Pan Prezes PKS
Pan Prezes PKS
http://www.rdn.pl/info_tarnow/index.php ... 2011025444
Warto posłuchać wypowiedzi prezesa : odmawiam komentarza nawet i to by było śmieszne tylko co mają powiedzieć kierowcy którzy wypłat nie otrzymują .... że tam tak zle to nie wiedziałem
Warto posłuchać wypowiedzi prezesa : odmawiam komentarza nawet i to by było śmieszne tylko co mają powiedzieć kierowcy którzy wypłat nie otrzymują .... że tam tak zle to nie wiedziałem
A to, że PKS nie ma pieniędzy na paliwo, że kierowcy za swoje muszą je tankować, wypłaty są w zaliczkach może raz na miesiąc. Mnie dziwi, że PKS jeszcze ciągnie. Teraz stracił obsługę linii 11 i 14 w mieście (nawet nie przystąpili do przetargu), do miasta wróciło kilka pojazdów, które były wykorzystywane w Krakowie (PKS Tarnów wykonywał tam przewozy dla Cracow Tours).
A jeszcze 15 lat temu PKS Tarnów był czwartą firmą przewozową w kraju.
A jeszcze 15 lat temu PKS Tarnów był czwartą firmą przewozową w kraju.
-
- Rhetor
- Posty: 7017
- Rejestracja: 20-10-2009, 10:25
- Lokalizacja: tajna
Ja czuję i widzę ten smród jak tylko jadę za jakimś "autobusem" PKS-u.e12 pisze:Zobaczycie jeszcze jaki smród z tego wyjdzie
No ale jak coś piszesz to pisz do końca, podziel się swoją wiedzą, nie bądź drewniak
Wysłane z mojej budki telefonicznej
PCPR Tarnów i problemy rodziny zastępczej z dziećmi z RAD
PCPR Tarnów i problemy rodziny zastępczej z dziećmi z RAD
-
- Rhetor
- Posty: 3060
- Rejestracja: 24-08-2009, 17:06
- Lokalizacja: Tarnów - Lwowska
- Kontakt:
MPK teraz zakupi jakieś tureckie nowe autobusy ponoć...hurricane pisze:Niech Salusy i kapeny wylicytuje potem MPK za grosze, przydadzą się...
http://www.kubakwasny.pl" onclick="window.open(this.href);return false;
ponad > 22000 ml A Rh +, a TY?
ponad > 22000 ml A Rh +, a TY?
Kuba, sytuacja taborowa MPK nie jest tak dobra jak się wydaje, uwierz te Salusy i kapeny przydadzą się... Jelcze 120MM kupione w latach 1997-98 (największy ostatni zakup w historii MPK) niestety nie pociągną już długo, jelczańska fabryka złomu używała wtedy najtańszych materiałów, dlatego mimo ładnego i zadbanego opakowania i dobrego silnika podstawa konstrukcji autobusu czyli kratownica jest w złym (przerdzewiałym) stanie. Jeden z owych Jelczów już został skasowany (#264).
Poza tym, gdy PKS rypnie, a to tylko kwestia czasu, to ktoś z czymś nagle musi wskoczyć na kilka linii miejskich...
Gdyby tych tureckich cud było z 30 a nie 8 to bym był spokojny.
W Krakowie MPK wymienia w jednym przetargu za jednym razem 100 autobusów na pojazdy najwyższej klasy. Mamy równać do najlepszych. Na transport miejski trzeba w budżecie przeznaczać więcej, bo z taką dotacją nigdy nie będziemy mieć autobusów i transportu zbiorowego z prawdziwego zdarzenia.
Poza tym, gdy PKS rypnie, a to tylko kwestia czasu, to ktoś z czymś nagle musi wskoczyć na kilka linii miejskich...
Gdyby tych tureckich cud było z 30 a nie 8 to bym był spokojny.
W Krakowie MPK wymienia w jednym przetargu za jednym razem 100 autobusów na pojazdy najwyższej klasy. Mamy równać do najlepszych. Na transport miejski trzeba w budżecie przeznaczać więcej, bo z taką dotacją nigdy nie będziemy mieć autobusów i transportu zbiorowego z prawdziwego zdarzenia.
Nawet jakby zrobić proporcje między budżetem Krakowa i Tarnowa uwzględniając powierzchnię, liczbę mieszkańców itp. to w Tarnowie na komunikację wydaje się dużo za mało...
Wozokilometr powinien kosztować circa 6 zł (a nie 4,85 jak w Tarnowie), wtedy tarnowskie MPK samo zaczęłoby przynosić zyski i za kilka lat mogłoby z własnych środków zakupić załóżmy 10 autobusów, gdyby złapać jakieś środki unijne to może i 15 autobusów i takie zakupy robić co kilka lat i rotacja taboru byłaby właściwa.
Wozokilometr powinien kosztować circa 6 zł (a nie 4,85 jak w Tarnowie), wtedy tarnowskie MPK samo zaczęłoby przynosić zyski i za kilka lat mogłoby z własnych środków zakupić załóżmy 10 autobusów, gdyby złapać jakieś środki unijne to może i 15 autobusów i takie zakupy robić co kilka lat i rotacja taboru byłaby właściwa.
Zapraszam na Internetową Stację Meteo Tarnowiec - meteo.tarnowiec.prv.pl
Po przyjściu nowych wozów, miały być skasowane najstarsze Jelcze PR110M zasilane ON. Jednak tak się nie stanie. Do końca stycznia 2011 homologację na butle gazowe miały 3 Volva. Jednemu udało się wymienić w 2010 i pojeździ do 2014, drugi w połowie 2010 dostał w silnik (osobówka się w niego wbiła jak stał na Starodąbrowskiej, czekając na odjazd) i został już skasowany, trzeci z nich obecnie jest rozbierany na MPK. Kolejne 3 Volva tracą homologację na butle z końcem obecnego roku. Awarie w tak starych autobusach jakie jeżdżą po mieście to codzienność. Więc póki co, to wszyscy w MPK powinni się modlić aby PKS pojeździł minimum do końca roku.
A stan Jelczy 120M tak jak pisze hurricane, nie ma miesiąca, by się któryś nie złamał i nie był spawany.
Przypadek 264 był ciekawy: po złamaniu się go (kratownica poszła) stwierdzono, że nie opłaca się go już naprawiać. Gdy parę miesięcy później zaczęły się przeglądy kratownic w pozostałych sztukach, okazało się, że było kilka autobusów w jeszcze gorszym stanie. One póki co jeżdżą po mieście.
Jedyne dobre autobusy jakie posiada Tarnów, to 4 szt. MAN NL222 obecnie 14-letnie. Zobaczymy czy tureckie podróbki MANa pojeżdżą bez większych awarii przynajmniej połowę tego okresu.
MPK za linie 11 i 14 wyznaczyło sobie 4.30 brutto za wozokilometr.
P.S. W Przemyślu też mają Otokary, tylko że krótsze. I u nich jest tak, że część z nich jeździ, a część jest naprawiana. Zostały kupione w 2010r.
A stan Jelczy 120M tak jak pisze hurricane, nie ma miesiąca, by się któryś nie złamał i nie był spawany.
Przypadek 264 był ciekawy: po złamaniu się go (kratownica poszła) stwierdzono, że nie opłaca się go już naprawiać. Gdy parę miesięcy później zaczęły się przeglądy kratownic w pozostałych sztukach, okazało się, że było kilka autobusów w jeszcze gorszym stanie. One póki co jeżdżą po mieście.
Jedyne dobre autobusy jakie posiada Tarnów, to 4 szt. MAN NL222 obecnie 14-letnie. Zobaczymy czy tureckie podróbki MANa pojeżdżą bez większych awarii przynajmniej połowę tego okresu.
MPK za linie 11 i 14 wyznaczyło sobie 4.30 brutto za wozokilometr.
P.S. W Przemyślu też mają Otokary, tylko że krótsze. I u nich jest tak, że część z nich jeździ, a część jest naprawiana. Zostały kupione w 2010r.
Te Many SL2x3 to nie żadne podróbki ! a jedyne co je łączy z Turcją to to że właśnie tam jest jedna z fabryk Mana w której zostały one złożone.Po za tym już jeżdżą 9 lat i to bez większych problemów a to że mogły by być w dużo lepszym stanie to sam dobrze wiesz.Bo można bylo o nie dbać bardziej.Idąc tym tokiem myślenia można powiedzieć że Many Nl222 to też podróby ( o ile nie są z Niemiec a w tym przypadku się nie orientuje ) bo są np. z Poznania.faleQ pisze:
Jedyne dobre autobusy jakie posiada Tarnów, to 4 szt. MAN NL222 obecnie 14-letnie. Zobaczymy czy tureckie podróbki MANa pojeżdżą bez większych awarii przynajmniej połowę tego okresu.
MPK za linie 11 i 14 wyznaczyło sobie 4.30 brutto za wozokilometr.
P.S. W Przemyślu też mają Otokary, tylko że krótsze. I u nich jest tak, że część z nich jeździ, a część jest naprawiana. Zostały kupione w 2010r.
Co do tych Otokarów to tu już sprawy mają sie zupełnie inaczej bo to całkowiicie Turecka myśl techniczna i to w dodatku producent z niewielkim stażem i doświadczeniem.Ale MPK będzie mialo to czego chciało czyli najtańszy wóż i najgorszą jakość.Jak na tym wyjdą chyba nikomu nie trzeba mówić.Sądzę że jakościowo będzie to na poziomie Kapeny.
Szkoda że nie postawiono na solidne Many lub chociaż na Polskie Autosany a na pewno wyszli by na tym lepiej.Szkoda tym bardziej że w MPK bardzo rzadko kupuje nowe autobusy a za kilka lat może mieć z tymi Otokarami takie problemy jak teraz z Jelczami.