan
Posty: 132
Rejestracja: 23-02-2012, 19:58

Post autor: sander »

Ricardo pisze:Pewnie chodzi o podział na spółki, część z nich jak np. Biprozat nie jest częścią GK Azoty Tarnów
A to akurat nieprawda - bo z dniem 31 lipca 2012 roku, Spółka BIPROZAT została przejęta przez PKCh która jest spółką córką Azotów, zresztą wcześniej też cały czas była w grupie kapitałowej.


Ricardo
Archont
Posty: 646
Rejestracja: 09-10-2009, 15:30
Lokalizacja: Tarnów - Piaskówka Płn.

Post autor: Ricardo »

sander pisze:
Ricardo pisze:Pewnie chodzi o podział na spółki, część z nich jak np. Biprozat nie jest częścią GK Azoty Tarnów
A to akurat nieprawda - bo z dniem 31 lipca 2012 roku, Spółka BIPROZAT została przejęta przez PKCh która jest spółką córką Azotów, zresztą wcześniej też cały czas była w grupie kapitałowej.
mój błąd, nie wiedziałem że PKCh jest spółką córką Azotów

Awatar użytkownika

opornik
Rhetor
Posty: 9647
Rejestracja: 24-08-2009, 09:38
Lokalizacja: Krzyż

Post autor: opornik »

Tarnów na tle Rzeszowa?
Niestety dla nas, Rzeszów odlatuje w przenośni i dosłownie.
Cargo Rzeszów – Floryda coraz bliżej
21:11, 15.11.2013
Połączenia cargo, czyli loty towarowe z Rzeszowa do Miami na Florydzie uda się uruchomić prawdopodobnie już w drugiej połowie przyszłego roku - taką informację ogłosili dziś podkarpaccy samorządowcy, po wizycie w Stanach Zjednoczonych Prezydent Rzeszowa twierdzi jednak, że wcześniej miasto musi mieć dobre połączenie drogowe z lotniskiem. Dlatego zapowiada kolejny wniosek o włączenie gminy Trzebownisko do Rzeszowa.
Deklaracja o współpracy już jest teraz trzeba przejść do konkretów mówili dziś na konferencji prasowej marszałek województwa, prezydent Rzeszowa i wiceprezes Spółki Port Lotniczy Rzeszów - Jasionka. Dobra droga do lotniska, hala przeładunku i odprawy towarów to teraz zadania dla Rzeszowa i samorządu województwa . Bez tego nie ma mowy o lotach cargo z Jasionki. Dlatego budowa hali ruszy w marcu w Przybyszówce – Dworzysku - zapewnia prezydent Rzeszowa. Żeby połączenia cargo z Jasionki do Miami stały się faktem z małego teraz podkarpackiego portu musiałoby być odprawianych co najmniej od 80 do 120 ton towarów tygodniowo…
A w Tarnowie bablamy się w bajorku.
ICE In Case of Emergency, w nagłym wypadku

Awatar użytkownika

Goscinny
Rhetor
Posty: 11057
Rejestracja: 03-03-2009, 12:21
Lokalizacja: Tarnów

Post autor: Goscinny »

opornik, a jaki prestiż ma taki Rzeszów? A ma reprezentacyjną "fontannę" albo Krakowską? O czym ty gadasz - oni jakieś kontenery będą przewozić, a u nas strefa ma 100ha, firmy biją się o możliwość ulokowania tutaj biznesu, budujemy parking dla pracujących w Krakowie - brak porównania z jakimś tam Rzeszówkiem.

Awatar użytkownika

opornik
Rhetor
Posty: 9647
Rejestracja: 24-08-2009, 09:38
Lokalizacja: Krzyż

Post autor: opornik »

Goscinny pisze:a u nas strefa ma 100ha
Goscinny, nie przesadzaj! Policzyłem i wyszło mi 34 ha.
Do 100 wiele brakuje
http://www.agora.tarnow.pl/viewtopic.ph ... start=2640
ICE In Case of Emergency, w nagłym wypadku

Awatar użytkownika

defekator
Rhetor
Posty: 11626
Rejestracja: 13-01-2010, 21:55

Post autor: defekator »

opornik pisze:
Goscinny pisze:a u nas strefa ma 100ha
Goscinny, nie przesadzaj! Policzyłem i wyszło mi 34 ha.
Do 100 wiele brakuje
http://www.agora.tarnow.pl/viewtopic.ph ... start=2640
Może te 100ha to w hektarach przeliczeniowych jest. W sumie na sporej części strefy spokojnie można by żyto siać :P
"Wkrótce Europa przekona się, i to boleśnie, co to są polskie fobie, psychozy oraz historyczne bóle fantomowe" S. LEM

Awatar użytkownika

Goscinny
Rhetor
Posty: 11057
Rejestracja: 03-03-2009, 12:21
Lokalizacja: Tarnów

Post autor: Goscinny »

opornik, śmiesz kłócić się z informacjami podawanymi przez urzędników UM? Oj, ostro sobie poczynasz :)


Przemek82
Prytan
Posty: 126
Rejestracja: 14-02-2010, 01:26

Post autor: Przemek82 »

Za Biznes.pl
Rzeszów Jasionka (RZE)

W tym porcie lotniczym w 2012 r. odprawiono 565 tys. pasażerów, co stanowi wzrost o 15 proc. w stosunku do poprzedniego roku. We wrześniu 2013 roku było to 64 788 pasażerów, co też daje 15 proc. wzrost w stosunku do analogicznego okresu roku ubiegłego.

Port jakoś sobie radzi, a szanse na niemal 700 tys. pasażerów w obecnym roku są całkiem realne. W sezonie zimowym 2013/2014 roku właśnie tam jest najwięcej (264,5 tys.) oferowanych miejsc spośród mniejszych portów lotniczych.

Przoduje tam Ryanair stanowiący o 53,3 proc. oferty, ale i Grupa Lufthansy zwiększyła ofertę połączeń o 41,5 proc. Częściej będzie też latać z Rzeszowa Eurolot. Tymczasem w ubiegłym roku port przyniósł straty wielkości 15,01 mln zł.
Dzięki Bogu nie będzie u nas lotniska, a straty jasionki mogą być wyższe bo port powstał w Lublinie/Świdniku oraz w Radomiu. Szybka kolej i autostrada to to co powinnien tarnów wykorzystać.


wejss
Rhetor
Posty: 1620
Rejestracja: 09-05-2011, 20:56

Post autor: wejss »

Mieszkałem w Rzeszowie 5 lat. Studia. Politechnika. Kiedy zacząłem w latach 90-tych byliśmy mniej więcej na tym samym poziomie. Tarnów i Rzeszów bardzo podobne, ale oni mieli to coś czego nie mamy my. Oni ( pomimo tego że zawsze byli dziurą i miastem wielkości Brzeska) mają to coś. Mają DALEKO DO KRAKOWA!!!!! Więc warszawka po wojnie robiła na siłę mocny ośrodek na wschodzie. Miał Rzeszów zastąpić Lwów. Przemyśl był za blisko granicy więc wybrano miasto "baradziej w głębi". Trudno. Stało się. Prowincjonalna dzuira stała się prężnym ośrodkiem. Dziś nikt nie pamięta, że to Tarnów był po Lwowie i Krakowie największym miastem Galicji. Dziś nikt nie pamięta, że nawet tramwaj jeździł po nszych drogach. Dziś każdy wie, że Rzeszów jest ok a my be.

ODPOWIEDZ