Wieści z Kancelarii Rady Miejskiej

Wiadomości "z miasta".
ODPOWIEDZ

WSK
Prytan
Posty: 228
Rejestracja: 21-04-2010, 08:49

Post autor: WSK »

Korki w centrum z reguły zmniejszają się przy wzroście opłat parkingowych. Godzina parkowania 2,5pln, bilet godzinny autobusowy 4 pln. Opłaca się fatygować i marznąć czekając na autobus? Powinny być dwie strefy w ścisłym centrum np. po 5 pln za godzinę, nie dużo dalej np. przed szkotnika już po 2,5 i ludzie nie będą chcieli parkować w centrum. Innego sposobu nie ma.

Awatar użytkownika

defekator
Rhetor
Posty: 11645
Rejestracja: 13-01-2010, 21:55

Post autor: defekator »

Mr Greenback pisze: Jakiś matoł to skonstruował tak,.
Nawet rzeczy konstruowane przez matoła mają jakieś ślady działania inteligentnego. Tarnowska komunikacja publiczna wygląda tak jakby trasy linii i odjazdów autobusów projektowała maszyna losująca ;)

że jak przyjedziesz np.30 to na 1 sie nie przesiądziesz bo te przyjeżdżają naraz. Z tym, ze naraz oznacza, że raz jedna a raz druga będzie pierwsza na przystanku. A potem stoisz jak ten ciulas na przystanku przez 20 minut i czekasz na oba autobusy znowu... No dobra może się nie znam, bo lepiej wie MPK ;) i tak ma być, ale
przesiadki odpadają wtedy zupełnie.

Jeździłem sporo czasu autobusami w Łodzi i tam problemów nie było - w normalnych godzinach (bo w nocy o 2 ciężko oczekiwać komfortu, chociaż autobusy jeździły) nie zdarzało mi się abym czekał na przesiadkę więcej niż 10 minut i to nawet dość daleko od centrum miasta. Zdarzało się nawet, że autobusy były ze sobą sprzężone i jeden czekał na drugi aby ludzie mogli się przesiąść. Miasto jakieś 6 razy większe od Tarnowa z 6 krotnie większym ruchem, korkami i całym dobrodziejstwem inwentarza, który z tego wynika i mimo tego dało się tam przyzwoicie zaplanować transport publiczny - i to w taki sposób, że poruszanie się autobusem było często szybsze i wygodniejsze niż poruszanie się autem (i to bez tzw. buspasów).

W Tarnowie jest zupełnie na odwrót i jeżeli załatwienie jakiś spraw na mieście samochodem zajmuje mi 40 minut łącznie z powrotem a gdy jadę autobusem muszę na to poświęcić 1,5 godziny to niezależnie od tego jak tanie będą bilety wybiorę auto.

MST wónraT pisze:
Z tego co ja pamiętam to czterokrotnie wzrosła liczba pasażerów po wprowadzeniu bezpłatnej komunikacji miejskiej w Żorach.
Nie dalej jak trzy tygodnie temu słyszałem w radio wywiad z jakimś tam gościem (tylko nie pamiętam, czy z władz czy też z ich odpowiednika MPK), który się chwalił że pomiary pokazały iż, wzrost wynosił kilkanaście procent. Mogłem coś poplątać - ale czterokrotny wzrost ilości korzystających to były chyba szacunki władz.
"Wkrótce Europa przekona się, i to boleśnie, co to są polskie fobie, psychozy oraz historyczne bóle fantomowe" S. LEM

Awatar użytkownika

Goscinny
Rhetor
Posty: 11069
Rejestracja: 03-03-2009, 12:21
Lokalizacja: Tarnów

Post autor: Goscinny »

MST wónraT, masz rację:
http://csr.forbes.pl/bezplatna-komunika ... 1,1,1.html
"Z obserwacji kierowców i naszych urzędników wynika, że liczba pasażerów - od maja do lipca - wzrosła w autobusach nawet czterokrotnie" - poinformowała PAP Anna Ujma z Urzędu Miasta w Żorach.
Nawet jeśli uwzględnimy, że UM może trochę koloryzować, to wzrost jest na pewno większy niż kilkanaście procent.

Awatar użytkownika

Jan Kowalski
Rhetor
Posty: 5589
Rejestracja: 17-06-2014, 09:35

Post autor: Jan Kowalski »

opornik pisze:SLD chce obniżyć ceny biletów
11 gru. 2014
Może mi się zdawało jak z lotniskiem, ale czy pan mitoman nie mówił kiedyś, ze komunikacja ma być darmowa?

Awatar użytkownika

Dominik_PCH
Rhetor
Posty: 1669
Rejestracja: 08-11-2010, 14:37

Post autor: Dominik_PCH »

Kraków ma problem z podatkami. W skrócie dużo ludzi pracuje, ale mało płaci podatki w Krakowie. Kandydat na prezydenta pan Gibała już bardzo długo mówi o darmowej komunikacji.

Podsumowanie, komunikacja darmowa, tak, ale tylko dla tych co płacą podatki.

Jak ktoś chce to musi poszukać programu pana Gibały, tam znajdzie liczby.

Online
Awatar użytkownika

ad2222
Rhetor
Posty: 7663
Rejestracja: 03-03-2009, 10:51
Lokalizacja: Tarnów, Zabłocie

Post autor: ad2222 »

Dominik_PCH pisze:Podsumowanie, komunikacja darmowa, tak, ale tylko dla tych co płacą podatki
Mamy Kartę Miejską, można by to wykorzystać przy planowaniu darmowej komunikacji.
Podsumowując:
1. usprawnić siatkę połączeń - czy nie można by tego zlecić profesjonalnej firmie???
2. wprowadzić darmową komunikację dla mieszkańców
3. parkingi w ścisłym centrum po 5 pln/h
"Wolę być głupim z nadzieją, niż bez nadziei - niemądrym" Edward 'Dudek' Dziewoński


WSK
Prytan
Posty: 228
Rejestracja: 21-04-2010, 08:49

Post autor: WSK »

Darmowe autobusy. Tylko pytanie ile to będzie kosztowało?


MST wónraT
Rhetor
Posty: 1896
Rejestracja: 05-05-2011, 22:57

Post autor: MST wónraT »

WSK pisze: Tylko pytanie ile to będzie kosztowało?
Dokładnie tyle samo co teraz.


_______________________________________________________________________

"jestem przyjacielem wujka – Wieśka F. – a przy okazji prezydentem miasta Tarnowa"
My w Tarnowie wszystko mogli
TARNÓW - POLSKA STOLICA KORUPCJI

Awatar użytkownika

Dominik_PCH
Rhetor
Posty: 1669
Rejestracja: 08-11-2010, 14:37

Post autor: Dominik_PCH »

Trzeba się zwrócić do Kuby żeby przedstawił swoją analizę i pokazał liczby. Wtedy można dyskutować dalej.

Awatar użytkownika

Jan Kowalski
Rhetor
Posty: 5589
Rejestracja: 17-06-2014, 09:35

Post autor: Jan Kowalski »

Dominik_PCH pisze:Trzeba się zwrócić do Kuby
Zostaje pytanie o wiarygodność. Słyszałem ostatnio, że szef Balic chce wybudować lotnisko Cargo, a teraz już nie chce?
Nie jestem KODziarzem, gorszym sortem, donosicielem, Bolkiem, ani TW.

Awatar użytkownika

Dominik_PCH
Rhetor
Posty: 1669
Rejestracja: 08-11-2010, 14:37

Post autor: Dominik_PCH »

Hipotetycznie, bo nie mamy dostępu liczb, ale co jeśli pomysł darmowej komunikacji ma sens i warto go zrealizować, a lotnisko cargo dalej ma status jaki ma. Czy wskaźnik wiarygodności rośnie, maleje czy dalej stoi w miejscu. Jan?

Awatar użytkownika

Jan Kowalski
Rhetor
Posty: 5589
Rejestracja: 17-06-2014, 09:35

Post autor: Jan Kowalski »

Dominik_PCH pisze:Czy wskaźnik wiarygodności rośnie, maleje czy dalej stoi w miejscu. Jan?
Wiarygodność nie jest wynikiem jednego...niedomówienia.
Co zaś się dotyczy komunikacji, to jak sądzę, głównym założeniem jest pozyskanie obecnych kierowców co pozwoli zmniejszyć korki i zanieczyszczenie. Wierzysz w to, że korzyści będą, aż tak wielkie, żeby to się kalkulowało?
Nie jestem KODziarzem, gorszym sortem, donosicielem, Bolkiem, ani TW.

Awatar użytkownika

Dominik_PCH
Rhetor
Posty: 1669
Rejestracja: 08-11-2010, 14:37

Post autor: Dominik_PCH »

Jan moim zdaniem, masz rację, Tarnów to nie Kraków i finalnie dołożymy do tego. Darmowa komunikacja czy tańsze bilety, może elementem większej strategii rozwoju. W skrócie najpierw praca potem przyjemności.

Chcesz pozyskać kierowców, ogranicz ruch w centrum, ale wtedy trzeba będzie się tłumaczyć z sensu poszerzanie ulicy mickiewicza.

Awatar użytkownika

Autor tematu
opornik
Rhetor
Posty: 9657
Rejestracja: 24-08-2009, 09:38
Lokalizacja: Krzyż

Post autor: opornik »

System komunikacji publicznej w Tarnowie wymaga gruntownej przebudowy. Należy stworzyć linie magistralne gdzie autobusy kursować będą w rozsądnym odstępie czasu. Do tych linii powinny dojeżdżać autobusy z terenów nazwijmy je peryferyjnych. Czas oczekiwania na przesiadkę np do 5 minut.
Przebudowy wymaga również system biletów tzn ich cena i czas obowiązywania.
Przykładem może być sposób dojazdu z ul. Krzyskiej lub Pawęzowa na pętlę przy Jana Pawła II.
ICE In Case of Emergency, w nagłym wypadku

Awatar użytkownika

Jan Kowalski
Rhetor
Posty: 5589
Rejestracja: 17-06-2014, 09:35

Post autor: Jan Kowalski »

Nie znam się na temacie komunikacji miejskiej więc zapytam. Czy komunikacja w mieście jest zmonopolizowana przez MPK? Czy prywatny przewoźnik może wejść w lukę jeśli pojawi się zapotrzebowanie na jakąś linię?
Nie jestem KODziarzem, gorszym sortem, donosicielem, Bolkiem, ani TW.

ODPOWIEDZ