Te brednie to były na okoliczność filmu reklamowego, jaki wyprodukowało sobie deficytowe MPK tuż przed wyborami, żeby Romuś mógł w nim pochwalić się jak jest dobrze w kinach przed seansami i w internecie w płatnych reklamach.defekator pisze: niech chociaż skończy z tymi bredniami "o jednej z lepszych komunikacji w Polsce"
tarnowskie MPK
-
- Rhetor
- Posty: 5589
- Rejestracja: 17-06-2014, 09:35
Re: tarnowskie MPK
Nie jestem KODziarzem, gorszym sortem, donosicielem, Bolkiem, ani TW.
Re: tarnowskie MPK
http://infobus.pl/tarnow-stawia-na-auto ... 15843.html
http://tarnow.naszemiasto.pl/artykul/ta ... id,tm.html
W skrócie:
Czyli ja to widzę tak, miejska spółka (czytaj: MPK) kupuje kolejne pojazdy, a (inna) miejska komórka (czytaj: ZDiK) kasuje kursy, bo nie ma pieniędzy. Jednocześnie stawia się kolejne tablice informacji pasażerskiej, tyle, że coraz mniej jest na nich do wyświetlania. Już kwintesencją absurdu jest słynna budowa centrum przesiadkowego pod Zakładami Mechanicznymi, chyba pod (kiedyś być może) zmodernizowaną Szczucinkę... No fantastycznie!
Myślę, że ludzie woleliby jeździć starszym taborem, ale kursującym w jakiejś normalnej częstotliwości...
http://tarnow.naszemiasto.pl/artykul/ta ... id,tm.html
W skrócie:
Taborowy plan MPK Tarnów w szczegółach przedstawia się następująco: w najbliższym czasie zakup 5 szt. używanych autobusów o długości 12 m w dobrym stanie i o niewielkim przebiegu z rynku szwedzkiego. Zakup ten zostanie sfinansowany ze środków własnych MPK, na zasadzie leasingu; zakup jednego fabrycznie nowego autobusu na CNG o długości 12 m, na który na dniach zostanie rozpisany przetarg. Zakup ten także zostanie sfinansowany ze środków własnych MPK, na zasadzie leasingu; zakupu 5 szt. nowych autobusów o długości 10-11 m z dofinansowaniem w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego. Wszystkie te pojazdy mają być niskopodłogowe oraz wyposażone w wydajną klimatyzację.
Za mało mamy pojazdów do wożenia powietrza.Zanim najnowsze gazowce przyjadą do Tarnowo, MPK zakupiło dwa samochody techniczne zasilane ekologicznym gazem ziemnym CNG. To VW Caddy CNG. Nowe pojazdy mają być bardziej przyjazne dla środowiska, ale też tańsze w eksploatacji.
Czyli ja to widzę tak, miejska spółka (czytaj: MPK) kupuje kolejne pojazdy, a (inna) miejska komórka (czytaj: ZDiK) kasuje kursy, bo nie ma pieniędzy. Jednocześnie stawia się kolejne tablice informacji pasażerskiej, tyle, że coraz mniej jest na nich do wyświetlania. Już kwintesencją absurdu jest słynna budowa centrum przesiadkowego pod Zakładami Mechanicznymi, chyba pod (kiedyś być może) zmodernizowaną Szczucinkę... No fantastycznie!
Myślę, że ludzie woleliby jeździć starszym taborem, ale kursującym w jakiejś normalnej częstotliwości...
Ostatnio zmieniony 04-07-2019, 12:30 przez TomekMKM, łącznie zmieniany 2 razy.
-
- Rhetor
- Posty: 5589
- Rejestracja: 17-06-2014, 09:35
Re: tarnowskie MPK
Jechałem ostatnio rowerem po ścieżce na Lwowskiej, na wysokości Goslara około 20-stej, a tam na tablicy wyświetla się, że kolejny autobus będzie po 4 rano Po cholerę tracić prąd na to ustrojstwo?
Nie jestem KODziarzem, gorszym sortem, donosicielem, Bolkiem, ani TW.
Re: tarnowskie MPK
Genialna wypowiedź, naprawdę. W końcu ktoś odważył się na napisanie prawdy.irekjj pisze:W takim mieście jak Tarnów nie ma szans stworzyć komunikacji na takim poziomie o jakim tu w nieskończoność piszecie.
Miasta gdzie MPK funkcjonuje w miarę przyzwoicie to przynajmniej 2x większe ośrodki gdzie można się z grubsza nastawić na tzw. takt linii.
Poza ekstremalnie odległymi przystankami jak np. Klikowa, to z centrum do każdego przystanku zdrowa osoba dochodzi bez problemów w maksymalnie 30 min. Łatwo wyliczyć, biorąc pod uwagę jeszcze fakt, że przez miasto średnia prędkość autobusu jest dość niska, że takt podstawowych linii musiałby być ok. 10 min żeby to było opłacalne. Ale czy na pewno? Przy liczbie mieszkańców Tarnowa korzystających z MPK wyglądałoby to tak, że połowa kursów to byłoby wożenie powietrza. Za taki rozkład sami byście żądali usunięcia zarządu MPK....
Z kolei, przy wprowadzeniu taktu, w pewnym okresie czasu liczba chętnych do korzystania z MPK by się zwiększyła o powiedzmy 20% ale byłby to wzrost w okresie co najmniej 3-4-letnim, jeśli ludzie by się w końcu przekonali że można MPK gdzieś dojechać w przyzwoitym czasie. Kto zaryzykuje 3 lata pompowania 2-3x większej kasy w MPK z żadną gwarancją powodzenia???? Nikt z Was.
Jedyne co można spróbować wprowadzić w tarnowskim MPK, wg mnie, to ułożenie rozkładu nie pod zwykłych, przypadkowych mieszkańców ale pod rozpoczęcie/zakończenie pracy w największych zakładach, adekwatnie największe szkoły, urzędy i przyjazdy/odjazdy pociągów z dworca PKP. Nic poza tym. Obserwować jak się to sprawdza i dopiero dokładać/kasować kursy.
Jeszcze jedno, to że przysłowiowa JEDNA osoba się wkur.... i poszła na piechotę albo zaczęła jeździć samochodem nic nie znaczy, bo pod KAŻDEGO nie da się dopasować rozkładu, nie stać nas na to - ma to być dopasowane do grupy osób.
Bo jak czytam te wcześniejsze wypowiedzi o tym żeby dokładać kursów i liczyć na to że przez to ilość pasażerów się zwiększy to zastanawiam się czy w domowym budżecie te osoby też stosują tą zasadę i jak na tym wychodzą... Jak dla mnie to jest jakaś masakra, Tarnów jest za małym miastem na takie rozwiązania. Już teraz bardzo często autobusy jeżdżą prawie puste, bo ludzie się wzbogacili i stawiają na wygodę.
Re: tarnowskie MPK
Nie mają czym jeździć. Te słynne wspaniałe Mercedesy już w momencie zakupu były strzałem w stopę. Małe to, a pali jak duży 12m autobus. "wspaniałe" Scanie Omnicity też są na wymarciu (numery taborowe 300 - 309). A i Kapeny też chcą wycofać. I teraz najlepsze. We wszytkich tych pojazdach (17 lub 18) zostały zamontowane małe agregaty chłodnicze, w Scaniach nawet po 2 szt. I co teraz się z tym stanie? Nowe będą miały nowe, a używki też mogą mieć własneTomekMKM pisze:http://infobus.pl/tarnow-stawia-na-auto ... 15843.html
http://tarnow.naszemiasto.pl/artykul/ta ... id,tm.html
W skrócie:
Taborowy plan MPK Tarnów w szczegółach przedstawia się następująco: w najbliższym czasie zakup 5 szt. używanych autobusów o długości 12 m w dobrym stanie i o niewielkim przebiegu z rynku szwedzkiego. Zakup ten zostanie sfinansowany ze środków własnych MPK, na zasadzie leasingu; zakup jednego fabrycznie nowego autobusu na CNG o długości 12 m, na który na dniach zostanie rozpisany przetarg. Zakup ten także zostanie sfinansowany ze środków własnych MPK, na zasadzie leasingu; zakupu 5 szt. nowych autobusów o długości 10-11 m z dofinansowaniem w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego. Wszystkie te pojazdy mają być niskopodłogowe oraz wyposażone w wydajną klimatyzację.Za mało mamy pojazdów do wożenia powietrza.Zanim najnowsze gazowce przyjadą do Tarnowo, MPK zakupiło dwa samochody techniczne zasilane ekologicznym gazem ziemnym CNG. To VW Caddy CNG. Nowe pojazdy mają być bardziej przyjazne dla środowiska, ale też tańsze w eksploatacji.
Czyli ja to widzę tak, miejska spółka (czytaj: MPK) kupuje kolejne pojazdy, a (inna) miejska komórka (czytaj: ZDiK) kasuje kursy, bo nie ma pieniędzy. Jednocześnie stawia się kolejne tablice informacji pasażerskiej, tyle, że coraz mniej jest na nich do wyświetlania. Już kwintesencją absurdu jest słynna budowa centrum przesiadkowego pod Zakładami Mechanicznymi, chyba pod (kiedyś być może) zmodernizowaną Szczucinkę... No fantastycznie!
Myślę, że ludzie woleliby jeździć starszym taborem, ale kursującym w jakiejś normalnej częstotliwości...
Wysłane z mojego H8266 przy użyciu Tapatalka
Re: tarnowskie MPK
Ja na szczescie nie korzystam z komunikacji miejskiej. Mam takie godziny pracy ze korki nie interesują mnie, a dojazd do pracy autobusem wiąże się z tym że muszę wyjść godzinę przed pracą jadąc jedna linia. Do tego po pracy 35 minut czekania na autobus i łącznie po godzinie jestem w domu. Autem zajmuje mi 15-20 minut do tego podrzucam żonę do pracy.
Co do mniejszych autobusów to nie da się jeśli to nie będą autobusy które będą dojeżdżaly do pętli jaka chca zrobić przy plantach na wzór punktu przesiadkowego.
To miasto z komunikacją jest z góry przegrane przez wąskie uliczki w centrum, brak buspasow na głównych ulicach czy przejazdów przez drogi wyłączone z ruchu jak np Wałowa. A wystarczyło by przełożyć linie które jadą na Bema by jechały Krakowska w górę i dalej Wałowa.
Co do mniejszych autobusów to nie da się jeśli to nie będą autobusy które będą dojeżdżaly do pętli jaka chca zrobić przy plantach na wzór punktu przesiadkowego.
To miasto z komunikacją jest z góry przegrane przez wąskie uliczki w centrum, brak buspasow na głównych ulicach czy przejazdów przez drogi wyłączone z ruchu jak np Wałowa. A wystarczyło by przełożyć linie które jadą na Bema by jechały Krakowska w górę i dalej Wałowa.
Re: tarnowskie MPK
Gupoty Waść piszesz. System ITS za 18.6 mln rozwiąże problem. Oczywiście wg prezydenta. Wg mnie kolejna, chybiona inwestycja bo w Tarnowie nie ma możliwości jej zrealizowania przy istniejącym układzie komunikacyjnym.aaee pisze:To miasto z komunikacją jest z góry przegrane przez wąskie uliczki w centrum, brak buspasow na głównych ulicach czy przejazdów przez drogi wyłączone z ruchu jak np Wałowa. A wystarczyło by przełożyć linie które jadą na Bema by jechały Krakowska w górę i dalej Wałowa.
ICE In Case of Emergency, w nagłym wypadku
Re: tarnowskie MPK
http://weekend.gazeta.pl/weekend/1,1521 ... #s=BoxOpMT" onclick="window.open(this.href);return false;
Ciekawy artykuł, który co prawda nie dotyczy bezpośrednio tarnowskiego MPK, ale odnosi się do ogólnej organizacji transportu publicznego na przykładzie połączeń kolejowych.
Ciekawy artykuł, który co prawda nie dotyczy bezpośrednio tarnowskiego MPK, ale odnosi się do ogólnej organizacji transportu publicznego na przykładzie połączeń kolejowych.
"Wkrótce Europa przekona się, i to boleśnie, co to są polskie fobie, psychozy oraz historyczne bóle fantomowe" S. LEM
-
- Archont
- Posty: 830
- Rejestracja: 16-12-2010, 12:52
- Lokalizacja: zza Dunajca
Re: tarnowskie MPK
Rozkład do Szczucina
1978/1979:
1988/1989:
1998/1999:
1999/2000
1978/1979:
1988/1989:
1998/1999:
1999/2000
Re: tarnowskie MPK
Te cegły z dawnych lat to skarb! Możesz gdzieś wrzucić jak wyglądały tablice 120, 121, 130?
Jeżeli chodzi o szczucinkę to gdyby po jakimś remoncie i dostosowaniu infrastruktury dla szynobusa do Żabna udało się uzyskać czas przejazdu do 20-25 minut, a do Dąbrowy Tarnowskiej do 35-40 minut dla lekkiego szynobusa to coś mogłoby z tego być. Oczywiście zapewniając w Tarnowie dogodne przesiadki na komunikację miejską w Klikowej czy na tym "najbardziej potrzebnym" węźle przesiadkowym Kochanowskiego-Chyszowska.
Ja pamiętam jeszcze jak szczucinkę obsługiwała stonka z piętrową trzyczłonową bipą, w ostatnim roku rozkładowego ruchu była to stonka z jedną bonanzą. To nie miało prawa ekonomicznie być uzasadnione. Może szynobus do Dąbrowy Tarnowskiej (bo do Szczucina raczej nie ma potrzeby) by się obronił, choć nie ma na to gwarancji. Jedyne co nam zostaje to czekać...
na 29 września, kiedy dwa razy w ciągu dnia pojedzie do Żabna parowóz ze składem retro w ramach Małopolskich Szlaków Turystyki Kolejowej oraz...
... na siódmą "szprychę" do CPK, którą obiecuje nasz wspaniały rząd...
Jeżeli chodzi o szczucinkę to gdyby po jakimś remoncie i dostosowaniu infrastruktury dla szynobusa do Żabna udało się uzyskać czas przejazdu do 20-25 minut, a do Dąbrowy Tarnowskiej do 35-40 minut dla lekkiego szynobusa to coś mogłoby z tego być. Oczywiście zapewniając w Tarnowie dogodne przesiadki na komunikację miejską w Klikowej czy na tym "najbardziej potrzebnym" węźle przesiadkowym Kochanowskiego-Chyszowska.
Ja pamiętam jeszcze jak szczucinkę obsługiwała stonka z piętrową trzyczłonową bipą, w ostatnim roku rozkładowego ruchu była to stonka z jedną bonanzą. To nie miało prawa ekonomicznie być uzasadnione. Może szynobus do Dąbrowy Tarnowskiej (bo do Szczucina raczej nie ma potrzeby) by się obronił, choć nie ma na to gwarancji. Jedyne co nam zostaje to czekać...
na 29 września, kiedy dwa razy w ciągu dnia pojedzie do Żabna parowóz ze składem retro w ramach Małopolskich Szlaków Turystyki Kolejowej oraz...
... na siódmą "szprychę" do CPK, którą obiecuje nasz wspaniały rząd...
-
- Archont
- Posty: 830
- Rejestracja: 16-12-2010, 12:52
- Lokalizacja: zza Dunajca
Re: tarnowskie MPK
Tu jest wszystko:hurricane pisze:Te cegły z dawnych lat to skarb! Możesz gdzieś wrzucić jak wyglądały tablice 120, 121, 130?
120 i 121 https://www.bazakolejowa.pl/index.php?d ... storia#rjp" onclick="window.open(this.href);return false;
130 https://www.bazakolejowa.pl/index.php?d ... storia#rjp" onclick="window.open(this.href);return false;
Jeszcze 27 sierpnia jest Żaba! http://turkol.pl/index.php?option=com_c ... cle&id=282" onclick="window.open(this.href);return false;hurricane pisze:na 29 września, kiedy dwa razy w ciągu dnia pojedzie do Żabna parowóz ze składem retro w ramach Małopolskich Szlaków Turystyki Kolejowej.
Re: tarnowskie MPK
Wracając do tematu - jedna z tarnowskich gazowych scani pojechała na testy do Jeleniej Góry:
https://jeleniagora.naszemiasto.pl/tym- ... c1-7287185" onclick="window.open(this.href);return false;
https://jeleniagora.naszemiasto.pl/tym- ... c1-7287185" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: tarnowskie MPK
W ramach przypomnienia, chciałabym poinformować że we wrześniu będą konsultacje społeczne w ramach tworzenia sieci transportu kolejowego do CPK. Połączenie Tarnów-Kielce ma rozpatrywanych więcej wariantów:
Prawdopodobnie przebieg przez miasto też ulegnie modyfikacji jeśli w ogóle inwestycja ruszy.
Prawdopodobnie przebieg przez miasto też ulegnie modyfikacji jeśli w ogóle inwestycja ruszy.
Re: tarnowskie MPK
Tarnów Smart City: https://youtu.be/BMIS9OEmgYA" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: tarnowskie MPK
W odniesieniu do kolei jeszcze, chciałabym dodać tutaj postulat który zasugerowałam na forum SSC. Ze względu na rozwój kolei wydaje mi się że w Tarnowie powinien powstać przystanek Tarnów-Wschód, choćby w ramach wiaduktu na Lwowskiej. Pomysł wydaje mi się o tyle uzasadniony, że gęsto zaludnione osiedla będą miały znacznie lepszą komunikację, a ich mieszkańcy nie będą musieli przewalać się na dworzec główny, który dla dzielnic wschodnich jest nieco na uboczu. W szczególności jeśli uda się zbudować postulowaną kolej Tarnów-Kielce, taki przystanek mógłby odciążyć dworzec przenosząc część ruchu pasażerskiego bliżej wschodnich osiedli.