tarnowskie MPK
-
- Rhetor
- Posty: 5589
- Rejestracja: 17-06-2014, 09:35
Re: tarnowskie MPK
Ciekawe czy UE dofinansuje zakup produktu spoza UE.
Nie jestem KODziarzem, gorszym sortem, donosicielem, Bolkiem, ani TW.
Re: tarnowskie MPK
Skoro dofinansowała nasze tureckie Otokary...
Re: tarnowskie MPK
Jeszcze raz cytując: https://www.polityka.pl/tygodnikpolityk ... czycy.read" onclick="window.open(this.href);return false;
Pesa dobrze wiedziała, ile pieniędzy może za swoje tramwaje zażądać. Składając ofertę o około pół miliarda złotych wyższą niż kosztorys, sama skazała się na porażkę. To element realizacji nowej strategii bydgoskiej firmy. Każdy kontrakt ma przynieść zysk, koniec z dopłacaniem. Strategii teoretycznie słusznej, jeśli przypomnimy sobie ogromne kłopoty, w jakie wpadła Pesa kilka lat temu. Została uratowana przez Polski Fundusz Rozwoju, czyli przez nas – podatników. Kłopot w tym, że każda firma do rozwoju potrzebuje zleceń. A tych nie będzie, jeśli Pesa zechce dyktować zbyt wysokie ceny. Przegra prawdopodobnie również przetarg na 12 nowych składów dla PKP Intercity, gdzie złożyła ofertę droższą niż Stadler.
Pesa dobrze wiedziała, ile pieniędzy może za swoje tramwaje zażądać. Składając ofertę o około pół miliarda złotych wyższą niż kosztorys, sama skazała się na porażkę. To element realizacji nowej strategii bydgoskiej firmy. Każdy kontrakt ma przynieść zysk, koniec z dopłacaniem. Strategii teoretycznie słusznej, jeśli przypomnimy sobie ogromne kłopoty, w jakie wpadła Pesa kilka lat temu. Została uratowana przez Polski Fundusz Rozwoju, czyli przez nas – podatników. Kłopot w tym, że każda firma do rozwoju potrzebuje zleceń. A tych nie będzie, jeśli Pesa zechce dyktować zbyt wysokie ceny. Przegra prawdopodobnie również przetarg na 12 nowych składów dla PKP Intercity, gdzie złożyła ofertę droższą niż Stadler.
-
- Rhetor
- Posty: 5589
- Rejestracja: 17-06-2014, 09:35
Re: tarnowskie MPK
Nie wiem czy to ma znaczenie, ale Turcja jest jednak członkiem kandydatem.
Nie jestem KODziarzem, gorszym sortem, donosicielem, Bolkiem, ani TW.
Re: tarnowskie MPK
Czyli wychodzi na to, że Pesa nie jest niestety sprzedawać swoich produktów w cenie takiej jaka jest opłacalna dla konkurentów. To oznaczałoby, że jej produkty są jednak gorsze gdyż nie mogą konkurować ceną.
I tak jeszcze w kontekście lokalnego patriotyzmu. To ma sens gdy jedna strona wydaje normalnie, a druga na tym zarabia. W sytuacji w której podatnik warszawski przepłaca aby zarobiła firma X, tylko dlatego że jest polska jest raczej bez sensu. Z jednej strony ta firma płaci podatki w polsce, ale podatnik warszawski przecież też.
Co do dofinansowania
Podejrzewam, że to właśnie jest warunek dofinansowania.
I jeszcze jeden dośc istotny cytat z artykułu
I tak jeszcze w kontekście lokalnego patriotyzmu. To ma sens gdy jedna strona wydaje normalnie, a druga na tym zarabia. W sytuacji w której podatnik warszawski przepłaca aby zarobiła firma X, tylko dlatego że jest polska jest raczej bez sensu. Z jednej strony ta firma płaci podatki w polsce, ale podatnik warszawski przecież też.
Co do dofinansowania
Nie wiemy, czy nowe pojazdy będą montowane w Polsce, wydaje się to jednak mało prawdopodobne. Zgodnie z unijnymi przepisami przynajmniej 50 proc. części musi za to pochodzić ze Wspólnoty lub państw, które mają z nią specjalne umowy[/i].
Podejrzewam, że to właśnie jest warunek dofinansowania.
I jeszcze jeden dośc istotny cytat z artykułu
Jednak Tramwaje Warszawskie nie miały innego wyboru. Tylko oferta Hyundai Rotem była ważna i mieściła się w kosztorysie. Pesa zażądała cen z kosmosu, za to konsorcjum Solaris-Stadler (już zresztą nieistniejące) zostało zdyskwalifikowane.
"Wkrótce Europa przekona się, i to boleśnie, co to są polskie fobie, psychozy oraz historyczne bóle fantomowe" S. LEM
Re: tarnowskie MPK
Do tego dochodzi jakość produktów produkowanych przez PESĘ, nie bez powodu stoczono w Krakowie batalię o wyrzucenie PESY z kolejnego przetargu na tramwaje. MPK Kraków po prostu miało dość awarii "prototypu" jakim okazał się wcześniej dostarczony tramwaj Krakowiak. Trzeba jeszcze wspomnieć o permanentnych kłopotach PKP Intercity ze składami PESA-DART oraz lokomotywami GAMA. PESA na swoje losy też trochę negatywnie zapracowała.defekator pisze:Czyli wychodzi na to, że Pesa nie jest niestety sprzedawać swoich produktów w cenie takiej jaka jest opłacalna dla konkurentów.
-
- Rhetor
- Posty: 1896
- Rejestracja: 05-05-2011, 22:57
Re: tarnowskie MPK
Jan Kowalski pisze: Pesa za to robi świetne tramwaje i jest z Polski, płaci podatki w Polsce, zatrudnia Polaków i działa na korzyść polskiego budżetu.
Poszłoooo.Jan Kowalski pisze: wybrał w przetargu 213 nowych tramwajów ... z Korei. 2 miliardy zamiast wesprzeć polską Pesę poszłoooo.
Do września 2018 PFR zainwestował w Pesę 200 mln zł. 29 października Pesa podpisała porozumienie kredytowe z konsorcjum banków i ubezpieczycieli, które przewiduje udzielenie kredytu w wysokości 1,2 mld zł.
Na koniec 2017 roku kapitał własny spółki wynosił 177 mln zł, a wszystkie zobowiązania 1,9 mld zł. Przychody ze sprzedaży zmalały do 742,89 mln złotych (z 974,64 mln w 2016), a strata netto wzrosła z 68,81 mln w 2016 roku do 582,7 mln zł rok później. Cała grupa odnotowała natomiast stratę w wysokości 621 mln zł. Jednocześnie koszty działalności operacyjnej wzrosły o 6 proc. do poziomu 1 073,3 mln zł. Na poziomie całej grupy kapitałowej kapitał własny wynosił w grudniu 2017 roku zaledwie 9 mln złotych, a zobowiązania 1,8 mld złotych.
Produkcja trwa ... pomaga wielu pracowników tymczasowych, także z Ukrainy.
Świetnie, bez odbioru.
Re: tarnowskie MPK
Jan Kowalski pisze:Ciekawe czy UE dofinansuje zakup produktu spoza UE.
defekator pisze:Co do dofinansowaniaNie wiemy, czy nowe pojazdy będą montowane w Polsce, wydaje się to jednak mało prawdopodobne. Zgodnie z unijnymi przepisami przynajmniej 50 proc. części musi za to pochodzić ze Wspólnoty lub państw, które mają z nią specjalne umowy[/i].
Podejrzewam, że to właśnie jest warunek dofinansowania.
Unia Europejska ma podpisaną z Koreą Południową umowę o wolnym handlu, więc tu raczej żadnych przeszkód nie ma co szukać.
-
- Rhetor
- Posty: 5589
- Rejestracja: 17-06-2014, 09:35
Re: tarnowskie MPK
TARNOWSKI MAGISTRAT WYCOFUJE SIĘ RAKIEM Z PLANÓW ZMIAN W MIEJSKIEJ KOMUNIKACJI
Planowana optymalizacja połączeń autobusowych została odłożona do przyszłego roku. Powodem jest niezadowolenie mieszkańców z proponowanych zmian.
Kolejna kosztowna koncepcja Ciepieli idzie na półkę. Jak do tego dołożyć wczorajszą informację, że wniosek do Wód Polskich w sprawie plaży nad Wątokiem został pozostawiony bez rozpoznania, bo braki nie zostały uzupełnione w wyznaczonym terminie, to stwierdzam, że Ciepiela ma teraz serię sukcesów. Dobrze, że chociaż ten Plac Kazimierza będzie bez samochodów.
Planowana optymalizacja połączeń autobusowych została odłożona do przyszłego roku. Powodem jest niezadowolenie mieszkańców z proponowanych zmian.
Kolejna kosztowna koncepcja Ciepieli idzie na półkę. Jak do tego dołożyć wczorajszą informację, że wniosek do Wód Polskich w sprawie plaży nad Wątokiem został pozostawiony bez rozpoznania, bo braki nie zostały uzupełnione w wyznaczonym terminie, to stwierdzam, że Ciepiela ma teraz serię sukcesów. Dobrze, że chociaż ten Plac Kazimierza będzie bez samochodów.
Nie jestem KODziarzem, gorszym sortem, donosicielem, Bolkiem, ani TW.
Re: tarnowskie MPK
To, że tak powiedział, nie oznacza, że tak będzie. Zobaczymy po zakończeniu prac czy nagle nie pojawi się tam jednak parking.
Re: tarnowskie MPK
Do tej pory też miejsc parkingowych było kilka w tej przestrzeni, a ciężko się było nieraz przecisnąć pomiędzy samochodami.
"Nie wystarczy mówić do rzeczy, trzeba mówić do ludzi"
Re: tarnowskie MPK
ZDiK oficjalnie ogłosił na swojej stronie, że opracowanie zrobione przez PK dostaje stopień pułkownika, czyli idzie na półkę.
Najgorszy jest fragment:
Najgorszy jest fragment:
Do tej pory tego typu zdanie oznaczało nic innego tylko cięcia.W najbliższych miesiącach na niektórych liniach wprowadzone zostaną niewielkie korekty rozkładów jazdy, mające na celu dostosowanie liczby i częstotliwości kursów do faktycznego zapotrzebowania na przewozy.
Re: tarnowskie MPK
Widać, ze ten artykuł o PKP: http://next.gazeta.pl/next/7,151003,245 ... BoxMMtImg1" onclick="window.open(this.href);return false;
sprawdza się i w naszym MPK - zróbmy takie zmiany, żeby ludzie nie jeździli, to potem spokojnie linię wytniemy.
sprawdza się i w naszym MPK - zróbmy takie zmiany, żeby ludzie nie jeździli, to potem spokojnie linię wytniemy.
Re: tarnowskie MPK
Ale dokładnie ZDiK za kadencji Ciepieli w ten sposób postępował i gdyby nie NMT to pewnie postępowałby tak dalej. Obniżanie częstotliwości zwłaszcza w międzyszczycie, późnym popołudniem oraz przede wszystkim w weekendy spowodowało, że tarnowską komunikacją nie da się dojechać z punktu A do B z przesiadką w punkcie C w rozsądnym czasie. A potem lamentują, że wpływy z biletów spadają. Spadają, bo sami jako organizator komunikacji się do tego przyczyniają. Tak, że oprócz dojazdów do i z pracy oraz szkoły nikt sensownie na tarnowską komunikację nie patrzy.Goscinny pisze:Widać, ze ten artykuł o PKP: http://next.gazeta.pl/next/7,151003,245 ... BoxMMtImg1" onclick="window.open(this.href);return false;
sprawdza się i w naszym MPK - zróbmy takie zmiany, żeby ludzie nie jeździli, to potem spokojnie linię wytniemy.
Re: tarnowskie MPK
No i wygląda na to, że mimo zwiększonej dotacji o 2 mln zł. będą dalej cięcia w komunikacji, Pan Z-ca Dyrektora ZDiK - niejaki Artur Michałek pokazał to na sesji Rady Gminy Tarnów. Widać wyraźnie, że status quo, o którym dyskutowano na Radzie Miasta, NIE ZOSTANIE UTRZYMANE - w szczególności ze strony NMT były naciski w tym kierunku, by utrzymać liczbę wozokilometrów. Pierwsze przycięcie już było, po cichu zniknęła 1 para kursów linii 41 do Zakładów Mechanicznych i podejrzewam, że kolejne zmiany też będą tak wyglądać - po cichu może nikt nie zauważy. Nasze Miasto Tarnów znów wykiwane?
W Gminie Tarnów trwa dyskusja nt. zasadności kosztów, które według mnie są również bezzasadne na tym poziomie. Komunikacja aglomeracyjna w Krakowie kosztuje 6,49 zł. za kilometr, a w Tarnowie 7,60 zł. Jakość porównywalna ze wskazaniem na Kraków, bo jednak u nas dalej mamy trupy z EURO3 i EURO4. A w Krakowie jest od EURO 5 w górę.
W Gminie Tarnów trwa dyskusja nt. zasadności kosztów, które według mnie są również bezzasadne na tym poziomie. Komunikacja aglomeracyjna w Krakowie kosztuje 6,49 zł. za kilometr, a w Tarnowie 7,60 zł. Jakość porównywalna ze wskazaniem na Kraków, bo jednak u nas dalej mamy trupy z EURO3 i EURO4. A w Krakowie jest od EURO 5 w górę.
- Załączniki
-
- Wozokilometry.png (553.03 KiB) Przejrzano 5856 razy